Plastiikkakirurgia

Yleinen lätinä jä kitinä

Plastiikkakirurgia

Ihan ok, voisin mennä, jos kokisin tarvetta
18
82%
Turhamaista. Ihmisen tulee hyväksyä itsensä sellaisena kuin on.
4
18%
 
Ääniä yhteensä: 22

NuoriDaavid

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Edesmennyt isoisäni 70-luvun lopulla katsoi tyttöjen farkkuja, joissa oli silloin muotia olleita paikkauksia. Hämmästeli, miten uusia vaatteita nyt paikataan, kun HÄNEN NUORUUDESSAAN (1930-luvulla) paikattuja vaatteita hävettiin.

Eli jo 1930-luvulla maaseudulla nuoriso tsekkaili, kenen vaatteet ovat in ja pop.

Näinhän on tietysti tehty tuhansia vuosia.
Tix

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja Tix »

Gat kirjoitti:Mutta ei tarkkailtu miten vanha ja mitä merkkiä. Ja yleisemmin, että miehet eivät kilpailleet vaatteilla.
Brändit ovat aika uusi asia, mutta eivät niin uusi. Jamekset oli jamekset. Mutta periaatetasolla niillä ei ole mitään eroa luihin nenässä tai siihen millaiseen muotoon viikset on vahattu.
Kitinäarvoihin takuudella vaikuttaa myös joko sukunne tai useimmilla vaan ei kaikilla pääkaupunkilaisuutenne
Minun sukuni on maalaisjunttisukua. Kyllä isäni oli 60-luvulla aikamoinen keikari siellä maalaiskunnassa. Ja kaatoi naisia.
Se minua häiritsee, että se ei enää ole henkilökohtainen valinta vaan normi, ja sellaisesta välittämättömiä ohjeistetaan ja pilkataan.
Sitä voi sattua, kun kekkaloi väärässä viiteryhmässä. Sinä olet vähänniinkuin punkkari goottifoorumilla.
Kiusaaminen saattoi ennen mennä toisinpäin. Koettiin poikeusyksilönä
No mitenkäs se maailma nyt on sitten muuttunut? Se joka poikkeaa koodista, on pilkan kohde.
Joojoo, onhan kuvaamaanne muotitietoisuutta ollut aina, mutta se ei ole ollut niin itsestäänselvä, pakottava normi
Koska ja missä? Väittäisin, että tällä hetkellä nuoret ovat jakaantuneet useampiin ja erilaisempiin viiteryhmiin kuin koskaan historiassa. Johtunee pitkälti tiedonkulun paranemisesta ja sitä kautta erilaisten vaikutteiden lisääntymisestä.
SALILLA käymisen yleisyydestä muuten.
Vaikka se on Kitinäläisillä, niin miehillä kuin naisillakin normi.. niin eiköhän salilla käymisen ja muun kuntoilun yleisyydestä KOKO MAAN "lisääntymisikäisen nuorison" keskuudessa paljon paremmin kerro tilastot, miten varusmiesten keskimääräinen kunto on romahtanut parissakymmenessä vuodessa. Ei hyvä asia, mutta kertoo totuuden kuntoilevatko kaikki niinkuin te.
Kyllä minä jo 5-vuotiaana ipanana ihmettelin enojeni raudannostoa, ei se mikää uusi asia ole. Oletpa itsekin punttia nostanut, mitä sinä siitä kitiset? Se, että että kaupallisia liikuntapaikkoja on enemmän ja niitä markkinoidaan on päivän ilmiö siinä missä sekin, että teinit syövät liikaa hiilihydraattea ja istuvat mesen ääressä -> alokkaat läskistyvät. Silti siinä asiassa, että lihakset ovat miehisyyden tunnusmerkki ja ne viehettävät nuoria naisia, ei ole mitään uutta, eikä myöskään siinä että nuoret miehet pyrkivät lihaksiaan kasvattamaan. Sporttisuus oli kauneusihanne jo antiikin Kreikassa.
Aito_Johanna

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Gat kirjoitti: Vasta äskettäin tajusin, että Kitinän populasta valtaosan yhteinen nimittäjä on juuri juppimainen elämäntapa ja arvomaailma.
Mietis nyt uudelleen tämäkin. Kitinäläisten tulotaso on oikein gallupilla mitattu, ja gallup paljastaa, että enemmistö meistä on keskituloisia tai sitä köyhempiä. Ei siinä kovin kummoista juppimaista elämäntapaa harrasteta.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja Gat »

Eikö mene läpi, että en kiellä etteikö keikarointia vaatteilla olisi aina ollut myös miehillä. Mutta pointti on, että vaikka se oli saliittua, se ei ollut pakottava (Hitlerkortti :D ) fasistinen normi niinkuin nyt. Kukin tavallaan, jos joku halusi pynttäytyä, niin oma asiansa. Sen verran myönnän, että ehkäpä juuri minä kasvoin aikana, johon liittyi vahvasti ns fiksumpina itseään pitävien nuorten keskuudessa ne nyt halveksimanne "hippiarvot" ja epäkaupallisuus. Luultavasti isäni sukupolvi oli tarkempi brylcreemeistään. Ja joo, olihan 70-luvulla niitä Jameksia ym. mutta ei ollut mikään velvoite niitä pitää. Tai no kakarat ovat aina kakaroita. Elvistelijöitä oli ennenkin. Mutta eikös Kitinäläisetkin ole kohta suurinpiirtein kolmekymppisiä.. miksi haluatte ylläpitää typerien nuorten pinnallisuutta?

Punttisaleistakin että totta vitussa kaikenmaailman voimamiehiä valurautapallopuntteineen on ollut aina. Mutta faktumi on, että salilla käynti oli poikkeus. Ei vain koska kaupallisia saleja ei ollut, turha bodaaminen oli kummastuttava juttu. Tuossa Fighter tai FightSport-lehdessä Kuuno Väntärkin (se jujutsuäijä) kertoilee, että nuoruudessaan 70-luvulla elettiin "hippiaikaa", jolloin lenkillä kävijöillekin naurettiin. Puhuuko Kuuno paskaa? En ollenkaan pidä huonona asiana ruumiinkulttuurin kasvanutta harrastusta. (vaan eipä näy tuottavan tulosta varusmiehistä päätellen) . mutta tuota ns "hippiaikaa" pidän yleisemmin parempana aikana, ja tämä nykyinen hysteria ulkonäkövaatimuksineen ja muiden tarkkailuineen on mielestäni huononnus.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Tix

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja Tix »

Gat kirjoitti:Mutta eikös Kitinäläisetkin ole kohta suurinpiirtein kolmekymppisiä.. miksi haluatte ylläpitää typerien nuorten pinnallisuutta?
Milloin sinä oikein ymmärrät, että Kitinäläiset eivät ole mikään homogeeninen massa vaan läjä hyvin erilaisia yksilöitä? Jos laumassa on 5 trendipelleä, 20 salilla kävijää, 17 sohvaperunaa, 13 hintelää akateemista ja 3 kaljua könsikästä, joiden kaikkien sosioekonominen tausta, poliittinen väri ja mielipiteet vaihtelevat, niin mistä hitosta löytyy se "voima" joka "ylläpitää" yhtään mitään? Asiat ovat niinkuin ovat. Ei niitä tarvitse ylläpitää.

Olen minäkin oman osani naureskellut puuhelmikaulaisille jasperpääkkösklooneille ja fitnesspumpatuille ylävartalohirviöille, niinkuin hekin varmasti minun olemukselleni. Ei ole olemassa mitään yhtä normia tai sääntöä tai koodia. Ei ole olemassa mitään mystistä hitlerkorttivaatimusta. On vain tiettyjä perussääntöjä, kuten se, että perushygieniasta pidetään huolta, flanellipaita on out muualla kuin hirvimetsällä ja että jalkoja hieromalla saa piparia.
Tuossa Fighter tai FightSport-lehdessä Kuuno Väntärkin (se jujutsuäijä) kertoilee, että nuoruudessaan 70-luvulla elettiin "hippiaikaa", jolloin lenkillä kävijöillekin naurettiin.
... eli 70-luvulla tarkkailtiin ulkonäköä ja muita vaatimuksia, ja naureskeltiin toisenlaisille...
nykyinen hysteria ulkonäkövaatimuksineen ja muiden tarkkailuineen on mielestäni huononnus.
... ja huononnus tässä suhteessa on.. mikä?
NuoriDaavid

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Oon 130%:n varma, että hippaikanakin piti olla just silleen oikeasti hippi. Kaulassa piti olla oikeat rauhanmerkit, päässä John Lennon -lasit ja hiusten kukat oikein laitettu.

Ei sellaista aikaa, jossa nuoriso ei yrittäisi näyttää hyvältä, ole koskaan ollut. Miksi olisi? Sehän olisi luonnonvastaista. Aina paria haettaessa yritetään näyttää mahdollisimman hyvältä potentiaalisten kumpparien silmissä.
BettyB.

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Tix kirjoitti:3 kaljua könsikästä
Tiiäkkö, oon kehittynyt! Tähän kaljuun könsikkyyteen liittyy yksi ominaisuus, joka peittää alleen kaiken hotsittavuuden, joten oon päättänyt siirtyä eri luokkaan. Nyt vaan tartteis valita se luokka. Vaikeeta, niin paljon puita, niin vähän aikaa!
NuoriDaavid

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

BettyB. kirjoitti:
Tix kirjoitti:3 kaljua könsikästä
Tiiäkkö, oon kehittynyt! Tähän kaljuun könsikkyyteen liittyy yksi ominaisuus, joka peittää alleen kaiken hotsittavuuden, joten oon päättänyt siirtyä eri luokkaan. Nyt vaan tartteis valita se luokka. Vaikeeta, niin paljon puita, niin vähän aikaa!
Miten olisi ei-kaljut ei-könsikkäät? :jouden:
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti:flanellipaita on out
Itse asiassa sellainen ruudullinen metsuripaita on kuuminta hottia. Ihan vaan tiedoksi. Etenkin housujen sisään puettuna (ja henkselit sen päällä).
NuoriDaavid

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

EveryWoman kirjoitti:
Tix kirjoitti:flanellipaita on out
Itse asiassa sellainen ruudullinen metsuripaita on kuuminta hottia. Ihan vaan tiedoksi. Etenkin housujen sisään puettuna (ja henkselit sen päällä).
Tixi on pudonnut jo kelkasta ja alkaa kohta paheksua nykynuorten kotkotuksia.
Tix

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja Tix »

NuoriDaavid kirjoitti:Oon 130%:n varma, että hippaikanakin piti olla just silleen oikeasti hippi. Kaulassa piti olla oikeat rauhanmerkit, päässä John Lennon -lasit ja hiusten kukat oikein laitettu.

Ei sellaista aikaa, jossa nuoriso ei yrittäisi näyttää hyvältä, ole koskaan ollut. Miksi olisi? Sehän olisi luonnonvastaista. Aina paria haettaessa yritetään näyttää mahdollisimman hyvältä potentiaalisten kumpparien silmissä.
No tässähän on kyse pitkälti siitä, että G-mies haluaa etsiä selitysmallia ulkopuolisuuden tunteelleen. Yksi kelpo selitys on se, että maailma on muuttunut huonommaksi. Tosiasiassa kyse on siitä, että G-mies vehtaa väärässä viiteryhmässä. Tuon vehtaamisen sinnikkyyttä selittää etupäässä kai halu pitää kiinni haaveesta saavuttaa nuoren pystytisumisun rakkaus.

Lopputuloksena viha-rakkaussuhde kuvitteelliseen maailmaan jonka verrokkina toimii toinen kuvitteellinen "ennen oli toisin" -maailma, jossa pystytisumisut olisivat langenneet jo aikapäiviä sitten, kun pikkutakit oli merkittömiä ja G-miehet rautaa.
sanctus

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Itse asiassa flanellipaita, erityisesti sellainen, josta on hihat revitty irti, on aina ollut kuumaa hottia.
BettyB.

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

NuoriDaavid kirjoitti:Miten olisi ei-kaljut ei-könsikkäät? :jouden:
No jotenki toi könsikkyys on sellanen ominaisuus mistä en haluaisi hirveesti tinkiä, mut kaljuus vois olla se juttu. Se kun liittyy testoon ja testottomuus tekee vähän vässykäks ja mua kiinnostaa Miehet. Tjtn. Äh, tarttee viel vähän miettiä.
Tix

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja Tix »

EveryWoman kirjoitti:
Tix kirjoitti:flanellipaita on out
Itse asiassa sellainen ruudullinen metsuripaita on kuuminta hottia. Ihan vaan tiedoksi. Etenkin housujen sisään puettuna (ja henkselit sen päällä).
Pahus. En ole enää hip ja kuul. Vastahan minä sain ne pillifarkut vihdoin ostettua.
NuoriDaavid

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

BettyB. kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Miten olisi ei-kaljut ei-könsikkäät? :jouden:
No jotenki toi könsikkyys on sellanen ominaisuus mistä en haluaisi hirveesti tinkiä.
*jatkaa pumppaamista piilokoroissa*
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti:Vastahan minä sain ne pillifarkut vihdoin ostettua.
En usko!
Tix

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja Tix »

EveryWoman kirjoitti:
Tix kirjoitti:Vastahan minä sain ne pillifarkut vihdoin ostettua.
En usko!
Syytätkö minua valhettelijaksi? Nyt olen murtunut. Koulukiusaaja.
BettyB.

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

NuoriDaavid kirjoitti:*jatkaa pumppaamista piilokoroissa*
Älä nyt pupu viitsi, et kuitenkaan jättäis vaimoas tällasen genitaalilävistetyn ja tatuoidun nartun takia.

Vaikka kannattais kyllä harkita, mun puolesta saisit ihan rauhassa pelailla pleikkaria ja ajella prätkällä, se olis jopa suotavaa ;)
Aito_Johanna

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

BettyB. kirjoitti: Vaikka kannattais kyllä harkita, mun puolesta saisit ihan rauhassa pelailla pleikkaria ja ajella prätkällä, se olis jopa suotavaa ;)
Ja hengata Kitinässä?
Tix

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja Tix »

BettyB. kirjoitti:Vaikka kannattais kyllä harkita, mun puolesta saisit ihan rauhassa pelailla pleikkaria ja ajella prätkällä, se olis jopa suotavaa ;)
Uuh. Vuosisadan kitinäroumanssi, nurse Betty ja lemmentohtori Daavid. Halliwuudmatskua.
NuoriDaavid

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

BettyB. kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:*jatkaa pumppaamista piilokoroissa*
Älä nyt pupu viitsi, et kuitenkaan jättäis vaimoas tällasen genitaalilävistetyn ja tatuoidun nartun takia.

Vaikka kannattais kyllä harkita, mun puolesta saisit ihan rauhassa pelailla pleikkaria ja ajella prätkällä, se olis jopa suotavaa ;)
Pidä uuni kuumana, eihän tässä koskaan voi tietää, mitä elämä tuo tullessaan.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
Tix kirjoitti:Vastahan minä sain ne pillifarkut vihdoin ostettua.
En usko!
Syytätkö minua valhettelijaksi? Nyt olen murtunut. Koulukiusaaja.
:pics:
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5046
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ei miesten "muodikas" pukeutuminen ole mikään uusi asia. Eri aikakausilla on ollut erilaisia muotiviratuksia - myös miehille. Joltain on tainnut jäädä tietty lohko historiaa lukematta...

http://www.tkukoulu.fi/tiimalasi/pukeutuminen.html
Tix

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja Tix »

EveryWoman kirjoitti:
Tix kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: En usko!
Syytätkö minua valhettelijaksi? Nyt olen murtunut. Koulukiusaaja.
:pics:
Emmä voi. Nää palstajuntit kuitenki kiusais mua trendipelleksi. Ei oo helppoa olla ainoa muotitietoinen.
BettyB.

Re: Plastiikkakirurgia

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Aito_Johanna kirjoitti:Ja hengata Kitinässä?
Unohdin tärkeimmän! Todellakin!

Mutta olisko tää sitten enää niin houkuttavaa...? No, eiköhän siitäkin joku roolileikki saatais aikaseks.
Vastaa Viestiin