Kateus

Yleinen lätinä jä kitinä
NegaDuck

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Silloin tällöin kadehdituttaa milloin mistäkin syystä, mutta muistutan aina itselleni että minullekin ollaan kyllä kateellisia. Eli taidan kyllä olla ihan tasoissa maailman kanssa.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Mida »

Vihtahousu kirjoitti:
Mida kirjoitti:En oikeastaan mistään muusta, kuin siitä, että muut ihmiset prkl saa tyttölapsia ja meille pukkaa poikaa pojan perään.
.
Ja sit tulee vaan poikia, joille nimien keksiminen on tuskan takana..
Montas poikaa sulla on? Seitsemän?
Tässä kolmen viikon sisään kaks. Vaan kun ei ole tarkoitus välttämättä lisääntyä enää yhtään tai alkaa lapsia tehtailemaan sillä mielellä, että kyllä sieltä vielä joskus tyttö saadaan. Kun se nyt kuitenkin on aikas vähäpätönen syy tehdä lisää lapsia, että tarvis saada annettua yks nimi.
Herra Manala

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Mida kirjoitti:Vaan kun ei ole tarkoitus välttämättä lisääntyä enää yhtään tai alkaa lapsia tehtailemaan sillä mielellä, että kyllä sieltä vielä joskus tyttö saadaan. Kun se nyt kuitenkin on aikas vähäpätönen syy tehdä lisää lapsia, että tarvis saada annettua yks nimi.
Teit sitten ensimmäisen pojan kuitenkin sillä perusteella?
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Mida »

Herra Manala kirjoitti:
Mida kirjoitti:Vaan kun ei ole tarkoitus välttämättä lisääntyä enää yhtään tai alkaa lapsia tehtailemaan sillä mielellä, että kyllä sieltä vielä joskus tyttö saadaan. Kun se nyt kuitenkin on aikas vähäpätönen syy tehdä lisää lapsia, että tarvis saada annettua yks nimi.
Teit sitten ensimmäisen pojan kuitenkin sillä perusteella?
Nyt kyllä ihmettelen, että mistä ihmeestä noin voi mistään päätellä. Ei, en tehny. Eikös täällä just ollu joku ketju siitä, että miksikäs lisääntyä. Lunttaa sieltä jos oikeesti kiinnostaa.
Aito_Johanna

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Mida kirjoitti:
Tässä kolmen viikon sisään kaks. Vaan kun ei ole tarkoitus välttämättä lisääntyä enää yhtään tai alkaa lapsia tehtailemaan sillä mielellä, että kyllä sieltä vielä joskus tyttö saadaan. Kun se nyt kuitenkin on aikas vähäpätönen syy tehdä lisää lapsia, että tarvis saada annettua yks nimi.
Jos se kuitenkin on poika, paljastatko meille Kitinässä sen uniikin tytönnimen?
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Mida »

Aito_Johanna kirjoitti:
Mida kirjoitti:
Tässä kolmen viikon sisään kaks. Vaan kun ei ole tarkoitus välttämättä lisääntyä enää yhtään tai alkaa lapsia tehtailemaan sillä mielellä, että kyllä sieltä vielä joskus tyttö saadaan. Kun se nyt kuitenkin on aikas vähäpätönen syy tehdä lisää lapsia, että tarvis saada annettua yks nimi.
Jos se kuitenkin on poika, paljastatko meille Kitinässä sen uniikin tytönnimen?
No niin kauan ku on mahdollista, että meille vielä lisää lapsia tulisi tavalla tai toisella, niin niin kauan pidän omana tietonani. En haluu, että kukaan pöllii, vaikka todennäköisyys sille olis kuin pieni.

Kai se sit täytyy joskus mummuna antaa kissalle se nimi ku ny näyttäis siltä, että nää pojat saattaa pian molemmat kantaa "kissan nimeä".
Herra Manala

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Aito_Johanna kirjoitti:
Mida kirjoitti:
Tässä kolmen viikon sisään kaks. Vaan kun ei ole tarkoitus välttämättä lisääntyä enää yhtään tai alkaa lapsia tehtailemaan sillä mielellä, että kyllä sieltä vielä joskus tyttö saadaan. Kun se nyt kuitenkin on aikas vähäpätönen syy tehdä lisää lapsia, että tarvis saada annettua yks nimi.
Jos se kuitenkin on poika, paljastatko meille Kitinässä sen uniikin tytönnimen?
Siitä tulikin Laura Jenna Ellinoora Alexandra Jurvanen,
lienee useampi etunimi turva sen pienen ihmisen.
Koko nimi on Laura Jenna Ellinoora Alexandra Camilla,
hiukset kiharat ja simmutkin kun mamilla alakerran Ramilla.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Clay »

Mä olen kateellinen niille, jotka pystyy nauttimaan työnteosta.
Nyt penikseni on fantastinen!
Aito_Johanna

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

En kadehdi ketään.
Herra Manala

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Kadehdin kykyä kadehtia.

"Kadehdi" on muuten tosi hassu sana. Melkeen kuin Mehmedi! Tuleex toi sana lähi-arabiasta? A_J vois varmaan varmistaa?
Aito_Johanna

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Herra Manala kirjoitti:

"Kadehdi" on muuten tosi hassu sana. Melkeen kuin Mehmedi! Tuleex toi sana lähi-arabiasta? A_J vois varmaan varmistaa?
No ei se kyl tuu.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taidan olla kateellinen. Syy tuskin ketään täällä yllättää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NuoriDaavid

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Aito_Johanna kirjoitti:En kadehdi ketään.
Vaikka opettajana oletkin pitkälti inhimillisten heikkouksien yläpuolella ja hyvän puolella pahaa vastaan, niin en oikein usko tätä. Kateus on normaali tunne, jota uskon jokaisen ihmisen joskus tuntevan.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 06.05.2008 8:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NegaDuck

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Kadehdin joidenkin ihmisten kykyä itsepetokseen. Itseltäni se onnistuu vain repaleisesti.
Aito_Johanna

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

NuoriDaavid kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:En kadehdi ketään.
Vaikka opettajana oletkin pitkälti inhimillisten heikkouksien yläpuolella ja hyvän puolella pahaa vastaan, niin en oikein usko tätä. Kateus on normaali tunne, jota uskon jokaisen ihmisen joskus tuntevan.
Niin, joskus, satunnaisesti jotakuta jostain, mutta en kadehdi pysyvästi, kokopäiväisesti ja lakkaamatta ketään. Vitutuskin on normaali tunne, jota uskon jokaisen ihmisen joskus tuntevan, mutta silti kaikki eivät ole kestovittuuntuneita. Esimerkiksi.
NuoriDaavid

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Aito_Johanna kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:En kadehdi ketään.
Vaikka opettajana oletkin pitkälti inhimillisten heikkouksien yläpuolella ja hyvän puolella pahaa vastaan, niin en oikein usko tätä. Kateus on normaali tunne, jota uskon jokaisen ihmisen joskus tuntevan.
Niin, joskus, satunnaisesti jotakuta jostain, mutta en kadehdi pysyvästi, kokopäiväisesti ja lakkaamatta ketään. Vitutuskin on normaali tunne, jota uskon jokaisen ihmisen joskus tuntevan, mutta silti kaikki eivät ole kestovittuuntuneita. Esimerkiksi.
Jep. Siksipä en kirjoitakaan "minua ei koskaan vituta", vaikka koko ajan ei vitutakaan.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Minä kadehdin ihmisiä, jotka tuntuvat saavan kaiken tosi helpolla eli ovat syntyneet kultalusikka suussa ja perseessä ja ties missä. En kuitenkaan jaksa uhrata tälle kateudelle kovin paljon aikaa. Joskus se vain putkahtaa mieleeni ja sitten taas poistuu. Yleensä asia tulee mieleen silloin, jos itsellä menee päin vittua, vaikka olen toki tottunut, että saan tapella kaiken eteen.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Olen kateellinen ja katkera ihminen.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Edith

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Edith »

Musta tuntuu, että oon oppinut - en suinkaan tuntemaan - mutta kuitenkin hyväksymään itseni aika kivasti. En muista kadehtineeni pitkään aikaan ketään.

Joskus olen kahdetinut perijöitä ja perijättäriä, mutta koska tulen ihan kivasti toimeen tällä hetkellä ja tajunnut, etten tarvitse rahaa sen enempää, en ole enää kateellinen heille. Maailmanlaajuinen epäoikeudenmukaisuus varallisuusasioissa noin ylipäänsä tietysti ärsyttää, mutta ei kadehdituta, koska itselleni en tahdo enempää. Joskus olen myös ihmetellyt, miten toisille on niin helppoa tietää, mitä haluavat tehdä isona, mutta en nyt sanoisi sellaisiakaan ihmisiä kadehtineeni. Ja nykyäänhän olen joka tapauksessa löytänyt itsestäni onnellisen paskatyöläisen. (Jos perustaisin blogin, sen nimi olisi "Onnellinen paskatyöläinen muistelee".)
Aito_Johanna

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

NuoriDaavid kirjoitti:

Jep. Siksipä en kirjoitakaan "minua ei koskaan vituta", vaikka koko ajan ei vitutakaan.
Jep. Enkä minäkään kirjoittanut "en ole koskaan kateellinen kenellekään mistään" vaan "en kadehdi ketään". Siinä on vissi ero.
NegaDuck

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

NegaDuck kirjoitti:Kadehdin joidenkin ihmisten kykyä itsepetokseen. Itseltäni se onnistuu vain repaleisesti.
Korjaan. Itse asiassa se onnistuu minulta erinomaisesti aina silloin kun vähättelen itseäni ja mahdollisuuksiani.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Millaisesta itsepetoksesta on kyse kun sitä pitää ihan kadehtia? Minulla tulee 'itsepetoksesta' lähinnä mielleyhtymiä henkilön omaa elämää hankaloittavista asioista.

EDIT: Ellet sitten piikitellyt erästä aikaisempaa kirjoittajaa?
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 06.05.2008 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Johonkin henkilöön kohdistuvaa voimakasta ja läpitunkevaa kateutta en muista ainakaan aikuisiällä kokeneeni. Jos taas hakemalla hakee, voihan sitä tuntea ohimenevää 'kateutta' tai harmistusta mitättömien asioiden takia, vaikka että toinen vei viimeisen lipun näytökseen juuri nenäni edestä. Ei paljoa paina.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Herra Manala

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Kreitsu kirjoitti:Minä kadehdin ihmisiä, jotka tuntuvat saavan kaiken tosi helpolla eli ovat syntyneet kultalusikka suussa ja perseessä ja ties missä.
Minä en. Sen sijaan vittuunnun kyllä yli kaiken siitä spoiled-efektistä joka siihen yleensä liittyy, että (noin hieman kärjistetysti) itketään ja kiukutellaan kaikista mitättömistä vitun pikkuasioista ja flippaillaan jos vedenkeitin menee rikki. Kehitellään itselle suuria tunteita nostattavia muka-ongelmia kun todellisia selviytymisongelmia ei omassa elämässä ole kuten vaikkapa perheensä asuttaminen ja elättäminen varattomana tai menetetty terveys.

Eli toisin sanoen turhasta vinkuminen vituttaa yli kaiken silloin kun asiat ovat ihan liian hyvin itse vinkumiseen nähden, ja alkaa tuntua siltä että valittaa ja vinkua pitää vaan siitä hyvästä ettei osata koskaan tyytyä mihinkään kun kaikki on aina ollut liian hyvin.
NegaDuck

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

[quote="Herra Manala"][/quote]
http://www.viruscomix.com/page392.html
Vastaa Viestiin