Kateus

Yleinen lätinä jä kitinä
NuoriDaavid

Kateus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vanhojen aiheiden kierrätys, osa XII

Mistä olet kateellinen?

En pidä itseäni kovin kateellisena (en tietenkään, kukapa itseään pitäisi :wink: ). En kadehdi ketään tiettyä ihmistä nykyään. Tosin joidenkin työkavereiden minua parempi nimi- ja naamamuisti kadehdittaa, itselläni molemmat ovat niin onnettomia.

Nuorempana kadehdin itseäni komeampia kavereita.

Nyt toivon, että ruotsalaiset eivät löydä öljyä (kts. uutisketju)
bedlam

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Viimeksi vastasin, että en rehellisesti muista että mistä olisin ollut kateellinen, jos olen joskus ollut. Mutta muistan sen jälkeen tunteneeni jotain sen tyyppistä jostakin, koska vastaukseni tuli tuolloin välittömästi mieleen. Mutta kun en muista yhtään, että mikä tuo asia oli.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Tällä hetkellä mä olen vähän tyhmästi kateellinen treenatuista kauniista masuista ja pystytisuista, ja siitä, että jengi pystyy juoksemaan.
The great club outshines the individual, always and forever.
masa

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja masa »

Toisinaan olen kateellinen niille, jotka voivat asua ja työskennellä kotiseudullaan tutussa ympäristöissä ja tuttujen lapsuuden kavereiden kanssa. Toisinaan en.
NuoriDaavid

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

bedlam kirjoitti:Viimeksi vastasin, että en rehellisesti muista että mistä olisin ollut kateellinen, jos olen joskus ollut. Mutta muistan sen jälkeen tunteneeni jotain sen tyyppistä jostakin, koska vastaukseni tuli tuolloin välittömästi mieleen. Mutta kun en muista yhtään, että mikä tuo asia oli.
Ehkä kadehdit joidenkin ihmisten parempaa muistia?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Elppis »

masa muistutti hyvin siitä, mitä olisin halunnut silloin viime ketjuun mainita: lapsuudenystävät. Koulut olen käyny ulkomailla 4 vuoden pätkissä siellä täällä, joten ns. lapsuudenystäviä ei ole. Paras kaveri on "ylä-asteelta" Sambiasta, tosin suomalainen. Tylsää.
The great club outshines the individual, always and forever.
NuoriDaavid

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Nyt tajusin yhden asian, mistä olen kateellinen: veljestä.

Aina kun joku kirjoittaa tai sanoo tehneensä jotain veljensä kanssa, olen kateellinen.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

bedlam kirjoitti:Viimeksi vastasin, että en rehellisesti muista että mistä olisin ollut kateellinen, jos olen joskus ollut. Mutta muistan sen jälkeen tunteneeni jotain sen tyyppistä jostakin, koska vastaukseni tuli tuolloin välittömästi mieleen. Mutta kun en muista yhtään, että mikä tuo asia oli.
No olet aika omituinen jos et musiikkia kuunnellessa tunne kateutta.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Havaitsin lauantaina olevani hieman kateellinen sille tyypille joka voitti lotossa yli 5,2 miljuunaa euroa. Rahaahan se vaan on, mutta helpottaisi tiettyjä asioita.
Älä löi! En ole hurrit!
BettyB.

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

NuoriDaavid kirjoitti:Aina kun joku kirjoittaa tai sanoo tehneensä jotain veljensä kanssa, olen kateellinen.
Hei, jos sulle tulee yhtään parempi mieli, saat ihan rauhassa käydä seuraavalla kerralla lunastamassa mun broidin kyttikseltä.

Toi kateus on kyllä vähän turhan voimakas sana, yleensä vaan ihailen ja toivon.
NuoriDaavid

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

BettyB. kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Aina kun joku kirjoittaa tai sanoo tehneensä jotain veljensä kanssa, olen kateellinen.
Hei, jos sulle tulee yhtään parempi mieli, saat ihan rauhassa käydä seuraavalla kerralla lunastamassa mun broidin kyttikseltä.
Joo. Voihan sitä lohduttaa itseään ajatuksella, että jos veljeni olisi hengissä, niin saattaisi olla alkkis tai narkkari.

Unelmissani kuitenkin oltaisiin hyviä kavereita ja tehtäisiin kaikkea mukavaa yhdessä.

Joskus näen unta siitä :(
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Mida »

En oikeastaan mistään muusta, kuin siitä, että muut ihmiset prkl saa tyttölapsia ja meille pukkaa poikaa pojan perään. Ja sekin niin mitättömästä syystä, että mulla on monta vuotta ollu mielessä tytölle ihana uniikkinimi, jota en kenellekään ennen kerro, kunnes oon saanu sen likalle lätkästyä. Ja sit tulee vaan poikia, joille nimien keksiminen on tuskan takana. Mut kyl ain kourasee jostain ku kuulee jollekin syntyneen vauvan ja että se on tyttö. Äkkiä se ohi menee, mutta silti.
Vihtahousu

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Mida kirjoitti:En oikeastaan mistään muusta, kuin siitä, että muut ihmiset prkl saa tyttölapsia ja meille pukkaa poikaa pojan perään.
.
Ja sit tulee vaan poikia, joille nimien keksiminen on tuskan takana..
Montas poikaa sulla on? Seitsemän?
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

NuoriDaavid kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Aina kun joku kirjoittaa tai sanoo tehneensä jotain veljensä kanssa, olen kateellinen.
Hei, jos sulle tulee yhtään parempi mieli, saat ihan rauhassa käydä seuraavalla kerralla lunastamassa mun broidin kyttikseltä.
Joo. Voihan sitä lohduttaa itseään ajatuksella, että jos veljeni olisi hengissä, niin saattaisi olla alkkis tai narkkari.

Unelmissani kuitenkin oltaisiin hyviä kavereita ja tehtäisiin kaikkea mukavaa yhdessä.

Joskus näen unta siitä :(
Älä lohduttele tuollaisilla asioilla, vaan pidä unelmista kiinni. :paijaa:
Älä löi! En ole hurrit!
BettyB.

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

^ Voisitte ottaa broidis kanssa ton Daven teidän jengiin, saatas sille hyvempi mieli. Se on kuitenki hei melkeen tulevaa sukua!!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mida kirjoitti:En oikeastaan mistään muusta, kuin siitä, että muut ihmiset prkl saa tyttölapsia ja meille pukkaa poikaa pojan perään. Ja sekin niin mitättömästä syystä, että mulla on monta vuotta ollu mielessä tytölle ihana uniikkinimi, jota en kenellekään ennen kerro, kunnes oon saanu sen likalle lätkästyä. Ja sit tulee vaan poikia, joille nimien keksiminen on tuskan takana. Mut kyl ain kourasee jostain ku kuulee jollekin syntyneen vauvan ja että se on tyttö. Äkkiä se ohi menee, mutta silti.
Mä taas toivon hartaasti että tää on poika, oon lähestulkoon varma siitä. Jos sieltä tuleekin tyttö, mä en tiedä mitä mä teen. Tehdään vaihtarit?

(not)
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

BettyB. kirjoitti:^ Voisitte ottaa broidis kanssa ton Daven teidän jengiin, saatas sille hyvempi mieli. Se on kuitenki hei melkeen tulevaa sukua!!

Katsotaan vaikka teidän häissä miten tullaan toimeen "veljesten kesken" ja päätetään vasta sen jälkeen adoptoidaanko vai ei.
Älä löi! En ole hurrit!
Pyry-Matias

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Mä olen ollut aina kateellinen nopeasti oppiville. Olen monessa teknisessä asiassa sellainen, et oppiminen ja etenkin sisäistäminen ja soveltaminen vie aikaa, mutta sitten kun opin menen toki usein ohi 8)

Sitten kouluaikana ja joskus vieläkin tunnen kateutta nopeille lukijoille ja tekstin ulkoa helpommin oppiville.

Ylipäätään en ole helposti kateutta tunteva.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Hetkittäin saatan olla kateellinen, mutta sitten muistutan itseäni että on turha olla kateellinen jos ei ole valmis hyppäämään kokonaan toisen housuihin.

Jos 50v ajelee porschella, niin miksi olla kateellinen kaljuuntuvalle kaljamahalle? Miksi olla kateellinen hotista misusta, jos neiti kuitenkin on rasittava reikäpää? Miksi olla katellinen toisen tuloista, jos itse ei kuitenkaan jaksaisi tehdä niitä samoja hommia?
Tix

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Tix »

En varsinaista kateuden tunnetta tunne ketään kohtaan. Perhepiirissä on yksi lotossa päävoiton saanut, eikä hänen elämänsä nyt sen kummempaa ole kuin muidenkaan. Samaa arkea. Ainahan sitä voisi elintasoa nostaa paremmaksi ja arkea helpottaa, mutta en keksi yhtään suurempaa tyytymättömyyden aihetta.
bedlam

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Crowbar kirjoitti:No olet aika omituinen jos et musiikkia kuunnellessa tunne kateutta.
Okei, jotain Chris Cornellin laulantaa kuunnellessa saatan ääntään kohtaan tuntea jotain kateudeksikin kutsuttavaa.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Mä oon kyllä aika kateellinen ihminen. Kadehdin kaikkia niitä joilla on sikana rahaa. Miks elämä on niin epäreiluu??
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

Hei spede-dave. Koska sä avaat ketjun otsikolla "Makeus"? Ennen vai jälkeen kun olet avannut ketjun "Lakeus"?
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
NuoriDaavid

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Crowbar kirjoitti:Hei spede-dave. Koska sä avaat ketjun otsikolla "Makeus"? Ennen vai jälkeen kun olet avannut ketjun "Lakeus"?
Koskoo koskoo, kamalasti koskoo
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Suvinen kirjoitti:Hassua! Itse kuultuani potin menneen yhdelle ainoalle ihmiselle tuuletin itsekseni: jotenkin ajatus siitä, että joku tavis tuli tänä iltana ihan vitun rikkaaksi tuosta noin vaan sai olon.. iloiseksi.
No kyl mullakin se eka ajatus on aina toi, mut sit saan aina raivarit kun luen jotain lottovoittajien haastatteluja.
Tääkin yks äijä joka voitti sen 3,5milj. vikisi vaan jotain ettei osaa sopeutua muutokseen kun on tottunu kärvistelemään 1500€:n kuukausipalkalla, eikä aio ottaa ees lopareita. Miten jollain VOI olla vaikeuksia sopeutua siihen ettei enää tartte kärvistellä?? En vaan tajua!
Vastaa Viestiin