Rajoittaako työsi liikkumavapauttasi?

Yleinen lätinä jä kitinä

Rajoittaako työsi liikkumavapauttasi?

Nainen: Työni puolesta voisin asua missä päin vain Suomea
0
Ei ääniä
Nainen: Työni puolesta voisin asua missä päin vain Suomea
8
47%
Nainen: Työni vuoksi joudun asumaan tietyllä paikkakunnalla
0
Ei ääniä
Nainen: Työni vuoksi joudun asumaan tietyllä paikkakunnalla
1
6%
Nainen: Työni vuoksi joudun asumaan tietyllä paikkakunnalla
1
6%
Mies: Työni puolesta voisin asua missä päin vain Suomea
0
Ei ääniä
Mies: Työni puolesta voisin asua missä päin vain Suomea
3
18%
Mies: Työni puolesta voisin asua missä päin vain Suomea
3
18%
Mies: Työni vuoksi joudun asumaan tietyllä paikkakunnalla
1
6%
 
Ääniä yhteensä: 17

NegaDuck

Rajoittaako työsi liikkumavapauttasi?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Jotkut ammatit (esim. hoitoala) ovat sellaisia että työpaikkoja löytyy tasaisesti ympäri maata, ja jotkut voivat tehdä sen jopa etätyönä. Toisilla aloilla taas yritykset ovat keskittyneet vain tietyille alueille maassa, ja yleisellä tasolla lienee järkevää asua lähellä työtä ettei päivittäistä aikaa palaisi paljon työmatkoihin.

Itse kuulun jälkimmäiseksi mainittuihin: lähes kaikki alani työpaikat ovat täällä peäkaupunkiseudulla, ja siksi minun on järkevintä asua täällä Espoossa.

Kuis teillä?

EDIT: Kysely pitää saada kuntoon... älkää vielä äänestäkö, ennen kuin ylipito on korjannut sen.
Viimeksi muokannut NegaDuck, 16.05.2008 11:09. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
NuoriDaavid

Re: Rajoittaako työsi liikkumavapauttasi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Periaatteessa voisin asua aika vapaasti. Haluan kuitenkin toimia privaatissa ja säilyttää oman anonymiteettini.

Pienellä paikkakunnalla ei olisi yksityislääkäripalveluita, ja jos paikkakunnalla olisi vain pari lääkäriä, niin saattaisi olla tarkkailun alla.
NuoriDaavid

Re: Rajoittaako työsi liikkumavapauttasi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NegaDuck kirjoitti:
EDIT 2:?!?!?! Miksei tämä nyt mene kuntoon?
Kuva
masa

Re: Rajoittaako työsi liikkumavapauttasi?

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Pienellä paikkakunnalla ei olisi yksityislääkäripalveluita, ja jos paikkakunnalla olisi vain pari lääkäriä, niin saattaisi olla tarkkailun alla.
Nääh. Ainakin tuolla kotiseudulla lekurit ovat lähes julkkiksia ja varsin äveriäitä niillä mittakaavoilla myös :D

Muuten sama kuin Aarnella. Duuni sitoo pk-seudulle, ja se harmittaa hieman.
Bliss

Re: Rajoittaako työsi liikkumavapauttasi?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

No ei oikeastaan. Tällä hetkellä asiakkaat ovat pääasiassa pääkaupunkiseudulta, mutta mun työtä se ei rajoita. Tämä kun ei oleniin ajasta tai paikasta riippuvaista (siksi teen toistaiseksi kotona duunia).
Mun liikkumavapautta rajoittaa lähinnä oma päänuppi. Olen yhden ainoan kerran asunut vakituisesti (opiskeluasumista ei lasketa) Uudenmaan (Etelä-Suomen) läänin ulkopuolella ja olin hajota siihen. Parempi pysyä tässä Helsingin nurkissa vaan.
NuoriDaavid

Re: Rajoittaako työsi liikkumavapauttasi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Pienellä paikkakunnalla ei olisi yksityislääkäripalveluita, ja jos paikkakunnalla olisi vain pari lääkäriä, niin saattaisi olla tarkkailun alla.
Nääh. Ainakin tuolla kotiseudulla lekurit ovat lähes julkkiksia ja varsin äveriäitä niillä mittakaavoilla myös :D
.
:think: Bändäreitä?
Bliss

Re: Rajoittaako työsi liikkumavapauttasi?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Äänestysvaihtoehdot on vähä sekavat? Or is it just me...?
NegaDuck

Re: Rajoittaako työsi liikkumavapauttasi?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Tehtäessä ne olivat ihan oikein. En jaksa enää säätää. YLIPITOOOOOOOOO!!! :apuva:

Äänestäkää kyselyssä vasta kun se on laitettu kuntoon.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Rajoittaako työsi liikkumavapauttasi?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Nykyinen työnkuva sitoo minut tehokkaasti tähän tuoliin, mutta jos olisin valmis vaihtamaan hommaa, voisin asua lähes missäpäin Suomea tahansa. Pienempien paikkakuntien työ ei vaan kiinnosta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
bedlam

Re: Rajoittaako työsi liikkumavapauttasi?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Varmaankin saisin töitä myös pääkaupunkiseudulta, ja siellä alan keskipalkkaus on varmasti moninkertainen, mutta en ole kokenut himotusta lähtä täältä mihinkään. Ja korreloi sitä palkkausta tuo kämpän hintakin sitten toisaalta.

Eli vastasin: olen mies ja voisin sitoa naisen asuinpaikassani.
Edith

Re: Rajoittaako työsi liikkumavapauttasi?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Voisin olla missä vaan, mutta en tod. tahdo.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Rajoittaako työsi liikkumavapauttasi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kummatkin alan kehitysfirmat on Kehä I:n sisäpuolella.

Toisaalta voisin vaihtaa johonkin asiakasyritykseen, mutta nekin on paria poikkeusta lukuunottamatta kehä III:n sisäpuolella. No turussa ois pari mestaa, mutta se on turku se.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Rajoittaako työsi liikkumavapauttasi?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Tämän nykyisen alan töitä olis missä päin maailmaa tahansa ja vaikka uusi-seelanti ei ajatuksena jätäkään rauhaan mä viihdyn varsin mainiosti täällä oulussa. Helsinki ei ole mua varten, sen tiedän.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Rajoittaako työsi liikkumavapauttasi?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Anteeksi Nega, mutta saan naurunpyrskähdyksen yrittäessäni tulkita vastausvaihtoehtoja.

Työni ei juurikaan rajoita liikkumavapauttani. Oikeastaan päinvastoin, kun työt valuvat yhä enemmän Intiaan, Kiinaan, Brasiliaan jne. Sinne sitten.

Muistaakseni "Kiitos" on kiinaksi jotain "Niau!", vähän kuin kissan naukaisu. Vai olikohan se sittenkin "Päivää"? Sama se, ja mikä lie kiinan murteista on edes kyseessä, etelä- ja pohjoiskiinalaiset kun eivät kuulemma edes ymmärrä toistensa puhetta. Intialaisten ylipitkissä ja moniosaisissa nimissä taas tuntuu olevan kovin usein sana "Kumar", mitä lie tarkoittaa?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Rajoittaako työsi liikkumavapauttasi?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Työpaikkani johdosta joudun asumaan missä päin tahansa Suomea.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Vastaa Viestiin