Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Täällä Kitinässäkin varoiteltiin aluksi Facebookista, mutta onko kenelläkään omakohtaisia ikäviä kokemuksia Facebookista?

Onko ex:ne josta jo luulitte päässeenne eroon löytänyt ja alkanut stalkkaam Facebookin avulla, tai ovatko työkaverit löytäneet teistä jotkakin, minkä olisitte halunneet pysyvän salassa?

muuta?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ne ihmiset saa tehokkaasti norattua, joiden ei halua itseään löytävän, jopa vielä senkin jälkeen, kun ovat löytäneet. Eikä sielä kukaan mitään "salaista" tietoa pääse näkemään, itsehän ne tiedot on sinne laittanut ja ihmisille antanut luvan päästä ne näkemään.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
NegaDuck

Re: Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

En ole vieläkään Facebookissa. Olenko nykykriteerein siis ns. syrjäytynyt? Viedäänkö vierestäni jatkuvasti ilman että sitä edes huomaan?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Herra Manala

Re: Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Kuka on exne? Miten se stalkkaam? Snibit ballogulli?
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja yannara »

No siis, jos et halua tulla löydetyksi, niin älä kirjaudu Facebookkiin, simple as that. Onhan siellä niitä asetuksia, joilla voi rajoittaa, että kuka pääsee ja mitä katsomaan, mutta tunareita on yhtä paljon kuin on ihmisiäkin. Mulla on ainakin lähes kaikki eksät kavereissa, ryhmän nimi on "eksät ja muut säädöt". Huvittavaa :)
aimohaiku

Re: Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

McJanne kirjoitti:Joku ex-kitinäläinen(?) pisti ilkeän yksityisviestin "pommittamisesta" kun koitin lisätä kaveriksi.
Mulla ei ole mitään käsitystä siitä, kuka sä oot, eikä mitään kiinnostusta tutustua. Voitko ystävällisesti lopettaa tuon pommituksen?

Kiitos.
Byyääääääh, miten ihmiset voikin olla ilkeitä. *virnistys*
Pommituksen? :)
ninnithequeen

Re: Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

On huonoja kokemuksia. Se ei päästä mua rekkautumaan sinne ollenkaan. Pitäköön tunkkisa, pah.
BettyB.

Re: Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

McJanne kirjoitti:Joku ex-kitinäläinen(?) pisti ilkeän yksityisviestin "pommittamisesta" kun koitin lisätä kaveriksi.
Miks sä pyysit sitä kaveriks jos et edes tiedä kuka se on??
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ei löydy. Aika usein (ei onneksi enää) tulee kaverinpyyntöjä joiltain turkkilaisilta, mutta ne voi helposti heivata.

Vaikka minullakin on siinä, että haen networking, niin ei sitä kukaan näe (paitsi kaverit), koska profiiliani ei näe muuta kuin kaverit.

Noin muuten täytyy sanoa, että elämäni on rikastunut naamakirjan ansiosta, sillä tulee herkemmin ja helpommin pidettyä yhteyttä kavereihin ja tavattua heitä.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Omituisia juttuja kuullut, itselle ei mitään. Voi olla niinkin, että heissä, joille tuli, oli itsessäänkin jotain vialla.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
Starflare
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01.03.2007 18:25

Re: Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Kreitsu kirjoitti:Noin muuten täytyy sanoa, että elämäni on rikastunut naamakirjan ansiosta, sillä tulee herkemmin ja helpommin pidettyä yhteyttä kavereihin ja tavattua heitä.
Kompoti! Ei ole mitään ikävää sieltä löytynyt, aluksi olin erittäin skeptinen koko systeemin suhteen kun kaverit sinne houkuttelivat kokeilemaan kaikkea kivvvaa. Ja löytyihän sieltä sitten se parempi puoliskokin ;)
NegaDuck

Re: Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

NegaDuck kirjoitti:En ole vieläkään Facebookissa. Olenko nykykriteerein siis ns. syrjäytynyt? Viedäänkö vierestäni jatkuvasti ilman että sitä edes huomaan?
Bluntly kirjoitti:Ei.
Starflare kirjoitti:Ja löytyihän sieltä sitten se parempi puoliskokin ;)
... eli sittenkin kyllä?
Avatar
Starflare
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01.03.2007 18:25

Re: Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

NegaDuck kirjoitti:
NegaDuck kirjoitti:En ole vieläkään Facebookissa. Olenko nykykriteerein siis ns. syrjäytynyt? Viedäänkö vierestäni jatkuvasti ilman että sitä edes huomaan?
Bluntly kirjoitti:Ei.
Starflare kirjoitti:Ja löytyihän sieltä sitten se parempi puoliskokin ;)
... eli sittenkin kyllä?
No tota, en minä sieltä mitään oikeastaan hakenut. Tuhlasin aikaani ja auoin päätäni lähinnä. :)

Tapahtu oikeastaan puolivahingossa.
Pyry-Matias

Re: Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Miten voisikaan.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Rakkaus iskee silloin kun sitä vähiten odottaa, esim. paskalla istuessa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
ninnithequeen

Re: Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä en osaa käyttää tota! Ja mun kone herjaa koko ajan! ARGH! Miksei hyväksyneet kaverit näy listassa, häh???
Stinky

Re: Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Mä taidan olla mulkku, mutta pari vanhaa koulukaveria laitto pyynnön, mä vahvistin ja kaks sekuntia myöhemmin kadutti jo helvetisti. Poistin ne sieltä siitä yhestä ruksista. Meneeko niille nyt joku ilmo että näin kävi. Ei siinä mitään vaikka meniskin. Parempi jopa olis jos menis :D
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Newton »

Stinky kirjoitti:Mä taidan olla mulkku, mutta pari vanhaa koulukaveria laitto pyynnön, mä vahvistin ja kaks sekuntia myöhemmin kadutti jo helvetisti. Poistin ne sieltä siitä yhestä ruksista. Meneeko niille nyt joku ilmo että näin kävi. Ei siinä mitään vaikka meniskin. Parempi jopa olis jos menis :D
Ei mene. Faecesbookin tsätti on muuten epävakain tsättipalvelu jota on koskaan tullut käytettyä.
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16639
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Jyrki73 kirjoitti:Täällä Kitinässäkin varoiteltiin aluksi Facebookista, mutta onko kenelläkään omakohtaisia ikäviä kokemuksia Facebookista?

Onko ex:ne josta jo luulitte päässeenne eroon löytänyt ja alkanut stalkkaam Facebookin avulla, tai ovatko työkaverit löytäneet teistä jotkakin, minkä olisitte halunneet pysyvän salassa?

muuta?
Minä en ole Facebookissa, mutta on siinä ymmärtääkseni joitain potentiaalisia ongelmia.

Ajatelkaapa vaikka sellaista, että joku sattuisi etsimään jonkin satunnaisen työelämäkontaktin yhteystietoja, ja googlaisi tämän nimen. Oletetaan edelleen, että vaikka tässä tapauksessa etsijä muisti ilmeisesti nimen väärin, niin toki etsityn niminen henkilö löytyy virtuaalimaailmasta, ja pahaa aavistamaton etsijämme menee linkkiä klikkaamaan. No, iltasatumme jatkuu niin, että linkki vie Facebook-sivulle. Kuvasta ilmenee, että kyseessä ei ole etsitty henkilö (koska siis etsijä muisti nimen väärin). Juuri kun etsijä on sulkemassa selainta, niin hänen huomionsa kiinnittyy väärällä nimellä löytyneen tuntemattoman tyypin Facebook-sivulla olevaan kuvasarjaan tyypin Facebook-kavereista. Kuinka ollakaan, yksi kaverikuvista sattuu olemaan sama avatar-kuva, jota etsijämme on juuri joutunut tujottelemaan vähän turhankin usein Kitinässä.

Olettakaamme, että sen enempää ajattelematta etsijämme klikkaa tätä kuvaa - ja niin ruutuun ilmestyy rivin tämän tyypin Facebook-kavereita. Ja niistä suuri osa on aivan ilmeisen tuttuja Kitinän avattarista ja/tai gallerioista. Ja siinä ne sitten komeilevat oikeine(?) nimineen kaikkineen.

En tiedä, onko tämä ongelma, mutta olisihan se ikävää, jos näin kävisi todellisuudessa kovin usein - ja vielä pahemmalle stalkkerille kuin tässä tarinassa kuviteltu etsijä. Ensiavuksi voisi harkita vaikka sitä, että ei käyttäisi täsmälleen samaa kuvaa omalla nimellä varustetussa Facebookissa kuin pissa-kakka-Kitinässä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Olettakaamme, että löysit prosessin ja muut heidän mukanaan.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
bliss

Re: Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Mä en varsinaisesti omalta osaltani näe mitään ongelmaa siinä, jos joku xxXXxx tietää mun oikean nimen. Esim. facebookissa satunnainen selailija ei sitten muita tietoja saakaan.
masa

Re: Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja masa »

Löytyy, vaikka en ole ikinä koko viritystä edes nähnyt. Nimittäin tuota facebook-höpötystä joutuu nykyään kuuntelemaan töissä kahvitauoilla ihan liikaa. :x
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Facebook: löytyykö ikäviä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Kumma juttu, mun työkaverit eivät puhu facebookeista vaan aina vaan jostain ihme shelliskripteistä, mib-fileistä ja Delpheistä. Taidan alkaa puhua heille takaisin facebookista.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Vastaa Viestiin