Mieluiten juomasi alkoholi

Yleinen lätinä jä kitinä
daddykillkill

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

ninnithequeen kirjoitti:KK: siis eikö aitoon minttufernettiin tule nimenomaan sitä viinaa?
Aina olen tehnyt Creme De Menthestä, kuten Minttuviskinkin. Onko se aito/oikea tapa, en tiedä.

Toinen hyvä esimerkki "aidosta" kontra "yleisesti käytössä olevasta tavasta tehdä drinkki" on White Russian eli Valkovenäläinen. Ei mahda Suomesta löytyä montaa mestaa, jossa se rakennetaan Kahluasta ja vodkasta ja päälle valutetaan kermavaahtohattu.
ninnithequeen

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

daddykillkill kirjoitti:Toinen hyvä esimerkki "aidosta" kontra "yleisesti käytössä olevasta tavasta tehdä drinkki" on White Russian eli Valkovenäläinen. Ei mahda Suomesta löytyä montaa mestaa, jossa se rakennetaan Kahluasta ja vodkasta ja päälle valutetaan kermavaahtohattu.
Totta.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

daddykillkill kirjoitti:Toinen hyvä esimerkki "aidosta" kontra "yleisesti käytössä olevasta tavasta tehdä drinkki" on White Russian eli Valkovenäläinen. Ei mahda Suomesta löytyä montaa mestaa, jossa se rakennetaan Kahluasta ja vodkasta ja päälle valutetaan kermavaahtohattu.
Puhumattakaan jostain Long Island Ice Tea:sta joka tarjoillaan 80% tapauksista nykyään kokikseen sekoitettuna. Israelissa kokispullo tuli jopa erikseen ja se piti itse sekoittaa muuhun juomaan. En tiedä mitkä ovat "oikeat" ainesosat, mutta en muista aiemmin maistaneeni siinä kokista.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
daddykillkill

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

^ Mie taas olen juonut sen aina kokiksella blandattuna. Oma suosikki rakennetaan seuraavasti - näkyy olevan aika lähellä Wikipedian artikkelin reseptiä:

- täytä pintin vetoinen tuoppi 2/3 kuivalla, tuoreella jäämurskalla
- 2cl vodka
- 2cl gin
- 2cl vaalea rommi
- 2cl väkevä sitruslikööri
- 2cl tequila
- sitrunaamehua ja liru sokerilientä
- rakennetaan
- täytetään lasi pullokokiksella sen verran, että väri muuttuu (eikä käytetä Pepsiä tai mitään pistoolikuraa)
- lisää kaksi sitruunanviipaletta ja pillit
Vastaa Viestiin