Mieluiten juomasi alkoholi

Yleinen lätinä jä kitinä
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja sipsi »

NegaDuck kirjoitti:Tällä hetkellä harvojen juomisteni suosikkeja ovat kuivat omenasiiderit (crowmoor, strongbow, tms)
Komppaan! Voisin elää koko kesän Crowmoorilla. 8)
Ainiin, mut kysehän oli harvoista juomista..
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja aasi »

Suvinen kirjoitti: Pitääks tästä alkaa väittelemään? Alunperin Marianne on vissiin tehty minttulikööristä, mutta kyllä kunnon baarimikko tekee sen tietysti minttuviinasta. Mikä helvetin paukku se semmoinen tulee johon lotrataan kahta likööriä eikä lainkaan viinaa?
Mitä eroa käytännössä on minttuviinalla ja -liköörilllä?
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Bliss

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja Bliss »

^Villi arvaus saattais olla sokerin määrä?
Minttulikööriä kun saa 50% vahvuisenakin (äitin baarikaapissa oli, en mä muuten tollasen olemassaolosta tietäis!)
Bliss

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Kumarran gurua ^ :)

Mun viinatietämys on luokkaa Sitä myydään alkossa ja se maistuu pahalta :D
Rouva Numba

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja Rouva Numba »

Suvinen kirjoitti:
Rouva Numba kirjoitti:
milli kirjoitti: Mikäs tämä tällainen drinkki on? Mitä siihen tulee?
Siihen tulee maitoa, kaakao- ja minttulikööriä. Maistuu nimensä mukaisesti mariannekarkilta, tykkään!
Pitääks tästä alkaa väittelemään? Alunperin Marianne on vissiin tehty minttulikööristä, mutta kyllä kunnon baarimikko tekee sen tietysti minttuviinasta. Mikä helvetin paukku se semmoinen tulee johon lotrataan kahta likööriä eikä lainkaan viinaa?
Helvetistäkö minä tiedän, minä mikään bartender ole. Hyvää se jokatapauksessa on aina ollut ja päähän mennyt - pääasia.

Googletin 'marianne' ja löysin joltain drinkkisivuilta teko-ohjeet, missä puhuttiin nimenomaan kahdesta eri likööristä.
Mene sinne väittelemään, ei mua kiinnosta.
Rouva Numba

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja Rouva Numba »

Suvinen kirjoitti:...mutta jos tarkoitus on vain tulla känniin niin sama kai se on vaikka kaataa kitusiinsa tinneriä, jos huvittaa.
No eikai nyt sentään? :shock:
Bliss

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Jos vastais kysymykseen kans...
Olut on mun suosikki, mutta horjahdin varovasti siiderin puolelle kun mun äiti toi mukanaan Irlannista jotain rutikuivaa siideriä (jota en ole löytänyt Suomesta ja jonka nimeä en tähän hätään muista).
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Tykään punaviineistä, melkein mitkä vaan menevät kunhan eivät ole makeita maultaan. Bacardi Breezer ja siideri tulevat sitten jaetulla kakkossijalla. Bailey's kahvissa on hyvää, kunhan siihen saa nokareen kermavaahtoa.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja Clay »

Wiskit on parhaita, mutta kaikki muutkin on hyvällä kakkossijalla. Joku vehnäolut oli juhannuksena positiivinen tuttavuus. Nyt parhaillaan lasissa sijaitsee sherryä, murekkeen kumppanina, tosin mureke on lautasella, ja on hyvää sekä maukasta, kuten sherrykin.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja Newton »

Eri sorttisia öölejä eniten tulee juotua, mutta viskistä mä eniten pidän.

Viinit on olemassa vain naisia varten.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja Clay »

Newton kirjoitti:Viinit on olemassa vain naisia varten.
Sittenhän mulla on jotain yhteistä viinin kanssa.
Nyt penikseni on fantastinen!
daddykillkill

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Vaihtelee kausittain. Tänä vuonna ollaan palattu pitkästä punkun lipityskaudesta lonkero+jeggu -yhdistelmään. Kesäkaudella tykkään myös lipittää Alkon hanapakkaus-sangriaa. Itse tekemällä saisi toki parempaa, mutta kun on laiska niin ei jaksa. Varpajaisten yhteydessä huomasin jälleen kerran, että minulla on rahvaanomainen maku. Kalliit konjakit ja vuosikertaviskit valuivat kurkusta alas kuin huomaamatta, mutta eipä niistä sen kummempia "elämyksiä" tullut... tai sitten ne eivät oikeastikaan ole yhtään sen parempia. Ehkäpä viskinystäväksi itseään tituleeraavat tykkäävät vaan patsastella ja teeskennellä makunystyräorgasmeja luullen olevansa siten gyldyrellimpiä kuin tavallinen jamppa joka ryystää brand-X tislettä, koska siitä tulee kiva olo.

Tissutteluhistoriassa on muutamia juomia, joiden käyttöä on vaikea ymmärtää. 18-kesäisenä giniä tuoremehulla ja 1990-luvulla vakiodrinksu radalla oli Golden Cap-siideri + 2 cl Malibua. Jälkimmäinen selittynee sillä, etten syö lainkaan karkkia tai leivoksia. Jotain makeaa silti tekee ajoittain mieli.

Baarimikkoaikojen vapaa-ajanvietosta periytynyt huono tapa on tilata aina jotain kyytipojaksi. Toisaalta silloin oppi myös juomaan myös vettä litratolkulla illan aikana, mikä on vitaalia seuraavan aamun kannalta.
daddykillkill

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Suvinen kirjoitti:Ootahan vaan jos KK lähtee aiheesta pätemään..
mitvit???

tunnustettava, että marianne tehtiin meillä aina likööreistä, eikä kirkkaasta mintusta. halpa ja hyväkatteinen pissisjuoma aloittelijoille, joilla ei ole viinapäätä.
ninnithequeen

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

KK: siis eikö aitoon minttufernettiin tule nimenomaan sitä viinaa? Likööriä ne vaan tunkee aina...Samoin Marianneen...
bedlam

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja bedlam »

No voi perkele. En ole Alkossa tainnut vierailla ainakaan kahteen vuoteen mutta tätä ketjua lukiessa alko (!) tekee mieli viinaa! Kaljalla ja sidukalla olen aina pään huuhdellu, mut nyt maistus joku vähän väkevämpi. Minttu black oli aika petollisen tuntusta ainetta kun männäviikonloppuna maistoin. Harva kolmevitonen viina uppoo meikälle raakana irvistelemättä, mutta sehän oli kuin karkkia söis.
BettyB.

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

bedlam kirjoitti:Minttu black oli aika petollisen tuntusta ainetta kun männäviikonloppuna maistoin.
Nyt täytyy yhtyä rajusti. Minttu itsessään on käsittämättömän pahaa, mutta tää Black, namskis!
aimohaiku

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

BettyB. kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Minttu black oli aika petollisen tuntusta ainetta kun männäviikonloppuna maistoin.
Nyt täytyy yhtyä rajusti. Minttu itsessään on käsittämättömän pahaa, mutta tää Black, namskis!
Kääk! Mintusta tulee muistoja, eikä kovin kultaisia sellaisia.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Heh, heh.

Golden Gapin kuivat 'siiderit' on mun mielestä oikein hyviä. Tietty aito crowmoorikin menee, mutta en minä siinä maussa oikein mitään eroa huomaa, hinnassa kyllä. Osa suomalaisista 'siidereistä' on kyllä ihan p**aa.

Joo siis mieluisin on kai kuiva golden gap tai sit raparperi-siideri.
aimohaiku

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Jyrki73 kirjoitti: Golden Gapin kuivat 'siiderit' on mun mielestä oikein hyviä. Tietty aito crowmoorikin menee, mutta en minä siinä maussa oikein mitään eroa huomaa, hinnassa kyllä. Osa suomalaisista 'siidereistä' on kyllä ihan p**aa.
Mutta esimerkiksi ranskalainen Cidraie vie kielen mennessään. :)
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

aimohaiku kirjoitti:Mutta esimerkiksi ranskalainen Cidraie vie kielen mennessään. :)
Mahdollisesti, mul ei oo kokemusta tuosta. Ei mulle kukaan tuollaista esitelly ees Ranskassa, vaikka olin siellä 3 viikkoa työkeikalla.
aimohaiku

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Jyrki73 kirjoitti:
aimohaiku kirjoitti:Mutta esimerkiksi ranskalainen Cidraie vie kielen mennessään. :)
Mahdollisesti, mul ei oo kokemusta tuosta. Ei mulle kukaan tuollaista esitelly ees Ranskassa, vaikka olin siellä 3 viikkoa työkeikalla.
Itse tutustuin häneen Korppoossa. :)
Theodore Taylor

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja Theodore Taylor »

BettyB. kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Minttu black oli aika petollisen tuntusta ainetta kun männäviikonloppuna maistoin.
Nyt täytyy yhtyä rajusti. Minttu itsessään on käsittämättömän pahaa, mutta tää Black, namskis!
Mikäs tämä minttu black oikein on? Alkoi tuntua siltä, että minun tulisi tietää siitä jotain. Ainakin maku. Tässä on tullut sinuiksi "laatuviinin" kanssa, ilmeisesti. Ystävälle tehdyn palveluksen palkaksi sain pullollisen yltiökallista viiniä. Kerroin mieltymyksekseni tuhdit punaviinit ja erityisesti Shirazit. Sain vastineeksi pullollisen sitä itseään; Peter Lehmann Stonewell 2002 Shiraz. Syntisen hyvää. Vähän yli minun normaalin hankintahinnan. Niin hyvää, että tekee mieli jo vähän jemmailla ja nauttia pikkuhiljaa. Laittaa melkein miettimään, että mitä makuekstaaseja pitääkään sisällään se Alkosta saatava yli 70 euroa maksava Shiraz. Nimeä en nyt muista.

Nyt on pari iltaa tullut nautittua Alkon porter -tarjontaa. Tanskassa ja Norjassa osataan valmistaa pirullisen nautinnollisia portereita. Heidän porter on lähes ruokaa!! Koffin Porter on ehkä karvan verran ravitsevampaa, tosin tarjoiltuna liian pienestä anniskelupullosta.
bedlam

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Theodore Taylor kirjoitti:Mikäs tämä minttu black oikein on?
http://www.fbsk.net/fi/alan-ammattilais ... TTU_Black/

Lähden ostamaan parit putelit nyt.
aimohaiku

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Young's Double Chocolate Stout

:h:
bedlam

Re: Mieluiten juomasi alkoholi

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Tää pläkki on tälleen pakastinkylmänä kyllä oikein refreshing. Ei tätä nyt pullotolkulla viittis kitata niinkun jotkut, mutta pikkusnapsina jees.
Vastaa Viestiin