Ikääntymisen merkkejä?

Yleinen lätinä jä kitinä
NegaDuck

Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Kitinän ikäjakauma nyt... on mitä on. Nyt kun täällä jo saadaan lapsiakin ja kaikkee, niin aattelinpahan vaan udella että vieläkö tunnette itsenne nuoriksi ja vetreiksi vai alkaako jo ikä painaa?

Omalla kohdallani olen huomannut että jos jään velttoilemaan, esmes istumaan paikoilleni koneen ääreen, väsähdän tosi pahasti ja veltosta takaisin aktiiviseen tilaan siirtyminen on aika hidasta. Ei ole pitkään aikaan tullut sellaisia tarmonpuuskia että olisi ihan pakko lähteä riehumaan, mutta kun lähden esmes hölkälle niin kyllä minä vauhtiin pääsen. Hitaammin vain.

Naamassa alkaa jo näkyä vähän uurteita. Olen kohta jo melkein miehen näköinen.

Hiusraja vetäytyy päälaen molemmin puolin, tulossa semmoinen V-mäinen widow's peak tai miksi sitä nyt kutsutaan.
ninnithequeen

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kun oikeen tarkkaan kattoo, ni pieni juonne on silmäkulmissa. Hitto soikoon.

Ja juu ei tosiaan jaksa niinku nuorena.

Krapulat kestää 3 päivää, 18-veenä nukkui baari-illan jälkeen 3 tuntia ja lähti pirteenä töihin...

Paikat kremppaa.

Paino nousee helpommin, nuorena voi syödä mitä vaan eikä näkyny missään.

Nimimerkillä tasan kahden viikon päästä 31.
elco

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja elco »

Kankkunen kestää n+1 päivää, missä n on putkeen juotujen päivien lukumäärä verrattuna 15 vuoden takaiseen, jolloin kankkusen ravisti pois kuin koira märän turkin konsanaan.

Luunmurtumat eivät parane.

Peilistä ei katso sama kaveri kuin 10 vuotta sitten.

Huippunopeus on hidastunut: ei tee mieli aktiivisesti yrittää tappaa itseään. Yllytyshulluus on pienemmällä - nyttemmin sitä harkitsee ennen kuin ryhtyy venäläiseen rulettiin.

Zeksuaalinen draivi on pienemmällä.

En enää ymmärrä teinejä. En enää tajua MTV:tä.

Ajatus siitä, että kirjoitti ylioppilaaksi 17 vuotta sitten on aika päräyttävä. Samaten kuin se, että 1990 syntyneet pääsevät anniskeluravinteliin.

Yhtä kaikki, itsepetoksella homma voidaan vielä hoitaa kotiin. Ja elintaso on aika hurja.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja Leila »

Täytin tänä vuonna 30 ja alamäki alkoi oikeastaan jo pari vuotta sitten. Ikääntymiseni olen huomannut esim. seuraavasta:
- Lääkärissä joutuu käymään monta kertaa vuodessa milloin minkäkin vaivan takia. Myös verikokeet ja lääkkeet alkavat ihan arkipäiväistä juttua.
- Kaverin 14-vuotiaan tyttären edesottamukset, esim. seurustelu kauhistuttaa. Vastahan se ipana leikki toppahaalarissa lumihangessa ja nyt kulkee kaula mustana.
- Muutenkin kauhistelen ihan älyttömästi "nykyajan nuorisoa" ja niiden tekemisiä
- Melu häiritsee ja monesti TV on liian kovalla
- En edes uskalla juoda itseäni kovaan humalaan, sillä todennäköisesti kuolisin krapulaan. Tai vielä pahempaa, en kuolisi, vaan jäisin kitumaan.
- Ryppyjä ja juonteita alkaa ilmestyä naamaan. En hymyile enää julkisesti, sillä kurtut saattaisvivat pelästyttää herkimpiä.
- Iskelmämusiikki kuulostaa välillä pelottavan hyvältä.
- Nukkuminen on tärkeämpää kuin seksi. Paljon tärkeämpää.
- Nuorin velikin jo valmistui amiskasta ja on nyt oikeissa töissä. Vastahan minä sitäkin hiekkakasalla leikitin ja käytin ongella.

Toisaalta fyysinen kunto on parempi kuin moneen vuoteen ja töitä jaksaa tehdä.
Yönmustaritari

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Pikkuhiljaa alan ymmärtää mitä ne hipit väitti muinoin siitä, että voi pitää hauskaa ilman viinaa. No niin jos ei uskalla krapulan pelossa enää pulloa huulille nostaa.

Toden totta krapula vie vähintään sen kaksi päivää. Aiemmin monena vkonloppuna putkeen tehdyt kaksipäiväiset ryyppyreissutreissut, joissa ns. krapulapäivien välillä tuli käytyä vielä, vaikka vanhalta viinalta haisevana mutta kuitenkin, tekemässä esimerkillisiä urheilusuorituksia. Tämä on siis vuosien saatossa, kuin huomaamatta vaihtunut siihen, että ryypyt pitää hoitaa aina perjantaina jos töiden jälkeen jaksaa. Erityisluvalla jos perjantain lepää niin uskaltaa lauantaina tempaista miehekkäästi vanhojuen aikojen muistolle mutta se selkeästi työ niin paljon alkuviikkoa, että silloin ei passaa olla mitään tärkeää.

Sitten tietysti perus keskivartalolihavuus ja hiusrajan nousu on viime aikoina ollut huomattavissa. Nykyään käytän myös turvavöitä autolla ajaessani.
Edith

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Oon yhä edelleen noin kolmatta vuotta tässä ehkä ikuiseksi osoittautuvassa tilassa, jossa minulla ilmenee yhtäaikaisesti sekä finnejä että harmaita hiuksia. Ei muuta.
BettyB.

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Ryppyjä ja roikkuvia asioita, läski ei pala enää millään, mutta ilmaantuu jenkkiksiin pullaa pelkästään katsomalla. Kauhistelen nykyajan nuorisoa ja huomaan viettäväni mielummin aikaa luonnon helmassa mökkeilemällä kun festareilla ördäämässä. Kaupassa voi käydä meikittä. Olen oppinut rakastamaan itseäni. Jaksan kuunnella mutsin juttuja kimpaantumatta, antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos = pääsee helpommalla. Olen huolestunut muiden elämästä.
Pyry-Matias

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Ei rypyn ryppyä vieläkään. Niitä odotellessa 8)
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Mulle on vasta vanhimmiten ruvennu tulee finnejä. Nimittäin kirkkaasta viinasta. Mistä helvetistä se johtuu??
Edith

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Käytättekö, ihmiset ja ikätoverit, muuten ns. ikääntymisen ensi merkkejä hidastavaa kosmetiikkaa jo? Jotkut naistenlehdet ovat antaneet minun lukea, että niitä ikään kuin kannattaisi jo 30-vuotiaana käyttää.
Bliss

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Edith kirjoitti:Käytättekö, ihmiset ja ikätoverit, muuten ns. ikääntymisen ensi merkkejä hidastavaa kosmetiikkaa jo? Jotkut naistenlehdet ovat antaneet minun lukea, että niitä ikään kuin kannattaisi jo 30-vuotiaana käyttää.
En minä ainakaan, vaikka pitäisi ehkä... Taitaa tosin olla vähän myöhäistä aloittaa :?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Edith kirjoitti:Käytättekö, ihmiset ja ikätoverit, muuten ns. ikääntymisen ensi merkkejä hidastavaa kosmetiikkaa jo? Jotkut naistenlehdet ovat antaneet minun lukea, että niitä ikään kuin kannattaisi jo 30-vuotiaana käyttää.
Olen kai keskivertoa vähemmän kiinnostunut välttelemään friikiltä näyttämistä. Lisäksi ikääntymisen merkit ikääntyneellä henkilöllä eivät mielestäni edes näytä friikiltä (!), kunhan ovat jotenkin sopusoinnussa henkilön persoonallisuuden kanssa. Toivon siis saavani omasta mielestäni itseni näköiset rypyt - jos sen sijaan tulevat rypyt saavat minut näyttämään aivan muunlaiselta ihmiseltä kuin millainen ajattelen olevani, joutunen identiteettikriisiin. Vaan tuskinpa sitäkään ryppyjä peittelemällä/ehkäisemällä kannattaa hoitaa.

Silmäpussit ja pysyvästi tummat silmänaluset mulla on jo, ja on ollut niin kauan kuin muistan. Olen oppinut pitämään niistä, kertovathan ne lahjomatonta tarinaa rappioelämästäni vuoteen, tietokoneen ja ompelustudion muodostaman pyhän kolminaisuuden syövereissä (vaikka noita ei kai varsinaisesti vanhenemisen merkeiksi voi laskea). Nykyisin piirrän muotikuvituksiinkin ihmisille sellaiset aina kun mahdollista (eli jos kyseessä ei ole asiakastyö, jossa ihmisten on näytettävä korostetun hehkeältä). Kuluneen vuoden aikana, joka on ollut osittain liiankin rasittavan puolella, kulmakarvojeni välissä sijaitsevat kaksi pystysuuntaista uurretta ovat oikein tarkasti katsottuna muuttuneet pysyviksi. Toivon saavani mahdollisimman pian naururyppyjä niitä tasapainottamaan - tällä hetkellä näytän hieman vihaisemmalta kuin haluaisin uskoa olevani.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja Leila »

Lisään vielä yhden ikääntymisen merkin: vuosi vuodelta alan muistuttaa enemmän ja enemmän äitiäni.
Minä olen käyttänyt ns. ryppyvoiteita jo jonkin aikaa. Eihän ne mihinkään tunnu tehoavan, mutta tuntuvat iholla ihanan täyteläisiltä ja ylellisisltä.
bedlam

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Hevimöykkä alkaa vaihtua hiljalleen rauhalliseen tunnelmointiin.
Krapulat kestää vähintään kaksi päivää.
Baarit ei kiinnosta, mielummin kattelee leffoja kotosalla.
Ajoittaisia selkäkipuja aamuisin.
Vatsa ei pysykään timminä ihan itsestään.
Neli-viiskymppiset naiset flirttailee.
Vanhoja lapsuuden suosikkilevyjä ja -leffoja tulee keräiltyä nostalgisena.
Ajatus loppuelämästä ilman parisuhdetta ei tunnu ollenkaan hullummalta.
NegaDuck

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

bedlam kirjoitti:Krapulat kestää vähintään kaksi päivää.
Aika moni täällä on jo maininnut tämän. En osaa sanoa omalta kohdaltani miten tämän kanssa on, koska ei ole vuosiin ollut krapulaa.
Bliss

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

bedlam kirjoitti: Ajatus loppuelämästä ilman parisuhdetta ei tunnu ollenkaan hullummalta.
Niin, kun se loppuelämä onkin aika lyhyt :P
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Minulla on nyt ollut kaksi päivää selkä vihlovana ja jäykkänä, kun istuin kesäteatterissa koleassa illassa ulkona.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Naksahti 1/4 vuosisataa lasiin hetki sitten , ja aloin kerätä eväitä kaukana orastavaan 30- kriisiin kunnes kävi seuraava episodi:

R-kioskin myyjä kysyi paperit ostaessa 1 (!) rivin kenoa.. Keskustelu meni osapuilleen näin: "hoihoi, yksi riviä kenoan kiitos, 9 tasolla" Myyjä: " Olethan varmasti 15- vuotias" Minä: ".... öööe täytän ensiviikolla 25.." Myyjä: " En usko, voisitko näyttää paperit tai en voi myydä tätä kenoa"

Ennen tuota oli selkä vähän reistaillut ja nivelissä alkanut tuntumaan lupailevaa kolotusta rankkojen aktiviteettien päälle. Ei lienee turhanlti ajan hammas ole käynyt nakertamaan. Ehkä sitten 40-vuotiaana näytän aikuiselta.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Vihtahousu

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

^ :lol:
NegaDuck

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

elco kirjoitti:En enää ymmärrä teinejä. En enää tajua MTV:tä.
Tolla kriteerillä mä taisin wanheta jo 11-vuotiaana... siis jos noi "enää" sanat vielä poistaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

ENpä ole havainnut sanottavaa muutosta sitten parikymmentä täytettyäni. Vuoden alussa kysyttiin paperitkin Alkossa, sen jälkeen ei ole kysytty. En tosin ole käynytkään.

Ihan haaleita juonteita on tullut suun ympärille. Minusta tosin tuntuu, että ne ovat aina olleet siitä hymykuoppien kaverina. Pahoja krapuloita ei edelleenkään tule, ellei juo kirkkaita ja kaikkea sekaisin.
Edith kirjoitti:Käytättekö, ihmiset ja ikätoverit, muuten ns. ikääntymisen ensi merkkejä hidastavaa kosmetiikkaa jo? Jotkut naistenlehdet ovat antaneet minun lukea, että niitä ikään kuin kannattaisi jo 30-vuotiaana käyttää.
Minulla on muutamia kiinteyttäviä (ei siis ryppyvoiteita) yö- ja päivävoiteita. Koska iho on atooppinen, niin täytyy käyttää tosi helliä voiteita. En tiedä onko niistä oikeasti mitään hyötyä, mutta jollain on pakko voidella anyway.
Herra Manala

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Njaa-a. Välillä tuntuu vanhalta, mutta oikeastaan ainoastaan henkisesti. Olen odottanut että se, että on 15-vuotiaasta tehnyt raskasta ruumiillista työtä alkaisi näkymään esimerkiksi polvissa ja selässä, mutta yllättävän hyvin ovat kestäneet. 16h työpäivän jälkeen on kyllä kroppa seuraavana päivänä melkoisessa kramppitiltissä, mutta niin se oli nuorempanakin.

Nuorempana koin pahimmillaan kahden päivän krapuloita. Nykyään en tunnu saavan krapulaa kestämään edes jälkeistä iltapäivää pidemmälle, vaikka kuinka olisi yritystä viinien ja kossujen sekoittamisien kanssa. Kovan harjoituksen tulostako?

Kaiken lisäksi näytän paremmalta kuin Putte-Possu. Hiusraja nousi ohimoilta ja lukittui tilaansa joskus vähän yli kakskymppisenä. Ei muutosta sen koommin. Ihokin on alkanut voimaan paremmin (ainakin silloin kun ei sikaroi). Rypistykää ja rupistukaa te muut!
daddykillkill

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

- musiikkimaku ei ole hirveästi muuttunut, oikeastaan muutamia nuoriso-fanituksia rankempia juttuja tullut viime aikoina mukaan (KoRn, Slipknot, Hellyeah!)
- henkiset krapulat kestävät nykyään päiväkausia, fyysiset paranevat nopeammin kuin nuorena - edellyttäen että jaksaa treenata säännöllisesti
- näin nelikymppisenä ei tee enää mieli yrittää panna kaikkea vastaantulevaa, kuten vielä kolmikymppisenä

Fyysisiä muutoksiakin toki joitakin: muutama juonne silmäkulmissa, pari harmaata karvaa ohimoilla. Muuten oikeastaan pidän nykyisistä kasvoistani enemmän kuin 10 vuotta takaperin. Lihasmassan hankkiminen on lähes mahdotonta, mutta fläsää saa kilon lisää kun katsoo telkkarista Kotipizzan mainoksen.
Avatar
VakavaSami
Kitisijä
Viestit: 11
Liittynyt: 10.07.2008 20:13
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja VakavaSami »

Joskus tekee mieli toimia täysin vastuuttomasti (haikailua parinkympin tienoille).

Kanuunat kestävät päiväkausia, ja niistä aiheuvien univajauksien tasaaminen vähintään yhtä kauan.

Painonvaihtelu nopeaa.

Nivelrikko lantiossa.

Ihon huonontuminen, naama voisi olla sileämpikin, mutta toisaalta on mukava näyttää kuluneelta.

Ei paneta niin voimakkaasti, vaikka nahkafagottia melko säännöllisen epäsäännöllisesti omatoimisesti vinguttaakin.

Ei haikaile parisuhdetta samalla tavalla kuten ennen.

Murehtii vähemmän.

Jep, vanheneminen on oikeastaan ihan kivaa.
Männöökö tämä pönttö Pölökille?
NegaDuck

Re: Ikääntymisen merkkejä?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

No eilisessä sählyottelussa sen huomasi: ei pysty enää pyrähtelemään ja reagoimaan sählykentällä yhtä salamannopeasti kuin 15-vuotias.
Vastaa Viestiin