Oletko saanut nyrkistä?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Vihtahousu kirjoitti:Onko tää joku kilpailu?
Älä nyt kiihdy. Halusin vain sanoa että sinulla on todella tyhmät, mielikuvituksettomat ja väsyneet jutut. Sun pitäisi vähän miettiä mitä kirjoitat ja parantaa juttujesi tasoa jotta minullakin olisi mukavaa.

Ei mulla muuta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vihtahousu kirjoitti:
Chap kirjoitti:Minä olen huolestunut miehiin kohdistuvasta väkivallasta tässä yhteiskunnassa. Joku naisvero olisi paikallaan korvaamaan yhteiskunnan miehille aiheuttamat kärsimykset.
Joko mä oon väsynyt sun läppiin tai sit sun läpät on tosi huonoja. Epäilen jälkimmäistä.
Eikös tuo ollut Krugerilta ihan validi pointti? Jos naisiin kohdistuisi samanlaista väkivaltaa tai naisten eliniän odotusarvo olisi alhaisempi kuin miehillä, niin moni huutaisi sortoa.

Mielestäni on ihan aiheellista kysyä: käytetäänkö valtion verorahoja oikein, jos toinen sukupuoli elää 4 vuotta pitempään kuin toinen. Vuosisadan alussa eliniän odotusarvojen ero oli vain vuosi, joten huonompaan suuntaan on menty. Laiminlyökö yhteiskunta miesten tarpeita jättäen heidät kuolemaan?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

sivustahuutaja kirjoitti:
Vihtahousu kirjoitti:
Chap kirjoitti:Minä olen huolestunut miehiin kohdistuvasta väkivallasta tässä yhteiskunnassa. Joku naisvero olisi paikallaan korvaamaan yhteiskunnan miehille aiheuttamat kärsimykset.
Joko mä oon väsynyt sun läppiin tai sit sun läpät on tosi huonoja. Epäilen jälkimmäistä.
Eikös tuo ollut Krugerilta ihan validi pointti?
Ai keltä?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Pyry-Matias

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

sivustahuutaja kirjoitti:Laiminlyökö yhteiskunta miesten tarpeita jättäen heidät kuolemaan?
uunituore kyllä
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Frederik Krueger kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Eikös tuo ollut Krugerilta ihan validi pointti?
Ai keltä?
Krugerilta.
Chap

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Chap »

Frederik Krueger kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
Vihtahousu kirjoitti: Joko mä oon väsynyt sun läppiin tai sit sun läpät on tosi huonoja. Epäilen jälkimmäistä.
Eikös tuo ollut Krugerilta ihan validi pointti?
Ai keltä?
Niin siis sivustahuutaja ilmeisesti tarkoitti, että hän on samaa mieltä kanssasi siitä, että vihtahousun kommentit ovat harvinaisen mitäänsanomattomia ja typeriä ja jotain pitäisi tehdä niille vähän äkkiä. Lisäksi vihtahousu ei ollut huomioinut niitä yhteiskunnallisia epäkohtia, mitä sh sitten viestissään luetteli.
SikaMika

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Nuorempana tuli muutaman kerran ajauduttua ihan aktiivisesti tilanteeseen, jossa molemminpuolinen nyrkiniskujen vastaanottaminen oli väistämätöntä. Joskus on tullut nyrkistä naamaan ihan viattomana sivustaseuraajanakin. Nykyinen satunnainen nyrkkeilyharrastukseni pitää huolen siitä, että saan satunnaisen nyrkkiannokseni satunnaisesti edelleenkin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minä nyt siis en usko, että tappeluihin joutuu ellei itse pyöri niissä idioottipiireissä, ollen siis itsekin idiootti. Vähän kummastuttaa http://www.potku.net in tosielämäkertomukset. Toisaalta monet niistä on pyhittäneet koko elämänsä väkivallan harjoittelulle, joten eivät muuhun työhönkään käy kuin pokeiksi Helsingin ja muiden isojen kaupunkien baareissa. Paskamaailma, lähtisivät pois sieltä.

Krhhmmm.. no itse olen muuten kuin karaten käsisuojalla ja nyrkkeilyhanskalla (Mustaa silmää ja verta), ja siis kadulla ja Paljaalla saanut turpaan kahdesti:

Eka oli hyvä kaveri vedonlyöntierimielisyyden takia (leffan henkilöistä veto, hän oli itse asiassa väärässä mutta kiersi häviönsä kysymyksen sanamuodon verukkeella). Kännisenä en tajunna mitään kun veteli kombojaan (seliseli etten hakanna sitä) mutta sattui ja nenä roiskutteli verta ratikkapysäkillekin.

Toinen (huolellisesti) kahdelta 50-kiloiselta misulta Orimattilan Kantrifestareilla. Ei sattunna, ei naiset osaa lyödä.. eikä niitä saa lyödä.. mutta liian nolo tarina kerrottavaksi tässä.
(Mainittakoon kuitenkin, että alkuun itse provosoin käyttämällä "lutka"- sanaa ja siiderituopin sisällön päähäni saatuani puolustauduin ihan kevyellä naamaläpsäytyksellä :roll: )
Viimeksi muokannut Gat, 22.07.2008 15:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
MGandhi

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Vihtahousu kirjoitti: Yritän olla noraamatta porukkaa etten lukisi vain jonkun tietyn tyyppisiä tekstejä täällä. Jatkuva idiotismi teksteissä ja kyvyttömyys itsereflektioon aiheuttavat kyllä norauksen, sun kohdalla ei tästä ole kyl kyse 8)
Äh, missä on se ketju missä saa listata ärsyttäviä sanoja/sanontoja? Sana itsereflektio, nimenomaan Kitinän keskusteluissa, kuuluu näihin. Muutenkin täällä törmää usein keskusteluissa juuri tällaiseen alentuvaan pätemiseen kuten lainatussa tekstissä. Sekin ärsyttää.
Herra Manala

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Gat kirjoitti:Toinen (huolellisesti) kahdelta 50-kiloiselta misulta Orimattilan Kantrifestareilla. Ei sattunna, ei naiset osaa lyödä.. eikä niitä saa lyödä.. mutta liian nolo tarina kerrottavaksi tässä.
(Mainittakoon kuitenkin, että alkuun itse provosoin käyttämällä "lutka"- sanaa ja siiderituopin sisällön päähäni saatuani puolustauduin ihan kevyellä naamaläpsäytyksellä :roll: )
Kerro kaikki heti! Kerrankin jotain uutta!
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja yannara »

Olen Gatin kanssa samaa mieltä, että paljon johtuu siitä, missä seurassa pyörii. On mulla ollut muutama tapaus aikuisena takana, ja yleensä se on ollut joku tuttu/puolituttu. Ihan random tapaus oli joskus kun joku kateellinen ohikulkija-juoppo nappas multa ylioppilaslakin pois päästä... siinä se seisoi lakkini kädessä ja vittuili mulle... mä en keksinyt siihen mitään sanottavaa, vaan löin ensimmäisenä :lol:
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Newton »

yannara kirjoitti:Olen Gatin kanssa samaa mieltä, että paljon johtuu siitä, missä seurassa pyörii.
Mun pitäs varmaan muuttaa pois Kontulasta.
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja yannara »

Newton kirjoitti: Mun pitäs varmaan muuttaa pois Kontulasta.
Eihän se siitä ole kiinni, että missä asuu, vaan että mitä tekee ja kenen kanssa. Asuin mä Jakomäessä 15 vuotta, enkä ole aikuisena koskaan joutunut siellä mihinkään ikäviin tilanteisiin. Ja löytyy niitä narkkareita ja varkaita ihan stadissakin, ja vähän joka nurkassa nykyään pääkaupunkiseudulla. Itse asiassa, nyt kun vähän miettii, niin ainakin juopot ja pummit - niitä on aivan kaikkissa ostoskeskuksissa; Leppävaara, Kannelmäki, Töölö, Kallio, Rautatientori, Itä-Helsinki yms.
Vihtahousu

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Newton kirjoitti:
yannara kirjoitti:Olen Gatin kanssa samaa mieltä, että paljon johtuu siitä, missä seurassa pyörii.
Mun pitäs varmaan muuttaa pois Kontulasta.
Pyörit siellä deekujen kanssa? Kyllä, sitten kannattaisi muuttaa.

edit: laadukkaampia deekuja löytää punavuoresta :D
BettyB.

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

yannara kirjoitti:Itse asiassa, nyt kun vähän miettii, niin ainakin juopot ja pummit - niitä on aivan kaikkissa ostoskeskuksissa; Leppävaara, Kannelmäki, Töölö, Kallio, Rautatientori, Itä-Helsinki yms.
Onks Töölössä ja Kalliossa jotain uusia ostoskeskuksia? Äkkiä sinne!
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Newton »

Vihtahousu kirjoitti:
Newton kirjoitti:
yannara kirjoitti:Olen Gatin kanssa samaa mieltä, että paljon johtuu siitä, missä seurassa pyörii.
Mun pitäs varmaan muuttaa pois Kontulasta.
Pyörit siellä deekujen kanssa? Kyllä, sitten kannattaisi muuttaa.
Itse asiassa ne Kontulan alkuasukkaat minkä kanssa on tullu juteltua (ja pelattua pokrua, meillä on oikein kerho) ovat helvetin hienoa ja mukavaa väkeä, mutta itähelsinkiläiset naiset näyttävät valitettavan usein itähelsinkiläisiltä naisilta. Mikä tarkoittaa sitä, että sinkkumiehen on mentävä etsimään silmänruokansa ihan muualta.
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

yannara kirjoitti:Eihän se siitä ole kiinni, että missä asuu, vaan että mitä tekee ja kenen kanssa.
Niin just. Silloin jos olen kotona tietokoneen ääressä, ei pelkoa. Heti jos menen lähellekin ulko-ovea, het tulee postiluukusta nyrkkiä silmään.

Ruotsinlaivat ovat myös vaarallisia, varsinkin City-porukassa. Älkää menkö niihin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Ei sellanen ole mies, eikä mikään, joka ei ole nyrkistä saanu naamaansa.
Nyt penikseni on fantastinen!
Herra Manala

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Nyrkistä on tullut ainoastaan kerran päin pläsiä, ja sekin omassa makuuhuoneessa naiselta jolta otin puhelimen kädestä. Julkisilla paikoilla ei ole nyrkistä tullut, ja ainoa fyysinen konfliktitilanne on tainnut olla kun yllä mussuttava yannara pimahti baarissa ja kävi kahden käden kyynärlukko-kuristusotteella kiinni kaulaani selän takaa, salvaten ilmansaannin ja verenkierron nuppiini kun olin kaikessa rauhassa juttelemassa herra Vihtahousun kanssa pöydässä istuen.

Täytyisi tosiaan valita seuransa paremmin. Miiteissä se vain saattaa olla hieman hankalaa. :roll:
Rouva Pupu

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Entisessä suhteessa tuli ajoittain nyrkistä naamaan. Muutoin on naama pysynyt vapaana nyrkeistä vaikka villissä nuoruudessa tuli enemmänkin tapeltua. Ilmiömäinen tuuri väistöliikkeitten suhteen ilmeisestikin. Mut ei oo häppee olla noppee.
NegaDuck

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Ai niin joo, oonhan mä saanut nyrkistä. Nainen oli baarissa ja niin kännissä ettei pysynyt tolpillaan ja pyysin häntä ettei hän joisi enempää. Hän piti sitä loukkauksena ja tempaisi nyrkillä. No se oli niin känninen huitaisu että se juuri ja juuri lätsähti poskeeni, mutta kai se lasketaan silti.
Mulli75

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Tästä olen joskus ennenkin avautunut täällä kun sukulaiseni kännissä hermostui ja tarttui aluksi kurkustani yhdellä kädellä uhaten nyrkillä ja sitten tarttui kaksin käsin kurkkuuni istuessani paikallaan olevassa autossa kuskin paikalla. Ei polonen osannut kuristaa oikein kun veri pääsi kulkemaan ja pystyin hengittämään vaivatta. Kynsien aiheuttamat syvät verinaarmut vaan tuli. Kaverieni nähdessä verijäljet ja kuultuaan mitä oli tapahtunut sanoivat että minun olisi pitänyt tempaista takaisin heti. Oli se mielessä että olisi pitänyt tempaista takaisin heti mutta jäi tekemättä kun ei oikein sovi ajatuksiini. Näki että sukulaista kadutti ja pelotti kun seuraavan kerran tavattiin.

Johtunee olemuksestani tai jostain etten ole eläessäni saanut turpaan tai joutunut hyökkäyksen kohteeksi useammin. Yleensä koitan vetäytyä tilanteesta, olla mahdollisimman passiivinen enkä provosoidu verbaalisesta tai fyysisestä härnäämisestä. Baaritiskillä joskus olen käyttänyt kyynärpäätä ja polvea vastaiskuna tönimiseen. Tilanteesta riippuen voisin mennä vaikka yksin väliin jos näkisin jonkun olevan puolustuskyvytön silläkin uhalla että turpaan tulisi.

Tatamilla ja kehässä on tullut monenlaista iskua eikä niistäkään ole tullut pieniä arpia pahempia vammoja.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

edit
Viimeksi muokannut Mirkku, 21.10.2008 7:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Manzel

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Manzel »

Sain suunnilleen nelisen kuukautta sitten pienen pyyhkäisyn. Olimme keskustassa juhlistamassa yhtä hienoa tapahtumaa ja sen jälkimainingeissa menimme snagarille syömään. Siellä oli kolmen virolaismiehen porukka, joka yritti haastaa riitaa tai paremmin sanottuna tappelua jokaisen jonottajan kanssa. Lähes kaikki fiksuista suomalaisista puhuivat itsensä eroon heistä (ihme kyllä), mutta yksi minuakin päätä lyhyempi sanoi vissiin väärän sanan ja todella miesmäisesti kaikki kolme kävivät hänen kimppuunsa.

En huomannut / reagoinut aluksi mitenkään, mutta tuleva puolisoni meni repimään heitä irti toisistaan. Menin sitten puolustamaan puolisoani ja riuhtaisin irti lyhyttä poikaa hakanneen viroilaisen. Tässä vaiheessa muut virolaiset olivat hävinneet johonkin. Virolainen kääntyi juoksi kohti ja huitaisi. Yritin nopeasti väistää hänen lyöntinsä, mutta ”oikea koukku” osui hitusen huuleeni, joka hampaisiini osuessaan teki pienen vekin huuleen.
Tilanne rauhoittui, kun lyhyempi poika juoksi riuhtaisun jälkeen karkuun.

Huulesta valui syljen sekaan vähän verta ja palattuani takaisin grillijonoon, sylkäisin sylki-veri –sekaisen klöntin. Sitten selkään taputtelijoita oli. Joku sanoi, että olisimme tulleet mukaan, jos olisimme olleet paikalla silloin.. Olivat kyllä, mutta en viitsinyt sanoa mitään, kun lupasivat maksaa ruokamme...

Todellinen kunnia tappelun rauhoittamisesta olisi kuulunut kumppanilleni.
Ja totta puhuakseni en olisi uskaltanut mennä tuohon 3:1 tilanteeseen väliin, ellei avokkini olisi mennyt ja minä häntä puolustamaan.

Muuten, en ole koskaan lyönyt ketään, koska inhoan väkivaltaa.

Kerran aikaisemmin sain myös iskuyrityksen, mutta sain sen väistettyä. Juttelin yhden tuntemattoman skinin kanssa. Hän selitti oman, suoraan joltain kuuleman mielipiteensä, jonka kumosin ja yritin saada jotain omilla aivoilla keksimää vastausta. Hän pillastui.

Muuten en ole kokenut väkivaltaa enkä myöskään tehnyt sitä. Mielestäni kaikista mahdollisista tilanteista pääsee puhumalla. Jos joutuu jonkun sekopään mielipiteitä vähän myötäilemään, on se mielestäni paljon parempi ratkaisu kuin tappelu.

Oon muutaman kerran sanonut joillekin agressiivisille tyypeille, että kumpi on ”miehisempi” vaihtoehto, kumpi vaatii enemmän kanttia ja taitoa.
1. Tapella vai selvittää jutut puhumalla.
2. Osata tapella vai osata elvytettyä, parantaa uhri.
3. Kiihtyä vaiko uskalta myöntää, että on kerrankin väärässä.
4. Sulkeutua täysin pois tilanteista, joista voisi tulla tappelu ja rauhoitella kaveroa, joka on kiihtyneessä tilassa.

Yritin kirjoittaa tämän mustanikillä, mutta en tiennyt salasanaa. Viidennen yrittämisen jälkeen tuli 30 min breikki, joten näin sitten.

Edit: Kaadoin läppärin näppäimistölle coca cola zeroa - ja siksi kaikki näppäimet eivät toimi. Editointiin vaikutta myös useampi nautittu olut.
Herra Manala

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Manzel kirjoitti:Oon muutaman agressiiviselle tyypille joskus sanonut, että kumpi on ”miehisempi” vaihtoehto, kumpi vaatii enemmän kanttia ja taitoa.
1. Tapella vai selvittää jutut puhumalla.
2. Osata tapella vai osata elvytettyä, parantaa uhri.
3. Kiihtyä vaiko uskalta myöntää, että on kerrankin väärässä.
4. Sulkeutua täysin pois tilanteista, joista voisi tulla tappelu ja rauhoitella kaveroa, joka on kiihtyneessä tilassa.
5. Vetää turpaan niin että tukka hulmuaa ja jättää selittelyt muille?
Vastaa Viestiin