Läskit

Yleinen lätinä jä kitinä
Alisuorittava G

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

^^ Eka sääntö: Oon eläny vuodet uskossa, että noin läskiintymistä pelkäävät ihmiset yrittävät elää.
Toka sääntö: En ymmärrä mihin rasvojen iltatankkaus perustuu, selittäkää joku... ?
prosessi

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Alisuorittava G kirjoitti:Toka sääntö: En ymmärrä mihin rasvojen iltatankkaus perustuu, selittäkää joku... ?
Enpä ole tuota aiemmin miettinyt, mutta ainakin diabeetikkojen päähän jyskytetään sitä tietoa, että rasva hidastaa kaiken energian imeytymistä, jolloin esim. insuliiniannokset kaipaavat säätelyä, tarvitaan vähemmän insuliinia kerralla, mutta vaikutusaikaa täytyy pidentää esim. pumpun kanssa niin, että ateriainsuliini siirretään elimistöön pikkuhiljaa tunnin parin ajan. Niinpä ajatuksena voisi olla, että kun yöllä ei syödä, niin turhan nopeasti imeytyvät asiat voivat vetää elimistön säästöliekille vaikka joka yö. Rasvan avulla moinen vältetään. Ja lisäksi vältytään turhilta äkillisiltä insuliinitasojen nousuilta illalla, vaikka ateriaan sisältyisikin hiilareita. Päivällä liikuttaessa insuliinitasot eivät samalla tavalla nouse, koska aktiivinen liikkuminen poistaa hiilareita verestä ilman insuliiniakin.
NegaDuck

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Alisuorittava G kirjoitti:Oon eläny vuodet uskossa, että noin läskiintymistä pelkäävät ihmiset yrittävät elää.
Minä taas olen saanut sellaisen vaikutelman että suuri osa ihmisistä katsoo vain ruokapyramidia ja laskee kalorimäärän syömästään ruuasta kiinnittämättä huomiota muihin tekijöihin.
Alisuorittava G

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

NegaDuck kirjoitti:
Alisuorittava G kirjoitti:Oon eläny vuodet uskossa, että noin läskiintymistä pelkäävät ihmiset yrittävät elää.
Minä taas olen saanut sellaisen vaikutelman että suuri osa ihmisistä katsoo vain ruokapyramidia ja laskee kalorimäärän syömästään ruuasta kiinnittämättä huomiota muihin tekijöihin.
Elän friikkien ympäröimä, myönnän. Jopa tarhassamme ne haluais suklaakeksin päälle antaa raejuustoa. Olen laumasta erottuva lammas suklaalevyllisineni yönälkään.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kysyn esimerkinomaisesti kannattaako 51 kiloisen laihduttaa 44 kiloiseksi? Pituutta lienee 163? Painoindeksi ilmoitetaan olevan 19.19? Kannattaako laskea painoa jos pystyy siihen? Heippa läskit! :wink:
Pyyhin Netikettiin..
Alisuorittava G

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

Niba kirjoitti:Kysyn esimerkinomaisesti kannattaako 51 kiloisen laihduttaa 44 kiloiseksi? Pituutta lienee 163? Painoindeksi ilmoitetaan olevan 19.19? Kannattaako laskea painoa jos pystyy siihen? Heippa läskit! :wink:
Kannattanee tiputtaa painoa (jos ei muuten jaksa löysiä hoitaa pois eli kuntoilla) mikäli olo on parempi ja kledjut istuu enempi kivasti. Tietysti vieläpä niin, ettei terveys kärsi. Mikä jottei! Turha sitä painoindeksiä tuijotella.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Niba »

Alisuorittava G kirjoitti:
Niba kirjoitti:Kysyn esimerkinomaisesti kannattaako 51 kiloisen laihduttaa 44 kiloiseksi? Pituutta lienee 163? Painoindeksi ilmoitetaan olevan 19.19? Kannattaako laskea painoa jos pystyy siihen? Heippa läskit! :wink:
Kannattanee tiputtaa painoa (jos ei muuten jaksa löysiä hoitaa pois eli kuntoilla) mikäli olo on parempi ja kledjut istuu enempi kivasti. Tietysti vieläpä niin, ettei terveys kärsi. Mikä jottei! Turha sitä painoindeksiä tuijotella.
En tuijottele sinun paino-indeksiäsikään vaan ihan muuta kun sinut tapaan! Oikeesti varmasti tykkäsin sinusta ihan muista syistä kuin indeksin takia!
Pyyhin Netikettiin..
Monsieur Manala

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Alisuorittava G kirjoitti:
Niba kirjoitti:Kysyn esimerkinomaisesti kannattaako 51 kiloisen laihduttaa 44 kiloiseksi? Pituutta lienee 163? Painoindeksi ilmoitetaan olevan 19.19? Kannattaako laskea painoa jos pystyy siihen? Heippa läskit! :wink:
Kannattanee tiputtaa painoa (jos ei muuten jaksa löysiä hoitaa pois eli kuntoilla) mikäli olo on parempi ja kledjut istuu enempi kivasti. Tietysti vieläpä niin, ettei terveys kärsi. Mikä jottei! Turha sitä painoindeksiä tuijotella.
Sori nyt mutta snadisti hyytävää kauraa lukea suosituksia laihdutella normaalipainon alarajoilta johonkin ~16 painoindekseihin. Anoreksianihailuteinipissismeininkiä mun mielestä, eikä mitään vastuullisen aikuisen ihmisen läppää. Kyllä sitä painoindeksiä kannattaa vähän kuitenkin tuijotella, kun aletaan liikkumaan selvästi alipainon puolella.
Alisuorittava G

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

Monsieur Manala kirjoitti:
Alisuorittava G kirjoitti:
Niba kirjoitti:Kysyn esimerkinomaisesti kannattaako 51 kiloisen laihduttaa 44 kiloiseksi? Pituutta lienee 163? Painoindeksi ilmoitetaan olevan 19.19? Kannattaako laskea painoa jos pystyy siihen? Heippa läskit! :wink:
Kannattanee tiputtaa painoa (jos ei muuten jaksa löysiä hoitaa pois eli kuntoilla) mikäli olo on parempi ja kledjut istuu enempi kivasti. Tietysti vieläpä niin, ettei terveys kärsi. Mikä jottei! Turha sitä painoindeksiä tuijotella.
Sori nyt mutta snadisti hyytävää kauraa lukea suosituksia laihdutella normaalipainon alarajoilta johonkin ~16 painoindekseihin. Anoreksianihailuteinipissismeininkiä mun mielestä, eikä mitään vastuullisen aikuisen ihmisen läppää. Kyllä sitä painoindeksiä kannattaa vähän kuitenkin tuijotella, kun aletaan liikkumaan selvästi alipainon puolella.
Oikeasti se oli mielestäni pikkasen provoa Niban puolelta. Tai heitto jollekin tietylle, en tiedä. Vastasin siihen yhtä leppoisasti. Muistin jopa lisätä terveydestä tinkimättömyys -virkkeen, huomasitko!!1 Sitä vertaa helposti itteensä, on meitä niin erikroppaisia leidejä olemassa, että turha sitä indeksiä on tuijotella. Ton esimerkin mukaisella on kiloja saman verran mutta senttejä vähemmän kuin mulla ja mä en ihan oikeasti ole luuta ja nahkaa. Voin hyvin kuvitella, että tuo esimerkkineiti huomaa omat löysänsä.
NegaDuck

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Alisuorittava G kirjoitti:Voin hyvin kuvitella, että tuo esimerkkineiti huomaa omat löysänsä.
= tissit? Otaksuisin että löysistä pääsee paremmin eroon hankkimalla niiden alle lihasta, kuin laihduttamalla.
Alisuorittava G

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

NegaDuck kirjoitti:
Alisuorittava G kirjoitti:Voin hyvin kuvitella, että tuo esimerkkineiti huomaa omat löysänsä.
= tissit? Otaksuisin että löysistä pääsee paremmin eroon hankkimalla niiden alle lihasta, kuin laihduttamalla.
Vaikka oon oppinu vuosien varrella rakastamaan pienempiä tissejä, en pysty keskustelemaan tisseistä sinun kanssasi! :D

Itseasiassa osalle meistä lihasten hankkiminen on huomattavasti hankalampaa kuin läskeistä luopuminen. Nimimerkillä "yritystä kohta taas vuos takana, minimaaliset muutokset" ...
NegaDuck

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Kyllä lihakset voivat harjaantua ja kuntoutua vaikka lihasmassaa ei tulisikaan lisää. Ryhdin parantuessa löysät vähenevät jo huomattavasti.
Alisuorittava G

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

Itseasiassa osalle meistä lihasten hankkiminen on huomattavasti hankalampaa kuin läskeistä luopuminen. Saatika, että se edes kiinnostaisi, makuja kun on monia. Sallisin yhä muillekin kuin ylipainoisille omien mieltymystensä mukaisen kropan, tai siis sellaisen tavoittelun. Minun mielestäni hento tsirppanen voi olla hyvinkin terve, niin fyysisesti kuin henkisesti. Minun mielestäni niin ku.

Ja minullahan ei ole kropan kanssa ongelmia, vaatteilla ja peilillä joskus on mutta ei minulla. Vikan raskauden jälkeen kuoriuduin naiseksi, koska persekin on jäänyt. Minun mielestäni. Kymppivuoden päästä joku taikoo ehkä lantionkin!
Monsieur Manala

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Alisuorittava G kirjoitti:Kymppivuoden päästä joku taikoo ehkä lantionkin!
Tai jos hoitais sen painoindeksin sinne normaalipainosen puolelle, niin saattais se lantiokin syntyy? Ei ne naiselliset muodot millään viidentoista BMI:llä synny, kysy vaik tältä cityn ylipainoseks tunnustautuneelta tytöltä.
Stinky

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Ai hänkö sanoo itestään että on ylipainonen? Mihin tää maailma on menossa? Kaunis nainen ja just sopivan muodokas kroppa. Kyllä mulle tommonen kroppa kelpais.
Alisuorittava G

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

Monsieur Manala kirjoitti:
Alisuorittava G kirjoitti:Kymppivuoden päästä joku taikoo ehkä lantionkin!
Tai jos hoitais sen painoindeksin sinne normaalipainosen puolelle, niin saattais se lantiokin syntyy? Ei ne naiselliset muodot millään viidentoista BMI:llä synny, kysy vaik tältä cityn ylipainoseks tunnustautuneelta tytöltä.
Äh, ei nyt takerruta muhun ku en enää jaksakaan leikkiä täällä tarpeeks. Kyllähän sä tiiät et pidän itteeni liki täydellisenä noin niin ku ulkopinnalta.

Pikkusen vielä... Siis onhan tuo Gale vähän tasasen möhkö. En sano, että ruma, lihava, mitään sellasta mut ihan täysin erilainen kroppa kuin mitä itse haluaisin (ja koska itse voin haluta niin miksei hänkin, kuvitelkoon itsestään siis mielestäni aiiiiivan mitä haluaa).
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Siis herranjumala kaks kertaa viikossa paskalla? Missä kuidut?

Jos mun ruokavalio koostuis lihapullista, kermaviilistä, mehusta, lihapiirakoista, mansikkajätskistä, kebabista, skumpasta, vissystä, riisistä ym. niin olisin aivan varmasti läski.

Haluaisin oikeasti nähdä ihmisen, joka tekee päivittäin reippaan tunnin kävelylenkin, syö puol kiloa kasviksia, juo janojuomana vettä ja syö tarpeeksi protskua/kuitua ja silti LIHOO.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NegaDuck kirjoitti:Jenkeissä on levitelty ideologiaa nimeltä carb cycling. Ajatus on oikeastaan aika yksinkertainen, mutta tuntuu järkevältä.
Carb Cycling my ass... Tuohan on ihan peruskamaa. Ainoa syy välttää hiilareita on vähäinen liikunta. Vähäinen liikunta tarkoittaa vähäistä kulutusta, jolloin hiilareille ei jää juurikaan tilaa terveellisessä ruokavaliossa. Jos joka päivä vetäisee kympin lenkin, niin kyllä ennen ja jälkeen lenkkien voi hiilareita tankata.

Ruokavalio:
1. Syö niin paljon kuin kulutat
2. Syö terveellisesti --> Jos terveellisyyttä on vaikea saada mahtumaan kaloribudjettiiin, niin vähennä ensin hiilareita ja sitten rasvoja

Yleensä terveelliseen ruokavalioon on helpompi päästä sellaisten sääntöjen kautta, jotka pakottavat muuttamaan ruokavaliota. Hiilareiden vähentäminen on loistava esimerkki:
- Jos en voi syödä pihvin kanssa kermaperunoita, niin mitä mä sitten syön!?
- Mites olis grillatut kasvikset?
- Ok, kokeillaan... Mut täähän on ite asiassa aika hyvää?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Camilla kirjoitti:Haluaisin oikeasti nähdä ihmisen, joka tekee päivittäin reippaan tunnin kävelylenkin, syö puol kiloa kasviksia, juo janojuomana vettä ja syö tarpeeksi protskua/kuitua ja silti LIHOO.
Jos lähetän sulle kuvan itsestäni kymmenen vuotta sitten, niin muuttuuko ajattelussasi kuitenkaan olennaisesti mikään? Vai tarkoititko että haluaisit vain nähdä?
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Camilla »

EveryWoman kirjoitti:
Camilla kirjoitti:Haluaisin oikeasti nähdä ihmisen, joka tekee päivittäin reippaan tunnin kävelylenkin, syö puol kiloa kasviksia, juo janojuomana vettä ja syö tarpeeksi protskua/kuitua ja silti LIHOO.
Jos lähetän sulle kuvan itsestäni kymmenen vuotta sitten, niin muuttuuko ajattelussasi kuitenkaan olennaisesti mikään? Vai tarkoititko että haluaisit vain nähdä?
Oletan että olemme molemmat suht samanikäisiä? Kyllä minäkin olin kymmenen vuotta sitten paljon hoikempi vaikka söin samaan tyyliin kuin nyt. Kai ikä tuo niitä kiloja väkisinkin, aineenvaihdunta hidastuu, e-pillerit vaikuttaa ym.

Tarkoitin, että haluaisin nähdä ylipainoisen ihmisen, joka oikeasti elää todella terveellisesti eikä siltikään laihdu. Rajaan pois lääkityksistä/sairauksista johtuvat lihomiset.
prosessi

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Camilla kirjoitti:Tarkoitin, että haluaisin nähdä ylipainoisen ihmisen, joka oikeasti elää todella terveellisesti eikä siltikään laihdu. Rajaan pois lääkityksistä/sairauksista johtuvat lihomiset.
Miten määrittelet sairauden?
milli

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja milli »

http://www.kauneusjaterveys.fi/luejutut ... 453-1.html

Tässä on vähän aiheeseen liittyen. On tuon oman painonnousu kummastuttanut, vaikka elämäntavat ovat erittäin terveelliset, ruoka monipuolista, karkkia/makeaa/snacksia ei ole pahemmin syötyä... ja liikuntaakin harrastan ahkerasti.
NegaDuck

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Alisuorittava G kirjoitti:Itseasiassa osalle meistä lihasten hankkiminen on huomattavasti hankalampaa kuin läskeistä luopuminen.

Itseasiassa osalle meistä lihasten hankkiminen on huomattavasti hankalampaa kuin läskeistä luopuminen.
Olenko nyt siis ihan väärässä kun väitän että lihas voi kuntoutua ja sen tonus parantua ilman että lihasmassa välttämättä kasvaa?
prosessi

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja prosessi »

milli kirjoitti:http://www.kauneusjaterveys.fi/luejutut ... 453-1.html

Tässä on vähän aiheeseen liittyen. On tuon oman painonnousu kummastuttanut, vaikka elämäntavat ovat erittäin terveelliset, ruoka monipuolista, karkkia/makeaa/snacksia ei ole pahemmin syötyä... ja liikuntaakin harrastan ahkerasti.
Ärsyttävää, että tuolla väitettiin insuliinin lihottavan. Ei insuliini lihota, eikä edes lisää ruokahalua, kuten jutussa väitettiin, ellei insuliinia käytä liikaa.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Camilla »

prosessi kirjoitti:
Camilla kirjoitti:Tarkoitin, että haluaisin nähdä ylipainoisen ihmisen, joka oikeasti elää todella terveellisesti eikä siltikään laihdu. Rajaan pois lääkityksistä/sairauksista johtuvat lihomiset.
Miten määrittelet sairauden?
Ensimmäisenä tulee mieleen vaikkapa kilpirauhassairaudet. Ja tiettyihin lääkkeisiin liittyvät sivuvaikutukset (jotkut masennuslääkkeet, kortisoni).
Vastaa Viestiin