Läskit

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Frederik Krueger kirjoitti:
Newton kirjoitti:Ei vilja ole ihmisen ruokaa.
Lähes 6,7 miljardia ihmistä on kanssasi eri mieltä.
Ihmisen historia on wikipedian mukaan n 1,6 miljoonaa vuotta. Viljanviljely on tunnettu noin 10 000 vuotta. Nykyistä ihmismäärää ei pystyttäisi elättämään ilman viljaa, lähinnä kait riisi on hyvin tärkeä.

Kuitenkin, niillä, joilla on varaa, on mahdollisuus koittaa syödä kuten ihminen on geneettisesti rakentunut, eli keräilytalouden ehdoilla.

Puhutaan Evolutionary Fitness ym muista käsitteitä. Itsekin pyrin siihen tapaan syömään vaikkakin vältän turhaa tiukkapipoisuutta. Ainakin minulla ja parilla terveydestä kiinnusteella ystävttärelläni vähätkin läskit putosivat hetkessä ja olo on paljon energisempi.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Newton kirjoitti:Käväisimpä kotisivuillaan (joissa siis käsitellään mm. hiustenlähdön syitä) ja havaitsin, että sanaa "proteiini" ei mainita koko saitilla. Se on siis var-mas-ti pääsyy siihen, että joillain ihmisillä lähtee tukka. Tai sitten Aamu-TV ei ehkä sittenkään edusta maailman parasta tutkivaa journalismia.
Sinulle tuntuu olevan kovin vaikeaa myöntää olevasi väärässä. Voit soittaa Hiusakatemiaan ja väitellä heidän kanssaan miksi heidän edustajansa mainitsi suorassa TV-ohjelmassa proteiinit erikseen puhuessaan tasa- ja monipuolisen ravinnon merkityksestä.

Get over it. :boohoo: :paijaa:
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

Frederik Krueger kirjoitti:Olet tapasi mukaan väärässä. Voit tarkistaa väärinkäsityksiäsi fineli.fi sivustoilta, esim.:

http://www.fineli.fi/food.php?foodid=1009&lang=fi
Tsekkasin, ja ihan samaahan tuollakin lukee. Hiilarihöttöä jossa on vähän kuituja.
Muutenkin olet jämähtänyt jälleen mustavalkoiseen ajatteluun, ikäänkuin esim. viljaa syövä ei voisi syödä myös esim. hedelmiä ja marjoja.
Kyllä voi, ihan mainiosti. Se, että hedelmät ja marjat ovat terveellisiä ei kuitenkaan tee mainitsemistani nopeista hiilareista yhtään terveellisempiä.
Entä miksi takerruit tässä lihavuuskeskustelussa vitamiineihin, antioksidantteihin jne.?
Koska ne ovat endokrinologisesti merkittävin motiivi vetää marjoja, hedelmiä jne, huolimatta niiden paikoin korkeasta sokeripitoisuudesta.
Veren korkea insuliinipitoisuus punttitreenin jälkeen tehostaa lihaskasvua.
Jep, sen pari tuntia treenin jälkeen - olettaen, että treeni ylipäätään on sitä sorttia joka laukaisee lihaskasvun.
Sinulle tuntuu olevan kovin vaikeaa myöntää olevasi väärässä.
Eipä se vaikeuksia tuota, mutta syyn toki tarvitsisin.
Viimeksi muokannut Newton, 29.07.2008 10:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

BrianW kirjoitti:Kuitenkin, niillä, joilla on varaa, on mahdollisuus koittaa syödä kuten ihminen on geneettisesti rakentunut, eli keräilytalouden ehdoilla.
Keräilytalouden aikana ihmisen odotettu elinikä oli tuskin 30 vuotta, osittain johtuen myös yksipuolisesta ruokavaliosta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

BettyB. kirjoitti:Hei Newton, sä voisit alkaa mun personal traineriks.
Kunhan hinnasta sovitaan.
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
NegaDuck

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Frederik Krueger kirjoitti:Monissa hedelmissä ja marjoissa niitä nopeita hiilareita vasta riittääkin.
Mutta monissa hedelmissä ja marjoissa on myös kuitua joka hillitsee niiden imeytymistä. Siksi esim. appelsiinimehu on huonompi vaihtoehto kuin appelsiini. Mehu nostaa verensokeria liian nopeasti.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Frederik Krueger kirjoitti:
BrianW kirjoitti:Kuitenkin, niillä, joilla on varaa, on mahdollisuus koittaa syödä kuten ihminen on geneettisesti rakentunut, eli keräilytalouden ehdoilla.
Keräilytalouden aikana ihmisen odotettu elinikä oli tuskin 30 vuotta, osittain johtuen myös yksipuolisesta ruokavaliosta.
On myös esitetty käsityksiä, että lyhyt elinikä johtui lähinnä siitä, että elämä tuppasi olemaan perin vaarallista. Petoja ja nälänhätiä riitti. Samoin on myös väitetty luulöydösten peristeella, että metsästäjä/keräilijtä olivat hyvin vahvoja ja terveitä ylipäätään.

Kukin tulkoon onnelliseksi uskollaan.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Pyry-Matias

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

NegaDuck kirjoitti:Siksi esim. appelsiinimehu on huonompi vaihtoehto kuin appelsiini. Mehu nostaa verensokeria liian nopeasti.
On hedelmäsokerisia tuoremehuja ja sitten on lähinnä lisätyllä sokerilla makeutettuja. Palauttuvana sokerin muodolla ei ole merkitystä, mutta yleisesti ottaen lisätty sokeri nopeammin imeytyvänä on huonompi vaihtoehto.
BettyB.

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Newton kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:Hei Newton, sä voisit alkaa mun personal traineriks.
Kunhan hinnasta sovitaan.
Voiko maksaa luonnossa? Kato, olis sullakin sitten motiivi kohillaan!
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

BettyB. kirjoitti:
Newton kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:Hei Newton, sä voisit alkaa mun personal traineriks.
Kunhan hinnasta sovitaan.
Voiko maksaa luonnossa? Kato, olis sullakin sitten motiivi kohillaan!
Nyt päästiin asiaan. Alotetaanko heti?
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
BettyB.

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Newton kirjoitti:Nyt päästiin asiaan. Alotetaanko heti?
Tässä on kyllä yks pieni kompastuskivi, vai pitäskö sanoa kiitorata.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Oliks tää se "Millainen paska tänään tuli?" -ketju?
Paras päivä ikinä.
Pyry-Matias

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

BettyB. kirjoitti:Voiko maksaa luonnossa? Kato, olis sullakin sitten motiivi kohillaan!
Sä olet nykyään pahempi kuin Gat.
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

BettyB. kirjoitti:
Newton kirjoitti:Nyt päästiin asiaan. Alotetaanko heti?
Tässä on kyllä yks pieni kompastuskivi, vai pitäskö sanoa kiitorata.
Ihan selkeesti et lukenut mun ensimmäistä vastausta siihen ketjuun. Voin kyllä tasoitukseksi kasvattaa viikset. Ballsejani en päästä rehottamaan.
Kuva
Riemumieli kirjoitti:Oliks tää se "Millainen paska tänään tuli?" -ketju?
Ei, tää oli se "protskun syönti siirtää hiusrajaa"-ketju.
Viimeksi muokannut Newton, 29.07.2008 10:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
BettyB.

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Pyry-Matias kirjoitti:Sä olet nykyään pahempi kuin Gat.
Voi olla. Meillä on kuitenkin se pieni ero että Gatille tää on todellista, mulle vaan hauskanpitoa.
Alexandra

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Alexandra »

Tässä ketjussa tunnuttiin pomppivan sinne ja tänne ja välillä oli jo kaksintaisteluakin käynnissä, mutta otsikkona siis läskit ja miksi ovat läskejä tms.

Itse olen läski. Mutta miksi käyttäisin itsestäni näin epäkunnioittavaa sanaa, en mä laihojakaan kutsu anorektikoiksi tms. Olen ylipainoinen, koska olen ollut sitä aina. Rasvasolut, ne ylimääräiset, ovat kehittyneet jo lapsena, silloin kun mulla ei ollut syömiseeni vielä vastuuta. Mun äitini on siis syöttänyt mua. Sanoi tosin että en mä niin paljon syönyt, (mutta vääränlaista varmasti) mutta mä vaan lihosin helposti.

Ruoka on hyvää, liikunta ei ole kivaa. Myönnän olevani laiska. Mutta silti monessakin suhteessa parempi ihminen kun moni tuntemani kusipää. Lihavuus ei tee ihmisestä kun lihavan, nothing more.

Kaksi raskautta lihottivat mua entisestään. Se syömishimo oli valtava, jos en syönyt, oksetti koko ajan, ja näin ollen sitä tuli ihan kun huomaamattaan syötyä ylimääräistä. Helppo syödä joka päivä vähän, vaikea laihduttaa joka päivä vähän... ja niin helppoa on lihoa vuosi vuodelta!

Mieheni on rasvaruokaa rakastava. Normaalipainoinen, koska hän tykkää käydä kuntosalilla ja on hoikan mallinen, mahaa löytyy nykyään vähäsen. Mieheni aina ehdottelee että tilataanko pizzaa tms. eli ruoka maistuu kummallekin, emme "laihduta toisiamme" henkisesti". Jos mä jostain naputan, se on hygienia ja siisteys! Koska olen todella tarkka näissä asioissa, ja miehet yleensä eivät ole ihan niin.... ;)

Mieheni rakastaa ja ihailee mua, tykkää mun kiloista, hellyyttä ja seksiä on, ja aina jaksaa mua kehua ja kutitella, puristella ja paijata. Hänelle kelpaan, ja ensisijaisesti itselleni, siitä se kaikki lähtee.

Monet lihavat sullovat itsensä kireisiin muotivaatteisiin. Se jos mikä on tökerön näköistä. Mä käytän vaatteita, jotka mulle mahtuvat. En ole vaatefriikki, jos olisin, varmasti kiloni häiritsisivät koska en mahtuisi muotivaatteisiin.

Mitäs vielä... Miksi ajatellaan että kaikki ylipainoiset olisivat sinkkuja, mä olen ollut mua isomman häissä, ja tiedän paaljon äitejä jotka ovat isoja ja joilla on se isäkin perheessä.

Niin ja tämän lantioni kanssa en mahtuisi kokoon 36 ennen lantioluiden pienennysoperaatiota. Mun äitini on normaalipainoinen ellei hoikka, mua vähän lyhyempi, ja hänenkin housukoko on ainakin 40, mutta esim. paitakoko M, mun on XL tai XXL riippuu vaatevalmistajasta.
Viimeksi muokannut Alexandra, 29.07.2008 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

Alexandra kirjoitti:Tässä ketjussa on tunnuttiin pomppivan sinne ja tänne ja välillä oli jo kaksintaisteluakin käynnissä, mutta otsikkona siis läskit ja miksi ovat läskejä tms.

Itse olen läski. Mutta miksi käyttäisin itsestäni näin epäkunnioittavaa sanaa, en mä laihojakaan kutsu anorektikoiksi tms. Olen ylipainoinen, koska olen ollut sitä aina. Rasvasolut, ne ylimääräiset, ovat kehittyneet jo lapsena, silloin kun mulla ei ollut syömiseeni vielä vastuuta.

Ruoka on hyvää, liikunta ei ole kivaa. Myönnän olevani laiska.
Painonpudotus ei edellytä liikkumista, vaan oikein syömistä. Perussettiä aiheesta.
Mitäs vielä... Miksi ajatellaan että kaikki ylipainoiset olisivat sinkkuja, mä olen ollut mua isomman häissä, ja tiedän paaljon äitejä jotka ovat isoja ja joilla on se isäkin perheessä.
Itse asiassa hälyttävän suuri osa paisuu taikinaksi nimenomaan suhteessa ja skarppaa ilman.
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
Alexandra

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Alexandra »

---
Viimeksi muokannut Alexandra, 29.07.2008 11:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Frederik Krueger kirjoitti:
Newton kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Eipäs yksinkertaistella asioita. Joillekin lihominen on paljon helpompaa ja laihtuminen vastaavasti huomattavasti työläämpää kuin toisille.
Mitä sitten?
Sitä sitten, että läpipaskon ihmisen suusta kaikkien lihavampien syyllistäminen henkisestä laiskuudesta on sama kuin...
'Kaikkien' on tuossa sinun omaa saivarteluasi. Se, että suomesta löytyy pari oikeasti sairasta ihmistä ei muuta sitä tosiseikkaa, että suurin osaa lihoo vain itse valitsemiensa elintapojen takia. Ei lihavuuden lisääntyminen kerta kaikkiaan johdu mistään tuntemattomasta itikoiden levittämästä sairaudesta, johon jo lähes puoli suomea olisi sairastunut.

Lihavuus on suomessa ihan oikea ongelma ja asia ei parane hyssyttelemällä.

Syömistä mystifioidaan ja teoretisoidaan ihan turhaan. Syöminen on helppoa kun muistaa, että energian määrä täytyy pitää kurissa ja ravintosisällön pitää olla edes sinne päin.

Jos jotain ohjetta kannattaa noudattaa, niin 'vähintään puoli kiloa kasviksia joka päivä' on ehkä se kaikkein paras. Kaikki muut ohjeet johtavat kikkailuun, kun taas tuollaisen kasvismäärän puputtaminen saa ruokavalion tehokkaasti oikeille raiteille.
Alexandra

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Alexandra »

Newton kirjoitti:

Painonpudotus ei edellytä liikkumista, vaan oikein syömistä.

Kyllähän sen tiedän, miten syötäisiin "oikein", mutta minusta vain ei ole siihen. Toki syön rehujakin yms. ja tarjoan lapselleni. Miehenikin olen joutunut "pakottamaan" syömään vähän paremmin, että lapsikin oppii että lautasella on väriäkin. ;)


Niin, piti mainita, että tuohduin ajatuksesta, että jotakuta ihan oksettaisi kun näkee mut tuolla julkisilla paikoilla. Siis jos oksettaa, niin siitä vaan. Mä kuitenkin näytän ihan siistiltä ja normaalilta. Mua oksettaa kaikki haisevat epäsiistit ihmiset, joita täytyy karttaa kaukaa, ettei elukat hyppää, hrrr... grrrhhh... *puistatus* , denat, nistit, muuten hullut.

Lihavia ja rumia ihmisiä vain on olemassa ja niitä näkee, mutta myös hyväkroppaisia ihmisiä, joilla on vääränlainen tyyli. Nää on pinnallisia asioita, ei niin vakavia.
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

Alexandra kirjoitti:Niin, piti mainita, että tuohduin ajatuksesta, että jotakuta ihan oksettaisi kun näkee mut tuolla julkisilla paikoilla.
Mistäs sä tän ajatuksen kaivoit?
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
BettyB.

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

sivustahuutaja kirjoitti:tuollaisen kasvismäärän puputtaminen saa ruokavalion tehokkaasti oikeille raiteille.
Itse asiassa toi puoli kiloa ei ole kauheasti, itsellä tulle määrä täyteen päivittäin todella helposti. Etenkin näin kesällä kun kasvikset on hyviä, tuoreita ja kotimaisia, yhtälö on helppo toteuttaa. Talvella sitte itkettää.
Alexandra

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Alexandra »

Newton kirjoitti:Mistäs sä tän ajatuksen kaivoit?




Läskit mimmit ovat rumia eivätkä vedä puoleensa kuin jotain ihmeellisiä perverssejä. Miksi he eivät tee asialle jotain? Haluavatko he olla läskejä*?

*tämä on ajatuksena kestämätön, koska sumopainijoiden ja samoalaisten ulkopuolisista ryhmistä en tiedä ketään missään joka haluaisi olla läski.

.

Sun omasta aloituksestasi.

Haukuit mieheni ihmeelliseksi perverssiksi jne.

Olet aika julmaa mieltä asiasta. Mutta ehkä elämäsi on vähän köyhää kun sulla on aikaa tälläisiä pohtia. Toivon tosin joskus että mullakin olisi vielä aikaa. ;)

Mut on tää elämä oikeasti silti parempaa, joskus voi vähän piipahtaa lukemassa näitä "ihania" ketjuja niin tuntuu taas niin paljon paremmalta. Hih hih...
Viimeksi muokannut Alexandra, 29.07.2008 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alexandra

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Alexandra »

BettyB. kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:tuollaisen kasvismäärän puputtaminen saa ruokavalion tehokkaasti oikeille raiteille.
Itse asiassa toi puoli kiloa ei ole kauheasti, itsellä tulle määrä täyteen päivittäin todella helposti. Etenkin näin kesällä kun kasvikset on hyviä, tuoreita ja kotimaisia, yhtälö on helppo toteuttaa. Talvella sitte itkettää.
Parsakaali on niin hyvää, että sitä vois vetää vaikka puoli kiloa kerralla, tomaatit ja kurkut päälle, jäävuorisalaattia, paprikaa... onhan noita hyviäkin. Mut suurin osa on aika yöks, työlästä ja kallista. On niin helppoa ostaa pakastekasviksia. :roll:
Bliss

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Bliss »

BettyB. kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:tuollaisen kasvismäärän puputtaminen saa ruokavalion tehokkaasti oikeille raiteille.
Itse asiassa toi puoli kiloa ei ole kauheasti
Sanoit ennenkuin mä ehdin. Se on todella oikeesti melko pieni kasa. Enemmänkin saa tietty syödä ;)

Sitäpaitsi, kyllä se liikunta vaan on aika hyvä apukeino painonhallinnassa. Ei ehkä se ensisijainen, mutta liikunta pitää mielen hyvänä, hyväkuntoisena on mukavampi elää vaikka olisikin vähän ylimääräisiä kiloja ja liikkumisen ja jonkunasteisen ruumiillisen rasituksen terveysvaikutteita pitkässä juoksussa*) tuskin edes Newton kiistää vaikka näköjään huvikseen nillittää vähän kaikesta.


*) Lälläslää, oli pakko käyttää inhoilmaisua
Vastaa Viestiin