Läskit

Yleinen lätinä jä kitinä
Chap

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Chap »

BrianW kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:Tämän jannun mukaan hiilareita olisi hyvä saada alle 80g/vrk, sillä määrällä on tutkimusten mukaan jo vaikutusta insuliinin määrään ja sitä kautta painoon. Karppaajathan vetelee tuolla jossain 20g hujakoilla joka on tosi vähän ja vaikeahkoa toteuttaa.
Hyvä myös tämä. Olen kaikki kirjat lukenut. Niissä on vielä hyviä reseptejäkin. Heikkilähän on herkuttelija ja korostaa laadukkaiden ja puhtaiden raaka-aineiden tärkeyttä.
Mä vakuutuin tästä Heikkilän lauseesta: "elämän laatu on yksinkertaisesti oleellisesti parantunut kaikilla mittareilla mitattuna."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Frederik Krueger kirjoitti:Et lukenut mitä kirjoitin.
Kommentoit kommenttiani lihomisesta. En ole kirjoittanut hiilareista mitään, joten uskon että sinä olet tässä se, joka ei ole lukenut toisen tekstiä.

Itse en usko perimiin, atkinsseihin tai muuhun hömppään. Läski on suuhuun pistettyä ylimääräistä energiaa oli energian lähde mikä tahansa. Kuten jo fyssan tunnilla opetettiin: Materia ja energia eivät häviä minnekään, korkeintaan muuttavat muotoaan, esim. läskiksi.

Perimä selittää alttiuden lihomiselle, mutta ihmisten omat valinnot aiheuttavat lihomisen. Yhdysvallat on perimältään eräs heterogeenisinpia maita, mutta silti siellä ihmiset lihovat valintojensa takia. Kaukoidässä elintasoon kiinni päässeet perinteisesti laihat kansat lihovat geeneistään huolimatta, koska tekevät vääriä valintoja.
Bliss

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Newton kirjoitti:
Bliss kirjoitti:liikunta on niinku siidee
Joo, vaikkei olekaan olennainen tekijä painoa pudotettaessa.
Opetellaan lukemaan. Tai ymmärtämään se mitä on luettu.
Bliss kirjoitti: Sitäpaitsi, kyllä se liikunta vaan on aika hyvä apukeino painonhallinnassa. Ei ehkä se ensisijainen, mutta...
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

Bliss kirjoitti:
Newton kirjoitti:
Bliss kirjoitti:liikunta on niinku siidee
Joo, vaikkei olekaan olennainen tekijä painoa pudotettaessa.
Opetellaan lukemaan. Tai ymmärtämään se mitä on luettu.
Bliss kirjoitti: Sitäpaitsi, kyllä se liikunta vaan on aika hyvä apukeino painonhallinnassa. Ei ehkä se ensisijainen, mutta...
...irrelevantti.
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

BettyB. kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Millaisia hiiliä lähinnä löytyy esim. kaurapuurosta tai täysruisleivästä?
Eikös toi GI-arvo ole nykyisin merkittynä melko moneen tuotteeseen?
Kenelläkään heittää linkkiä taulukkoon jossa näkyisi GI-arvoja?
Älä löi! En ole hurrit!
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

Kimmen kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Millaisia hiiliä lähinnä löytyy esim. kaurapuurosta tai täysruisleivästä?
Eikös toi GI-arvo ole nykyisin merkittynä melko moneen tuotteeseen?
Kenelläkään heittää linkkiä taulukkoon jossa näkyisi GI-arvoja?
Tos.
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
BettyB.

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Newton kirjoitti:Olen mustalaisvalmentaja, Personal Rainer. Motiivini ovat aina hämärän peitossa.
No nyt kyllä riks, raks ja poks, eli repesin :D
BettyB.

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

pikkuego kirjoitti:Hmm... nyt jos vaimokulta tarkoittaa kenen puss(e)ista laskut maksetaan, niin täytyy hieman ihmetellä trainerin motiiveja. Ja vaimon kans. :kele:
Mut ku ei olla viel naimissa ja mä vaan haluaisin näyttää tooosi hyvältä sit h-hetkellä!!
Avatar
Feiz
Kitinäaddikti
Viestit: 81
Liittynyt: 27.10.2006 12:43

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Feiz »

BettyB. kirjoitti:
pikkuego kirjoitti:Hmm... nyt jos vaimokulta tarkoittaa kenen puss(e)ista laskut maksetaan, niin täytyy hieman ihmetellä trainerin motiiveja. Ja vaimon kans. :kele:
Mut ku ei olla viel naimissa ja mä vaan haluaisin näyttää tooosi hyvältä sit h-hetkellä!!

ANSA!
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

BettyB. kirjoitti:
pikkuego kirjoitti:Hmm... nyt jos vaimokulta tarkoittaa kenen puss(e)ista laskut maksetaan, niin täytyy hieman ihmetellä trainerin motiiveja. Ja vaimon kans. :kele:
Mut ku ei olla viel naimissa ja mä vaan haluaisin näyttää tooosi hyvältä sit h-hetkellä!!
Ja h-hetkestä puolen vuoden päästä meillä vilkkuu kummallakin samankokoiset säkit samanlaisten tuulipukujen lahkeista? Mä taidan rakastaa sua hetki hetkeltä enemmän juuri tuollaisena kuin olet :h:
prosessi

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Newton kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Newton kirjoitti: Kasviksia, hedelmiä, marjoja.
Tulipa tästä mieleeni, että onko sinulle koulussa opetettu, millä karhu lihottaa itsensä talviunikuntoon?
Oletko sä mahdollisesti karhu?
Nisäkäs ja sekasyöjä, samat tsydeemit meissä pyörii. Paitsi etten väsää itse insuliinia, toisin kuin sinä ja karhut.
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

prosessi kirjoitti:Nisäkäs ja sekasyöjä, samat tsydeemit meissä pyörii.
Mitä nyt hampaisto, ruuansulatuselimistö ja fysiikkakin ovat kovasti erilaiset. Karhu on muuten lihansyöjä.
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
Bliss

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Newton kirjoitti:Karhu on muuten lihansyöjä.

Kaikkiruokaisen karhun pääravintoa ovat kasvikunnan tuotteet ja talven rasvavaraston keruussa marjat ovat tärkeää ravintoa. Karhu syö myös hyönteisiä, toukkia puista ja muurahaisia mylläämällä muurahaiskekoja. Erityisesti talviunen jälkeen keväällä karhut voivat saalistaa hirviä. Karhu voi kuljettaa saalistamansa eläimen puuhun tai haudata sen suohon, jolloin muut eläimet eivät pääse herkuttelemaan eläimen haaskalla.
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

Bliss kirjoitti:
Newton kirjoitti:Karhu on muuten lihansyöjä.

Kaikkiruokaisen karhun pääravintoa ovat kasvikunnan tuotteet ja talven rasvavaraston keruussa marjat ovat tärkeää ravintoa. Karhu syö myös hyönteisiä, toukkia puista ja muurahaisia mylläämällä muurahaiskekoja. Erityisesti talviunen jälkeen keväällä karhut voivat saalistaa hirviä. Karhu voi kuljettaa saalistamansa eläimen puuhun tai haudata sen suohon, jolloin muut eläimet eivät pääse herkuttelemaan eläimen haaskalla.
Nein, kompastuin. Harakirin paikka.
Kuva
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
Bliss

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Bliss »

^Need help?
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

Bliss kirjoitti:^Need help?
Voi olla että se pään irrotus ei enää tuossa vaiheessa yksin suju.
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Chap kirjoitti:
BrianW kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:Tämän jannun mukaan hiilareita olisi hyvä saada alle 80g/vrk, sillä määrällä on tutkimusten mukaan jo vaikutusta insuliinin määrään ja sitä kautta painoon. Karppaajathan vetelee tuolla jossain 20g hujakoilla joka on tosi vähän ja vaikeahkoa toteuttaa.
Hyvä myös tämä. Olen kaikki kirjat lukenut. Niissä on vielä hyviä reseptejäkin. Heikkilähän on herkuttelija ja korostaa laadukkaiden ja puhtaiden raaka-aineiden tärkeyttä.
Mä vakuutuin tästä Heikkilän lauseesta: "elämän laatu on yksinkertaisesti oleellisesti parantunut kaikilla mittareilla mitattuna."
Vielä pari havaintoa tuosta vähähiilihydraattisuudesta, että esim brokkolia voi tuohon 80 g vetää aika paljon kun siinä on vain 2 g hiilareita / 100 g kohti kuten fineli kertoo.

Tomaattiakin voi ottaa aikalailla. 3,5 g hiilihydraattia / 100 g.

Oma kokemukseni on myös se, että sellaisia pyörryttäviä näläntunteita ei tule kuin ennenvanhaa kun söin paljonkin hiilareita.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ainahan avustaja tarvitaan, itseltään kun on muutenkin vaikea lyödä pisteenä iin päälle pää irti.
Paras päivä ikinä.
BettyB.

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

pikkuego kirjoitti:Mä taidan rakastaa sua hetki hetkeltä enemmän juuri tuollaisena kuin olet :h:
Awww...! :h:
SikaMika

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Joopajoo. Samaa mieltä aloittajan kanssa siitä, ettei rankasti ylipainoinen nainen kiihota ja siksi en sellaisen kanssa voisi seurustella riippumatta kuinka ihana olisi ihmisenä. Tällaisista tapauksista tulee yleensä ystäviä. Silmää miellyttävien ihanien naisihmisten kanssa sitten seurustellaan.

Samaa mieltä joidenkin kirjoittajien kanssa siitä, että pääasiallinen syy lihomiseen on laiskuus sekä välinpitämättömyys niin ulkonäöstään kuin terveydestäänkin. Tiedän tämän kokemuksesta, olen ollut joskus yli 10kg lihavampi kuin nyt, syy lihomiseen oli epäterveellisen ruoan liiallinen syönti ja liikunnan puute. Siinä olen aloittajan kanssa jyrkästi eri mieltä, että liikunta laihdutuksen apukeinona olisi jotenkin epärelevantti. Ilman ruokavalion kuntoonlaittamista liikunnan määrällä ei tosiaankaan ole suurta merkitystä, mutta kun ruokavalio on kondiksessa, on aika itsestään selvää, että vaikkapa vain 500 kilokalorin polttaminen päivässä urheilemalla kiihdyttää laihtumista selvästi. Kaupan päälle tulevat vielä säännöllisen liikunnan mukanaan tuomat henkinen ja fyysinen hyvinvointi.

Toisille lihominen on toki helpompaa kuin toisille, kuten tullut mainituksi jo tässä ketjussa. Itse lihon helposti ilman kurinalaista ruokavaliota ja säännöllistä liikuntaa kun taas esim. veljeni saa taistella jokaisen vatsaan tai hauikseen kertyneen kilon eteen. Itse olen valmis elämään jossain määrin askeettista elämää pitääkseni itseni suht hyvässä kunnossa, ymmärrän myös ihmisiä joita moinen ei kiinnosta ja jotka sallivat itselleen lihottavia mukavuuksia mua useammin. Liikalihavien ihmisten toimintaa en taas täysin ymmärrä; jonkin sairauden tai masennuksen aiheuttama lihominen on asia erikseen, mutta muuten itsensä muodottomaksi syövä ihminen herättää mussa kummastusta. Oman senssimarkkina-arvon romahdus on tietenkin luonnollinen seuraus, mutta terveytensä menettämisen luulisi viimeistään merkitsevän jotain. Tuntuu että pahimmilla tapauksilla välinpitämättömyys menee suorastaan itsetuhon puolelle. Ei ymmärrä.
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

SikaMika kirjoitti:Ilman ruokavalion kuntoonlaittamista liikunnan määrällä ei tosiaankaan ole suurta merkitystä, mutta kun ruokavalio on kondiksessa, on aika itsestään selvää, että vaikkapa vain 500 kilokalorin polttaminen päivässä urheilemalla kiihdyttää laihtumista selvästi.
Pjuu: jos syödyt määrät pysyy samana, niin enemmän kuluttaminen laihduttaa nopeammin. Itse en koe tosin eron olevan huikaiseva suhteessa siihen, että sitten onkin koko ajan melko paskamainen olo, nälkä, eikä palaudu liikkumisestaan kovin hyvin. Laihduttaminen vain syömisiä muuttamalla on kauempana itsekidutuksesta ja siksi suosittelisin sitä ensikädeltä mieluummin plösöille.

Oman terveyden ja kunnon kohentaminen on toki aina plussaa, katsoi sitä miltä kantilta tahansa.
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Läskin kadotus aloitettu muuttamalla ruokavalio hivenen parempaan suuntaan. Tuloksena noin kolmen viikon kokeilusta painoa on kadonnut viitisen kiloa. Parina päivänä on safkaus jäänyt alle tuhannen kalorin kun on unohtunut syödä riittävästi ja se on tuntunut, olo ihan perseestä.

Hiilarit on tullut jätettyä pois melkein kokonaan poislukien reilua aamupuuroa. ja hiukan katsoo sitten muutenkin mihin aikaan mitäkin suuhunsa tunkee. Protskua vedän kuitenkin sen 200-250g päivässä.

Mutta liikunta alkanee tosissaan koska kunto on niin pirun huono, että tuskin pääsisin kämppääni jos hissi on rikki.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

SikaMika kirjoitti:...vaikkapa vain 500 kilokalorin polttaminen päivässä urheilemalla kiihdyttää laihtumista selvästi.
Laihduttamisen kiihdyttäminen on aivan perseestä. Elintapojen muutoksellahan haetaan nimenomaan erittäin hidasta muutosta. Paras pistää elintavat kuntoon kun liikakiloja on alle 10 ja odottaa kiltisti jokunen vuosi kilojen häviämistä.

Nopea laihduttaminen johtaa vain epästandardeihin elintapoihin, koska kukaan ei voi elää loppuelämäänsä kovilla miinuskaloreilla.
SikaMika

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

sivustahuutaja kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:...vaikkapa vain 500 kilokalorin polttaminen päivässä urheilemalla kiihdyttää laihtumista selvästi.
Laihduttamisen kiihdyttäminen on aivan perseestä. Elintapojen muutoksellahan haetaan nimenomaan erittäin hidasta muutosta. Paras pistää elintavat kuntoon kun liikakiloja on alle 10 ja odottaa kiltisti jokunen vuosi kilojen häviämistä.

Nopea laihduttaminen johtaa vain epästandardeihin elintapoihin, koska kukaan ei voi elää loppuelämäänsä kovilla miinuskaloreilla.
Liikunnan harrastamisen aloittaminen on osa elintapojen muutosta. Enkä mä ole puhunut kovista miinuskaloreista, tunnin kevyt urheilu päivässä ei normaalilla terveydellä varustettua ihmistä tapa.

Odottaa jokunen vuosi alle kymmenen liikakilon häviämistä? Painoa pystyy pudottamaan todella helposti sen puoli kiloa viikossa enempiä sätkimättä. Vielä puolta hitaammalla kilon kuukausivauhdillakin kymmenen kiloa häviää kymmenessä kuukaudessa. Muutamaa vuotta tuon kilomäärän laihduttamiseen ei saa hassattua mikäli harrastaa liikuntaa edes nimeksi ja syö jokseenkin terveellisesti.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

SikaMika kirjoitti:Odottaa jokunen vuosi alle kymmenen liikakilon häviämistä? Painoa pystyy pudottamaan todella helposti sen puoli kiloa viikossa enempiä sätkimättä.
Eli 25 kiloa vuodessa ja 50 kiloa kahdessa vuodessa. Näyttää siltä, että ratkaisit lähes kaikkien ylipainoisten ongelmat. Mitä noista kiloista tuskailemaan kun parin vuoden päästä niitä ei ole kellään.
Vastaa Viestiin