Läskit

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

Alexandra kirjoitti:Sun omasta aloituksestasi.
Minä mistään oksetuksesta puhunut, sanoin vain että läskit ovat rumia.
Haukuit mieheni ihmeelliseksi perverssiksi jne.
Pidän häntä ihmeellisenä perverssinä, jos hän alunperin viehättyi sinuun läskiesi takia (eli pitää läskiä puoleensavetävänä). Feederit ja muut vastaavat, joista oli tarkoitus puhua, kokevat vetoa nimenomaan siihen ihran määrään samalla tavoin kuin normaali lisääntymisiässä oleva mies normaaliin hedelmällisen näköiseen naiseen.
Olet aika julmaa mieltä asiasta.
Jaa? Kaikki maailman ihmiset katselisivat mieluummin kauniita kuin rumia ihmisiä. En minä ymmärrä mitä erityisen julmaa siinä on.
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
Alexandra

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Alexandra »

^ Siis jos mieheni mielestä mä olen kaunis pyöreän olemukseni kanssa (joka on pyöristynyt LISÄÄ vuodesta x kun tavattiin) hän on feeder/perverssi/joku-muu-törkeä-haukkumasana... huh hah hei, oletpa sä urpo!

Minussa on yhdistettynä ulkonäkö ja henkinen puoli. Harmi jos sussa tai susta ne on erikseen.

Mieheni viehätttyi ulkonäöstäni mutta rakastui MUHUN ihmisenä. Voi pyhä yksinkertaisuus!
Viimeksi muokannut Alexandra, 29.07.2008 11:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

Bliss kirjoitti:liikunta on niinku siidee
Joo, vaikkei olekaan olennainen tekijä painoa pudotettaessa.
pitkässä juoksussa
Hakkaan sun anglismin.
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
Alexandra

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Alexandra »

Newton kirjoitti:Kaikki maailman ihmiset katselisivat mieluummin kauniita kuin rumia ihmisiä. En minä ymmärrä mitä erityisen julmaa siinä on.
Ei kaikki näe ylipainoa kauneutta poissulkevana asiana.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

BettyB. kirjoitti:Itse asiassa toi puoli kiloa ei ole kauheasti, itsellä tulle määrä täyteen päivittäin todella helposti.
Oletko nyt ihan varma? Siis vähintään puoli kiloa joka ikinen päivä? Suurin osa ihmisistä huijaa itseään ja kuvittelee syövänsä enemmän kasviksia kuin todellisuudessa.
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

Alexandra kirjoitti:
Newton kirjoitti:Kaikki maailman ihmiset katselisivat mieluummin kauniita kuin rumia ihmisiä. En minä ymmärrä mitä erityisen julmaa siinä on.
Ei kaikki näe ylipainoa kauneutta poissulkevana asiana.
No ei. Mutta helvetin vähän on niitä (eli juuri ne feederit), jotka eivät pitäisi ihmistä, joka on kaunis lihavana, paljon kauniimpana normaalipainoisena.
Minussa on yhdistettynä ulkonäkö ja henkinen puoli. Harmi jos sussa tai susta ne on erikseen.
Jos kumppaniehdokkaan ulkonäkö ei viehätä, ei siitä ole kumppaniksi. Samalla tavalla jos kumppaniehdokkaan luonne on sietämätön, ei siitä ole kumppaniksi. Molempien täytyy olla riittävän hyvät.
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

sivustahuutaja kirjoitti:Lihavuus on suomessa ihan oikea ongelma ja asia ei parane hyssyttelemällä.
Kyse ei ole hyssyttelystä, vaan sen tosiasian myöntämisestä että ihmisiä on ruumiinrakenteeltaan ja perintötekijöiltään niin erilaisia, ja jo tälläkin on merkittävä vaikutus ihmisen lihavuuteen.

Onko liikalihavuus samanlainen ongelma esim. muissa Pohjoismaissa? Jos ei, syödäänkö kyseisissä maissa niin paljon terveellisemmin ja laihduttavammin kuin Suomessa, vai mistä se johtuu? Ruotsissa ja Norjassa ei syödä pizzaa, leipää eikä puuroja, vaan vedetään naamariin pelkkiä marjoja ja männynkäpyjä kuten kivikautiset ihmiset, ja siksi ollaan laihempia?
Syömistä mystifioidaan ja teoretisoidaan ihan turhaan. Syöminen on helppoa kun muistaa, että energian määrä täytyy pitää kurissa ja ravintosisällön pitää olla edes sinne päin.

Juurihan Newtonin linkittämällä blogisivustolla väitettiin ettei kalorimäärällä ole väliä lihavoitumisen kannalta, vaan sillä että välttelee hiilihydraatteja.
Jos jotain ohjetta kannattaa noudattaa, niin 'vähintään puoli kiloa kasviksia joka päivä' on ehkä se kaikkein paras. Kaikki muut ohjeet johtavat kikkailuun, kun taas tuollaisen kasvismäärän puputtaminen saa ruokavalion tehokkaasti oikeille raiteille.
Tapoja on monia. Minulla menee helposti yli puoli kiloa vihanneksia (ja hedelmiä) päivässä, mutta pystyisin silti helposti syömään sen päälle vaikka mitä.

Tässä tullaan jälleen myös eri oppikuntien kiistojen ääreen, kun esim. porkkana (varsinkin ne lajikkeet mitä esim. Amerikoissa kuulemma syödään) sisältävät erittäinkin merkittävästi nopeita hiilihydraatteja. Suomalaisessa porkkanassa tilanne on käsittääkseni parempi.

Sinänsä en ole sitä vastaan että ihmiset syövät ja elävät terveemmin. Niinhän minäkin pyrin tekemään.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 29.07.2008 11:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

Frederik Krueger kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Lihavuus on suomessa ihan oikea ongelma ja asia ei parane hyssyttelemällä.
Kyse ei ole hyssyttelystä, vaan sen tosiasian myöntämisestä että ihmisiä on ruumiinrakenteeltaan ja perintötekijöiltään niin erilaisia, ja jo tälläkin on merkittävä vaikutus ihmisen lihavuuteen.
Niin on.
Onko liikalihavuus samanlainen ongelma esim. muissa Pohjoismaissa?
On.
Juurihan Newtonin linkittämällä blogisivustolla väitettiin ettei kalorimäärällä ole väliä lihavoitumisen kannalta, vaan sillä että välttelee hiilihydraatteja.
Tiettyjä hiilihydraatteja (tämä ilmaistaan yleensä könttitermillä nopeat hiilarit).
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
BettyB.

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

sivustahuutaja kirjoitti:Oletko nyt ihan varma? Siis vähintään puoli kiloa joka ikinen päivä? Suurin osa ihmisistä huijaa itseään ja kuvittelee syövänsä enemmän kasviksia kuin todellisuudessa.
Kultaseni, mä punnitsen kaiken syömäni ruoan päivittäin. Keskiarvo on varmaan joku 700g per päivä. I :h: kalorilaskuri

Joo, oon sekasin. Mutta myös 5kg hoikempi :]
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Newton kirjoitti:Tiettyjä hiilihydraatteja (tämä ilmaistaan yleensä könttitermillä nopeat hiilarit).
Millaisia hiiliä lähinnä löytyy esim. kaurapuurosta tai täysruisleivästä?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Newton kirjoitti:
Onko liikalihavuus samanlainen ongelma esim. muissa Pohjoismaissa?
On.
Ei. Kyllä niiden BMI on keskimäärin alhaisempi kuin Suomessa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
BettyB.

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Frederik Krueger kirjoitti:Millaisia hiiliä lähinnä löytyy esim. kaurapuurosta tai täysruisleivästä?
Eikös toi GI-arvo ole nykyisin merkittynä melko moneen tuotteeseen?
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

Frederik Krueger kirjoitti:
Newton kirjoitti:Tiettyjä hiilihydraatteja (tämä ilmaistaan yleensä könttitermillä nopeat hiilarit).
Millaisia hiiliä lähinnä löytyy esim. kaurapuurosta tai täysruisleivästä?
Viljaa.
Ei. Kyllä niiden BMI on keskimäärin alhaisempi kuin Suomessa.
Johtuiskohan siitä, että niissä maissa jengi vetää kaljaa pikkuisen rauhallisempaan tahtiin. Mene tiedä, en ole perehtynyt.
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Frederik Krueger kirjoitti:Kyse ei ole hyssyttelystä, vaan sen tosiasian myöntämisestä että ihmisiä on ruumiinrakenteeltaan ja perintötekijöiltään niin erilaisia, ja jo tälläkin on merkittävä vaikutus ihmisen lihavuuteen.
Omat valinnat ovat se tärkein seikka. Jos se yhtään lohduttaa niin voitaisiinhan suomessa pitää tv-valistuskampanja, jossa kerrottaisiin "Teillä on huono ruuminrakenne ja perimä, mutta koittakaa silti olla lihomatta enempää."

Teoriasi sitä paitsi kusee rankasti, ellet sitten ole sitä mieltä, että nuo perintötekijät ovat muuttuneet radikaalisti kymmenien vuosien aikana? Tuona aikanahan täällä on lihottu. Siis ihmisten omien valintojen takia, eikä evoluution takia.
BettyB.

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Tämän jannun mukaan hiilareita olisi hyvä saada alle 80g/vrk, sillä määrällä on tutkimusten mukaan jo vaikutusta insuliinin määrään ja sitä kautta painoon. Karppaajathan vetelee tuolla jossain 20g hujakoilla joka on tosi vähän ja vaikeahkoa toteuttaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

BettyB. kirjoitti:Kultaseni, mä punnitsen kaiken syömäni ruoan päivittäin. Keskiarvo on varmaan joku 700g per päivä. I :h: kalorilaskuri

Joo, oon sekasin. Mutta myös 5kg hoikempi :]
Good for you! Käsitin ensin, että vähättelit kasvisten merkitystä, mutta hyvinhän tuo näyttää toimivan.
prosessi

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Newton kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:
Newton kirjoitti:Tiettyjä hiilihydraatteja (tämä ilmaistaan yleensä könttitermillä nopeat hiilarit).
Millaisia hiiliä lähinnä löytyy esim. kaurapuurosta tai täysruisleivästä?
Viljaa.
Olisit paljon vakuuttavampi, jos tietäisit mitä käyttämäsi termit tarkoittavat. Nopeita hiilareita löytyy erityisen runsaasti hedelmistä, perunasta ja viljoista vehnä on nopeinta. Lisäksi viljojen jalostusaste vaikuttaa hiilarien imeytymisnopeuteen ja -prosenttiin. Esimerkiksi rukiista ei hyvällä tahdollakaan saa nopeaa hiilaria, vaikka se viljaa onkin. Puhuisit vaikkapa tärkkelyksestä hiilarien sijaan, niin teksteihisi tulisi jotain tolkkua.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Newton kirjoitti:Painonpudotus ei edellytä liikkumista, vaan oikein syömistä. Perussettiä aiheesta.
Kiitos, hyvä linkki.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

prosessi kirjoitti:Esimerkiksi rukiista ei hyvällä tahdollakaan saa nopeaa hiilaria, vaikka se viljaa onkin. Puhuisit vaikkapa tärkkelyksestä hiilarien sijaan, niin teksteihisi tulisi jotain tolkkua.
Eipä sekään kaikille sovi, mutta edelleen, jos leipää on pakko sutia, se lienee paras vaihtoehto. Itse en erikseen rupea mitään jauhopohjaista suosittelemaan.
Viimeksi muokannut Newton, 29.07.2008 12:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
prosessi

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Newton kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Toisaalta Newtonin kehotus pidättäytyä myös leivän ja puurojen käyttämisestä ravintona puhuu vähän muuta. Mitä Newtonin mukaan sitten saisi syödä?
Kasviksia, hedelmiä, marjoja.
Tulipa tästä mieleeni, että onko sinulle koulussa opetettu, millä karhu lihottaa itsensä talviunikuntoon?
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja BrianW »

BettyB. kirjoitti:Tämän jannun mukaan hiilareita olisi hyvä saada alle 80g/vrk, sillä määrällä on tutkimusten mukaan jo vaikutusta insuliinin määrään ja sitä kautta painoon. Karppaajathan vetelee tuolla jossain 20g hujakoilla joka on tosi vähän ja vaikeahkoa toteuttaa.
Hyvä myös tämä. Olen kaikki kirjat lukenut. Niissä on vielä hyviä reseptejäkin. Heikkilähän on herkuttelija ja korostaa laadukkaiden ja puhtaiden raaka-aineiden tärkeyttä.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

prosessi kirjoitti:
Newton kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Toisaalta Newtonin kehotus pidättäytyä myös leivän ja puurojen käyttämisestä ravintona puhuu vähän muuta. Mitä Newtonin mukaan sitten saisi syödä?
Kasviksia, hedelmiä, marjoja.
Tulipa tästä mieleeni, että onko sinulle koulussa opetettu, millä karhu lihottaa itsensä talviunikuntoon?
Oletko sä mahdollisesti karhu?

Heikkilä on tosiaan fiksu heppu. Mun käsityksen mukaan kyllä kuka hyvänsä alle 100g hiilareita päivässä vetävä on karppaaja, sanoi itseään sitten sellaiseksi tai ei. Ketogeeniset ovat sitten eri asia.
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

sivustahuutaja kirjoitti:Teoriasi sitä paitsi kusee rankasti, ellet sitten ole sitä mieltä, että nuo perintötekijät ovat muuttuneet radikaalisti kymmenien vuosien aikana? Tuona aikanahan täällä on lihottu. Siis ihmisten omien valintojen takia, eikä evoluution takia.
Et lukenut mitä kirjoitin.

70-luvulla Suomessa oli myös paljon läskejä ihmisiä. Jos siitä mennään kovin kauas taaksepäin, aletaan jo päästä pula- ja säännöstelyaikoihin. Tosin silloinkin Suomessa syötiin paljon nopeita hiiliä sisältäviä pottuja, se oli suomalaisten perusruokaa. Kuten myös kaikenlainen vilja leivän ja puurojen muodossa.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 29.07.2008 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

BettyB. kirjoitti:
Newton kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:Hei Newton, sä voisit alkaa mun personal traineriks.
Kunhan hinnasta sovitaan.
Voiko maksaa luonnossa? Kato, olis sullakin sitten motiivi kohillaan!
Hmm... nyt jos vaimokulta tarkoittaa kenen puss(e)ista laskut maksetaan, niin täytyy hieman ihmetellä trainerin motiiveja. Ja vaimon kans. :kele:
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

pikkuego kirjoitti:Hmm... nyt jos vaimokulta tarkoittaa kenen puss(e)ista laskut maksetaan, niin täytyy hieman ihmetellä trainerin motiiveja. Ja vaimon kans. :kele:
Olen mustalaisvalmentaja, Personal Rainer. Motiivini ovat aina hämärän peitossa.
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
Vastaa Viestiin