Läskit

Yleinen lätinä jä kitinä
Rouva Pupu

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

bedlam kirjoitti:Paska ketju.
Ennemminkin ummetus.
Herra Manala

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

SikaMika kirjoitti:Mä kävisin Manalana lekurilla (ei välttämättä Quineverellä tässä tapauksessa). Normaali transitio-aika on n. 12h, tuo kakkasykli kieltämättä kielii kuitujen puutteesta. Mutta jos niitä kerran syöt tarpeeksi, sitä paremmalla syyllä tutkituttaisin asian.
Joo siis eihän noita kuituja mitenkään mielettömästi ollut tossa viikon aterioinnissa, eikä toi ateriointi muutenkaan edustanut mitään "syön-nyt-mahdollisimman-hyvin-koska-pitää-raportoida" -ajatusta, vaan ihan perusmässäämistä, hieman ehkä jopa keskimääräisen epäterveellisemmälle puolelle. Esmes (varras)leipää en syönyt ollenkaan viikon aikana enkä tehnyt ensimmäistäkään salaattia edes muun ruuan seuraksi, mikä ei sekään olisi ollut täysin epänormaalia.

Mutta silti. Ei noissa syömingeissä nyt niin huonot ravintoarvot pitäisi siltikään olla, että ne aiheuttaisivat suolen epänormaalia toimintaa. Paska vaan liikkuu tälleen täällä päässä. Ihan normaalin näköistä se on, mutta sitä vain tulee ainoastaan 2 tai 3 kertaa viikossa noin 300g annoksissa. Iltapalaa, anyone?
JonniParvo
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 121
Liittynyt: 11.12.2007 0:18

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja JonniParvo »

Herra Manala kirjoitti:Paska vaan liikkuu tälleen täällä päässä. Ihan normaalin näköistä se on, mutta sitä vain tulee ainoastaan 2 tai 3 kertaa viikossa noin 300g annoksissa. Iltapalaa, anyone?
Mä paskon abaut 3 kertaa päivässä.
Miten tää liittyy mihinkään? En mä tiedä, mutta mä olenkin laiha pläski.
NegaDuck

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

JonniParvo kirjoitti: mä olenkin laiha pläski.
Siis toi on ihan virallinen epävirallinen termi, "thin fat person", semmonenkonäoot vai oliko toi vaan sanahelinää?
JonniParvo
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 121
Liittynyt: 11.12.2007 0:18

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja JonniParvo »

^^Tienytkään että tolle on virallinen määritys.
Mut joo, laiha pläski, vähän epävirallisemmin sitten.
masa

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: kävin tasan 2 kertaa paskalla, enkä normaalistikaan sitä useammin.
ymmärsinkö oikein että kaksi kertaa paskalla/viikko?
Jep.
:shock:

Nyt ei kyllä ole kaikki kohdallaan. Kyllä kerran päivässä sonnan pitää lentää joka jannulla. Sun täytyy nyt kyllä pyytää audienssia Mr Hanky:lta.
Herra Manala

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

exPertti kirjoitti:Muistan kun ruokavalio yhdessä vaiheessa meni kokeillessa vähähiilihydraattiseen suuntaan. Se alkoi kyllä tukkia putkia. Liekö siitä kysymys? Se kyllä tietty selittäisi muutkin (palstalla) näkyvät oireet.
En usko että se on ruokavaliosta kiinni. Onhan tässä tullut aika tavalla erilaisia valioita kokeiltua, eikä se juuri ole eroa tehnyt. Jostain syystä tuo ruuansulatuskanava vain toimii hyvin hitaasti ja käytännössä kaiken mahdollisen talteenottavasti. Kuten aiemmin sanoin, niin en koskaan kärsi mm. chilinsyönnistä aiheutuvista afterburnereista, paitsi silloin kun vatsa on syystä tai toisesta kunnolla sekaisin/löysänä eikä tavara pääse völjymään sisuksissa kolmea päivää.

En mä itsekään epäile etteikö laihtuminen ja hoikkanapysyminen olisi helpompaa, jos tavara tulisi vähän parempaa vauhtia ulos.
masa

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti:jos tavara tulisi vähän parempaa vauhtia ulos.
Paljonko sä syöt ihan rehtiä ruisleipää viikossa?
Herra Manala

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

masa kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:jos tavara tulisi vähän parempaa vauhtia ulos.
Paljonko sä syöt ihan rehtiä ruisleipää viikossa?
No vaihtelee paljonkin. Joskus en yhtään, joskus leipäkaupalla. Eilen 1/3 varrasleivästä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Kirjoitetaan uudestaan kun kaikkia kuitenkin kiinnostaa:

Yleensä käyn joka päivä 1-3 kertaa paskalla, mutta suolistoni tuntuu aistivan pelkoni ja muutenkin reagoivan herkästi uusiin ja epätavallisiin tilanteisiin, mennen safkasta riippumatta ummetusmoodiin, aiheuttaen helposti 1-2 päivän taukoja paskantamiseen. Näin kävi viimeksi tänä kesänä ulkomaanmatkalla (en usko että vain uusi safka vaikutti tilanteeseen koska tilanteen rauhoituttua suoli taas toimi päivittäin paikallisella safkalla, ja saattoi taas mennä tukkoon myöhemmin olosuhteiden muuttuessa) sekä mökkireissulla kun mökki täyttyi lähisukulaisista eikä ollut juurikaan omaa rauhaa. Piereskeltyä kyllä tuli ja paljon!

Vähän samanlaista se oli muinoin armeijassakin ajoittain, kävin viikon sissileirillä riukupaskalla muistaakseni kaksi kertaa vaikka sissien suosimaan dieettiin kuului paljon kuiturikasta näkkileipää ja saimme muutenkin tarpeeksi noppasoppaa ja hernekeittoa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Frederik Krueger kirjoitti:Yleensä käyn joka päivä 1-3 kertaa paskalla, mutta suolistoni tuntuu aistivan pelkoni ja muutenkin reagoivan herkästi uusiin ja epätavallisiin tilanteisiin, mennen safkasta riippumatta ummetusmoodiin, aiheuttaen helposti 1-2 päivän taukoja paskantamiseen.
Minkä väristä ulosteesi on normaalitilanteissa?
NuoriDaavid

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Yleensä käyn joka päivä 1-3 kertaa paskalla, mutta suolistoni tuntuu aistivan pelkoni ja muutenkin reagoivan herkästi uusiin ja epätavallisiin tilanteisiin, mennen safkasta riippumatta ummetusmoodiin, aiheuttaen helposti 1-2 päivän taukoja paskantamiseen.
Minkä väristä ulosteesi on normaalitilanteissa?
Määrittele normaalitilanne!
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

sivustahuutaja kirjoitti:Minkä väristä ulosteesi on normaalitilanteissa?
Näytä sinä omasi niin minä näytän minun, dear Clarice. Vastavuoroisuutta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NegaDuck

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

IL: Makeanhimo kuriin kuiduilla ja säännöllisillä aterioilla

Salaliittoteoria: Kuinka ollakaan että tämmönen ilmestyy just nyt, kun täällä on puhuttu tästä? Onks tää Kitinä joku Suomen keskipiste jota koko media lukee salaa?
SikaMika

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

NegaDuck kirjoitti:Onks tää Kitinä joku Suomen keskipiste jota koko media lukee salaa?
Tää on koko maailmakaikkeuden Rinnakkaistodellisuus. Tää on Nussiva Maailma ulkomailtakin käsin jo vuodesta '77.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Dieetit ovat tehottomia

- Meillä jokaisella on oma elämäntapa. Me ollaan se vuosikymmenten varrella kehitetty ja se voisi olla meidän omaa nimeä kantava dieetti. Jos kokee, että kaipaa jonkinlaista muutosta painoonsa, niin tekee siihen omaan elämäntapaan, totuttuun ruokavalioon pieniä muutoksia kerrallaan, jotka tuntuu itselleen mieluisilta. Silloin niitä jaksaa myös noudattaa ja tällöin tulee painonkin suhteen pysyviä muutoksia.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... /09/695391
Tix

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Tix »

exPertti kirjoitti:Joko läskeistä on päästy?
Joo. Siirryin lounasruokailussa kana/feta/tonnikalasalaatti + tumma leipä linjalle ja kävin tarpeeksi usein paskalla. Nyt vatsanahka alkaa taas olla sileä ja löllymätön. Muutamista korruptiokemuista ja rapujuhlista huolimatta.
Tix

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Tix »

exPertti kirjoitti:Itse olen yrittänyt täyttää mainitsemillani ruokatarvikkeilla aamun ja illan sekä osan välipaloista. Pääruuat syön normaalisti kotiruokaa.
No, mun haasteet ei missään vaiheessa olleet kovin suuria, yhden aterian muutos riitti. 3-4 kg pääsi kertymään vyötärölle kun oli liikaa kaikkea syöttämistä ja juottamista. Oli pakko hankkiutua siitä eroon, koska mikään ei näytä hölmömmältä kuin laiha ihminen jolla on pötsi tai edes sen alku.

Huomaa muuten, että kun syö usein 3 ruokalajin illallisia yms. niin vatsalaukku venyytottuu ja on "nälkä" vaikka ei ole minkään sortin tarvetta lisäenergialle.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja nexie »

Tix kirjoitti:
No, mun haasteet ei missään vaiheessa olleet kovin suuria, yhden aterian muutos riitti. 3-4 kg pääsi kertymään vyötärölle kun oli liikaa kaikkea syöttämistä ja juottamista. Oli pakko hankkiutua siitä eroon, koska mikään ei näytä hölmömmältä kuin laiha ihminen jolla on pötsi tai edes sen alku.
Kyl ton sun kuvan perusteella näyttää hei siltä, että ne pläskit on vaan uudelleensijoitettu naamaan. Voisit kanssa tarkkailla unen ja suolaisen ruoan määrää, näyttää aika ikäviltä noi silmäpussit.
Don't Panic!
Rouva Pupu

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Yhyy, mun pötsi vaan kasvaa vaikka syön niin hitsin terveellisesti. Byääääh.
NegaDuck

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

".. I'm going to die here if y'all don' help me, an'..."

... eli oikeastaan tilanteesi on kuitenkin ihan hyvä? :)
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^ Luulisi laihduttamisen olevan helppoa jos ei pääse edes ylös. Kätyrit tietenkin lappavat ruokaa suuhun kun omat kädet eivät yletä?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NegaDuck

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Frederik Krueger kirjoitti:Kätyrit lappavat ruokaa suuhun kun omat kädet eivät yletä?
No niin, yleensähän se on noin tämmöisissä tapauksissa.
NegaDuck

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Jenkeissä on levitelty ideologiaa nimeltä carb cycling. Ajatus on oikeastaan aika yksinkertainen, mutta tuntuu järkevältä. Ideana on että hiilarimääriä vaihdellaan päivästä toiseen. Nyrkkisääntönä: jos urheilet tai teet paljon ruumiillista työtä, syö sinä päivänä hiilareita. Muina päivinä vältä niitä.

Hiilaritkaan kun eivät ole mitään Terveytesi Tuhoavaa Pahuutta, vaan muodostuvat ongelmaksi vain silloin kun niitä saa enemmän kuin tarvitaan, jolloin ne tuppaavat nostamaan insuliinitasoja ja varastoituimaan läsiksi läskien päälle. Eli syö hiilareita vain silloin kun ne voi saman tien polttaa pois. Rasvat ja proteiinit eivät samalla tavalla heiluttele insuliinitasoja, joten niiden kanssa ihan normaali maltti riittää.

Toinen nyrkkisääntö: Hiilareita aamulla, proteiineja päivällä ja rasvat illalla.

Tekee järkeä? Ei?
daddykillkill

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

^ Tuo ei ole uusi juttu.
Bill Phillipsin "Doping"-kirjassa suositeltiin samantapaista systeemiä kilpailuun valmistuvalle kehonrakentajalle. Olisinko lukenut tuon n. 10 vuotta sitten...
Vastaa Viestiin