Työ/opistelupaikkaruokailu

Yleinen lätinä jä kitinä

Ruokailu

Omat eväät
13
43%
Työpaikkaruokailu
7
23%
Ulkona syömässä
6
20%
Olen ND ja näen nälkää töissä
2
7%
EVVK / kuka näitä kyselyitä keksii
2
7%
 
Ääniä yhteensä: 30

BettyB.

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Elppis kirjoitti:Meillä kun on töissä niin ihana systeemi, et jos ei oo toista työntekijää paikalla, et voi lähteä. Silti 30 min vähennetään palkasta.
Toihan on laitonta. Miksi suostutte?
BettyB.

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

McJanne kirjoitti:PST! Lainopillisen neuvonantajan Tixin mukaan tähän ei saa vastata muuta kuin "Ei ole soveltuvaa työehtosopimusta"
Ihan sama, en suostuis silti.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Musta niitä eväitä on jotenkin ihan saakutin työlästä väsätä. Tai pitäis ostaa sillain ennakoivasti ruokaa, eikä se ehkäpä kuulu mun vahvuuksiin.
Prepare for the worstest.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

nowaysis kirjoitti:Musta niitä eväitä on jotenkin ihan saakutin työlästä väsätä. Tai pitäis ostaa sillain ennakoivasti ruokaa, eikä se ehkäpä kuulu mun vahvuuksiin.
Jotenkuten ymmärrän perheellisillä jos edellisen päivän päivällistä jää yli, sitä lappaa mikroastiaan ja ottaa mukaan seuraavan päivän lounaaksi. No kuiteskin, oma päivälliseni oli tänään sipuli-herkkusieni-tonnikala-munakasta ja kasviksia, ja jotenkin ajattelin ettei se ole välttämättä kovin maukasta tai edes syömäkelpoista jos olisin tehnyt sitä isomman satsin ja laittanut osan jääkaappiin tai pakkaseen huomiseksi. Kerran pakastettua ja mikrossa uudelleenlämmitettyä munakasta, MMMM!

Taidan sittenkin satsata huomennakin 5,20€ laitoslounaaseen joka on ihan mukiinmenevää chili con carnea riisillä, kasviksia, ruisleipää ja marjajälkiruoka. On siellä myös kasvis-, kala-, pizza- ja salaattivaihtoehtoateriatkin, jos ei liha-ateriaa halua ottaa.

Pääkonttorin ruokalassa tosin oli paremmat valikoimat, liharuokia aina kahta eri vaihtoehtoa ja lisäksi wok-vaihtoehto, ja pizzavaihtoehtojakin pari erilaista roskaruokailijoille. Silti hinta sama 5,20€. Niin ja jos oli valmis maksamaan vähän extraa (jotain 7€ pintaan muistaakseni), pystyi ostamaan myös grillivaihtoehdon joka oli yleensä esim. naudan ulkofilettä kermaperunoilla. Pitäähän sitä valikoimaa olla herroille jotka pääkonttorissa työskentelevät, bulkkityöntekijöiden valikoimat ovat heikommat.

Onneksi taidan tänä vuonna päästä töihin takaisin saman ruokalan lähelle, vaikka voisihan sinne halutessaan päräyttää autolla nykyisinkin. Ei vaan jaksa.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 18.08.2008 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Toista se oli kun syötiin poikien kanssa Täffällä opiskelijahintaista lounasta vaikkei opiskelijoita oltukaan. Ehkä meissä kaikissa asuu sittenkin pieni insinööri.
Prepare for the worstest.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Vastasin näkeväni nälkää työpäivän aikana. Valehtelin - en näe nälkää. Päivällä elän vedellä & kahvilla. Illalla saatan syödä salaatin & pähkinöitä, mikäli siltä tuntuu ja mikäli natsi-/armeija-/masokistimaisen lenkin jälkeen pystyy.

Lisäksi olen niin nihilisti-kuivaperse-pihi-kirjanpitäjä-paskiainen, että mielestäni minulla ei ole varaa laittaa ylettömiä määriä "turhuuteen" kuten työpaikkaruokailuun :).
SikaMika

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Syön ulkona. Melko usein työkohteen lähistöllä on jokin opiskelijaruokala, josta kuittaan lounaan hintaan 2.5/4.2€ ruokalajista riippuen. Melko usein syön erään ison firman laitosruokalassa, jossa pyrin luonnollisesti aina tekeytymään talon työntekijäksi ja syömään hintaan 5.2€. Joka toinen kerta joudun kuitenkin pulittamaan 7.5€ kun kusetukseni ei mene läpi tai esim. statukseni paljastavan vaatetuksen vuoksi sellaista ei kannata edes yrittää.

Jos joskus työskentelen pidempiä aikoja samassa kohteessa, jonka liepeiltä ei löydy puoli-ilmaista ravintoa, teen kotona viikon mällin sapuskaa ja roudaan sitä päivän kokoisissa erissä mukanani töihin. Näin käy tosin melko harvoin, moinen näpertäminen ei muutenkaan oikein istu porvarilliseen elämäntyyliini.
Vastaa Viestiin