Työ/opistelupaikkaruokailu

Yleinen lätinä jä kitinä

Ruokailu

Omat eväät
13
43%
Työpaikkaruokailu
7
23%
Ulkona syömässä
6
20%
Olen ND ja näen nälkää töissä
2
7%
EVVK / kuka näitä kyselyitä keksii
2
7%
 
Ääniä yhteensä: 30

Stinky

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Useimmiten omat eväät. Jos en jaksa kokata, ostan jotain lounaslähetiltä. Joskus taas jos firmassa on "ulkopuolista" porukkaa kokouksessa niin useimmiten niiltä jää safkaa yli. Sitten syödään jämiä. Tänään esimerkiksi oli salaattia, joku leike ja riisiä. Oli hyvää.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja swirl »

Mulla on aina eväät, vaikka Lounassetelit saankin. Syön sen verran kevyesti lounaalla, että tuntuisi tyhmältä sijoittaa siihen 8,70€/päivä. Yleensä mulla on mukana edellisiltaisen salaatin jämät. Joskus harvoin haen läheisestä Cafe Picnicistä salaatin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23466
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Yleensä omat eväät, jotka vedän näppäimistön ääressä jolloin saan myös tästäkin ajasta palkkaa.

Kun tarjolla on oikein hyvää safkaa jossain lähialueen lounasravintolassa, suoriudun sinne. Kuukauden, parin välein suuntaan johonkin pizzamestaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Rouva Pupu

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Kaupasta kävin aina pöperöt ostamassa, useimmiten salaattia. Parempi puolisko työpaikkaruokailee, mutta siellä onkin ihan kohtuulliset hinnat vielä.
Bliss

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Tällä hetkellä helppoa - meen vaan jääkaapista valikoimaan jotain (duunit kotona).
Keväällä, kun taas päivittäinen toimistolla päivystys alkaa, olen eväiden varassa.
Niinä päivinä kun ei ole juuri tekemistä, sujahdan Ruoholahteen johonkin ruokapaikkaan.
NegaDuck

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Yleensä olen käynyt työkaverien kanssa lounaksella jossain lähimestassa (käytämme lounasseteleitä), mutta viime aikoina olen ostellut marketista pakastesafkoja ja mussuttanut niitä. Hieman nopeampaa ja halvempaa, tosin myös epäsosiaallisempaa.
milli

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja milli »

Teen joka päivä eväät töihin, pitkinä päivinä (työpäivä yli 13h) teen lounaan, välipalan ja iltaruoan mukaan. Säästää rahaa ja tulee syötyä terveellisesti ja kevyesti.
bedlam

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Eväät, paitsi perjantaisin käydään työporukan kanssa aina ravintelissa lounaalla.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Siis täh? Useimmilla omat eväät?

Syön yleensä aina työpaikan ruokalassa koska sieltä saa 5,20 €urolla yleensä varsin ravitsevan, terveellisen, monipuolisen ja ennenkaikkea vaihtelevan aterian, jossa on mukana myös monipuolisesti sekä keitettyjä että tuoreita kasviksia. En jaksaisi millään tehdä samantasoisia pöperöitä kotona evääksi seuraavaa päivää varten, joka päivä. Ainakin eväsvalikoimani olisi huomattavasti rajoittuneempi kuin ruokalan pöperöt, ja ärsyttäisi ainaisten mikroastioiden kuljettelu kodin ja työpaikan välillä.

Opiskeluaikoina aina sama juttu, söin koulun useissa ruokaloissa, hyvää ruokaa suht halvalla ilman oman tekemisen vaivaa. Varmasti valintaani vaikuttaa sekin ettei kotona arkipäivisin itselleni tekemä "päivällinen" ole yleensä varsinainen lämmin ateria jonka tähteitä kuljettaisi seuraavana päivänä töihin.

Ainoastaan ruokakaupassa työskennellessäni oli käytännön pakko syödä omia eväitä kun mitään lounaslippuja ei saatu eikä ulkona olisi siinä 30min aikana ehtinyt käydä syömässäkään. Turhan usein lounaakseni valitettavasti muodostui kaupasta ostetut kaksi vaaleaa karjalanpiirakkaa joiden päällä pari siivua keittokinkkua, ja jälkiruoaksi pieni purkki Mövenpick-suklaajäätelöä. Kovin epäterveellistä, usch! Joskus harvoin jaksoin tuoda mukanani kotoa keitettyä riisiä + kalaa + kasviksia.

Työpaikan viereisellä rakennustyömaalla kävi melkein sääliksi raksamiesraukkoja joiden työpaikkaruokavaihtoehto tuntui käytännössä olevan silkkaa grilliruokaa. Ilmeisesti he tykkäävät saman paskan syönnistä joka päivä. Tuossa tapauksessa varmaan toisin omat eväät.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Ilmeisesti eväiden syöminen selittyy sillä ettei useimmilla ole varsinaista työpaikkaruokalaa, vaan joutuisi vaivautumaan lähtemään joka päivä johonkin lounasravintolaan? Siinä tapauksessa saattaisin itsekin turvautua monesti omiin eväisiin. Nyt on vaan niin helppoa mennä tuohon alakertaan syömään, aikaa tuhraantuu 15-20 min ellei halua tuhlata enempää.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NegaDuck

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Frederik Krueger kirjoitti:Ilmeisesti eväiden syöminen selittyy sillä ettei useimmilla ole varsinaista työpaikkaruokalaa, vaan joutuisi vaivautumaan lähtemään joka päivä johonkin lounasravintolaan?
Jep, meillä ainakin näin.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja aasi »

Lähes aina ulkona syömässä, joskus painostuksen alla läheisestä S-marketista jotain pakettieinestä. Eväiden valmistamiseen ja kuljettamiseen ei mitenkään riitä kiinnostus.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Peruskoulun perusmättöjä vetelen. Kasvispuolella protskua ei juurikaan, ja makukaan ei yleensä ihan viittä tähteä ansaitse, toisinaan edes yhtä. Eräs taho oli järkyttynyt siitä, että kouluruoasta joutuu jopa maksamaan. Koulukohtaiset erot ovat oikeastikin huikeat.

Oon ihan sikakade niille, jotka syö lounareilla päivittäin oikeissa ravintoloissa.

Tosin mua liikutti tänään eteläafrikkalaisen(ollut vasta pari viikkoa Suomessa) työkaverin kysely siitä, että saako lapset hakea toisenkin annoksen, ja ihmettely vastaukseen joka kuului notta saavat syödä niin paljon kuin haluavat.
Viimeksi muokannut nowaysis, 15.08.2008 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prepare for the worstest.
Avatar
more
Kitinän uhri
Viestit: 568
Liittynyt: 26.08.2006 9:10
Paikkakunta: Tixi

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja more »

3,90€ lounas, eli työpaikkaruokailu, sitten kun saavat neuvoteltua sopimuksen, sitä ennen joutuu 5,20€ tuhlaamaan. Ei luulis sopparin teonolevan vaikeaa kun viime vuonna samaan paikkaan maksettiin 3,75€
Almost as brutal as the onslaught of "Matti ja Teppo" - Iron Gland
Chap

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja Chap »

Mä taas olen kade niille, jotka syövät lounarilla hyvissä ravintoloissa. Itse olen vähän kyllästynyt työpaikan laitosruokalaan vaikka ei se varsinaisesti ole huono. Ihmiselle ei riitä mikään.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja huima »

Eväät.

Ei pienipalkkaisella ole varaa syödä joka päivä ravintolassa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21328
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Chap kirjoitti:Mä taas olen kade niille, jotka syövät lounarilla hyvissä ravintoloissa.
Vaihdetaanko? Joku 8 euroa tai yli bulkkisapuskasta ei ole mikään loistodiili. Enkä ymmärrä mistä tuon 'hyvissä ravintoloissa' kehitit? Tyypillisesti lounasravintolat eivät ole mitään kummoisia.
Chap

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja Chap »

sivustahuutaja kirjoitti:
Chap kirjoitti:Mä taas olen kade niille, jotka syövät lounarilla hyvissä ravintoloissa.
Vaihdetaanko? Joku 8 euroa tai yli bulkkisapuskasta ei ole mikään loistodiili. Enkä ymmärrä mistä tuon 'hyvissä ravintoloissa' kehitit? Tyypillisesti lounasravintolat eivät ole mitään kummoisia.
Muotoilin huonosti. Oikeastaan olen kade siitä, että jos olisin töissä keskustassa tai jossain muussa paikassa missä olisi paljon ravintoloita kävelyetäisyyden päässä, olisi valinnanvaraa huomattavasti enemmän. Tällä hetkellä duunin lähellä on kaksi laitosruokalaa ja jos viitsii kävellä vähän pidemmän matkan, löytyy vielä yksi rekkamiesruokala. Mutta mistään en saa hyvää vähähiilihydraattista ruokaa :(
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21328
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Chap kirjoitti:Muotoilin huonosti. Oikeastaan olen kade siitä, että jos olisin töissä keskustassa tai jossain muussa paikassa missä olisi paljon ravintoloita kävelyetäisyyden päässä, olisi valinnanvaraa huomattavasti enemmän. Tällä hetkellä duunin lähellä on kaksi laitosruokalaa ja jos viitsii kävellä vähän pidemmän matkan, löytyy vielä yksi rekkamiesruokala. Mutta mistään en saa hyvää vähähiilihydraattista ruokaa :(
Keskustalla tarkoittanet ihan tiukinta ydintä? Muualla noita realistisen etäisyyden päässä olevia lounaspaikkoja on max. kourallinen. Lisäksi en ole törmännyt vähähiilariseen lounaspaikkaan, jos tarkoitus on samalla saada proteiinia. Salaattiahan saa puputtaa mielin määrin monessakin paikassa. Et siis ole menettänyt mitään.

Oma vinkki kaikille: vaikka ruokala olisi kuinka surkea, niin leipää, saakutisti salaattia, lounasruuasta valikoiden proteiinia ja lopuksi koko homma kannattaa maustaa esim. oliiviöljyllä tms. Ihan kohtuullisen noista saa kun välttelee sitä ylikypsää pastaa ja kumiperunoita, joita joka paikassa saisi kuitenkin.
Chap

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja Chap »

sivustahuutaja kirjoitti:
Chap kirjoitti:Muotoilin huonosti. Oikeastaan olen kade siitä, että jos olisin töissä keskustassa tai jossain muussa paikassa missä olisi paljon ravintoloita kävelyetäisyyden päässä, olisi valinnanvaraa huomattavasti enemmän. Tällä hetkellä duunin lähellä on kaksi laitosruokalaa ja jos viitsii kävellä vähän pidemmän matkan, löytyy vielä yksi rekkamiesruokala. Mutta mistään en saa hyvää vähähiilihydraattista ruokaa :(
Keskustalla tarkoittanet ihan tiukinta ydintä?
Joo, oi niitä aikoja kun olin Stockan vieressä duunissa.

Syön usein töissä päivän molemmat ateriat. Ekan aterian vedän pääsääntöisesti laitosruokalassa. Toisena aterian minulla on mukana itseni tekemä erittäin terveellinen mikrolämmitettävä lihakasvissörsseli.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Aina omat eväät mukana. Töistä periaatteessa saisi aina jotain ruokaa mutta tykkään tietää etukäteen mitä tulen syömään vuoron aikana. Ruokalaan ei ole käytännössä mahdollista lähteä eikä se olisi aukikaan suurimmassa osassa vuorojani. Eväät on aina kevyenpuoleiset, salaattia, rahkaa, hedelmiä, pikapuuroja, nuudeleita ym., sillä reipas tankkaus kesken töiden ei sovi minulle. Kuvittelen myös säästäväni näin verrattuna päivittäisen työruuan ostamiseen kaupasta tai ravintolasta.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Herra Manala

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Itse käyn usein kotona syömässä kesken työpäivän (kuten nyt). Jos tuntuu että on tiukka aikataulu niin sitten yritän ottaa lennosta jotain nopeaa. Myös ravintoloissa tulee käytyä, jos sellainen sattuu sopivasti eteen.
sivustahuutaja kirjoitti:Oma vinkki kaikille: vaikka ruokala olisi kuinka surkea, niin leipää, saakutisti salaattia, lounasruuasta valikoiden proteiinia ja lopuksi koko homma kannattaa maustaa esim. oliiviöljyllä tms. Ihan kohtuullisen noista saa kun välttelee sitä ylikypsää pastaa ja kumiperunoita, joita joka paikassa saisi kuitenkin.
Kovin harvassa ruokalassa/ravintolassa vaan tuntuu enää tänä päivänä olevan edes tummaa leipää leipäkoreissa. Jotain ranskanleipää kyllä löytyy ja jos oikeen hyvä munkki on, niin jotain, johon on jotain jyviäkin saatu sekaan, mutta tumma leipä tuntuu olevan jotenkin kortilla. Silloin jopa se pastakin voi olla parempi vaihtoehto kuin puputtaa sitä vaaleaa pullamössöä.
BettyB.

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Vaihtoehtona kolme lounasruokalaa, Mäkkäri ja eväät. Toimii kombona omien himojen mukaan, useimmiten eväät tai Mäkkäri, lounaspaikkojen kaloreita ei voi laskea.
Pyry-Matias

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Aina ravinteelissa. Usein yhdistetään poikien kanssa lounasreissu keikkareissuun, jolloin yksi reissu-sana tippuu pois, kätevää.

Mutta itselläni eväät eivät tule kyseeseen jo pelkästään sen vuoksi, että tarvitsen tasokasta vaihtelua dieettiini. Olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka viitsivät syödä samaa settiä kotona ja töissä. Kuitenkaan isolle osalle kyse ei ole taloudellisesta pakosta. Monipuolisen ja ravitsevan sekä etenkin riittävän tukevan lounaan kun saa 5-7 eetulla. Työporukallani on kierrossa reilut 10 lounaspaikkaa ympäri Tamperetta siroteltuna, jotta vältyttäisiin kylästymiseltä. ...silti usein huomataan, että joku paikka tökkii ja tarttis löytyy uusi mesta valikoimiin.

Kysynkin, miten ihmeessä vältytte ruokakuolemalta syömällä eväät töissä?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ/opistelupaikkaruokailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Aina omat eväät. Lähin ruokala on avoinna vain lounasaikaan, ja on 300m päässä, maksaa 9,00€.

Meillä kun on töissä niin ihana systeemi, et jos ei oo toista työntekijää paikalla, et voi lähteä. Silti 30 min vähennetään palkasta.

Eli puhelimeen pitää vastata, asiakkaita pitää palvella, olit lounastauolla tai et, oli ruoka just lämmitetty mikrossa tai ei. Ihme että lähden sieltä.
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin