Viisi miljoonaa

Yleinen lätinä jä kitinä
Bliss

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Silleen sievästi liukuen aiheesta ohi, mutta mun mielestä on aika huvittavaa, että 99% niistä, jotka dissaavat Vaatteita sanovat ensimmäiseksi esimerkiksi juuri Pradan :mrgreen:
prosessi

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Bliss kirjoitti:Silleen sievästi liukuen aiheesta ohi, mutta mun mielestä on aika huvittavaa, että 99% niistä, jotka dissaavat Vaatteita sanovat ensimmäiseksi esimerkiksi juuri Pradan :mrgreen:
Jos Pradan markkinointi on tehokkaampaa kuin muiden, se läpäisee jopa Vaatteita dissaavien blokit. Näin he eivät välttämättä edes tiedä kovin montaa muuta vastaavaa merkkiä, joten Prada on ainoa joka tulee mieleen. Ehkä.
Bliss

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja Bliss »

^Kiitokset kuuluvat todennäköisesti myös Sinkkuelämää-sarjalle.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21317
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Myönnän, että onnellisuuskaavani ei ole loogisesti aukoton, eikä myöskään sovellettavissa jokaiseen ihmiseen. Perusideani kuitenkin on, että onnellisuus ei riipu vallitsevista absoluuttisista olosuhteista.
Rahan olemassaolo ei tosiaan takaa onnea.

"Lottery winners return to their previous level of happiness after five years."
http://moneycentral.msn.com/content/inv ... P95294.asp

5 miltsin tiputtua taivaasta noudattaisin varmasti tylsää peruskaava: n. miljoonalla jotain kivaa, 4 miljoonaa indeksirahastoihin.

Onnellisuutta yrittäisin ylläpitää hyödyntämällä varakkuuden tuomaa mahdollisuutta riskineutraaliin käyttäytymiseen, eli ottaisin enemmän riskejä esim. työn suhteen. En varmaankaan lopettaisi töitä, vaan katsoisin saanko mitään nykyistä parempaa aikaan. Rahalla saisi pistettyä oman firman pystyyn ja vapaa-aikaakin jäisi nykyistä enemmän, koska rahaa on helppo muuttaa ajaksi ulkoistamalla vaatehuolto, ruuanlaitto, siivous ja matkustaminen (l. taksi julkisten tai oman auton sijaan). Samoin vapaa-ajasta saisi enemmän irti kun rahalla voisi ostaa tasokkuutta.

Kokopäiväiseksi elämystenmetsästäjäksi ei kiinnostaisi ryhtyä. Sen verran on tullut palloa kierrettyä, etten näe rutiininomaisessa elämyksellisyydessä mitään hienoa. En ole koskaan kokenut matskustavani, vaan minä pysyn paikallani maapallon pyörähdellessä jalkojen alla. Autio tropiikin paratiisiranta ei juuri muuten eroa kotisuomen meiningistä kuin takuuvarmojen kelien puolesta.

Ja mitä on esim. tuo monien kaipaama rahan mahdollistama bailaaminen? En keksi miten esim. parhaita kokemieni rumbubassobileita voisi tehdä rahalla paremmaksi, joten miksi pitäisi kuluttaa satasen sijaan kymppitonni? Juu, Kimi ostaa huvijahdin ja kuuntelee siellä eurodancea fiksujen lätkänpelaajien kanssa, mutten ihan syty tuollaiselle.
prosessi

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Bliss kirjoitti:^Kiitokset kuuluvat todennäköisesti myös Sinkkuelämää-sarjalle.
MOT. Pradan markkinointi on tehokkaampaa, käyttävät siihen hyvin suosittua viihdeohjelmaa...
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

sivustahuutaja kirjoitti:...en ihan syty tuollaiselle.
:D :h:
Chap

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja Chap »

sivustahuutaja kirjoitti:....
Hyvä suunnitelma! Mutta miksi laittaisit rahat indeksirahastoon? Itse kokoaisin oman salkun, jotta saisin säännöllisiä osinkotuloja ilman rahaston tuotto-osuuden verohaittoja.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Bliss kirjoitti:Silleen sievästi liukuen aiheesta ohi, mutta mun mielestä on aika huvittavaa, että 99% niistä, jotka dissaavat Vaatteita sanovat ensimmäiseksi esimerkiksi juuri Pradan :mrgreen:
Oikein Vaatteita isolla Veellä?
Mä valitsin esimerkikseni Pradan ihan vaan koska Ninnikin, meinasin kirjottaa myös että mukahienoa paskaa, koska mulle se on.
Mulle oikeesti hienoa (= arvokasta) on oman maun mukaan, mieluiten hyvällä ystävällä teetetyt tai todelliset kirppislöydöt joilla on tarina.
Muuten vaatteet on ihan vaan vaatteita pienellä veellä, tyhmää maksaa jostain merkistä ittensä kipeeks. Toivon etten menetä maalaisjärkeäni jos joskus rikastun. Jos mulla ois rahaa niin niille löytyis parempikin käyttötarkoitus, jotain niinkin kornia ku vaikka afrikan lapset.
Pradaa käyttää ihmiset jotka kuuluu johonkin vitun eliittiin koska niillä on rahaa, ja ne jotka haluais kuulua, joiden päällä Prada on nimenomaan sitä mukahienoa.
Mun mielestä on kaikkee muuta ku huvittavaa että jaksatte heittää noita "vittu mä repeen, vähäks noi itäläiset on juntteja ku ne tajuuuuuu! Mikä sit on hianoo??"
Tartutte epäolennaisuuksiin ihan vaan nauraaksenne toisen kustannuksella.

Miksi?

Varsinkin Storian postaukset oli uskomatonta paskaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21317
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Chap kirjoitti:Hyvä suunnitelma! Mutta miksi laittaisit rahat indeksirahastoon? Itse kokoaisin oman salkun, jotta saisin säännöllisiä osinkotuloja ilman rahaston tuotto-osuuden verohaittoja.
Sori, tarkoitin indeksirahastoilla indeksiosuusrahastoja, eli etf:iä. Lisäksi osingot ovat tuplaverotuksen piirissä, eli todellisuudessa niistä maksetaan veroa 40,5%, vaikka osinkotuoton saanut sijoittaja maksaakin vain 19,6%. Absoluuttista tuottoa hakeva siis maksaa mieluummin myynnistä 28% veroa kuin osingoista kokonaisveroa 40%. Osingothan saa joissain etf:issä sijoitettua uudelleen.
Bliss

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Hellu kirjoitti:...
Sovitaan nyt niin, että sulla on oikeus omiin mielipiteisiisi ja mulla (ja Storialla) omiimme. Meitä riittää joka lähtöön... (ja pitäähän meidän tyhmien brändien kuolaajien johonkin ne ylimääräiset rahamme tuhlata, right?? :P)
Pyry-Matias

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

exPertti kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:Heti avattuani tämän ketjun tiesin, että...
Anteeksi, mutta ole nyt jo varajeesus hiljaa.
Lähetetty: 07.09.2008 13:41 <- tuo on viimeisen viestini ajankohta.

Pertti, onko kaikki varmasti hyvin?
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Bliss kirjoitti:
Hellu kirjoitti:...
Sovitaan nyt niin, että sulla on oikeus omiin mielipiteisiisi ja mulla (ja Storialla) omiimme. Meitä riittää joka lähtöön... (ja pitäähän meidän tyhmien brändien kuolaajien johonkin ne ylimääräiset rahamme tuhlata, right?? :P)
Pidä vaan mielipitees.
Kysymys oli, miksi taas tartuit täysin epäolennaiseen seikkaan ihan vaan ilkkuaksesi?
Bliss

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Hellu kirjoitti:
Kysymys oli, miksi taas tartuit täysin epäolennaiseen seikkaan ihan vaan ilkkuaksesi?
Enhän mä ilkkunut ketään vaan ilmaisin ihmetystä. Osoitinko oikein sormella sinua ilkkuakseni? Älä näe piilomerkityksiä mun tekstissä, sillä niitä ei ole.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21317
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti:Efekti mun pyppy. Faija on eläkkeellä ja vaikuttaa onnellisemmalta kuin koskaan.
Perspektiiviä kehiin. Työttömät eivät tee töitä ja ovat onnettomampia kuin eläkeläiset tai työssäkäyvät.

Eläkkeelle jääminen voi varmasti monilla nostaa onnellisuutta, mutta tuon efektin pitäisi kadota vuosien myötä ihan kuten rikastumisenkin. Tilalle tulee yksinäisyyttä, sairauksia, mielialalääkkeitä ja itsemurhia.
Storia

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja Storia »

exPertti kirjoitti:
Bliss kirjoitti:
Hellu kirjoitti:...
Sovitaan nyt niin, että sulla on oikeus omiin mielipiteisiisi ja mulla (ja Storialla) omiimme. Meitä riittää joka lähtöön... (ja pitäähän meidän tyhmien brändien kuolaajien johonkin ne ylimääräiset rahamme tuhlata, right?? :P)
Mutta miksi Storian pitää aina pilkata kaikkia. Ilmeisesti hän on sitten ihmisenä täydellinen, sellaisellahan on varaa.
Kaikkia? Omasta mielestäni harvoja ja hyvin tarkasti valittuja, mutta tee ihmeessä lista keitä kaikkia olen mielestäsi pilkannut.

Täydellinen olen tietenkin, mitenkäs muuten.
Storia

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja Storia »

exPertti kirjoitti: Oletan sinun ymmärtävän mitä tarkoitin. Selvennyksenä itse luin sen H&M kommentin "Vitun typerät tuulipuvut, minä pukeutuisin pradaan ja polttelisin pössyjä päiväkodissa jos vain voisin". :)

Tietty määrä kaikkitietävyyttä ja haukkumista on ymmärrettävästi se tapa joka tekee tästä palstasta sen mikä se on.
Ymmärsit varsin väärin, taas.
Ok, ensinnäkin pukeutuisin itse Pradaan SILLOIN TÄLLÖIN VAIN, jos saisin niitä kuteita ilmaiseksi ja LAUKUN ostaisin VAIN, jos olisin miljonääri.
Toiseksi en polttelisi lasten läheisyydessä tai päiväkodissa yhtään mitään.
Tuttujen lasten lähistöllä kuitenkin ENNEMMIN polttelisin, kuin vetäisin kossua naamariin.
Kolmanneksi olet vitun tyhmä tuulipuku idiootti.
masa

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja masa »

Storia kirjoitti:[
Kolmanneksi olet vitun tyhmä tuulipuku idiootti.

Niin kumpi se on. Tuulipuku vai idiootti?
Storia

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja Storia »

masa kirjoitti:
Storia kirjoitti:[
Kolmanneksi olet vitun tyhmä tuulipuku idiootti.
Niin kumpi se on. Tuulipuku vai idiootti?
Tuulipuku on usein suurella todennäköisyydellä = idiootti.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja Lilo »

exPertti kirjoitti:
Tietty määrä kaikkitietävyyttä
Pata kattilaa ja zillai.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Tix

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja Tix »

sivustahuutaja kirjoitti:"Lottery winners return to their previous level of happiness after five years."
http://moneycentral.msn.com/content/inv ... P95294.asp
Joo, noin käy pyörätuoliinkin joutuneille keskimäärin. Paitsi niille jotka masentuu. Tosin tuollainen tutkimus on typerä jo lähtökohdiltaan. Tuskinpa lottovoittajien onnellisuutta on mitattu millään muulla kuin kyselyillä että miltäs silloin tuntui ennen. Ja sitten kun aika kultaa muistot, unohtaa penninvenytyksen ja kaikki olikii aika ihkusti ennen tätä ferrariikii nii nii daah blah plääh.

Kyl mä nyt mielummin olisi keskiverto-onnellinen Bentleyssä kuin keskiverto-onnellinen pyörätuolissa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21317
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tix kirjoitti: Tosin tuollainen tutkimus on typerä jo lähtökohdiltaan.
Anna palaa vain parempia menetelmiä onnellisuuden tutkimiseen.
Tix

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja Tix »

sivustahuutaja kirjoitti:
Tix kirjoitti: Tosin tuollainen tutkimus on typerä jo lähtökohdiltaan.
Anna palaa vain parempia menetelmiä onnellisuuden tutkimiseen.
Tarvitseeko keksiä patempi menetelmä sanoakseen, että jossain menetelmässä on vikaa? Saahan sitä tutkia vaikka finnien esiintymistiheyttä massaspektrometrillä jos haluaa. Eri asia onko siitä mitään hyötyä.

Tunnen yhden loton päävoittajan. Hän on edelleen 9 vuotta voittonsa jälkeen paljon onnellisempi kuin se työtön elämän musertama ihminen joka hän oli ennen sitä. Ihan turha sanoa, ettei parempi elintaso tekisi ihmistä kkeskimäärin onnellisemmaksi. Eihän sitä kukaan muuten tavoittelisi.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21317
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tix kirjoitti:Ihan turha sanoa, ettei parempi elintaso tekisi ihmistä kkeskimäärin onnellisemmaksi. Eihän sitä kukaan muuten tavoittelisi.
Kyllähän elintason nousua kannattaa tavoitella onnellisuusmielessä ja kaikki onnellisuustutkimukset tukevat tuota. Elintason nousun vaikutus vain häviää pikkuhiljaa. Onnellisuutta syö näet inflaatio siinä missä rahaakin.

Pohjimmiltaan olemme narkkareita, jotka jahtavaat ikuista hyvää oloa joutuen kuitenkin tyytymään lyhyisiin kikseihin.

Onnellisuustutkimuksilla on muuten muistaakseni vahva tuki aivokemian puolelta, joten pelkistä kyselytutkimuksista ei ole kyse.
Tix

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja Tix »

sivustahuutaja kirjoitti:Onnellisuustutkimuksilla on muuten muistaakseni vahva tuki aivokemian puolelta, joten pelkistä kyselytutkimuksista ei ole kyse.
Tiedän aivokemiallisen puolen juu, kukaan ei voi olla euforinen jatkuvasti. Lottovoitto sinänsä on iso kertariemu, mutta se mahdollistaa esim. paremman terveyden, enemmän positiivisia elämyksiä ja mm. liikunnan tuottamat euforiat vähentyneiden velvollisuuksien kautta. Ihminen tottuu elämäänsä, mutta oman onnellisuuden mieltäminen on vaikeampaa sen jälkeen kun siihen tottuu. Perusonnellinen ihminen huomaa aiemman onnellisuustasonsa yleensä vain menettäessään jotain.

Itse asiassa keksin jo paremman menetelmän tutkimukselle. 1000 ihmistä satunnaisotannalla. Seurataan 10 vuotta kyselytutkimuksin, serotoniinitasoilla tms. kemiallisin keinoin. Sen jälkeen toiselle puolikkaalle porukasta annetaan miljoona euroa ei mistään. Sen jälkeen seurataan taas 10 vuotta kyselyllä ja samoilla tutkimuksilla. Jos puolikkaiden välistä ei löydy tilastolliseti merkittävää eroa, teoria onnellisuuden vakiomäärästä lottovoittajilla on jossain määrin validi.

Nyt tarvitsee enää löytää 500+ miljoonaa euroa maksavan tutkimuksen rahoittaja. Ilmoittaudun mukaan vapaaehtoiseksi tutkimussubjektiksi.
Chap

Re: Viisi miljoonaa

Viesti Kirjoittaja Chap »

Tix kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Onnellisuustutkimuksilla on muuten muistaakseni vahva tuki aivokemian puolelta, joten pelkistä kyselytutkimuksista ei ole kyse.
Tiedän aivokemiallisen puolen juu, kukaan ei voi olla euforinen jatkuvasti. Lottovoitto sinänsä on iso kertariemu, mutta se mahdollistaa esim. paremman terveyden, enemmän positiivisia elämyksiä ja mm. liikunnan tuottamat euforiat vähentyneiden velvollisuuksien kautta. Ihminen tottuu elämäänsä, mutta oman onnellisuuden mieltäminen on vaikeampaa sen jälkeen kun siihen tottuu. Perusonnellinen ihminen huomaa aiemman onnellisuustasonsa yleensä vain menettäessään jotain.

Itse asiassa keksin jo paremman menetelmän tutkimukselle. 1000 ihmistä satunnaisotannalla. Seurataan 10 vuotta kyselytutkimuksin, serotoniinitasoilla tms. kemiallisin keinoin. Sen jälkeen toiselle puolikkaalle porukasta annetaan miljoona euroa ei mistään. Sen jälkeen seurataan taas 10 vuotta kyselyllä ja samoilla tutkimuksilla. Jos puolikkaiden välistä ei löydy tilastolliseti merkittävää eroa, teoria onnellisuuden vakiomäärästä lottovoittajilla on jossain määrin validi.

Nyt tarvitsee enää löytää 500+ miljoonaa euroa maksavan tutkimuksen rahoittaja. Ilmoittaudun mukaan vapaaehtoiseksi tutkimussubjektiksi.
Johtopäätökset ovat ihan selviä ilman tutkimusta. Niitä 500, jotka jäävät nuolemaan näppejään vituttaa armottomasti ne jälkimmäiset 10 vuotta.
Vastaa Viestiin