Tuputa matkakohdetta!

Yleinen lätinä jä kitinä
Quinevere

Tuputa matkakohdetta!

Viesti Kirjoittaja Quinevere »

Tästä tais olla joku ketju joskus jossain, mutten jaksa kaivaa vaan laitan uuden.

Tekisi mieli lähteä talvella jonnekin missä olisi lämmin ilma, mukavat maisemat ja ehkä ei ihan superkuollut turistikylä, lisäksi meri ja hyvää ruokaa, kiitos. Kreikka nyt ehkä ekana mielessä. Joku äkkilähdön tapainen viikoksi voisi olla hyvä. Mihin päin kannattaa mennä jos ihan sellaista perusmukavaa pikku reissua kaipaa?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tuputa matkakohdetta!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kreikka ei ole mitenkään erityisen lämmin talvella. Itse on nimittäin tullut tutkailtua samankaltaisilla spekseilla paikkoja lähiseuduilta.

Egypti sopisi jos hakisit myös temppeleitä, pyramideja ja muumioita. Ruoka ei tosin ole mistään kotoisin. Hurghadaan rannalle ja päivän täsmäiskulla kairoon katsomaan pyramidit ja egyptologian museo. Luxoriin ei oikein kannata lyhyellä reissulla piipahtaa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Tuputa matkakohdetta!

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Turkki? Monet kehuvat hyväksi & helpoksi, vaikka ei ehkä omaperäiseksi, kohteeksi.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Quinevere

Re: Tuputa matkakohdetta!

Viesti Kirjoittaja Quinevere »

^^&^Mutta saako noista hyvää ruokaa?! Vaikeeta. Pitääkö odottaa että Kreikassa on lämmintä? Mulla on ikävä kreikkalaista ruokaa, se on maailman parasta.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tuputa matkakohdetta!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Frederik Krueger kirjoitti:Turkki?
Not. Ihan yhtä kylmä talvella kuin kreikkakin. Keskitalvella on pakko mennä välimeren eteläpuolelle, jos haluaa luotettavasti yli 20 lämpöjä.

Egyptistä ei käytännössä saa hyvää ruokaa. Pienellä vaivannäöllä löytää kohtuullista ruokaa, mutta hyvää ei oikein millään. Kairossa kaupungin top10 kuuluvat ravintolat ovat hyviä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tuputa matkakohdetta!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Mitenkäs Dubai? Ei soita varmasti monien kelloja, mutta lämmintä on ja vilskettä riittää. Hintakin jää alle 1500e. Ruuasta ja alkoholin määrästä ei tietoa.

Jos lompakko taipuu ~1800e/7vrk, niin listalle nousevat Malediivit, Seychillit, Mauritius ja moni muu takuulämmin paikka.

Massakohteista Teneriffa ja Marokon Agadir ovat eteläisimpiä, eli takuulämpimiä, mutteivät kuumia keskitalvella. Marokokossa ruoka on kai ihan hyvää ja halpaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tuputa matkakohdetta!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

20.11 Tjäreborg Helsinki Kotu/Bakau/Kololi, Gambia Mansea Beach 7 päivää 659 €

http://www.rantapallo.fi/akkilahdot/
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Tuputa matkakohdetta!

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

sivustahuutaja kirjoitti:Mitenkäs Dubai?
Meinasin just omaan Turkki-viestiini laittaa että älä ainakaan matkusta Dubain kaltaiseen sulkeutuneeseen persläpeen. Varsinkin naisille, ja varsinkin yksinään (tai naisporukassakin) liikkuville naisille, se voi olla todella epämiellyttävä kokemus. Tyyliin, myyjät ja tarjoilijat eivät vastaa sinulle ja käyttäytyvät kuin sinua ei olisi olemassa, koska olet nainen. Jos haluat palvelua, mukanasi tulee olla mies joka hoitaa kommunikoinnin.

En ole itse käynyt, mutta noin kaksi tuttua naista on minulle kertonut. Heidän mielestään paskin turistikohde missä ovat käyneet.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Tuputa matkakohdetta!

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Guangzhou kutsuu. Luvattu vaatimattomat 33 lämmintä! 8)
Pitää vielä yrittää ujuttaa Honkkarin visiitti samaan matkaan, kun se on siinä alle parin tunnin junamatkan päässä ...
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Tuputa matkakohdetta!

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Leevi kirjoitti:Guangzhou kutsuu. Luvattu vaatimattomat 33 lämmintä! 8)
Joo sinne, jos nimittäin haluaa lomamatkallaan törmäillä suomalaisiin insinööriexpatteihin yms. :D
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Vastaa Viestiin