Haisevat lähimmäisemme

Yleinen lätinä jä kitinä
nastamuumio

Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Tätä aihettahan on ainakin Masa nostanut esiin joskus taannoin, mutta paloi tänään hermo niin, että perustan tälle oman ketjun. Olen kärsinyt pahanhajuisesta ihmisestä jo useamman vuoden, mutta olen yrittänyt olla ajattelematta asiaa ja kestää vaan, mutta kun kärsimysaika tänä syksynä nousi 90 minuuttiin kerralla, en enää oikein jaksa.

Kyseinen haisuli käy samoilla tanssitunneilla kanssani ja ongelmasta tekee hieman erityisen sekin, että kyseessä on ihminen, joka on tavalla tai toisella myös hieman with special needs, lievästi kehitysvammainen, heikkolahjainen tai vakavammin mielenterveyskuntoutuja. Ei se siellä tanssitunneillakaan juur mitään sinänsä osaa tai tajua, mutta maksaa samalla rahalla kuin muutkin ja näyttää tykkäävän, eikä mulla ole mitään sitä vastaan, että special-ihmiset liikkuu mahdollisimman paljon tavisten joukossa, jos siis eivät haise, mutta kai mua se spesiaalisuuskin hieman jotenkin rasittaa, varsinkin kun vaikka kuinka yritän, se tuntuu hakeutuvan aina minun viereeni.

Tänään tuntui, että se haisi vielä jotenkin tavallistakin enemmän ja multa paloi hermo niin, että lähdin kesken pois. Jos oisin ollut vähänkin pidempään, oisin saattanut huutaa sille päin naamaa, että eikö se tajua, että se haisee hirveelle. Kun se esimerkiksi ilmestyy pukuhuoneeseen ennen tunnin alkua, sitä seuraa aina hirveä hienhaju, joka vaan voimistuu sitten tunnin aikana. Oon miettinyt hirveesti, että voisin sanoa joskus tunnin jälkeen vaikkapa, että nyt onkin tosi kiva mennä suihkuun, vai mitä, mutta oon aina tunnin jälkeen sen verran väsynyt ja kyseiseen ihmiseen erittäin vittuuntunut, ettei asiallisesta sanomisesta tulisi mitään. Joten en sano mitään. En tiedä, miten muut tunneilla kävijät ajattelevat, mutta en oikein voi muiden kanssa mennä salaa kuiskuttelemaankaan ja osoittelemaan tuota yhtä sormella ja miettiä yhdessä ratkaisua. Mitä mun tarttis tehdä? Voinko tehdä muuta kuin vaihtaa toiseen tanssikouluun ja toivoa, ettei siellä haise? Olis harmi kyllä, koska tykkään muuten tunneista ja opettajastani nykyisellään paljon, mutta en enää kestä sitä haisulia, joka onneksi ei käy kaikilla samoilla tunneilla kanssani.
masa

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja masa »

nastamuumio kirjoitti: Mitä mun tarttis tehdä? Voinko tehdä muuta kuin vaihtaa toiseen tanssikouluun ja toivoa, ettei siellä haise?
Pakko sanoa ekana het, että otan osaa. Tiedän tilanteen liiankin hyvin.

Meillä kävi niin hyvä säkä, et kiroilemani kaveri vaihtoi taloa joku aika sitten, joten täällä on heitetty wunderbaumit roskiin ja jengi on huokassut helpotuksesta.

Meillä muuten sanottiin ja tehtiin kaikki sen eteen että ongelma olis kadonnut. Ei auttanut joten luojan kiitos se on nyt jonkun toisen murhe ja vaiva.
Geetzu

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Ääää... En mä tiedä. Mietin yks ilta jumpassa, että haju on aivan kamala enkä tänne enää tule mut sit älysin, että urheillessa jotkut ihmiset haisee erityisen pahalle. Ne hajut on vaan kestettävä jos julkisesti tahtoo mennä. Lätkääkään ei pääse kattomaan (hyville paikoille) jos ei kestä sitä mieletöntä döfistä.

Busseja en kyl hajujen takia oikein pysty käyttämään... Nyt ku oon käyttäny ni taskussa pitäny aina Vicks-salvaa varalla. Apteekista saa. Sitä nenän alle tanssitunnille mennessä?

Itestäni tuskin ois sanomaan tanssihaisulille, joten sitä en osaa suositella sullekaan...
bliss

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja bliss »

Mä oon tosi huono sietämään haisuleita. Spinningissä oon monesti joutunut vaihtamaan paikkaa jos ihan lähellä on ollu joku haiseva.
Magatreeneissä ja joskus muinoin lukkopainitreeneissä oli _ihan_kamalaa_ yrittää treenailla, jos pariksi osui joku haiseva ja hiestä litimärkä (yöööööök) tyyppi. Mä siedän toisen ihmisen hikeä ainoastaan sexipainissa :P

Melkein yhtä paha kuin hien ja lian haju on liikaa hajuvettä/mitälie hajustetta. Häiritsee jo vaikka kaupassa, ja ihan tuskaksi muuttuu, jos joku treenisalilla on ennen treenejä uinut eau de colognessa.
Mulli75

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

bliss kirjoitti:Mä oon tosi huono sietämään haisuleita. Spinningissä oon monesti joutunut vaihtamaan paikkaa jos ihan lähellä on ollu joku haiseva.
Magatreeneissä ja joskus muinoin lukkopainitreeneissä oli _ihan_kamalaa_ yrittää treenailla, jos pariksi osui joku haiseva ja hiestä litimärkä (yöööööök) tyyppi.
Mietipä kolmen päivän KM-leiriä jossa sattuu pariksi tyyppi joka on treenannut kolme päivää putkeen samoissa kamppeissa.
bliss

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja bliss »

Mulli75 kirjoitti:
bliss kirjoitti:Mä oon tosi huono sietämään haisuleita. Spinningissä oon monesti joutunut vaihtamaan paikkaa jos ihan lähellä on ollu joku haiseva.
Magatreeneissä ja joskus muinoin lukkopainitreeneissä oli _ihan_kamalaa_ yrittää treenailla, jos pariksi osui joku haiseva ja hiestä litimärkä (yöööööök) tyyppi.
Mietipä kolmen päivän KM-leiriä jossa sattuu pariksi tyyppi joka on treenannut kolme päivää putkeen samoissa kamppeissa.
En mieti, mutta tuonkin olen kokenut *oksu*
Muistelen Utin leiriä 2002, kun ei onneks ollut yhtään kuuma muutenkin...
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä en voi kuin tarjota sympatiaani, olin 12 vuotta haisulin kanssa samalla luokalla. Ei se ollut helppoa haisulillekaan, kun ymmärtämättömät lapset kiusasivat, mutta mikä ihme siinä on että jotkut ihmiset voivat haista pahalla aina ja jatkuvasti?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja Niba »

Usein likaisuus aiheuttaa hajua, mutta yleensä haju johtuu bakteerikannasta mutta joillakin on vain sellainen rasvahappokoostumus ihossa että haisu on aina seurauksena riippumatta käytetystä pesuaineesta tai desinfioinnista! *Heihin ei auta kuin geeniterapia tai 38".
Pyyhin Netikettiin..
bliss

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja bliss »

FK näköjään poisti kirjoitelmansa... ei sitten tarvitsekaan sanoa sitä mitä aioin :roll:
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja Clay »

Heh. Tänään menin naispuolisen kaverin kanssa uimaan, enkä millään jaksanut käydä ensin suihkussa, ku siellä uimahallissa kummiski kastuu - noh, kaveri kommentoi ku oltiin pari minsaa istuttu autossa Haiseeko täällä sun mielestä bensa? Sanoin tyytyväisenä siihen, että hiki tuoksuu bensalle, etten haista mitään.
Nyt penikseni on fantastinen!
Duck

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja Duck »

Minen edes muista koska olen viimeksi törmännyt moiseen, ellei tupakoitsijoista leyhyävää tuonelan tuoksua, jota parin työkaverini taholta olen joutunut sietämään, lasketa.

Viimeksi pahat BO:t sattuivat nenääni vuosia sitten, varmaan melkein kymmenen vuotta sitten, yhdellä salilla. Siellä joku jamppa teki liikkeitä jossain laitteessa ja häntä ympäröi hieltä löyhkäävä voimakenttä joka ylsi noin viiden metrin päähän. Hyi helsinki.

Itelleni sanoi systeri viime loppukesästä täällä käydessämme lenkillä että dunkkaan pahalle. Olen huomannut että siihen vaikuttaa vähän sekin mitä syö.

Kuukletin aiheesta huvikseni an löysin ainakin tämmöisen ituhippijutun:
http://www.naturalnews.com/004417.html

(kelatkaa kohtaan "foods that make you stink")
RL Burnside

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja RL Burnside »

Tuolla muailmalla kun on tarponut, niin on kohdannut jos vaikka miltä tuoksuvaa ihmistä. Kait siihen sitten on tottunut, kun ei juuri nyt tule mieleen, että missään tilanteessa jonkun döfä olisi ollut aivan erityisen päällekäyvää. On tietenkin tuoksuja joiden hyväksymiseen menee hetki. Kuten koskaan pesemättömät, viiden eri jampan päällä olleet, säbäveskan kamat, silloin kun niitä itse vetää päälle. Jostain syystä skepparit tulee aina laitettua kalsareiden päälle ;) Haju on niin tiukka, että iholta se lähtee vasta parin pesun jälkeen. Kyllä urheilu on ihanaa!!
Rouva Pupu

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Nyt ei tule mieleen henkilöä joka olisi haissut erityisen pahalta, tiedän sellaisia kyllä pikaisesti tavanneeni. Oma nenäni ei haista kunnolla, joten olen siinä suhteessa onnellinen julkisilla paikoilla ollessani. Se mitä en voi sietää on liika tuoksujen käyttäminen, ihan päivittäinen riesa julkisilla paikoilla. Saa päänsäryn ja hengenahdistuksen, ei kiva. Muistelisin, että treenatessa on käynyt mielessä huomauttaa munasuojien pesukerroista :roll:
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tekisi mieli rohkaista, että poiketkaa joskus kroppakeikalle, niin hajuasteikkonne paisuu ihan toisiin sfääreihin. Tarkoitan sellaista lämmintä sisätilaa, jossa on hyvän aikaa mädäntynyt ihmisen ruumis. Sitten kun kerran poikkeaa haukkaamassa raitista vaikka parvekkeella, niin takaisintulo on entistä hankalampaa.

Mut minulla on tosin herkkä hajuaisti, kumppanin valinnassa olen huomannut kammoksuvani voimakastuoksuisia tyttöjä.
bedlam

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Harvoin on onneksi moisesta joutunut kärsimään. Ammattiin opiskellessa samalla luokalla oli yksi pistävältä hieltä haissut mies, jonka luolta aina tuli siirryttyä muualle. Muuten tyyppi pukeutui oikein viimesen päälle fiksusti ym, mutta tuntui että dödöä ei käytetä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja annepa »

No kiitti tyypit.

Mie haisen joskus pahalle. Siis PAHALLE.. Käyn suihkussa joka päivä ja käytän deodoranttia. Olen kokeillut useita eri pesuaineita ja dödöjä. Dödöt joskus pettää ja jos oikeen hikoiluttaa vaikkapa urheillessa tahi kesähelteellä niin haisen. Sitten käveleskellään käsivarret kyljissä kiinni. Ja se hienhaju tarttuu vaatteisiin, siis paitojen kainaloihin. Kuun alussa jouduin ostaan kesken kaupunkikierroksen uuden paidan kun päälläoleva dunkkas niin karmealle. Tosin se oli jo vanha paita johon varmaankin oli tarttunut joku tökötti niin tiukasti että se ei enää pesussa lähtenyt pois. Ei se haissu milleen kun laitoin sen päälle mutta kun siihen sekotetaan dödöä ja hikeä vielä päälle niin avot.

Jostakin syystä en haise niin pahalle esim mökillä kun en käytä dödöä. Silloin haisee vaan "puhdas hiki".

Niin että jos joku kokee joskus että haisen pahalle niin saa tulla sanomaan. Vastaan että tiedän, live with it. Niin mieki teen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Eikö sitä tanssiopea haittaa? Entä jos se vihjasis jotenkin asiasta, jos muut oppilaat kaikkoaa yhden tapauksen takia niin luulis motivoivan?

Mun henk.koht. suosikki on kesähelteellä metroon/ratikkaan/bussiin tunkevat juopot, jotka haisee hien, pissan, lian ja vanhan viinan sekoitukselle. Sit joskus on tehnyt mieli vinkata joillekin miehille, että sitä Menneniä ei oo tarkotettu kylpyvedeks. (Siis poikkeuksetta partaveden kanssa lotraa ylen määrin just ne jotka käyttää jotakin hirveetä pistävänhajusta halpissotkua.)

Muuten myös mun kanssa samalla tanssitunnilla käy joku lievästi vammanen nainen, ja se kyllä suoraan sanottuna häiritsee, koska ko. tunti on aina tupaten täynnä ja tyyppi huitoo menemään ihan omaan suuntaansa ja ihan omaan tahtiinsa väistämättä ketään, vaikka muuten toki oon samaa mieltä siitä, että jos kivaa on niin antaa mennä... (No, tää pulma ratkeaa kyllä vuodenvaihteessa, joten ihassama.)
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja Niba »

Olen huomannut haisevani hiukan enemmän kun olen syönyt kasvispitoista ruokaa, toiset ruuat aiheuttavat pahempia toiset vähemmän pahoja hajuongelmia. Valkosipulin haju tulee hikeen ja kaikkeen muuhunkin eritteeseen päivän kuluessa, yllätyksekseni parsa aiheuttaa melko vaikean hajun eritteisiin. Olen selkeästi pahemmanhajuinen kasvisruokaa syötyäni. Että jos hajuhaittoja pelkää niin suositan liharavintoa eikä ainakaan pelkkää kasvisravintoa. Kokemusta on kuten galleriastani näkyy.

Joittenkin naisten värkki kuulemma haisee ihan oikeasti mädälle silakalle, olen lyhyen rakastajan urallani aikana törmännyt vain kerran lähes sellaiseen tapaukseen. Onneksi yleensä naisen ominaishaju tulee esille jo vähän aiemmin.
Kuulin erään kaverini kertomana vian olleen niin suuri että tyttö myöhemmin tappoi itsensä, koska hänelle tuli maine ja miehet alkoivat karttaa häntä kuin tautia. Surullista ettei löytänyt ihmistä joka olisi kestänyt tai peräti pitänyt tuosta hajusta.
Pyyhin Netikettiin..
RL Burnside

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja RL Burnside »

Rouva Pupu kirjoitti:Muistelisin, että treenatessa on käynyt mielessä huomauttaa munasuojien pesukerroista :roll:
Nuuh! Smells like teen spirit.
Duck

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja Duck »

Niba kirjoitti:Että jos hajuhaittoja pelkää niin suositan liharavintoa eikä ainakaan pelkkää kasvisravintoa.
Hassua, kun se linkkaamani ituhippijuttu taas väittää just päinvastaista. Taitaa olla yksilöllistä, miten eri ihmisten kropat ja kroppien yksilölliset bakteerifaunat pystyvät noita aminoja & happoja hajuhaitoitta käsittelemään.
bliss

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja bliss »

Vaola kirjoitti: Ainakin KM-treenimestassa muistaakseni oli ihan kyltitkin, että treenaaminen puhtaissa varusteissa - likaisissa ei asiaa treeneihin.
Arvaa kenen toimesta se kyltti on siellä :mrgreen:
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pahimmalle haisevat kuitenkin 8-12 vuotiaat koululaiset, jotka likaisissa ja hikisissä vateparsissaan ovat aina ongelman tuottajia, lastenvaatteet pitäisi pestä päivittäin.

[quote="Duck"][/quote]
Vegaanit voi kirjoitella ihan mitä haluavat. Ruohosta :wink: syötynä ei tietenkään tule hajua niin paljon. Liharavinnossa on enemmän typpiyhdisteitä mutta hajua aiheuttavat enemmän kuitenkin rikkiyhdisteet!
Pyyhin Netikettiin..
Rouva Pupu

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

RL Burnside kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Muistelisin, että treenatessa on käynyt mielessä huomauttaa munasuojien pesukerroista :roll:
Nuuh! Smells like teen spirit.
Ennemminkin pallihiki :P
RL Burnside

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja RL Burnside »

Vaola kirjoitti:Ainakaan useimmilla tuntemillani ihmisillä hiki ei haise, jos se on puhdas iho mikä hikoilee.
Ilman muuta hygieniasta tulee pitää huolta ihan jo huomaivaisuuden nimissä. Mutta minä esimerkiksi urheilen/liikun melko usein. Se käytännössä tarkoittaa sitä, että suihkussa pitää ravata vähintäänkin ihan yhtä monta kertaa. Etenkin näin kylmien aikojen vallitessa nahka ei yksinkertaisesti kestä jatkuvaa saippuapesua, vaikka mitä ultra light baby soft exclusive töhnää käyttäisi. Ja toisella kädellä levittelee kosteusrasvoja. Tarkoittaa sitä että suihkuttelu on pakko hoitaa vesisuihkuna isolta osalta. Vesihän ei kaikkia bakteereja iholta vie ja siksi se hiki haisee myös "suihkupuhtaalla" iholla. Ja maistuu. En ole kyllä koskaan kuullut valituksia. Mun hiki haisee ruusuille ja maistuu hunajalle ;)
bliss

Re: Haisevat lähimmäisemme

Viesti Kirjoittaja bliss »

Rouva Pupu kirjoitti:
RL Burnside kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Muistelisin, että treenatessa on käynyt mielessä huomauttaa munasuojien pesukerroista :roll:
Nuuh! Smells like teen spirit.
Ennemminkin pallihiki :P
Kiitos. Karkoititte ruokahaluni. Ei tartte syödä kahvipullaa :D
Vastaa Viestiin