Miesten ja naisten stereotyyppiset parhaat ja huonoimmat puo

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Miesten ja naisten stereotyyppiset parhaat ja huonoimmat puo

Viesti Kirjoittaja Lilo »

NuoriDaavid kirjoitti:Voi tietysti kysyä, onko miehelläkään esim. autonrenkaiden vaihtoviettiä. Ei ainakaan itselläni. Kuitenkin se lankeaa miehen vastuulle.
No oikeestaan ajattelin huomauttaa että a) yleensä se mies on se joka sillä autolla ajaa, ja b) ne renkaat voi käydä vaihdattamassa huoltamolla. :wink:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
James B

Re: Miesten ja naisten stereotyyppiset parhaat ja huonoimmat puo

Viesti Kirjoittaja James B »

Minulla tulee Everywomanin kirjoitteluja lukiessa hyvin voimakas mielikuva kiukuttelevan ja kiljuvan pikkupojan kärsivällisestä emohahmosta.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Miesten ja naisten stereotyyppiset parhaat ja huonoimmat puo

Viesti Kirjoittaja annepa »

Fcuk kirjoitti:^^, ^ Siis teillä ei ole hoiviettiä, olette agressiivisia ja uhoja? Ette pyri miellyttämään muita, ette juorua vaan puhutte rennosti kaikesta suoraan?
Mulla on hoivavietti, se ilmenee esim silloin kun olen kipeä ja mua pitää hoivata tai silloin kun panettaa ja mut pitää kertakaikkiaan hoitaa.

Itse en käsitä olevani aggressiivinen, mutta ukot käsittää, koska naisen päättäväisyys=agressiivisuus ja miehen päättäväisyys=päättäväisyys. On jotkut naiset sanoneetkin mulle että ne pelkää mua koska olen aggressiivinen. En tajua, en kuitenkaan uhkaile tms ketään tai mitään.

Uhota ei tarvi mutta suoraan pitää puhua. Olen ukko. Kyllä. Ja meillä mie ajan enemmän autoa ko hellu mutta kummankaan ei tarvi vaihtaa renkaita koska ei meillä ole omaa autoa.

Mie myös hoitelen meillä remonttihommat. Koska mun KÄJET KESTÄÄ ENEMMÄN kuin sen hemmotellun nörtin. "Ai hitto kun meni taas iho rikki hioessa" -valitukseen mun vastaus on "oisit käyttäny hanskoja". Siinä se hoivaviettikin tulee esiin. Tai siis...
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Miesten ja naisten stereotyyppiset parhaat ja huonoimmat puo

Viesti Kirjoittaja Leila »

Olen nyt pari päivää miettineyt asiaa ja haluan vastata uudellen. Naisten paras puoli on sitkeys. Sitkeästi päivästä toiseen naiset keittävät puuroa, vaihtavat vaippoja, pesevät pyykkiä ja astioita, antavat keskinkertaista seksiä miehelleen, potevat huonoa omaatuntoa ulkonäöstään huolimatta siitä mille oikeasti näyttävät ym. Ja jos kehiin otetaan todellisia ongelmia, niin esim. sotien tai luonnonmullistusten jälkeen naiset sitkeästi yrittävät luoda jonkinlaiset siedettävät rutiinit mahdollisimman nopeasti, jotta homma alkaisia taas ns. pelittää.
Naisten huonoin puoli on eräänlainen herkkäuskoisuus, jopa typeryys. Tiedän ihan fiksuja ja koulutettuja naisia, jotka lukevat naistenlehdistä horoskooppeja 80% tosissaan. Naiset myös höyrähtävät helposti kaiken maailman luontaistuotteisiin ja muihin poppamiesten rahastuskeinoihin. Puhumattakaan siitä, että ihan yllättävän monet naiset sietävät sitä valehtelevaa, pettävää ja väkivältaista retkua, jota miehekseen kutsuvat, ihan liian pitkään vain sen takia kun "se lupasi muuttua".
Tuosta naisten hoivavietistä tuli myös ajatus mieleeni. Joudun käyttämään lastani aika paljon sairaalassa, ja viime aikoina mieshoitajien määrä on lisääntynyt. He ovat ihan yhtä mukavia ja "hoitavia" kuin naishoitajatkin. Vuosi sitten jouduttiin kutsumaan pojalle ambulanssi ja hoitajista toinen oli mies ja toinen nainen. Mies rauhoitteli poikaani ja otti tätä kädestä kertoen samalla mitä tehdään, nainen keskittyi täysin papereihinsa vilkaistuaan nopeasti potilasta. Itse asiassa luulen, että miesten hoivavietti on ihan samaa tasoa kuin naisilla, jos sen toteutumiseen annetaan vain mahdollisuus. Katsokaa nyt vaikka nuoria isiä, ihan yhtä hyvin ne osaa lapselle vaipan vaihtaa ja pukea kurahaalarit päälle kuin äitikin.
Äiti ei tiedä
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miesten ja naisten stereotyyppiset parhaat ja huonoimmat puo

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Fcuk kirjoitti:^^, ^ Siis teillä ei ole hoiviettiä, olette agressiivisia ja uhoja? Ette pyri miellyttämään muita, ette juorua vaan puhutte rennosti kaikesta suoraan?

No oon mäkin sit puoliks äijä.
En mä käsittääkseni ole erityisen aggressiivinen, paitsi tietenkin milloin ihan pelkkä neutraali suorapuheisuus tulkitaan sellaiseksi. Mutta senhän piti ollakin huonon miehen ominaisuus, enkä mä sentään sellainen ole, vaan hyvä mies! Naiseksi kyllä varsin paska, ainakin tämän ketjun määritelmillä.

Ei hoivaviettiä, ei ainakaan samantasoista kuin kotonani asuvalla miehellä, ei kykyä moniajoon edes siinä määrin kuin jengillä keskimäärin (osaan kuitenkin kävellä ja jauhaa purukumia yhtä aikaa), ei miellyttämisenhalua, ei juoruilunhalua, enkä tosiaan jaksa puhua asioista muuten kuin suoraan. Lisäksi en yleensä edes ymmärrä muiden epäsuoraa puhetta ja vihjailuja. Olen siis itsekäs ja epäsosiaalinen, vain etäisesti naista muistuttava torvi; paska mikä paska.

Onneksi paskallekin löytyy ottajia! :mrgreen:
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Miesten ja naisten stereotyyppiset parhaat ja huonoimmat puo

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Leila kirjoitti:Olen nyt pari päivää miettineyt asiaa ja haluan vastata uudellen. Naisten paras puoli on sitkeys. Sitkeästi päivästä toiseen naiset keittävät puuroa, vaihtavat vaippoja, pesevät pyykkiä ja astioita, antavat keskinkertaista seksiä miehelleen, potevat huonoa omaatuntoa ulkonäöstään huolimatta siitä mille oikeasti näyttävät ym.
Mä näen tuon kiltteytenä, liiallisena kiltteytenä. Jopa huonona itsetuntona. Ei arvosteta itseä ja siedetään liikaa. Barrikaadeille, pirkot, perkele!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miesten ja naisten stereotyyppiset parhaat ja huonoimmat puo

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriDaavid kirjoitti:Voi tietysti kysyä, onko miehelläkään esim. autonrenkaiden vaihtoviettiä. Ei ainakaan itselläni. Kuitenkin se lankeaa miehen vastuulle.

Tietysti telaketjufeministi saattaa huomauttaa, että auton renkaat pääsääntöisesti tarvii vaihtaa kaksi kertaa vuodessa, eikä sitä ihan voi verrata em. lastenhoitoasiaan...
Oli miten oli, vietti on kyllä varsin eri asia kuin vastuu. Jollain naisella voi olla hoivavietti, jolloin hän ottaa vastuun lapsista mielellään. Toisten hoivaaminen on juuri sitä, mihin hän haluaakin aikaansa ja voimavarojaan kohdentaa. Nainen, jolla tällaista hoivaviettiä ei ole, saattaisi puolestaan olla kiinnostunut jakamaan vastuun puolisonsa kanssa, jotta osan omista voimavaroista voisi kohdentaa muihinkin juttuihin.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miesten ja naisten stereotyyppiset parhaat ja huonoimmat puo

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

James B kirjoitti:Minulla tulee Everywomanin kirjoitteluja lukiessa hyvin voimakas mielikuva kiukuttelevan ja kiljuvan pikkupojan kärsivällisestä emohahmosta.
Tuleeko se siis ihan pelkästään omista teksteistäni, vai oletko sattumoisin lukenut myös kumppanini tekstejä (en seuraa nikkien vaihtuessa, kuka kukin on)?
Zeb

Re: Miesten ja naisten stereotyyppiset parhaat ja huonoimmat puo

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Leila kirjoitti:Sitkeästi päivästä toiseen naiset keittävät puuroa, vaihtavat vaippoja, pesevät pyykkiä ja astioita, antavat keskinkertaista seksiä miehelleen, potevat huonoa omaatuntoa ulkonäöstään huolimatta siitä mille oikeasti näyttävät ym.
Leilan kirjoittaman perusteella en todennäköisesti ole nainen, ainakaan hyvä sellainen. Toi on just se mun painajaisten vankila.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Miesten ja naisten stereotyyppiset parhaat ja huonoimmat puo

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Zeb kirjoitti:
Leila kirjoitti:Sitkeästi päivästä toiseen naiset keittävät puuroa, vaihtavat vaippoja, pesevät pyykkiä ja astioita, antavat keskinkertaista seksiä miehelleen, potevat huonoa omaatuntoa ulkonäöstään huolimatta siitä mille oikeasti näyttävät ym.
Leilan kirjoittaman perusteella en todennäköisesti ole nainen, ainakaan hyvä sellainen.
Ei tällä palstalla taida olla kovinkaan monta Naista, jos noilla kriteereillä lähdetään mittailemaan. Mutta, kuten EW totesi, onneksi meille paskoillekin on ottajansa. 8)
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Fcuk

Re: Miesten ja naisten stereotyyppiset parhaat ja huonoimmat puo

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mä näen tuon kiltteytenä, liiallisena kiltteytenä. Jopa huonona itsetuntona. Ei arvosteta itseä ja siedetään liikaa. Barrikaadeille, pirkot, perkele!
Mä oletan, ettei meitä täällä olis ilman tätä kamaluuten pidettävää kiltteyttä. Vttu mua kyrpii kaikki sanojen liiallinen ja kiltteys ympärillä!!!!11 Koska oon kuullu lähiviikkoina liian monen suusta olevani liian kiltti, kun olo on ollut jotain aiiiiivan muuta. Hitto sentäs.
Avatar
Madonna
Elämätön Kitisijä
Viestit: 276
Liittynyt: 11.09.2008 10:18

Re: Miesten ja naisten stereotyyppiset parhaat ja huonoimmat puo

Viesti Kirjoittaja Madonna »

Miehen parhaita puolia on ehdottomasti se että mies osaa ottaa yksinkertaiset perusjutut perusjuttuina eikä ala säätää niitten ympärille mitään lisukkeita .. syöminen, juominen, naiminen jne.

Ja naisen huonoksi puoleksi voidaankin sitten poimia mm. se turha monimutkaistaminen joka vie hyvistä perusjutuista nautinnon ja tekee niistä helposti suoritteita ymv.

Naisen hyvänä puolena minäkin näen hoivaamistarpeen ja kyvyn tehdä montaa juttua yht'aikaa, vaikka se usein osuukin pahasti omaan nilkkaan ja on häiritsevä silloin kun haluaa tehdä vain yhtä juttua.

Miehen ns. huonona puolena pitäisin sitä miten helposti mies antaa vastuun pois jos joku on sen valmis kantamaan, eli siis mukavuudenhaluisuus, mikä tosin on kadehtimisen arvoinen huono puoli :roll:
James B

Re: Miesten ja naisten stereotyyppiset parhaat ja huonoimmat puo

Viesti Kirjoittaja James B »

EveryWoman kirjoitti:
James B kirjoitti:Minulla tulee Everywomanin kirjoitteluja lukiessa hyvin voimakas mielikuva kiukuttelevan ja kiljuvan pikkupojan kärsivällisestä emohahmosta.
Tuleeko se siis ihan pelkästään omista teksteistäni, vai oletko sattumoisin lukenut myös kumppanini tekstejä (en seuraa nikkien vaihtuessa, kuka kukin on)?
Viittaan tässä miehet? -ketjuun.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miesten ja naisten stereotyyppiset parhaat ja huonoimmat puo

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

James B kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
James B kirjoitti:Minulla tulee Everywomanin kirjoitteluja lukiessa hyvin voimakas mielikuva kiukuttelevan ja kiljuvan pikkupojan kärsivällisestä emohahmosta.
Tuleeko se siis ihan pelkästään omista teksteistäni, vai oletko sattumoisin lukenut myös kumppanini tekstejä (en seuraa nikkien vaihtuessa, kuka kukin on)?
Viittaan tässä miehet? -ketjuun.
Ok. Itse ajattelen, että isähahmo voisi periaatteessa toimia samoin.
Onslow

Re: Miesten ja naisten stereotyyppiset parhaat ja huonoimmat puo

Viesti Kirjoittaja Onslow »

James B kirjoitti:Minulla tulee Everywomanin kirjoitteluja lukiessa hyvin voimakas mielikuva kiukuttelevan ja kiljuvan pikkupojan kärsivällisestä emohahmosta.
Mielikuva jossa Manala on se kiljuva pikkupoika?
Monsieur Manala

Re: Miesten ja naisten stereotyyppiset parhaat ja huonoimmat puo

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Onslow kirjoitti:
James B kirjoitti:Minulla tulee Everywomanin kirjoitteluja lukiessa hyvin voimakas mielikuva kiukuttelevan ja kiljuvan pikkupojan kärsivällisestä emohahmosta.
Mielikuva jossa Manala on se kiljuva pikkupoika?
Mites, meinaatko että saat marttakerhon kasaan, vai meinaakohan tukipalvelu tehdä sulle oharit?
Onslow

Re: Miesten ja naisten stereotyyppiset parhaat ja huonoimmat puo

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Monsieur Manala kirjoitti: Mites, meinaatko että saat marttakerhon kasaan, vai meinaakohan tukipalvelu tehdä sulle oharit?
No elähän nyt kilahtele syyttä suotta.

Tai no, jos vastauksesi yleensäkäään oli minulle, niin kaiveles mies-ketjua ja keskusteluasi EW:n kanssa. Tiksin vastauksesta EW:lle sai hyvinkin sen kuvan että puhuessa pikkupojista Tix viittaa sinuun, tuossa nimenomaisessa ketjussa. Tai se käsitys minulle ainakin tuli..
Zeb

Re: Miesten ja naisten stereotyyppiset parhaat ja huonoimmat puo

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^^Kyllä nyt taitaisi taas kannattaa laatia yksi suosiogallup?
Monsieur Manala

Re: Miesten ja naisten stereotyyppiset parhaat ja huonoimmat puo

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Zeb kirjoitti:^^Kyllä nyt taitaisi taas kannattaa laatia yksi suosiogallup?
Oisko olemassa mitään mielenterveyspalvelua millä sun kaltaisen hullun sais pois spoilerista?
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Miesten ja naisten stereotyyppiset parhaat ja huonoimmat puo

Viesti Kirjoittaja Ann »

Monsieur Manala kirjoitti:
Zeb kirjoitti:^^Kyllä nyt taitaisi taas kannattaa laatia yksi suosiogallup?
Oisko olemassa mitään mielenterveyspalvelua millä sun kaltaisen hullun sais pois spoilerista?
Onpa susta tullut sensitiivinen.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Monsieur Manala

Re: Miesten ja naisten stereotyyppiset parhaat ja huonoimmat puo

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Ann kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:
Zeb kirjoitti:^^Kyllä nyt taitaisi taas kannattaa laatia yksi suosiogallup?
Oisko olemassa mitään mielenterveyspalvelua millä sun kaltaisen hullun sais pois spoilerista?
Onpa susta tullut sensitiivinen.
Vaik mun kosteuspyyhkeissä onkin aloe veraa, oon silti aina pelännyt aidosti obsessiivisia hulluja.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Miesten ja naisten stereotyyppiset parhaat ja huonoimmat puo

Viesti Kirjoittaja Ann »

Jos tulee iholle asti, niin suosittelen jotain antiseptisiä.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Vastaa Viestiin