Ylläpito ja sen rooli

Yleinen lätinä jä kitinä
nypari

Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja nypari »

Avaan ihan oman ketjun nyt sitten tästäkin polttavasta aiheesta. On esitetty erilaisia mielipiteitä minkälainen bannilinja tai ketjun poistorima tulisi olla. Puuttumatta mitenkään tämänhetkiseen ylläpitoon mukaan lukien ylläpidon henkilöön menevä arvostelu, on mielestäni tärkein asia valita oikeanlaiset henkilöt ylläpitoon. Ne, joilla on tarvittavaa kokemusta ja toisten arvostus ja tuki takana.

Puhuisin tässä yhteydessä ennalta estävästä toiminnasta ja mahdollisimman nopeasta puuttumisesta ongelmatilanteissa.

Laittakaahan tähän ketjuun mielipiteitänne esimerkiksi siitä, tarvitaanko täällä harvainvaltaa, diktatuuria vai vastaavasti demokratiaa äänestyksineen, vai mitä?

Ugh!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja Elppis »

*uteliaana mielipiteitä odottaa hän*
The great club outshines the individual, always and forever.
WanhaPervo

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Ylläpito on hyvää ja sitä on riittävästi *slurps*

Missään tapauksessa ylipitoa ei pidä kiristää. Tämän kuuluu olla anarkistinen foorumi.
ninnithequeen

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kaikki ihan hyvin just nyt, jokainen ylläpitäjä tyylillään. Antakee olla jo. Jokainen ylläpitäjä tietää kyllä mitä pitää tehdä. Keskustelevat vaikka sitten keskenään, että voisko ton ja ton paskaketjun poistaa? Tai jotain.

Se Tix vois kyllä tulla takas..... :roll:
Leilah

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Tässä on kans yksi ruskeakieli. Olen ollut oikein tyytyväinen ylipitoon. En ole vakkarikirjoittaja, mutta ahkera lukija kuitenkin. Lisäksi keskustelujen poisto saa sellaisen myrskyn tähän kityvesilasiin aikaiseksi, että Katrinakin jää toiseksi... Tulee viesteihin aina ihanasti eloa, kun joku kuka panisi ketä, jos saisi -ketju poistetaan.
Dumari

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja Dumari »

ninnithequeen kirjoitti: Se Tix vois kyllä tulla takas..... :roll:
Voi olla että just WP:n linjauksen takia Tix ei halua tulla takaisin, tai se VOI toimia osasyynä.

Juu, sais tulla takas.
WanhaPervo

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Dumari kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Se Tix vois kyllä tulla takas..... :roll:
Voi olla että just WP:n linjauksen takia Tix ei halua tulla takaisin, tai se VOI toimia osasyynä.

Juu, sais tulla takas.
Täh?

Antakaapas nyt infoa, miksi tix on poistunut?

Minä olen kuvitellut, että kyseessä vain on pyrkimys vähentää netin osuutta elämässä. Onko takana jotain syvällisempääkin protestia?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja Elppis »

WanhaPervo kirjoitti:
Dumari kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Se Tix vois kyllä tulla takas..... :roll:
Voi olla että just WP:n linjauksen takia Tix ei halua tulla takaisin, tai se VOI toimia osasyynä.

Juu, sais tulla takas.
Täh?

Antakaapas nyt infoa, miksi tix on poistunut?

Minä olen kuvitellut, että kyseessä vain on pyrkimys vähentää netin osuutta elämässä. Onko takana jotain syvällisempääkin protestia?
Tix oli rakastunut SingleMaltiin JA Keikaukseen, eikä kestänyt sitä nöyryytystä, jos olisi tullut ilmi.

HUPS! :shock: :twisted:
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

WanhaPervo kirjoitti:Antakaapas nyt infoa, miksi tix on poistunut?

Minä olen kuvitellut, että kyseessä vain on pyrkimys vähentää netin osuutta elämässä. Onko takana jotain syvällisempääkin protestia?
Viidennen miljoonannen kerran:
kyllä, se halusi vähentää netin osuutta elämässään. Sillä ei esim. ole kotona nettiä laisinkaan enää.
Sätissä hänet toki tapaa päivisin enimmäkseen.
Dumari

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja Dumari »

WanhaPervo kirjoitti:Täh?

Antakaapas nyt infoa, miksi tix on poistunut?

Minä olen kuvitellut, että kyseessä vain on pyrkimys vähentää netin osuutta elämässä. Onko takana jotain syvällisempääkin protestia?
Voi olla että osuin ed. kommentilla ihan Hakametsään, mjutta muistaakseni Tixä just vitutti ne
"montako kertaa olen pieraissut tänään"-ketjut yms. muut aivottomat farttaukset... siitä viittaukseni anarkisimiin, kun otit sen esille.

Sain sellaisen käsityksen että Tix antoi enemmän, kuin mitä sai toimiessaan Ûber-Valvojana täällä. IRL vei miehen, VAROKEE SITÄ!
WanhaPervo

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Dumari kirjoitti:. IRL vei miehen, VAROKEE SITÄ!
:shock:
Dumari

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja Dumari »

WanhaPervo kirjoitti:
Dumari kirjoitti:. RL vei miehen, VAROKEE SITÄ!
:shock:
sori, mäni ajatus ja näpit solmuun, noin oikein!
Herra Manala

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Ylläpidon rooli on käyttää järkeä ja palvella minua, minua, minua!

Saako tässä ketjussa esittää toivomuksia ylläpidolle? Voisiko QD tulla pesemään lattiani?
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Silläkin uhalla että leimaannun tiukkapipoiseksi moralistiksi, toivoisin tiukempaa otetta. Yksinkertaisesti siitä syystä ettei paskanjauhanta paisuessaan pysy paskanjauhannassa. Osoituksena esimerkiksi möllin upeat analyysit asiakeskusteluissa.

Eikä siitä pääse mihinkään että tietty peruslinja vetää tietynlaisia ihmisiä. Ennustan nuorisoinvaasiota kun kasvava cityn teiniosasto havaitsee missä on hyvä vammailla.

Mielestäni ylläpito voisi hyvällä mielin ja kyselemättä lukita ja/tai poistaa hahhahhauskoja toisintoketjuja sekä tuplia samoista aiheista. Ei sitä tarvitse keneltäkään kysellä, säännöissäkin tämä lukee.
Elämä kantaa, jos sen antaa
gullible

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja gullible »

Melnais kirjoitti: Mielestäni ylläpito voisi hyvällä mielin ja kyselemättä lukita ja/tai poistaa hahhahhauskoja toisintoketjuja sekä tuplia samoista aiheista. Ei sitä tarvitse keneltäkään kysellä, säännöissäkin tämä lukee.
Olisihan tuo hienoa, mutta miksi ylläpito tekisi niin? Käyttäjät rankaisevat jokaisesta ylläpitotoimenpiteestä perustamalla ketjuja, joissa joku manala taas itkee kuin olisi koti poltettu, että vitun hitlerit. Ja jos ylläpito ei tee mitään niin ne samat käyttäjät avaavat ketjuja, että miksei täällä ole ylläpitoa. Vähemmällä vittuilulla päässee kuitenkin ryhtymättä aktiivisiin toimenpiteisiin.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Aivan. Vastaus lienee roikkuminen täällä vain debiilihetkinä niin ei huolet paina.
Elämä kantaa, jos sen antaa
gullible

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja gullible »

Vastauksena alkuperäiselle kirjoittajalle: anonyymi ylläpito. On olemassa 'admin', jolle voi vittuilla, mutta joka ei vastaa muuten paitsi poistamalla vittuilut. Vähänniinq cityssä.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja martza »

Mun mielestä ylläpito on toiminut ihan asiallisesti ja toivon, että toimii jatkossakin näin. Todella turhat paskanjauhantaketjut pois, "kuka antais pillua jollekkin tai ei" jne. Tällöin on vaan se riski, jos tämän tyyppiset keskuteluketjut lisääntyvät, että kaikki aiheet alkavat olemaan sitten samalla tasolla ja ns. häiriköt innostuvat tästä KITY foorumista. Yksi hyvä esimerkki ovat tietyt "suomi24:n" keskutelupalstat. Täyttä sit sontaa.
Mua ei nämä typerät paskanjauntaketjut henk.kohtaisesti häiritse, koska en niitä lue ollenkaan.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Quarter

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja Quarter »

gullible kirjoitti:Olisihan tuo hienoa, mutta miksi ylläpito tekisi niin? Käyttäjät rankaisevat jokaisesta ylläpitotoimenpiteestä perustamalla ketjuja, joissa joku manala taas itkee kuin olisi koti poltettu, että vitun hitlerit. Ja jos ylläpito ei tee mitään niin ne samat käyttäjät avaavat ketjuja, että miksei täällä ole ylläpitoa. Vähemmällä vittuilulla päässee kuitenkin ryhtymättä aktiivisiin toimenpiteisiin.
Kiteytit ajatukseni.

Mihinkään ei olla tyytyväisiä. Eli annetaan koko paskan olla sitten. Pääsee vähemmällä päänaukomisella ja forum saa kuraantua rauhassa. Sitä saa mitä tilaa.
bedlam

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja bedlam »

QuarterDot kirjoitti:Eli annetaan koko paskan olla sitten. Pääsee vähemmällä päänaukomisella ja forum saa kuraantua rauhassa. Sitä saa mitä tilaa.
Ylläpitoon tulisi ainakin valita tyyppejä, jotka eivät risuja toiminnasta saadessaan kommentoi ainakaan näin. Tai jotka ymmärtävät näin ajatellessaan antaa raskaan vastuutaakkansa jollekulle muulle.
Geetzu

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

bedlam kirjoitti:
QuarterDot kirjoitti:Eli annetaan koko paskan olla sitten. Pääsee vähemmällä päänaukomisella ja forum saa kuraantua rauhassa. Sitä saa mitä tilaa.
Ylläpitoon tulisi ainakin valita tyyppejä, jotka eivät risuja toiminnasta saadessaan kommentoi ainakaan näin. Tai jotka ymmärtävät näin ajatellessaan antaa raskaan vastuutaakkansa jollekulle muulle.
Jeh, ylipitoa ei oikein pue tuo marttyyrina esiintyminen. Tai ainakaan se ei herätä minkäänlaista pienimuotoistakaan kunnioitusta. Toisaalta, inhimillinen "käyttäjätasoinen" linjahan on ihan jees... Itse olen ihan tyytyväinen palstan touhuiluun. Ei suurempaa mukisemista. Silloin kun joku vituttaa niin olen sen (melko huomaamattomasti) kyllä ilmoittanut.
Quarter

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja Quarter »

bedlam kirjoitti:
QuarterDot kirjoitti:Eli annetaan koko paskan olla sitten. Pääsee vähemmällä päänaukomisella ja forum saa kuraantua rauhassa. Sitä saa mitä tilaa.
Ylläpitoon tulisi ainakin valita tyyppejä, jotka eivät risuja toiminnasta saadessaan kommentoi ainakaan näin. Tai jotka ymmärtävät näin ajatellessaan antaa raskaan vastuutaakkansa jollekulle muulle.
Minähän olen täällä teitä palvelemassa. Jos tahdotte moderoimattoman forumin niin olkaa hyvä. Valitettavasti tällöin myös kaikki loka kasaantuu tänne. Saatte sen mitä haluatte. Rakentava kritiikki on aina tervetullutta. Mutta kun teet yhden virheen, jonka myönnät jälkeen päin niin siitä jaksetaan muistuttaa aina. Olen kityn-antikristus-natsi-mode. Eikö niin? Anteeksi ei anneta vaan kaikesta muistutetaan ja kaivetaan ikivanhatkin jutut esiin puitavaksi.
Geetzu

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

QuarterDot kirjoitti:--
Väitän, ettei läheskään kaikki nyt edes tiedä mitä tarkoitat... Ei tuo ole palstan enemmistön mielipide mäyris. Ja joka paikkahan tarttee yhden tiukkismoden! Tuo rooli ois sopinut Tixille oikein hyvin ja eiköhän se ois jo tuolla vähän tiukemmalla linjalla nyt, jollei olisi (fiksusti) poistunut. Paskahousu... Pidä vaan toi linja, se pukee sua. :]
Quarter

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Geetzu kirjoitti:
QuarterDot kirjoitti:--
Väitän, ettei läheskään kaikki nyt edes tiedä mitä tarkoitat... Ei tuo ole palstan enemmistön mielipide mäyris. Ja joka paikkahan tarttee yhden tiukkismoden! Tuo rooli ois sopinut Tixille oikein hyvin ja eiköhän se ois jo tuolla vähän tiukemmalla linjalla nyt, jollei olisi (fiksusti) poistunut. Paskahousu... Pidä vaan toi linja, se pukee sua. :]
Pidän. Kiitos sinä :) Onhan niitä puolustaviakin mielipiteitä tullut, kiitos näistä. Harva vain uskaltaa väittää vastaan manalalle kun tietää saavansa sen solvausryöpyn niskaansa...
Geetzu

Re: Ylläpito ja sen rooli

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

QuarterDot kirjoitti:Pidän. Kiitos sinä :) Onhan niitä puolustaviakin mielipiteitä tullut, kiitos näistä. Harva vain uskaltaa väittää vastaan manalalle kun tietää saavansa sen solvausryöpyn niskaansa...
No siihen mä oon jo tottunu... Mutta siis samaa mieltä olen ollut Manalan mussutuksista, en ihan kaikista ja silti halusin kirjoittaa noin kuin ylle kirjoitin. En toivo siis sun jättävän meitä pikkuisia tänne kakkalaatikolle pyörimään ilman minkäänlaista valvontaa. Ei me osata. Ja ilman skismoja ois tylsää. 8)
Vastaa Viestiin