Kauppa-asiaa

Yleinen lätinä jä kitinä
Onslow

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja Onslow »

urpiainen kirjoitti: Ei tässä kukaan sinänsä kilpailua tai yrittämistä vastustanut. .
Juu ei missään nimessä. Minä en vain haluaisi kaiken olevan jäähallin kokoista ja bonuskortin takana, tai arkunnaula yksityisyrittäjyydelle.
prosessi

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:Onslow kun katsos on karun kuorensa alla Kitinän johtava kuvitteellista 50-lukua nostalgisoiva äijäromantikko.
Mikä on kuvitteellisen ja aidon 50-luvun välinen ero?
Onslow

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja Onslow »

prosessi kirjoitti: Mikä on kuvitteellisen ja aidon 50-luvun välinen ero?
En ole elänyt 50-lukua?

No, en kyllä sitä kaipakkaan. Korkeintaan -70 luvun teryleeniverskoja, mummolan ihmeellistä pulsaattoria ja valtavia heinäkuormia tratron perässä.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Onslow kirjoitti:
Pertissa taitaa asua pieni ja höynäytetty kepulainen.
Tuliko tämä jollekin yllätyksenä? Perttihän kuuluu kepumafiaan!

Kun yhden maaseutureissun aikana vierailee öökkösputiikeissa n+1 kertaa, olen täysin valmis marssimaan suunnilleen mihin tahansa muuhun kilpailevaan kuppilaan jos sellainen on tarjolla.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Fcuk

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Hassuja ootte. Mä hypin innosta paikallani kun anoppilareissulla saankin ABC:n kahdelta yöllä netillä ja lempparismoothiellani. Tosin täytyy myöntää, että tää röökitön uus elämäni vierastaa kaikkia röökin sallivia ihania taukopaikkoja... Rupeen suosii niitä lippismiesten kärysiä tebarin näkösiä asemia. :p
Monsieur Manala

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Missään en ole niin tasalaatuisen paskaa huoltoasemaruokaa syönyt kuin ABC:llä, siinä Pertti on kyllä ihan oikeassa. Joka ikisessä ABC:ssä syöty annos on hinta/laatu-suhteeltaan ollut surkeampi kuin muissa randomilla valituissa tienvarsiravintoloissa.
Fcuk

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Ja pullatkin on paskaa ABC:lla. Ei kande käyttää sitä ketjua. Käänsin takkini.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23491
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Annetaan nyt vähän taputusta aapeeseelle, olen tykännyt niiden kinkkumuna sämpylästä.

Eikun hitto, se olikin edesmennyt kuninkaantien esso.

Edit. No on ABCllä huoltoaseman tärkein ominaisuus ollut aina hanskassa, vessat on kunnossa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
prosessi

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Bluntly kirjoitti:Eikun hitto, se olikin edesmennyt kuninkaantien esso.
Herttinen. En ollutkaan jotenkin tajunnut, että Essojen kuollessa myös Kuninkaantien Esso kuoli. Nyt kyllä katkeroidun.
Monsieur Manala

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

exPertti kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Missään en ole niin tasalaatuisen paskaa huoltoasemaruokaa syönyt kuin ABC:llä, siinä Pertti on kyllä ihan oikeassa. Joka ikisessä ABC:ssä syöty annos on hinta/laatu-suhteeltaan ollut surkeampi kuin muissa randomilla valituissa tienvarsiravintoloissa.
Viimeksi viisi henkeä söi lounasaikaan 17 eurolla (perhepitsa + salaatit + leivät + kahvit). Tylsää ja halpaa, mutta toimivaa.
Maksan paljon mieluummin 27 euroa hyvästä mielestä kuin 17 paskasta.

Ja jos ei halua syödä pitsaa, ruokailu ei ko. paikassa todellakaan ole halpaa. Perus pihviannos on 13-14 euroa, ja pihvi pikkulapsen kämmenen kokoinen. Kastikkeet entraamattomia valmistuotteita lämmitettynä ja salaattipöydissä kesäisin jostain syystä usein enemmän lihaa kärpästen muodossa kuin vihanneksia. Nami-nami.

Ja hei, rosso expressin "perhepitsa" viidelle? Bluntly syö tollaisia yksin aamupalaksi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

prosessi kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Onslow kun katsos on karun kuorensa alla Kitinän johtava kuvitteellista 50-lukua nostalgisoiva äijäromantikko.
Mikä on kuvitteellisen ja aidon 50-luvun välinen ero?
No, mielikuvissamme 50-luku on kai jonkinlainen viattomuuden vuosikymmen, jolloin elämä oli helppoa ja perinteistä. Tiedäthän, puhtoisessa hameessaan miestään lihapullat pöydässä odottava kotiäiti, nuorisokulttuurissa ei tietoakaan seuraavien vuosikymmenten huumekokeiluista ja vapaasta rakkaudesta (paheksuttua paheellisuutta edusti rillumarei-kulttuuri), huimasti nouseva elintaso ja sodan yhtenäistämä hyvinvoiva kansa. Kuvitteelista 50-lukua kuvaavat Happy Days tai vaikkapa Pekka ja Pätkä -elokuvat sekä maalaisromantiikka, todellista taas tuberkuloositilastot ja työläiskaupunginosien asumistiheys. Kuvitteellisella 50-luvulla ajellaan näyttävillä Chevroleteilla, todellisella jonotetaan vuosikausia tiukasti säännösteltyä länsiautoa ja saadaan vihdoin Pobeda. Kuvitteellinen 50-luku on ydinperheen kulta-aikaa, todellinen taas sodassa traumatisoituneiden miesten synkkää väkivaltaa. Kuvitteellisella 50-luvulla katsottiin televisiota amerikkalaistyylisessä lähiössä, todellisella 50-luvulla koko suku asui 15 neliön hellahuoneessa televisioiden yleistyessä kymmeniä vuosia myöhemmin. Kuvitteellinen 50-luku on viaton versio siitä kuvitteellisesta Suomesta, johon Kaurismäen elokuvat kaipaavat.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Monsieur Manala

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

ABC-ketjussa vituttaa myös ennenkaikkea se, että niistä ei saa mitään, ei siis mitään, millä voisi huoltaa autoa. Ihan sama onko aapeesee kokoa jäähalli vai joku vanha Esso, niin sieltä ei saa kuin panniinia ja paskaa ruokaa. Jos haluat pyyhkimensulat, mene muualle. Jos haluat polttimon, mene muualle. Jos haluat öljyä, mene muualle. Jos haluat lukkosulaa, mene muualle. Jos haluat ylihintaisen pakastedallaspullan, kyllä onnistuu!

Itse olen valitettavasti sitä koulukuntaa, joka arvostaa sitä että pidemmillä ajomatkoilla huoltamoilla voi myös tehdä rutiininomaisia ylläpitotoimia autolleen ja ostaa esimerkiksi rikkinäisen ajovalopolttimon tilalle uuden.

Ja kyllä vituttaa, että oma 24h-esso, joka oli ilta/yökävelyjen varrella, muuttui autoja ja paleltuvia yöihmisiä huoltavasti huoltsikasta kello 23 kiinni meneväksi panniinimarketiksi.
Viimeksi muokannut Monsieur Manala, 03.03.2009 14:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fcuk

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Höps! Nimenomaat sulat ja polttimot on ABC tarjonnu (i JKL), muuta en autooni reissussa tarttiskaan.
Monsieur Manala

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Fcuk kirjoitti:Höps! Nimenomaat sulat ja polttimot on ABC tarjonnu (i JKL), muuta en autooni reissussa tarttiskaan.
Eipä tarjoa ainakaan toi oma Espoonlahden ABC. Essona vielä tarjosi.

Eikä mun käsittääkseni tarjoa Nihtisiltakaan, vaikka on kokoa jäähalli. Ainakaan en ole siellä mitään autotarvikehyllyä nähnyt. Tuulikaapissa taitaa olla jotain pissapojan pesuvettä, mutta heti kun tulet tuulikaapista sisään, edessä ei ole mitään muuta kuin kärpässalaattipöytää oikealla ja K-market vasemmalla.
bliss

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja bliss »

Monsieur Manala kirjoitti: Eikä mun käsittääkseni tarjoa Nihtisiltakaan, vaikka on kokoa jäähalli. Ainakaan en ole siellä mitään autotarvikehyllyä nähnyt. Tuulikaapissa taitaa olla jotain pissapojan pesuvettä, mutta heti kun tulet tuulikaapista sisään, edessä ei ole mitään muuta kuin kärpässalaattipöytää oikealla ja K-market vasemmalla.
On siinä välissä nalleja ja jotain matkamuistoja sun muuta krääsää ;)
Sitäpaitsi Nihtiksellä on pahaa kahvia vuorokaudeajasta riippumatta, mistä ikinä johtuukaan.
Monsieur Manala

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

exPertti kirjoitti:En tiedä, en ole kokeillut kuin hamppareita ja...
Mitäs hamppareista tykkäsit? Itse kokeilin ensimmäisen ja viimeisen kerran. Sisältä jäinen ja raaka mikrossa lämmitetty jänteistä ja jauhoista koostettu pihvi sai luotua ikävän jopa hesemäkkejä ja niiden "100%" naudanlihapihvejä kohtaan.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Pizza Hut tyylisiä ilonkiljahduksia
:nuts:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Fcuk

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Joo mä oon käyny stadissa kerran ABC:lla, rantatien ex-Essolla siis. Muuten nuo on nimenomaan pöndereissujen parhautta... Vihasin Essoja täällä aina aiemmin, ihan se ja sama mitä ovat nykyään.

Makuhermoissani on aukko, en muista miltä Pizza Hut -pizza maistuu, korjaan tilanteen tällä viikolla.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23491
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Fcuk kirjoitti:miltä Pizza Hut -pizza maistuu
Pahvilta, ei kannata vaivautua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Monsieur Manala

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

bliss kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti: Eikä mun käsittääkseni tarjoa Nihtisiltakaan, vaikka on kokoa jäähalli. Ainakaan en ole siellä mitään autotarvikehyllyä nähnyt. Tuulikaapissa taitaa olla jotain pissapojan pesuvettä, mutta heti kun tulet tuulikaapista sisään, edessä ei ole mitään muuta kuin kärpässalaattipöytää oikealla ja K-market vasemmalla.
On siinä välissä nalleja ja jotain matkamuistoja sun muuta krääsää ;)
Joo tosiaan. Saahan siitä ostettua niitä ihmeen piparmintturae-viinapulloja, just add booze. Vitut näkyvyydestä, viinaahan mä halusinkin enkä tuulilasinpyyhkijöitä. Sitäpaitsi sopivassa kännissä saattaa oma näkökyky polarisoitua samalle taajuudelle huonojen pyyhkimensulkien aiheuttamien sontaraitujen kanssa! Varsinkin jos kääntää päätä vähän vinoon ja räpyttää silmiä oikein kovasti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23491
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exPertti kirjoitti:Missä on mielestäsi hyvä pitsa?
Pompei
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja Lilo »

urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Pizza Hut tyylisiä ilonkiljahduksia
:nuts:
Ajattelin ihan samaa. On olemassa pizzaa ja on olemassa "pizzaa". Minulle Pizza Hut edustaa jälkimmäistä.

Pohja pehmeä? Pizzassa? Oi aikoja, oi tapoja!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Onslow

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja Onslow »

exPertti kirjoitti:kotipitsakin kelpaa.
Hyi helvetti. Nyt äkkiä Manalaan hakemaan parannusta paskan safkan tautiin.

http://www.botta.fi/Pizzat.84.0.html
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja Lilo »

exPertti kirjoitti:_Pannu_pitsassa.
:leuhka: Pullamössöä!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kauppa-asiaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Missä on mielestäsi hyvä pitsa?
Katso oikeasta ketjusta. Noiden mainitsemieni lisäksi joku oli hiljattain kovasti kehunut minulle Sähkötalon alakerran puljua. Pitsa oli tosiaan ehkä ihan ok, mutta tympeän ostoskeskusmainen ympäristö pilasi elämyksen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin