Sepelvaltimohommeleita

Yleinen lätinä jä kitinä
Fcuk

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Röökaajanakin vihreenä, joten taidan ruveta polttamaan uudelleen.
bliss

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja bliss »

Mun yläpaine ei pääse taulukkoon asti näköjään. :P
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja saira »

Kolesterolista ei tietoa, mutta mulla ei yläverenpaine raskaanakaan ollut 120. Tarkistin. Ja tupakoin kyllä, alkoholia käytän kohtuudella, eli ruoan kanssa välillä. Meillä alhainen verenpaine "sukuvikana".
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Stevie Ray

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

Mun on jo pitkään tehnyt mieli päästä sellaseen kunnon kuntotestiin jossa ukon ominaisuuksista otetaan oikein huolella mittaa. Maksavat vain saatanat ihan helvetisti, prkl!! Niin, siis en tiedä paineitani.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Stevie Ray kirjoitti:Mun on jo pitkään tehnyt mieli päästä sellaseen kunnon kuntotestiin jossa ukon ominaisuuksista otetaan oikein huolella mittaa. Maksavat vain saatanat ihan helvetisti, prkl!! Niin, siis en tiedä paineitani.
Ainakin jotkut kunnat järjestävät tiettyjen ikäryhmien miehille kampanjoita joissa pääsevät ilmeisesti ilmaiseksi eri testeihin ja niiden perusteella tehtävään elämäntapaneuvontaan.

Pitäisi munkin varmaan käydä kolesterolimittauksessa kun ei ole koskaan tullut käytyä. Verenpainemittauksestakin on aikaa, silloin sain tuomion "todella hyvät arvot" tjsp., mitä ne sitten olivatkaan. Sepelvaltimotautia on ainakin jonkin verran ollut isän suvun puolella, isäkin oli jossain vaiheessa ohitusleikkauksessa mutta eli onneksi suht pitkään.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Fcuk kirjoitti:Röökaajanakin vihreenä, joten taidan ruveta polttamaan uudelleen.
Taulukko on sikäli liian karkealla tasolla ettei ota huomioon onko aiemmin ollut röökaaja. Tupakointihistoriakin vaikuttaa, luonnollisesti.

Mutta onhan teillä naisilla vähän turhan helppoa tuossa suhteessa. Vitun hormonit.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Frederik Krueger kirjoitti:
Stevie Ray kirjoitti:Mun on jo pitkään tehnyt mieli päästä sellaseen kunnon kuntotestiin jossa ukon ominaisuuksista otetaan oikein huolella mittaa. Maksavat vain saatanat ihan helvetisti, prkl!! Niin, siis en tiedä paineitani.
Ainakin jotkut kunnat järjestävät tiettyjen ikäryhmien miehille kampanjoita joissa pääsevät ilmeisesti ilmaiseksi eri testeihin ja niiden perusteella tehtävään elämäntapaneuvontaan.
Tuollainen löytyi googlettamalla:

http://piirit.sydanliitto.fi/helsingins ... O_OHJELMA/

EDIT: Epätosi väite poistettu.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 04.03.2009 11:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Duck

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja Duck »

Jaa, vois pitkästä aikaa käydä tarkistuttamassa verenpaineet, kolesterolit, triglyseridit sun muut. En muista mikä mun verenpainelukema oli kun viimeks katottiin. :oops: Mut lääkäri sano et se on varsin hyvä.
bliss

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Sulla jos kellä luulis olevan sellaset laitteet himassakin :shock:
Fcuk

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

^ Veit sanat sormiltani. :D
Duck

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja Duck »

bliss kirjoitti:^Sulla jos kellä luulis olevan sellaset laitteet himassakin :shock:
Ilmeisesti ravinne- ja terveysfriikkiys on kovin helppo sekoittaa luulosairauteen. Voi teitä. Eihän mulla oo sykemittariakaan.
prosessi

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja prosessi »

^^+^^^Voitte kuvitella lauantaisten pippaloideni ventovieraan tapauksen ilmettä, kun Duck pohti sisälsikö Nepalilaisen ravintolan leipä vehnää, ja Elukka pokkana totesi, että Duckin täytyy viedä pala kotiin ja tarkistaa massaspektometrillään.
Fcuk

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

:D
Duck

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja Duck »

Paljonkos semmoset massaspektrometrit nykyään kustantaa? Täytyyhän mun sitten maineeni turvatakseni hankkia semmonen. Pitää varmaan kanssa käydä Työväenopiston Alkuaineanalyysikurssilla.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ei löytynyt mun ikää taulukosta, ei voi katsoa!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Monsieur Manala

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Tulis jo se kuolema että pääsis vihdoin kaljalle.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Duck kirjoitti:Paljonkos semmoset massaspektrometrit nykyään kustantaa?
Jostain hain että hinta huitelisi 50000 - 500000 euron välillä, mutta en tiedä saako niitä erikoistarjouksena kampanjoissa tms. 50000 euron versio on varmaan joku halpa paska joka menee heti rikki ja antaa arvottuja tuloksia.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja Clay »

prosessi kirjoitti:^^+^^^Voitte kuvitella lauantaisten pippaloideni ventovieraan tapauksen ilmettä, kun Duck pohti sisälsikö Nepalilaisen ravintolan leipä vehnää, ja Elukka pokkana totesi, että Duckin täytyy viedä pala kotiin ja tarkistaa massaspektometrillään.
Mä taidan kuulua tähän jengiin, ku tossa joku yö sitten näin unta, että kaverin kanssa tutkittiin justiinsa myös massaspektometrillä jotain ruokaa :D
Nyt penikseni on fantastinen!
Duck

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja Duck »

Frederik Krueger kirjoitti:
Duck kirjoitti:Paljonkos semmoset massaspektrometrit nykyään kustantaa?
Jostain hain että hinta huitelisi 50000 - 500000 euron välillä, mutta en tiedä saako niitä erikoistarjouksena kampanjoissa tms.
Aika vekkuleita. Tilasin kolme.
Stevie Ray

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

No nyt se on varattu. Syvältä luotaava testi jonka tulokset kertovat mistä tavallinen, kohta nelikymppinen perheen isi, on rakennettu ja millaisessa kunnossa ruho testien mukaan on. Vähän jännittää.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja huima »

Duck kirjoitti: Aika vekkuleita. Tilasin kolme.
Duck on kyllä ihan parhautta siinä mielessä, että jostain syystä en hätkähtäisi tai ihmettelisi - jos hänen kotona oikeasti olisikin massaspektrometri tai vaikka pieni hiukkaskiihdytin erilaisia kokeita varten. High five!

.. ja olen kyllä hieman kateellinen, kun mulla ei ole edes lupaa laittaa rallipenkkiä, pleikkaria ja isoa tv:tä olohuoneeseen.. saati sitten hiukkaskiihdytintä tai massaspektrometriä keittiöön.
Duck

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja Duck »

... mutta takaisin asiaan. Mihin kannattaa mennä, jos haluaa selvittää kaikki tämmöiset verenkiertoelimistöön liittyvät jutut kerralla? Meinasin että terveysasema, mutta siellä ei varmaan voi mitata kehon rasvaprosenttia, minkä haluaisin tehdä samaan syssyyn. Tahtois siis tarkistaa verenpaineen, kolesteroli- ja triglyseridiarvot, rasvaprosentin ja muut mahdolliset joita en nyt tiedä enkä osaa sanoa, mutta asiantuntijat varmaankin osaavat.

Pitääkö syöksyä paikasta A paikkaan B ja sitten paikkaan C, vai voiko jossain hoitaa nää kaikki yhdellä kertaa?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Duck kirjoitti:... mutta takaisin asiaan. Mihin kannattaa mennä, jos haluaa selvittää kaikki tämmöiset verenkiertoelimistöön liittyvät jutut kerralla?
Vierumäen pomokoe.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Duck

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja Duck »

Bluntly kirjoitti:Vierumäen pomokoe.
Ei oo ihan halpa näköjään, €170. Mutta se testaakin about kaiken sit. :D
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Sepelvaltimohommeleita

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Halapa ku mikä. Lääkärikeskuksissa polkupyörällä poljettava rasitus-ekg taitaa olla 200€ luokkaa. Ainakin noin arveli kaverille erään lääkärikeskus-firman täti. Erillisellä veloituksella taitaa tula sit noi verijutskat. Ja muu kunto jää testaamatta.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vastaa Viestiin