Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Yleinen lätinä jä kitinä
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Tota siis. Itse kannatan huumausaineiden laillistamista (kannabiksesta nyt puhumattakaan), mutta en silti suostuisi saati haluaisi toimia sen enempää huume- kuin alkoholikauppiaanakaan. Huumebisnes pahentaa maailmaa, laillisena todennäköisesti vähemmän kuin laittomana, mutta kuitenkin.

Menen uteliaisuudesta henkilökohtaisuuksiin: onko sun oma mielipide aina sama kuin yleinen mielipide? Tunnut usein vetoavan keskusteluissa siihen, mitä ihmiset maailmassa/Suomessa/palstalla / kyseisessä ketjussa keskimäärin ajattelevat.
elco

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti:onko sun oma mielipide aina sama kuin yleinen mielipide?
Minulla on taasen vaikeuksia ymmärtää ajatuksenjuoksuasi. Ei tietenkään ole enkä ymmärrä, mikä saa kysymään moista.

Alkoholin myynti lienee yleisesti hyväksyttyä, koska sitä saa mm. ostaa nautittavaksi valtakoneiston suojeluksessa olevista tuhansista jakelupisteistä. Muiden huumeiden myynti vaarallisuudesta kokonaan riippumatta ei ole yleisesti hyväksyttyä, mutta oman mielipiteeni mukaan se pitäisi sallia.

Tämä viesti ei taida olla järin mielenkiintoinen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

elco kirjoitti:Tämä viesti ei taida olla järin mielenkiintoinen.
Ööööh... ei. Onko sinulla joskus ollut?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
elco

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja elco »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Ööööh... ei. Onko sinulla joskus ollut?
Tiedustele yleistä mielipidettä tai vaihtoehtoisesti kerro, ettet ymmärrä pointtia.
Paha Keisari

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

elco kirjoitti:Minusta tixin argumentaatio ei tee järkeä, koska riskaabeli huvitteluväline ykkönen on jostain syystä valtion erityissuojeluksessa ja riskaabeli huvitteluväline kakkosen kantaminen mukanaan johtaa välittömiin ja vakaviin väkivaltakoneiston kantajaa vastaan suunnattuihin toimenpiteisiin.
Voidaanko hyödykespesifissä rangaistuverotuksessa ja saatavuuden lakisääteisessä rajoittamisessa (hankintapaikat, ikärajat jne.) tosiaan puhua erityissuojeluksesta? Kiellon tehottomuuden tunnustaminen ei vielä ole suojelua. Seuraava askel ja nykyinen politiikka on haittojen minimointi muilla, tehokkaammaksi arvioiduilla keinoilla. Siitä on vielä pitkä matka täyteen välinpitämättömyyteen ja vielä pidempi erityissuojelukseen tai suosimiseen.

Minua niinkään kiinnostanut myöskään moraalikysymyksessä riskaabelin huvitteluvälineen kantaminen tai käyttäminen, vaan sen myyminen tietoisena riskaabeliudesta toisen terveydelle oman taloudellisen hyödyn tavoittelun tarkoituksessa. Ts. huumekauppiaan moraali. Laittomuus ei tarkoita moraalittomuutta eikä laillisuus moraalisuutta.
elco kirjoitti:Kolmanneksi, "huumeet" niputetaan taas heroiinimörön taakse. Jos joku hörhö poimii jonkun sienen jostain golfkentältä niin eikös konstaapeli Sisu ole heti väkivaltakoneiston mandaatilla jakamassa lakia, oikeutta ja pakkovaltaa.
Miksi sitten lainaan kovia huumeita koskevia kirjoitustani, jos heroiini ei ole sama kuin alkoholi?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

elco kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti: Ööööh... ei. Onko sinulla joskus ollut?
Tiedustele yleistä mielipidettä tai vaihtoehtoisesti kerro, ettet ymmärrä pointtia.
Tuo oli retorinen. "Ei" oli ja on aito. En halunnut suotta olla turhan suora ja töykeä. Olet kuitenkin itse aina tahdikas herrasmies. Ansaitset vaihtoehdon, edes retorisen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:Minulla on taasen vaikeuksia ymmärtää ajatuksenjuoksuasi. Ei tietenkään ole enkä ymmärrä, mikä saa kysymään moista.
Joo, oli vähän väärä paikka kysyä. Piuhat ovat tällä hetkellä varsin oudosti yhdisteltyinä päässäni, tuloksena sitten tämmöistä. :D

Anyways: moraalillasi ei siis ole ongelmaa niin kauan kuin joku jossain tekee jotain yhtä ikävää? Odottelet, kunnes olet Suomen/maailman/yhteisön viimeinen pahoin toimiva heppu, ja vasta sitten alat tuntea moraalista krapulaa?

Edit: eiku niinkö se oli, että jos jotain pahaa tehdään laillisesti, mielestäsi ei ole paha tehdä vastaavaa pahaa laittomastikaan? Moraalisi on siis riippuvainen laista? Jos vaikkapa pedofilia sallittaisiin laissa, sinulla ei enää olisi moraalista ongelmaa harrastaa sitä?
elco

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti: Moraalisi on siis riippuvainen laista?
Minähän tässä koko ajan toitotan, että laittomia päihteitä pitäisi saada myydä ja käyttää.

Päihteitä käytetään laajalti käytännössä kaikkialla ja joka tapauksessa oli se laillista eli ei. Päihteiden käyttö on minusta osa ihmisen tavanomaista käyttäytymismallia eikä sitä tule väkisin pyrkiä estämään. Lähtökohtaisesti aikuinen täysjärkinen ihminen tehköön itselleen mitä haluaa - sisältäen päihteiden käytön. Tokihan päihteiden käytöstä aiheutuu paljon negatiivisia asioita, mutta koska niistä aiheutuu paljon positiivisiakin asioita ja ennen kaikkea koska totaalikieltämisen haitat ovat käsitykseni mukaan suuremmat niin niiden käyttöä ei tule kieltää.

Minusta huumeiden käytön salliminen (alkoholi) ja kieltäminen (muut) yhtä aikaa on typerää. Moraalini mukaan ei ole eroa lyödäänkö kaveri hengiltä pesismailalla vai kirveellä. Moraalini mukaan ei ole eroa rakastaako mies miestä vai naista. jne
Monsieur Manala

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Paha Keisari kirjoitti:Seuraava askel ja nykyinen politiikka on haittojen minimointi muilla, tehokkaammaksi arvioiduilla keinoilla.
On niistä tehokkaammista keinoista käsittääkseni näyttöä huumausaineidenkin puolelta.
Paha Keisari

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Monsieur Manala kirjoitti:
Paha Keisari kirjoitti:Seuraava askel ja nykyinen politiikka on haittojen minimointi muilla, tehokkaammaksi arvioiduilla keinoilla.
On niistä tehokkaammista keinoista käsittääkseni näyttöä huumausaineidenkin puolelta.
Portugalissakin kovien huumeiden maahantuonti ja myynti on edelleen lainvastaista, kunhan luet sen tekstin. Käytön ja hallussapidon kriminalisoinnista keskustelulla ei ole mitään tekemistä keskustelulla huumekaupan moraalin kanssa.

Olen moneen kertaan todennut, että esimerkiksi kotikasvatuksen salliminen olisi ihan asiallinen ratkaisu. En myöskään kannata hallussapidon ja käytön rankaisemista. Silti pidän kovien huumausaineiden myymistä taloudellisen hyödyn saamiseksi itselle moraalittomana. Siitä saa olla eri mieltä, mutta näitä asiaan liittymättömiä viittauksia kriminalisointeihin en jaksais.
Avatar
AnaisJune
Kitinä paheena
Viestit: 38
Liittynyt: 17.08.2008 7:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja AnaisJune »

EveryWoman kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Mainonnan tekemistä voisin ajatella (copywriterinä), muunlaista asian vaatimaa luovutta minulla ei ole ja luulen, että copywriter saa eniten luovuutta harrastaa.
Hih, saisit mm. kääntää suomeksi kosmetiikkamainosten älynväläyksiä, kuten: "Ripsesi ovat kuin maailmankaikkeuden valaiseva sulka!". Liikkumavara 0%, kv kattobrändi määrää käännöksen mahdollisesta hullunkurisuudesta piittaamatta, mitä siellä pitää lukea. No joo; tekee ne copyt joskus muutakin.
Pitää pyrkiä tekemään sitten itse sitä kattobrändiä, tai hankkia pienempiä ja kiinnostavampia asiakkaita joille voi tehdä kaikkea jännää... ;)


Kuvittelen mielenkiintoiseksi elokuvaohjaajien ja -käsikirjoittajien työtä, mutta vain jos kyseessä on HYVÄT elokuvat. Jotain "kahdeksanjalkaisia hirviöitä" voi kirjoittaa jälkeenjäänyt koulupoika ja ohjata sokea simpanssi.
Vastaa Viestiin