Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Yleinen lätinä jä kitinä
Nehemiah James

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Ehdottomasti Rapalan koekalastaja!!! Tai Smedsin... tai vastaavan... Olisin tuon ammatin perässä valmis muuttamaan vaikka Brasiliaan!!
prosessi

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriD kirjoitti:Toki minä olisin maailmankuulu menestyskirjailija, jota myös kriitikot arvostaisivat.
Miksi juuri tuo? Joku (kirjailija) joskus sanoi, että jos haluaa olla hyvä ja tuottelias kirjailija, oman elämän täytyy olla riittävän tylsää. Kun työkin sitten on pelkkää näytön tuijottamista ja näpyttelemistä, sekä välillä faktojen selvittelyä, niin miksi se päihittäisi kaikki muut mahdolliset työt?
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja par-sky »

NuoriD kirjoitti: Mutta oikeasti voisin kuvitella pystyväni tutkimus- ja tuokehitykseen tai copyn hommiin ja pitäväni niitä mielenkiintoisina
Mä en mitään kuvittele, vaan aion tutkimus- ja tuotekehityshommiin. Kun on saanut kerta vapaasti valita opiskelupaikan, niin miksi ei ottais sitä mikä kiinnostaa.

Jos ei tätä, niin haluaisin kustantamolle siksi tyypiksi joka lukee käsikirjoituksia. Uskoisin että voisin olla siinä aikas hyvä.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Vesper kirjoitti:ihan kamala metallin maku suussa koko ajan
Mulle tuli parin vuoden jälkeen metallin maku suuhun light-kolajuomista. Pahin maku irtosi Lidlin kolasta. Siispä juon kolat sokeriversioina ja nykyään harvoin niitäkään.

Ja asiaan.
Kalastusta, metsästystä ja metsänhoitoa. Välillä vois tehdä jotain rakentamisjutskia ja teknisiä hommeleita. Ja välillä pitäis olla jotain jolla sais tyydytettyä kohtuullisen kunnianhimon.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Nehemiah James

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Pulkannaru kirjoitti:Ja välillä pitäis olla jotain jolla sais tyydytettyä kohtuullisen kunnianhimon.
Fisustuksen ohessa urheilee tavoitteellisesti? Ensi kauden tavoitteena on ensimmäinen mitali kaulaan. Pääsee mukaan ryhmään jossa se on mahdollista. Ei puutu enää kuin tuo diili Rapalan kanssa.
NuoriD

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Katsoin eilen dokkarin tästä tyypistä

http://cityboy.thelondonpaper.com/identity/

ja olin kateellinen.

Osakkeita ostettiin ja myytiin nenä valkoisena. Mies tienasi 27-vuotiaana about miljoona puntaa vuodessa.

Oikeasti varmaankin tylsää ja wattumaista hommaa (kaverin mukaan jokainen yrittää kusettaa jokaista), mutta ulkopuolisesta vaikutti kiehtovalta.

Mutta tämä punahippi otti loparit :doh:
NuoriD

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

prosessi kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Toki minä olisin maailmankuulu menestyskirjailija, jota myös kriitikot arvostaisivat.
Miksi juuri tuo? Joku (kirjailija) joskus sanoi, että jos haluaa olla hyvä ja tuottelias kirjailija, oman elämän täytyy olla riittävän tylsää. Kun työkin sitten on pelkkää näytön tuijottamista ja näpyttelemistä, sekä välillä faktojen selvittelyä, niin miksi se päihittäisi kaikki muut mahdolliset työt?
No tämä oli tätä unelmasektoria. Unelmissa tietysti kävisin mielenkiintoisilla kokkareilla ja paistattelisin seurapiiripalstoilla JA olisin samaan aikaan arvostettu sekä miljoonia ympäri maailmaa myyvä.

Irl homma ei tietenkään ole tuota.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Clay »

prosessi kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Toki minä olisin maailmankuulu menestyskirjailija, jota myös kriitikot arvostaisivat.
Miksi juuri tuo? Joku (kirjailija) joskus sanoi, että jos haluaa olla hyvä ja tuottelias kirjailija, oman elämän täytyy olla riittävän tylsää. Kun työkin sitten on pelkkää näytön tuijottamista ja näpyttelemistä, sekä välillä faktojen selvittelyä, niin miksi se päihittäisi kaikki muut mahdolliset työt?
Jos itsensä säälittely riittää siihen, että on menestyvä kirjailija, niin mähän olen sitten jo!
Nyt penikseni on fantastinen!
bedlam

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Vaikia kyllä aatella, että edes kiinnostais tehä jotain muuta. Siis tällasen perussuunnittelijan sijaan tykkäisin tehä levynkansia ja kirjankansia, mutta samaa alaahan se on. Palkkaa voisin kyllä ottaa tonnin enemmän kuussa, sitten ois ihan jees.

No ehkä joku sisustussuunnittelija voisin olla, sellanen Innon Marko.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Nehemiah James kirjoitti:ohessa urheilee tavoitteellisesti?
Nääh. Yhden yksilölajin kaikki mitallivärit SM-tasolla jo plakkarissa 16-20v sarjoista. Urheilu ei enää riitä kunnianhimojutksaan.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Rouva Pupu

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

exPertti kirjoitti:Tarvitsisin ammatin, jossa olisi:

- palkka jonka jälkeen raha-asioita ei tarvitsisi miettiä
- joustavat työajat
- mahdollisuus tehdä työtä muuallakin kuin toimistossa

Eli huippupalkattu inssintyö etätyömahdollisuudella ehkä?
Kuulostaa mun miehen työltä :) Palkka ei ihan vielä ole tuota, mutta elcon jäljissä "alle neljän ei liikuta" on kyllä jo tiedossa :D Et, et etkö sä ollut inssi? dippa? tohtormies?
Rouva Pupu

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

bedlam kirjoitti:
No ehkä joku sisustussuunnittelija voisin olla, sellanen Innon Marko.
Iiih. Oon haaveillut Markoa tänne. Siis sisustamaan.
Nehemiah James

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Rouva Pupu kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Tarvitsisin ammatin, jossa olisi:

- palkka jonka jälkeen raha-asioita ei tarvitsisi miettiä
- joustavat työajat
- mahdollisuus tehdä työtä muuallakin kuin toimistossa

Eli huippupalkattu inssintyö etätyömahdollisuudella ehkä?
Kuulostaa mun miehen työltä :) Palkka ei ihan vielä ole tuota, mutta elcon jäljissä "alle neljän ei liikuta" on kyllä jo tiedossa :D Et, et etkö sä ollut inssi? dippa? tohtormies?
Noi mittarit tämä nykyinen työ jo täyttää, mutta ei tämä mitään unelmaa silti ole. Perusturvaa vain kuitenkin. Ihan hyvä jobi. Tai no... Jos tyytyisi vähempään, niin raha-asioita ei juurikaan tarvitsisi miettiä. Nyt on vaatimustaso niin korkealla, että toinen osapuoli katsoo tarpeelliseksi miettiä kuukausibudjetteja. Hyvä niin, koska minulla raha valuu käsistä.

Niin että paljonko sitä pitäisi oikeasti tienata, että se riittäisi? Kyltymättömyyttä ilmassa... Pääkaupunkiseudulla tuo yli neljä tonttua ei kuitenkaan hirveästi ole.
Rouva Pupu

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Nehemiah James kirjoitti: Niin että paljonko sitä pitäisi oikeasti tienata, että se riittäisi? Kyltymättömyyttä ilmassa... Pääkaupunkiseudulla tuo yli neljä tonttua ei kuitenkaan hirveästi ole.
Joo, ei olekaan. Onneksi ollaan menossa tod.näk. perähikiälle, taas. Ja sitten kun itse palaan työelämään tienaamaan vaikkapa vaan ihan normaalistikin niin tuntisin jo elämän aika rikkaaksi. Kun näköjään pienemmälläkin pärjää :0

Musta tuntuu, et jos yhteistulot ois vaikka kuvitteellisesti 8000 tonttuu kuussa jossain perähikiällä, mä en enää tietäisi mihin rahat laittaisin :o
Onslow

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Nehemiah James kirjoitti:Ehdottomasti Rapalan koekalastaja!!! Tai Smedsin... tai vastaavan... Olisin tuon ammatin perässä valmis muuttamaan vaikka Brasiliaan!!
Uh no perkele ehdottomasti. Joku erälehden toimittaja-testaaja olisi aika kurko ammatti. Valitettavasti en osaa kuin eräillä. Kirjoittamisesta ei ole mitään hajua.
MGandhi

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Onslow kirjoitti:
Nehemiah James kirjoitti:Ehdottomasti Rapalan koekalastaja!!! Tai Smedsin... tai vastaavan... Olisin tuon ammatin perässä valmis muuttamaan vaikka Brasiliaan!!
Uh no perkele ehdottomasti. Joku erälehden toimittaja-testaaja olisi aika kurko ammatti. Valitettavasti en osaa kuin eräillä. Kirjoittamisesta ei ole mitään hajua.
Mieluummin vaikka itsemurhapommittaja kuin jossain sateisessa kaislikossa kalastamassa tai metsässä rypemässä.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Voi kun ei tarttis tehä yhtään mitään! Nykyinen duuni kyl kivasti sallii tällasen spurgu-elämäntyylin, harmi vaa et tosiaan joutuu tekee töitäki aika paljon... Mä oisin ehdottomasti pokeriammattilainen jos unelmaduuneista puhutaan, sellanen joka tienais miljoonii. Tai sit joku taiteilija.
bedlam

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Rouva Pupu kirjoitti:Musta tuntuu, et jos yhteistulot ois vaikka kuvitteellisesti 8000 tonttuu kuussa jossain perähikiällä, mä en enää tietäisi mihin rahat laittaisin :o
...niin, täällä tällä hetkellä yhteistulot neljäsosan tuosta ja katselen täsä kuites ihan tosissani kolmekerroksisia rivitalokämppiä. Ja tää nyt on sentään ihan isokokoinen kaupunki. On se siellä etelässä erilaista elo.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Joskus nuorna hain Jyskylän liikuntayliopistoon, mutten päässyt. Voisin kuvitella kuitenkin itseni nuorten valmentajana itselleni rakkaassa lajissa. Sitten personal trainer voisi olla mielenkiintoista muutaman vuoden. Ehkä suurin haaveeni on urheilutoimittajan työ, siis sellainen taustatyö, kuten tilastointi ja taustoitus.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriD

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Ehkä suurin haaveeni on urheilutoimittajan työ, siis sellainen taustatyö, kuten tilastointi ja taustoitus.
Mun on kyllä vaikea ymmärtää, mitä hauskaa olisi tilastoida kuinka monta minuuttia kukin pelaaja on ollut jäällä tai mikä on kenenkin +- saldo ja mikä on kauden kärkitulos seipäänheitossa, mutta ei se mitään.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti:Mun on kyllä vaikea ymmärtää, mitä hauskaa olisi tilastoida kuinka monta minuuttia kukin pelaaja on ollut jäällä tai mikä on kenenkin +- saldo ja mikä on kauden kärkitulos seipäänheitossa, mutta ei se mitään.
Jo nörrinä väänsin SM-liigan tuoreen sarjataulukon paperille, koska en malttanut odottaa Urheiluruudun tuotetta 8) Mutta ei tuo ole niin outo kiinnostuksen kohde kuin luulet. Urheilutilastot kun ovat lajista kiinnotuneelle itsestäänselvyys.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Hei lekuri, missä mun diagnoosi viipyy?? Vetelekö mun munuaiset viimeisiään? Pitääkö mun oikeasti mennä vastaanotolle??

Onko mafioso ammatti? Jos on, olisin siinä paras.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
NuoriD

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:Hei lekuri, missä mun diagnoosi viipyy?? Vetelekö mun munuaiset viimeisiään? Pitääkö mun oikeasti mennä vastaanotolle??
.
Ensin yv:tä, tiedät kyllä millaista :jouden:

Oikeasti: kyllä lienee kaikkien osapuolten kannalta parasta, että hakeudut lääkärille aivan irl.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriD kirjoitti:Oikeasti: kyllä lienee kaikkien osapuolten kannalta parasta, että hakeudut lääkärille aivan irl.
Mutku se on niin vaivalloista. Lähetin jo siskollekin tekstarin että konsultoi jotain talon lekureista. En vaan jaksais taas mennä lääkäriin, vaikka pääsisin sinne varmaan tältä istumalta, eikä edes maksa mitään.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
NuoriD

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Oikeasti: kyllä lienee kaikkien osapuolten kannalta parasta, että hakeudut lääkärille aivan irl.
Mutku se on niin vaivalloista. Lähetin jo siskollekin tekstarin että konsultoi jotain talon lekureista. En vaan jaksais taas mennä lääkäriin, vaikka pääsisin sinne varmaan tältä istumalta, eikä edes maksa mitään.
No mutta hei! Ajattele nyt lääkäreitäkin! Mitä siitä tulisi, jos kaikki ajattelisivat noin.
Vastaa Viestiin