YLE:n mediamaksu

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: YLE:n mediamaksu

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Fcuk kirjoitti:Nii joo... Mun mielestähän tää nykynen ei oo valinnaista vaan maksamatta jättävät joutais linnaan. :D
Nekin joilla ei ole televisiota?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: YLE:n mediamaksu

Viesti Kirjoittaja aasi »

Joutuukohan sitä sitten hankkimaan television, kun kerran maksaa jo sen katsomisestakin.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Fcuk

Re: YLE:n mediamaksu

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

En voi käsittää elämää ilman telkkua. Mietin tätä ja kirjelmöin sit päättäjille mielipiteeni...

Jos me oltais siel Tixin melkein-perustamas valtios nyt niin ei salettiin maksettais mistään. Vois surffaa ylen sivuilta olympiavoittajat ilman sentin senttii. Enkä varmaan joutus maksaa mitään alkkisten hoitoja, poliitikkojen autotalleja sun muita turhuuksia.

Lukuisista kitinävuosista huolimatta en oo oppinu väittelemään näin mustavalkosissa asioissa. 8)
nastamuumio

Re: YLE:n mediamaksu

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

aasi kirjoitti:Joutuukohan sitä sitten hankkimaan television, kun kerran maksaa jo sen katsomisestakin.
Mä kyllä sit hankin. Mieluiten menisin lisäks naimisiin.
Nehemiah James

Re: YLE:n mediamaksu

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Vesper kirjoitti:Nyt tämä maksatetaan kaikilla
Henkilökohtaisesti olen vahvasti sitä mieltä, että tähän samaan malliin pitäisi mennä kalastuslupien kanssa ja käyttää iso siivu kertymästä suoraan istutuksiin. Kiitos päättäjille jo etukäteen!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: YLE:n mediamaksu

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Suvinen kirjoitti:Täähän alkaa haiskahtaa kepun salajuonelta koko mediamaksu, loppuu se yksineläminen ja lapsettomien pariskuntien rälläily, niin.
Olen itse kehitellyt pikemminkin sellaista salaliittoteoriaa (Pertin kanssa vääntäminen alkaa näkyä!), että tässä haetaan YLE:n alasajoa nykymeiningin mukaisesti, eli suositaan kaupallisia, yksityisiä toimijoita julkisten palvelujen sijaan. Ja juonihan siis menee niin, että verokielteinen porvarihallitus lätkäisee mieluummin kaikille saman palvelumaksun kuin kerää veroja tulojen mukaan. Syntyvä systeemi on niin ilmeisen epäoikeudenmukainen, että koko julkisen palvelun suosio romahtanee nopeasti tehden tilaa tv-kentän(kin) radikaalille yksityistämiselle ja Ylen alasajolle. Vaihtoehtoinen mediamaksun aiheuttama skenaario on, että Yle alkaa tuottaa korostetun viihteellistä ja kaupallista materiaalia motivoidakseen kansalle mediamaksun mielekkyyden. Tässäkin pirullisen ovelan salaliiton lopputulos on sama: julkisen palvelun mielekkyys kyseenalaistuu, sillä emmehän tarvitse julkista tosi-tv:n tuotto-organisaatiota.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Manaaja

Re: YLE:n mediamaksu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Fcuk kirjoitti: Tuo yritysten osuus voisi olla mielestäni isompi (menee omasta pussistani).
Perustuen mihin? Mukavitunjalot "mun pussista ilmasex annan" -tuulipääpaskan voit jättää sinne samaan narikkaan mihin ne "ikinä ei oo ollu hauskaa ku jotku on vittuillu toisilleen" -lässytyksetkin ja muut tekopyhistelyt, marttyyrinarttu.

Verot pitäis pystyä perustelemaan jotenkin. Henkilökohtaisen mediaveron kaikille verovelvollisille pystyy perustelemaan kaikkein järkevimmin. Talouskohtaisen veron taas jo huomattavasti heikommin, kuten vespakin tuossa vinkui. Mut yritysvero? Mihin se perustuu? Mitä yritys sillä saa?

Kun yrityksiä on kiva ja helppo suomessa verottaa ilman sen suurempia perusteita, ja yrittäminen on muutenkin tässä maassa niin helppoa ja halpaa, niin antaa mennä vaan (menee jalosti mun omasta pussistani, haluun kaikille vaan piis änd laav ja parempaa sosiaaliturvaa ja vanhuksille kukkasia, jalkakylpyjä ja kuparinauloja arkkuun). Kattokaa äkkiä tänne, oon niin ihana!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: YLE:n mediamaksu

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Manaaja kirjoitti:kuten vespakin tuossa vinkui.
Mä en vingu. Opettele kohtelemaan kanssakirjoittajia vähän kunnioittavammin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Manaaja

Re: YLE:n mediamaksu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:kuten vespakin tuossa vinkui.
Mä en vingu. Opettele kohtelemaan kanssakirjoittajia vähän kunnioittavammin.
Ainakin helvetin luontevasti sä kitiset.
Fcuk

Re: YLE:n mediamaksu

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Manaaja kirjoitti:Kattokaa äkkiä tänne, oon niin ihana!
Mä en halua jutella sun kanssa tästä, koska sun mielestä on liian kiva tökkiä mua oikeisiin paikkoihin ja sulle pitää kaikki aina perustella ku millekin saatanan verottajalle. Ehkä tän kuuluis olla hyväntekeväisyyttä, vois meidänkin firman logo keikkua vaikka siellä Ylen sivuilla mahdollistamassa köyhimpien kansalaisten Ylen käyttöä!

Katsokaa kaikki mua kun olen niin ihana, olen juuri ripotellut rahaa kuuteen eri kohteeseen nimettömänä. En Vanhasen suuntaan, obs.
Manaaja

Re: YLE:n mediamaksu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Fcuk kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Kattokaa äkkiä tänne, oon niin ihana!
Mä en halua jutella sun kanssa tästä, koska sun mielestä on liian kiva tökkiä mua oikeisiin paikkoihin ja sulle pitää kaikki aina perustella ku millekin saatanan verottajalle.
Itse näkisin ongelman pikemminkin siinä, että sulle on tärkeämpää tuoda esille jotain mukavitunjaloja itsensänostatuksia, kuin oikeasti miettiä joskus miksi jotain pitäisi perustella ja arvottaa oikeudenmukaisuuden ja suhteellisuudentajun perusteella.
Katsokaa kaikki mua kun olen niin ihana, olen juuri ripotellut rahaa kuuteen eri kohteeseen nimettömänä.
Niinkuin tähän tyyliin. Vitun hienosti pysyit nimettömänä. Propsit sulle.
Jenny Daa-aah! ling

Re: YLE:n mediamaksu

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Manaaja kirjoitti:Niinkuin tähän tyyliin. Vitun hienosti pysyit nimettömänä. Propsit sulle.
Äh, menit helpoimpaan. En ala enää mitään!

Pysyn jostain selittämättömästä syystä ajatuksessani, että yrityksellä, minkä liikevaihto on yli miljoonan, tuo mediamaksu voisi olla hieman suurempi. Sen ei todella tarvitse olla paljoa suurempi, jotta sillä auttaisi totaalisen korvamerkittynä muita. Oon lisäksi tykästynyt ns. könttäsummiin. Katon on oltava jokaisessa portaassa sama.

Mut mitä tästä jauhamaan, aatellaan muutenkin rahajutuista hieman eri tavalla. Palataan ketjuun vuoden päästä kun summat on selvillä.
Manaaja

Re: YLE:n mediamaksu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti: Pysyn jostain selittämättömästä syystä ajatuksessani, että yrityksellä, minkä liikevaihto on yli miljoonan, tuo mediamaksu voisi olla hieman suurempi.
Eiks liikevoittoon suhteuttaminen ois sit reilumpaa?
Jenny Daa-aah! ling

Re: YLE:n mediamaksu

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Manaaja kirjoitti:
Jenny Daa-aah! ling kirjoitti: Pysyn jostain selittämättömästä syystä ajatuksessani, että yrityksellä, minkä liikevaihto on yli miljoonan, tuo mediamaksu voisi olla hieman suurempi.
Eiks liikevoittoon suhteuttaminen ois sit reilumpaa?
Ois.

Kaveri oli kärkkäänä tänään aiheesta ja lopetti monologinsa toteamalla, että olisi reiluinta kun kaikki maksaisivat Ylelle tulojen ja omaisuutensa perusteella.

Huokaus.
Täältä tähän.
Vastaa Viestiin