Sikainfluenssa

Yleinen lätinä jä kitinä
Dumis

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Käsirysyjä tiedossa piikkijonoissa, muistakaa ottaa vähintää nyrkkirauta mukaan!

http://www.iltalehti.fi/sikainfluenssa/ ... 3_si.shtml

Eiks oo kiva että keltainen lehdistö painaa lisää kuolonuhreista ja tymänpelokkaat kansalaiset menee sit paniikkiin.
NuoriD

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Kävin yksityisen terveydenhuollon piikityksessä Tapiolan tk:ssa. Homma sujui hyvin tehokkaasti. Porukkaa oli paljon, mutta kaksi huonetta veti rokotettavia liukuhihnalla.
bliss

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Maanantaina pitäis mennä pojan kanssa samaiseen paikkaan. Saas nähdä mikä on tilanne silloin, riskiryhmät, erä 1...

Ko. terveysaseman puhelimet eivät vastaa, enimmäkseen ei pääse edes jonoon :shock:
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Tiedä häntä. Kävin aikaisemmin syssyllä kertaamassa, siviliin pääsin eräänä kauniina torstaipäivänä, perjantaina varuskunta jonka varusmiesten kanssa kertus suoritettiin, ja jossa vietettiin pari päivää ja viimeinen yö, laitettiin karanteeniin sikainfluenssaepidemian vuoksi. Lauantain itsellä nousi kuume ja flunssa, joten luultavasti tämä perhe on jo possutaudin sairastanut.

Varmuuden vuoksi mukelo kuitenkin rokotettiin eilen. Itse tuskin otan piikin. On tiettyjä omaan terveyteen liittyviä asioita joita pitää saada tutkittua kunnolla ennen kuin uskallan rokotteen ottaa.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Pikkaisen alkaa olla sellainen olo että voi olla muutakin kuin luulotautia, mutta vielä en osaa sanoa olenko sairas. Uinnin aikana tuntui vähän kurkku karhealta, on myös pikkuinen pääkipu ja aivastuttelee. Tosin aivastelu ja nenän vuotaminen on mulle ihan normaalia aina uintien jälkeen.

Mutta hitsi, tämä voi olla ihan mitä tahansa, vaikka normiflunssa vaikka harvemmin sellaisia tiedostan sairastavani. Viimeisen 10 vuoden aikana muistan kaksi kertaa jolloin olen ollut pari päivää oikeasti kuumeesta kipeänä vuoteen pohjalla, oletan että olivat influenssaa tai sitten tosi paha flunssa. Influenssarokotuksia en ole ottanut muuta kuin parina viime vuonna, silloin en sairastellut muistaakseni mitään nuhaa kummempaa.

Jos en viimeistään ylihuomenna ole vuoteenomana, voi rähmä. No, pitää yrittää ja toivoa, mikään ei tule ilmaiseksi.

Tajusin just myös ettei mulla edes ole särkylääkkeitä. Tai on, mutta vanhentuneita, kauan sitten reseptillä viisaudenhammasleikkauksia varten ostettuja ekstrastrong-lääkkeitä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Nehemiah James

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Se eilinen oli vain toiveajattelua. Olkoot koko paska tauti. Teinixi puuhaa jotain kliffaa köökissa huomisaamuksi. Jos keskittyis nauttimaan siitä...
RP

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja RP »

Nojoo, itelle todettiin tänään. Kuume käy lähellä 40 ja taas alle 38 asteen. Aluksi vain kuume ja lievä yskä. Nyt valuu nenä kurkku kipee ja korvat tukos. vilunväreet on kamalat. Tamifluut sain tänään, samoin antibiootit kun keuhkoissa tuntuu paine. happisaturaatio ja kuuntelu ok, mut varuiks kuitenkin. Apteekis kohdeltiin kuin ruttolaist, maskeineen päivineen.

Tytsän takia olen saanut useammankin itkukohtauksen, koska pelko hänen puolestaan on järkyttävä. Vielä ei miehelle, tytsällä oireita.

Ihan tän takia rekkauduin; ottakaa hullut rokote jos saatte, tää ei todellakaan ole kivaa ja ylevää.

-Rouva Pupu-
ninnithequeen

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^Huih! Voimia sinne!
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Nyt ei taas ole ollenkaan kipeä olo. Voi vittu, riskikäyttäytymistä harjoitettua ja melkein kaikki keinot käytetty, paitsi miehiä en suostu suutelemaan edes tämän takia. Clock is ticking...

Pitäisköhän lopettaa D-vitamiinien napsiminen, ne kuulemma lisäävät kovin vastustuskykyä suurempina annoksina? Niin jaa, ja Gefilus ja A-Plus tuotteet maitohappobakteereineen pois myös.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Jenny Daa-aah! ling

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

RP kirjoitti:Ihan tän takia rekkauduin; ottakaa hullut rokote jos saatte, tää ei todellakaan ole kivaa ja ylevää.
Antaa olla ottamatta, saatais me halukkaat ehkä varmemmin...
Tsemppihalit! Häippäsit niin, että jäätiin ikävöimään. Voikaa paremmin. :h:
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Antaa olla ottamatta, saatais me halukkaat ehkä varmemmin...
Ehkä ei kuitenkaan, koska uutisten mukaan joutuvat heittämään vanhentuneita rokotteita roskiin toisella kädellä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Jenny Daa-aah! ling

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Frederik Krueger kirjoitti:
Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Antaa olla ottamatta, saatais me halukkaat ehkä varmemmin...
Ehkä ei kuitenkaan, koska uutisten mukaan joutuvat heittämään vanhentuneita rokotteita roskiin toisella kädellä.
Ei oo todellista... Alkaa jo itkettää tää aihe. Ihan sama tuleeko niitä piikkejä, toivotaan vaan parasta ja silleen. Poks.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Anteeksi, ei ollut tarkoitus itkettää ketään.

Jos allaolevaa oikein tulkitsen, perusterveet 24-65 vuotiaat eivät tulisi saamaan rokotetta ollenkaan, paitsi jos ovat raskaana tai terveydenhuollossa töissä. Vai?

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/T%C3 ... 5250474360
Tässä järjestyksessä suomalaisia rokotetaan

3.11.2009 12:24

Helsingin Sanomat

1. Terveydenhuollon henkilöstö. Infektio- ja päivystyspotilaita hoitavat altistuvat työssään virukselle muita enemmän. Terveydenhuollon työntekijöiden rokottaminen suojaa myös niitä potilaita, joilla itsellään rokotteen teho voi olla huono.

2. Raskaana olevat naiset. Valtaosa raskaana olevista sairastaa lievän taudin. Heillä on kuitenkin muita samanikäisiä suurempi riski vakavan taudin kehittymiseen.

3. Sairautensa vuoksi riskiryhmään kuuluvat puolivuotiaista 64-vuotiaiksi. Säännöllistä lääkitystä sydänsairauden tai keuhkosairauden vuoksi saavat. Metabolinen sairaus, krooninen maksan tai munuaisten vajaatoiminta, vastustuskykyä heikentävä tauti tai hoito, krooninen neurologinen sairaus tai hermolihastauti. Yli 65-vuotiailla sairastumisriski on pienempi kuin millään muulla väestönosalla.

4. Terveet 6–35 kuukauden ikäiset lapset. Pienillä lapsilla sairastuvuus on suuri, ja he ovat tehokkaita tartuttajia.

5. Terveet 3–24 vuoden ikäiset lapset ja nuoret sekä varusmiehet. Nuorten ikäluokkien onnistunut rokottaminen on tärkein keino rajoittaa pandemian levinneisyyttä. Nuoria rokottamalla säästetään mahdollisimman paljon elinvuosia.

6. Sairautensa vuoksi riskiryhmiin kuuluvat 65 vuotta täyttäneet. Tässä ikäluokassa sairastuvuus sikainfluenssaan on kertyneiden tietojen valossa selvästi muita alhaisempi. Sikainfluenssan rokotusryhmien järjestyksen on laatinut kansallinen rokotusasiantuntijaryhmä. Sitä on käsitelty tartuntatautien neuvottelukunnassa sekä valtakunnallisessa sosiaali- ja terveydenhuollon eettisessä neuvottelukunnassa. Järjestys on tehty lääketieteellisin perustein. Rokotukset kestävät useita kuukausia.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
bliss

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja bliss »

Frederik Krueger kirjoitti:Anteeksi, ei ollut tarkoitus itkettää ketään.

Jos allaolevaa oikein tulkitsen, perusterveet 24-65 vuotiaat eivät tulisi saamaan rokotetta ollenkaan, paitsi jos ovat raskaana tai terveydenhuollossa töissä. Vai?
Espoon kaupungin rokotusinfo sanoo seuraavaa:

Terveet 25-64-vuotiaat, rokottamisesta ei vielä päätöstä. Koko aikuisväestön mahdollisesta rokottamisesta päättävät STM ja THL sen jälkeen, kun riskiryhmät on rokotettu ja pandemiatilanne arvioitu uudelleen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Käsittääkseni jengi kuolee jälkitauteihin eli käytännössä keuhkokuumeeseen. Miksköhän meitä ei vaan rokoteta sitä vastaan...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Kai Nalo

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

RP kirjoitti:Tytsän takia olen saanut useammankin itkukohtauksen, koska pelko hänen puolestaan on järkyttävä. Vielä ei miehelle, tytsällä oireita.
Oh dear. Tsemppiä. Kyllä se siitä suttaantuu.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Vesper kirjoitti:Käsittääkseni jengi kuolee jälkitauteihin eli käytännössä keuhkokuumeeseen. Miksköhän meitä ei vaan rokoteta sitä vastaan...
Tämänpäiväisestä Hesarista viisastuneena tässä tapauksessa jälkitautikeuhkokuumeen aiheuttaja on itse influenssavirus, ei ulkopuolinen bakteeri kuten ns. tavallisen kausi-influenssan tapauksessa. Maalaisjärjellä ajatellen rokote olisi siis sama kuin itse influenssaa vastaan. Dave, Zeb?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Eilisen aamutv:n lääkärisedän mukaan esiintyy molempia keuhkareita, siis sekä virus- että bakteeriperäisiä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Pupuperheelle jaksuja kovasti!
Prepare for the worstest.
Zeb

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Zeb »

FK ja Vesper:

Ymmärtääkseni tämä sikis-pöpö eroaa tavallisesta influenssasta juuri kyvyssään aiheuttaa vaikeaa viruskeuhkokuumetta tai sitten ARDS (adult respiratory distress syndrome) -oireyhtymää ja muita immunologisia monielivaurion osasia, jotka ovat teholle ja usein kuolemaankin johtavia. Näissä immunologisissa ilmiöissä on kyse immuunijärjestelmän ylireagoinnista tai liiallisesta tehokkuudesta, jolloin hyökätessään taudinaiheuttajaa vastaan immuunijärjestelmä tuleekin valitettavana sivuilmiönä tuhonneeksi omaa elimistöä. Vastaavaa kuvataan myös rajujen bakteeritautien, kuten verenmyrkytyksen ja aivokalvontulehduksen yhteydessä. Bakteerijälkitauteja, kuten keuhkokuumetta tai poskiontelotulehdusta esiintyy varmaan yhtälailla sekä "tavallisen" influenssan että sikiksen yhteydessä.

Oma tilanneraportti:

Rokotuksesta selvitty 8) (Ellen sitten kuole vuonna 2012 kuten joku ufo-uskovainen on kuulemma rokotteen ottaneiden kohtaloksi ennustanut, ne valtion salajuonet...) Ehkä 3-4 päivää oli vähän kipeä olo, eniten kädessä. Mutta nyt saisi alkaa tehota mokoma, lähipiirissä huolestuttavan paljon kuumetautia, ja kuulemma rokotussuoja lisääntyy asteittain 4.-14. päivänä rokotuksen jälkeen. Kyllä vituttaisi tässä kohtaa saada vielä se tautikin, olisi mennyt koko tymä rokote ihan hukkaan.
Zeb

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Niin, Pupulle tsemiä. Ei oo laisinkaan kiva jos pieni vauva sairastuu, vaikka kuulemma pikkulapset eivät mitenkään erityisen suuressa vaarassa välttis sikiksessä olisikaan vrt vaikka normi-influessaan. Ton takia mäkin ton rokotteen otin, en niinkään siksi, että omaan kuolevaisuuteeni uskoisin.
NuoriD

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Rokete otettu perjantaina. Samalla päähäni implantoitava mikrosiru laitettiin niin taitavasti, että en huomannut asiaa ollenkaan. Viimeisimmät salaliittoteoriat tosin kertovat, että itse rokote sisältää nanotekniikalla tehtyjä koneita, jotka mahdollistavat rokotetun mielen myöhemmän kontrolloinnin.

La aamulla oli lievästi flunssainen olo. Muuten ei sivuvaikutuksia.
Kai Nalo

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200911 ... 2_ul.shtml

En tiedä teistä muista, mutta minua pelottaa kyllä melkoisesti viedä poikaa piikille.
Kai Nalo

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

exPertti kirjoitti: Jos olisin sanonut noin viikko kaksi sitten olisit kertonut kaikkien Urpiaisesta lähtien pitävän minua hulluna.

Älä imartele itseäsi.
Kai Nalo

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

exPertti kirjoitti:[

No en, mietin vaan, että saanko nyt sanoa olevani juniorin puolesta huolestunut välillä?

Miksi et saisi? Niin minäkin olen ja taatusti jokaikinen vanhempi on.
Vastaa Viestiin