Paskaduuni

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Paskaduuni

Viesti Kirjoittaja huima »

Risteilyllä miestanssijana.

Vasta laivalla selvisi, että tehtävä sisälsi myös riisuutumisen.
Paha Keisari

Re: Paskaduuni

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

huima kirjoitti:Risteilyllä miestanssijana.

Vasta laivalla selvisi, että tehtävä sisälsi myös riisuutumisen.
No hoiditko homman? Mitä Setan väki tykkäsi showstasi?
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Paskaduuni

Viesti Kirjoittaja huima »

Paha Keisari kirjoitti: No hoiditko homman? Mitä Setan väki tykkäsi showstasi?
No sähän lähetit vielä sen risteilyn jälkeenkin kommentteja, että oli hyvä show.
Paha Keisari

Re: Paskaduuni

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

huima kirjoitti:
Paha Keisari kirjoitti: No hoiditko homman? Mitä Setan väki tykkäsi showstasi?
No sähän lähetit vielä sen risteilyn jälkeenkin kommentteja, että oli hyvä show.
No pitihän sua lohduttaa kun toiset osoittaa sormella ja nauraa heti kun kalsarit poistuu.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Paskaduuni

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Nehemiah James kirjoitti:Toistaiseksi sovitut korvaukset ovat tehneet töistä mielekkäitä ja itse olen voinut valita haluanko kyseisiä töitä tehdä annettua korvausta vastaan. En mä epämiellyttäviä töitä ole omasta mielestäni joutunut tekemään ja olempa onnistunut vuosien saatossa jopa kieltäytymään työtarjouksista sillä perusteella, että olen kokenut esimerkiksi työmatkan epämiellyttäväksi. Kussakin on ollut puolensa, sopinut kulloiseenkin ajanjaksoon ja elämäntilanteeseen, enkä mä niitä osaa alkaa arvottamaan mihinkään järjestykseen. Kurjaa että se sinusta on jeesustelua. No aina ei voi voittaa.
Mä taidan aina keväisin äityä täällä laukomaan tuollaisia ehkä ilkeältä kuulostavia juttuja, kuitenkaan lainkaan tarkoittamatta ilkeillä. Tuollaiset toimivat kyllä paremmin IRL, jossa ihmisille on itsestään selvää että en tarkoita sanoa pahasti.

Itse onnistuin järjestämisessä arvioimalla menneitä duuneja nykyisen elämäntilanteeni kontekstissa. Ompelijana työskennellessäni - siinä elämäntilanteessa - olin työhöni varsin tyytyväinen, mutta tällä hetkellä en suostuisi siihen edes tuplapalkalla.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Paskaduuni

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

EveryWoman kirjoitti:Mä taidan aina keväisin äityä täällä laukomaan tuollaisia ehkä ilkeältä kuulostavia juttuja, kuitenkaan lainkaan tarkoittamatta ilkeillä.
Saa sitä välillä ilkeillä. Tekee ihan hyvää. Älä nipota.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Paskaduuni

Viesti Kirjoittaja Lilo »

huima kirjoitti:Risteilyllä miestanssijana.

Vasta laivalla selvisi, että tehtävä sisälsi myös riisuutumisen.
Psst, väärä ketju!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Paskaduuni

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Mä taidan aina keväisin äityä täällä laukomaan tuollaisia ehkä ilkeältä kuulostavia juttuja, kuitenkaan lainkaan tarkoittamatta ilkeillä.
Saa sitä välillä ilkeillä. Tekee ihan hyvää. Älä nipota.
Valitettavasti mulla vaan on kivempaa silloin kun i) en ilkeile, ja ii) muutkin sen ymmärtävät. Nipot saavat puolestani veljeillä ihan keskenään.
Nehemiah James

Re: Paskaduuni

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

EveryWoman kirjoitti:Itse onnistuin järjestämisessä arvioimalla menneitä duuneja nykyisen elämäntilanteeni kontekstissa
Se on selvää, etten enää vastaaviin töihin, joita aikaisemmin olen tehnyt, lähtisi nykyisessä elämäntilanteessa. Ei siksi, että ne työt jotenkin vastenmielisiä olisi, vaan siksi etten saisi niistä tarpeeksi haastetta, vastuuta, enkä palkkaa. Ei sekään niistä töistä mitenkään erityisen epämiellyttäviä tee mun ajatusmaailmassani.

Ehkä kevät ja kesä sitten aiheuttaa mun päässä vaaleanpunaisia pilviä ;) :dream:
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Paskaduuni

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

EveryWoman kirjoitti:Valitettavasti mulla vaan on kivempaa silloin kun i) en ilkeile, ja ii) muutkin sen ymmärtävät.
Pikku ilkeily tai kuittailu vaan piristää. Sillä on sellainen vapauttava ja yhdistäväkin vaikutus. Kokeilisit edes! Sustakin tulis paljon inhimillisempi ja mielenkiintoisempi, kun et aina olis niin tietoinen kaikesta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Paskaduuni

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Valitettavasti mulla vaan on kivempaa silloin kun i) en ilkeile, ja ii) muutkin sen ymmärtävät.
Pikku ilkeily tai kuittailu vaan piristää. Sillä on sellainen vapauttava ja yhdistäväkin vaikutus. Kokeilisit edes! Sustakin tulis paljon inhimillisempi ja mielenkiintoisempi, kun et aina olis niin tietoinen kaikesta.
Mun kuittailu on sellaista - no, vähän toisenlaista. Sen huomaa ne, joiden silmissä mua kiinnostaa olla mielenkiintoinen. Ilkeily on siihen tarkoitukseen liian robusti väline. Toivottavasti joku muu kiinnostuu sun piristämisestä. :P

Inhimillisempi? Minkäslainen mä sitten nyt olen, konemainenko?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Paskaduuni

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Nehemiah James kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Itse onnistuin järjestämisessä arvioimalla menneitä duuneja nykyisen elämäntilanteeni kontekstissa
Se on selvää, etten enää vastaaviin töihin, joita aikaisemmin olen tehnyt, lähtisi nykyisessä elämäntilanteessa. Ei siksi, että ne työt jotenkin vastenmielisiä olisi, vaan siksi etten saisi niistä tarpeeksi haastetta, vastuuta, enkä palkkaa. Ei sekään niistä töistä mitenkään erityisen epämiellyttäviä tee mun ajatusmaailmassani.

Ehkä kevät ja kesä sitten aiheuttaa mun päässä vaaleanpunaisia pilviä ;) :dream:
Juujuu, mutta mihin niistä töistä ryhtyisit nykyisin vähiten mielelläsi? :D
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Paskaduuni

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

EveryWoman kirjoitti:konemainenko?
Antaa olla. Mulla on vaan tylsää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
SikaMika

Re: Paskaduuni

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Äh ja öh. Yksikään duuni, jota olen tehnyt, ei ole ollut silkkaa kurjuutta ja paskuutta, jotkut päivät työtehtävineen vain ovat olleet parempia/huonompia kuin toiset. Olen tehnyt paljon erilaisia töitä, joten joukkoon on mahtunut jos minkälaista paskahommaa mutta myös positiivisia kokemuksia joita ilman olisin jäänyt paskahommakammoisena. Ehkä tylsintä puuhaa koskaan oli aikoinaan "puutarhurointi", joka sisälsi lähes vain ja ainoastaan lehtien puhaltamista läjiin ja niiden survomista säkkeihin (siinäkin kokemuksellisena plussapuolena työpaikan sijainti aivan Lontoon ytimessä Thamesin rannalla). Paskimpina hommina likaiset tai raskaat vitutuskäyrän nostattajat kuten ilmastointiputkien lämpöeristäminen lasikuituvillalla kesähelteellä ullakolla tai kaappien kantaminen seitsemänteen kerrokseen 14h putkeen monena päivänä peräkkäin.

Paskinta työssä mun mielestäni on nimenomaan tylsyys. Laitan mieluummin roppaa peliin hieman raskaamman työn parissa kuin monotonisen liukuhihnan ääressä. Piip piip.
bliss

Re: Paskaduuni

Viesti Kirjoittaja bliss »

bliss kirjoitti:-Laitoshuoltaja (silloin nimikkeellä sairaala-apulainen) Meilahden osastolla 141
-Samaa hommaa syöpäklinikalla päiväosastolla
-Tarjoilija ruokaravintolassa
Niin, siis paska homma noissa sairaaladuuneissa oli se, että alle 2-kymppisenä ei oikein osannut suhtautua todella sairaisiin ihmisiin, joista jotkut olivat itseä nuorempia. Tulipahan todettua, että mun henkinen kantti ei riitä hoitoalalle.

Tarjoilijan hommasta paskan teki inhat työajat, ei-niin-kivat työolosuhteet ja ihan kamalat pääkokki ja hovimestari.
Mulli75

Re: Paskaduuni

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Onslow kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Miksi se oli paskaduuni? Joutui nukkumaan tien päällä?
Lista on pitkä, mutta tuossa nyt alkuun:

1. Helvetin pitkiä työpäiviä
2. Väsyneenä ajamista
3. Nukkuminen koirankopissa
4. Paskaista, raskasta ja hikistä hommaa
5. Uskomattomia ääliöitä tientukkona jatkuvasti
6. Taukojen ja ruokailumahdollisuuksien puute
7. Helvetillinen kiire odottamaan jonnekin
8. Sääolot
9. Vittumaisia purku/lastauspaikkoja
10. Ääliömäiset ajoaikataulutukset piirturin kanssa
On niitä paskoja ja hyviäkin hommia rekkakuskilla. Tarpeeksi paskaa kuskin hommaa kun on tehnyt niin osaa arvostaa niitä tiettyjä ajohommia, jotka toimii vaivattomasti ja niitä löytyy vielä ihan oikeasti.
Plussat:
Sopivan pituisia työpäiviä joista voidaan sopia kavereiden kanssa.
Ei väsymistä
Yöt nukutaan kotona
Sopivasti fyysistä työtä joka ei ole paskaista.
Ruokailu- ja taukopaikka viihtyisä henkilöstöruokala tai -ravintola
Ei erillisiä kuljetustoimeksiantoja vaan luettelo mitä ajettava oman harkinnan mukaan ja lastaus aina samoista tutuista paikoista.
Toimintasäde n. 50 km
Nopeita keikkoja pääsääntöisesti asfaltilla ympäri vuoden.
Tauot oman harkinnan mukaan.
Kiireettömyys, mutta silti reipas tahti joka pitää virkeänä.
Suurin osa helppoja ja toimivia purku- ja lastauspaikkoja joissa ei tarvitse odotella.
Onslow

Re: Paskaduuni

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Mulli75 kirjoitti:
Toimintasäde n. 50 km.
Eihän noi sun listan tapaukset ole edes rekkakuskeja. Ne on nyyttikuskeja vaan.
Mulli75

Re: Paskaduuni

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Onslow kirjoitti:
Mulli75 kirjoitti:
Toimintasäde n. 50 km.
Eihän noi sun listan tapaukset ole edes rekkakuskeja. Ne on nyyttikuskeja vaan.
Kyllä niillä nyyttikuskeilla on pelikenttänä koko Eurooppa. Tuo on vain osa koko paletista.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Paskaduuni

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jos joku duuni tuntuu paskalta on kyseessä luultavasti vain asennevika.
Pyyhin Netikettiin..
Nehemiah James

Re: Paskaduuni

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

EveryWoman kirjoitti:Juujuu, mutta mihin niistä töistä ryhtyisit nykyisin vähiten mielelläsi? :D
Mietin tätä aamulla suihkussa työpaikkapyöräilyn jäljiltä, pitäen mielessä lähtökohdan vähiten mielelläni. Yksi nousi ylitse muiden. Isohkon osaston esimiehenä toimiminen on sellaista puuhaa, jossa hukkaa tuntuman työntekoon lähes kokonaan. Se on sellaista paperien pyörittelyä; vuorolistoja, saikkulappuja, työaikaseurantaa, työtodistuksia, CV:tä... Eikä ne irtisanomiset koskaan ole olleet mitään miellyttävää puuhaa. Ei siinä päässyt oikein toteuttamaan itseään millään tasolla. Pään käyttökin loppui siihen, kun oli luonut toimivat rutiinit. Sen jälkeen se oli silkkaa toistoa ilman muuttuvia tekijöitä. Mutta ei sekään mikään paskaduuni ollut. Edut oli kohdillaan ja sitä kautta hankitut kannukset veivät eteenpäin.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Paskaduuni

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Nehemiah James kirjoitti:Yksi nousi ylitse muiden.
Hyväksyn antamanne vastauksen.

Itse jäin miettimään, mitä töitä kutsuisin paskaduuneiksi. Mikään niistä, missä itse olen ollut (mm. vappupallojen myyjä, lehdenjakaja, kouluavustaja), ei tunnu sopivan omaan paskahomman määritelmääni. Keksin kuitenkin jotain: puhelinmarkkinoija. Ei muusta syystä, mutta kun se on sellaista työtä joka sotii moraaliani ja yleisiä hyviä käytöstapoja vastaan, vaikka laillista onkin. Etenkin yrityksille suunnattujen hakemistopalvelujen markkinointi - johon kuluttajansuojalaki ei yllä - on sellaista tietoista asiakkaan harhauttamista, että menisin sellaisesta varmaan aika nopeasti paskaksi.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Paskaduuni

Viesti Kirjoittaja par-sky »

EveryWoman kirjoitti:Etenkin yrityksille suunnattujen hakemistopalvelujen markkinointi - johon kuluttajansuojalaki ei yllä - on sellaista tietoista asiakkaan harhauttamista, että menisin sellaisesta varmaan aika nopeasti paskaksi.
Kyllähän osa puhelinmyyntifirmoista hoitaa työnsä asiallisesti, rehdisti ja kunniallisesti, mutta tiedän osan olevan vahvasti linjalla "valhe ja työ, kättä lyö".
Me transmitte sursum, Caledoni!
Nehemiah James

Re: Paskaduuni

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

EveryWoman kirjoitti:Hyväksyn antamanne vastauksen.

:cheer: :cheer:
Vastaa Viestiin