käytätkö kypärää pyöräillessäsi?

Yleinen lätinä jä kitinä

käytätkö kypärää pyöräillessäsi?

Kyllä
20
49%
En
17
41%
Liikaa katupölyä ja siitepölyä, siis ajan Audi TT:llä lähikauppaankin
4
10%
 
Ääniä yhteensä: 41

Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: käytätkö kypärää pyöräillessäsi?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Meinasin kyllä vastata ton vikan, mut ei mulla oo TT :(

Oon tuhma tyttö ja poljen ilman kypärää lähikauppaan. Mut sinne poljenkin vaan Jopolla, se ei kulje kovaa ja on jalkajarrut ja kaikkee! Viikonloppuna olis kyllä tarjoitus laittaa maasturiin lukkopolkimet, lupaan sitten niitä reissuja varten hommata kypärän. Unohdan kuitenkin ekat ajokerrat että jalat on kiinni polkimissa...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: käytätkö kypärää pyöräillessäsi?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

No vastataan nyt tännekin (huomasin vasta nyt tämän ketjun), että en käytä kypärää kävellessä enkä pyöräillessä. Enkä skeittailessa, vaikken tosin skeittaakaan.

Ajelen siellä sun täällä, mutta en koskaan autotiellä (no okei, ajoin kerran Vanhaa Hämeentietä pitkin Hyvinkäälle). Autotie ei ole pyöräilijöitä varten. Sieltä saa naamaansa vain kilon hiekkaa, irtokiviä ja pakokaasu-usvat.

Kypärän sijasta voisin kylläkin harkita suojalasien käyttämistä. Tuppaa etenkin keväällä tuo hiekka ym. paska kirveltämään silmissä.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: käytätkö kypärää pyöräillessäsi?

Viesti Kirjoittaja Leila »

Ostin tänä keväänä uuden pyörän ja samalla kypärän. En ole pyöräillyt yli kymmeneen vuoteen enkä ole aikaisemmin kypärää käyttänyt ollenkaan. Jotenkin se kypärä tuli nyt ihan automaattisesti ostettua, en edes harkinnut ostamatta jättämistä. Ehkäpä olen ääliö käyttäessäni kypärää enkä sitä oikeasti edes tarvitsisi, sillä olen tähän mennessä ajellut enimmäkseen hiljaisella kylätiellä. Toisaalta haluan, että tyttö alkaa käyttää kypärää lapsesta asti ja tässä oma esimerkki on paras keino vaikuttaa. Näytän kyllä tyhmältä kypärä päässä, mutta näytän tyhmältä myös ilman.
Äiti ei tiedä
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: käytätkö kypärää pyöräillessäsi?

Viesti Kirjoittaja huima »

Onneksi minua ei haittaa, että pyöräillessä kypärä päässä näyttää urpolta - koska reiti ovat sellaisia työmatkalla, ettei voisi vähempää kiinnostaa mitä joku jossain Viikin suoralla ajattelee.

Kolaririski pyörän kanssa taituroidessa on kuitenkin ihan todellinen, ei tietenkään pelkästään omien virheiden -- vaan eniten niiden muiden takia. Vaikka pidän tilannenopeuden kohdillaan ja yritän huomioida kaikki muut liikkujat, aina välillä tulee tilanteita joissa joku urpo meinaa kolaroida.

Pari viikkoa sitten viikin suoralla kokonainen perhe ajeli huolettomasti koko tien leveydeltä minua vastaan, eivätkä meinanneet osata väistää mihinkään suuntaan. Onneksi olin nähnyt huolettomien teinien matkanteon jo kauempaa, että olin hidastanut vauhtini ihan minimiin ja lopulta jouduin pysäyttämään - kun tien leveydellä ei ollut mitään vapaata kohtaa.
sanctus

Re: käytätkö kypärää pyöräillessäsi?

Viesti Kirjoittaja sanctus »

huima kirjoitti:Onneksi olin nähnyt huolettomien teinien matkanteon jo kauempaa, että olin hidastanut vauhtini ihan minimiin ja lopulta jouduin pysäyttämään - kun tien leveydellä ei ollut mitään vapaata kohtaa.
Nämä kuulostavat oudosti hieman samanlaisilta töttöröiltä kuin eräät tapaamani tuona iltana, jolloin pyöräilin myös miehekkään olemuksesi ohitse ja vaihdoimme viisaita ajatuksia.

Itse hidastin kohdatessani takaapäin tuon ameebamaisesti etenevän ihmisjoukon, rimpautin kelloa, varmistin, että huomasivat ja jättivät hieman tilaa pyörätien vasempaan reunaan ja antoivat minun ohittaa. Lopputuloksena oli tietenkin yhteentörmäys "bang", sillä yksi niistä teineistä alkoi keulimaan pyörällään ns. superamatööritasoisesti ja kolautin tyyppiin aika komeasti. Vahinkoja ei tapahtunut, mutta keulija taisi törmätä edelleen johonkin toiseen ihmistaimeen.

Rajua.
Zeb

Re: käytätkö kypärää pyöräillessäsi?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

En käytä. Tukka litistyy ja tulee hiki. Mutta ajan kyllä varovasti ja yleensä poissa autojen ulottuvilta.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: käytätkö kypärää pyöräillessäsi?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Paha Keisari kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Vielä enemmän OT, mutta nyt on ihan pakko osoittaa sormella, minkä takia Gat on tämän palstan ylivoimaisesti hauskin, älykkäin ja viihdyttävin kirjoittaja.
Näin toisinaan. Mutta osaa olla välillä myös vastenmielisin ja typerin.

Mutta eihän koko kitinää nussivaa maailmoineen olisi ilman G-miestä. Hän on Minä. Me muut olemma vain meitä muita.
Niin.
Minä olen Tie, Totuus ja Elämä.
Ei kukaan tule Lentävän Spagettihirviön tykö muuten kuin Minun kauttani.

Silti ainakin itseni mielestä olen viime aikoina osannut hillitä epävarmuus-aggressioitani netissä. Se ei tarkoita, että te muut ette olisi Perseestä ja Syvältä. Vaan että niinhän olette, sille en mitään voi. Eikä mun tarvi hukkua Perseeseenne. Tämä Kitinä vaan on hauska mesta juuri koska täällä on hyväksyttynä tapana flamettaa.

Itseeni (itseäni harhaisesti imarrelen) ehkä käy "Linnunradan käsikirja liftareille" kuvaus Zaphodista. Joka toki oli paljon reteempi jäbä kuin minä. Kaksi päätäkin. Muistinvaraisesti sitaatit sinnepäin:

"Hän oli selvästi älykäs, mutta ei kaikkina aikoina."

"Oli mahdotonta sanoa, olivatko hänen toimensa silkkaa neroutta vai lapsenomaista mokailua."
Suvinen kirjoitti:Gat on tämän palstan ylivoimaisesti hauskin, älykkäin ja viihdyttävin kirjoittaja.
:h: :h: :h: :h:

*yrittää pysytellä roolissaan*
Mutta saako sillä Pillua? Edes sinulta?
Nyt kaduttaa ujouteni, etten heti nähdessä taittanut sinua selälleen baaripöydälle, ja suudellut sinua intohimoisesti. Etukäteen harkitsin myös viereisen hotellin huoneen varaamista jo ennen kohtaamista. Jos olisin onnistunut huijaamaan sinut sinne ja sammuttanut valot ettet näe minua, niin enköhän jotenkin olisi hoidellut sinut kosteaksi Alakäyrän käydä. :D

Edit: ja lisäksi vedin jo kotona itseni liian känniin rohkaisuryypyillä.

Mutta tietenkin hetikohta pamahdit paksuksi ja ihan pian synnytät. Onnea, oikeasti!!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
bliss

Re: käytätkö kypärää pyöräillessäsi?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Tänään jätin kypärän kotiin (koska se on aivan väärän värinen, ei mätsää sitten millään tänpäiväisten vaatteiden kanssa :oops: ).
Ja kappas: sykemittarin mukaan energiankulutus oli 45 kcal, kun se normaalisti kypärä päässä pyöräillessä on ollut n. 130 kcal :mrgreen:
Eli kypärän käyttö jatkuu... (vaihdan kyllä sykemittarin patterin)
Manaaja

Re: käytätkö kypärää pyöräillessäsi?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Käytän kypärää ainoastaan pidemmillä retkillä, jotka edellyttävät polkemista muita kuin kevyen liikenteen väyliä pitkin, muun liikenteen seassa. Jos fillaroin käydäkseni kaupassa tai muuten vain urheillakseni, en helvetissä tunge sitä bellin rumaa hiostavaa pellepottaa päähäni edes maksusta, sillä täällä on aivan erinomaiset puoliksi autiot fillarireitit.

Jos kaadun ja kuolen ihan vain siksi Etten Osannut, ansaitsen sen kyllä.
Avatar
elbert
Kitisijä
Viestit: 14
Liittynyt: 22.06.2009 20:34

Re: käytätkö kypärää pyöräillessäsi?

Viesti Kirjoittaja elbert »

En käytä. Pyörän sijaan suosin enemmän muutenkin busseja. Laiskuus, ah.
nauran ongelmilleni, niin kaikki muutkin tekevät.
nestevajaus
Wannabe-kitisijä
Viestit: 4
Liittynyt: 09.07.2009 1:40

Re: käytätkö kypärää pyöräillessäsi?

Viesti Kirjoittaja nestevajaus »

En

suhteutusta

Kuva
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: käytätkö kypärää pyöräillessäsi?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

En aja pyörää mutta longboardilla liikun kyllä. Nyt taitaa olla 3 vai 4 vuosi laudan päällä, ja ensimäistä kertaa ikinä aloin miettimään suojia, ja jo itseasiassa hoidinkin ne jo, kun kaaduin kunnolla niin että on polvi + kyynärpäät auki..

No nyt on polvi ja kyynäsuojat. Ei mitkään rullaluistelijoiden pellelipareet, vaan jykevää tekoa olevat padit joilla kehtaa ottaa tosissaan vastaan. Kypärä on vielä etsinnän alla.

Käytän polvisuojia matkarullauksessa, ja kyynärsuojia sitten kun meinaa ns. vetää tosissaan. Peruslaskemisessa suuriman uhan yleensä muodostaa muut ihmiset, mutta muitakin asioita tapahtuu, kuten että rengas lähtee vauhdissa irti..
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: käytätkö kypärää pyöräillessäsi?

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Pyöräilen ympäri vuoden. Mulla on pyöräilykypäriä 2 kpl. Mutta oikeastaan käytän kypärää vain rullaluistellessa. Uudempi on ostettu nimenomaan jotta alle mahtuisi lakki tai pipo. Ei silti istu kunnolla.

Uskon että sen kypärän suojaustehokin kärsii pahasti jos se ei ole kunnolla päätä vasten vaan välissä olevan pipon ja korvaläppien takia painaa jostain kohtaa liikaa, jos pitää nauhat tiukalla.
Vastaa Viestiin