Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Yleinen lätinä jä kitinä
Chap

Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja Chap »

Täältä sen näkee. Itse yllätyin miten alhaalla listalla on 00100, kaikennäköiset Itä-Pakilat ja Karkialammet menivät ohi. Keskustassa taitaa asua paljon opiskelijoita.
NuoriD

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Top 10:ssä näyttää olevan.
bliss

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Näköjään.
Kyllä sen näkee muustakin kuin tuommosesta listasta, ihan päivittäin.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Listalla puolivälin alapuolella. Aika eläkeläismummo / opiskelijavoittoista aluettahan tämä on, ja vasta muutaman viime vuoden aikana on tullut vähän uudempaa kovemman rahan asuntorakentamista.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Chap

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja Chap »

Tuossa listassa on kyllä pakko olla jotain vikaa kun Eira (00150) on vasta sijalla 279.

Edit: no näköjään Turku ja Tampere ovat karkeasti Jakomäen tasolla, joten eiköhän tuo lista pidä paikkansa ihan hyvin.
Bhven

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Asun rikkaalla alueella! Vastapäiseen Fenno-hotelliin muuttaa lauma rikastajia ulkomailta. Tutkimuksen mukaan jokainen maahanmuuttaja tuo Suomelle 300,000 euron säästöt, joten tuota voisi kutsua vaikka rahasäiliöksi.
Rouva Pupu

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tämä missä me asutaan on hiukan molempia. Törkeän paljon opiskelijoita, sossun taloja muutamia, pienen askeleen päässä ökytaloja :D Asutaan tälleen hyväosaisten alueella, jonka ympärillä on sossun taloja :D
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Sijouttunen ylimmän kolmanneksen alkuun öpaut. Lapsiperheitä ja lapsettomia pariskuntia täällä asuu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Yllätyin, että asuinalueellani mediaanitulo on korkeampi kuin Tampereen keskustassa. Ihan keskikastissa mennään listan mukaan.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Löytyy yli 24.000€ mediaanitulon joukosta.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Top 15 alueella, ei kyllä huomaa paitsi että tuossa lähellä olevista asunnoista kyllä pyydetän järkyttäviä hintoja joten kaippa sen pitää olla totta.
milli

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja milli »

Hmm.. ei mitenkään tavallista suurituloisemmalla alueella, tosin oma palkka oli viimevuonna melkein kaksikertaa tuon keskiverron :P Tänä vuonna "vain" 1,5 kertainen.. mutta mulla onkin nyt yksi työpaikka vähemmän :D

hmm.. jossain 180 -200 sijalla
ninnithequeen

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Aika kaukana oli Matinkylä....mut onneks mä asunkin tällä uudella, paremmalla, ja kalliimmalla puolella,heh.
Nehemiah James

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Korkealla ollaan rankingissa, mutta voittaako sillä sitten jotain?! Ihan ei ole mun tyylistä possea ympärillä, mutta sou not, kaverit asuukin ihan muualla.
bedlam

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

En jaksa selata tuota listaa, mutta veikkaisin nykyistä kaupunginosaa melkolailla vähätuloisten alueeksi. Kuukauden päästä asuttamaamme aluetta voisi ympäröivistä taloista päätellen luulla keskimäärin melko hyvätuloisten asuttamaksi.
bliss

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Nehemiah James kirjoitti:Korkealla ollaan rankingissa, mutta voittaako sillä sitten jotain?!
Joo. Hiukan vähemmän mellakkaa ja meteliä ja piipaa-autoja paikalle vaativaa toimintaa ympäristössä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

bedlam kirjoitti:En jaksa selata tuota listaa
Ctrl+f
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Liikaa opiskelijoita ja somaleita, jotta olisi korkealla:


02650 Pohjois-Leppävaara 15,279 19,801
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NuoriD

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

bliss kirjoitti:
Nehemiah James kirjoitti:Korkealla ollaan rankingissa, mutta voittaako sillä sitten jotain?!
Joo. Hiukan vähemmän mellakkaa ja meteliä ja piipaa-autoja paikalle vaativaa toimintaa ympäristössä.
Etninen diversiteetti on vähäisempi. Esim. lasten koulussa ei taida olla ainoatakaan ruskettunutta henkilöä.

Kadulla kävelee ainoastaan valkoihoisia koiraa taluttaen.
bedlam

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
bedlam kirjoitti:En jaksa selata tuota listaa
Ctrl+f
Ai niin joo. Tai siis Omppu+f.

Ei näköjään nykyinen alue ole edes alimmassa kolmanneksessa, mutta tuleva melkolailla kärjen tuntumassa. On tosin niin uusi alue, että tuosta laskennasta on ihmismäärä vähintään tuplaantunut.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Olipa hauska huomata miten lapsuuteni lintukoto Jalkaranta oli sijoittunut listalla. Ja millaisen kirin Meilahden sairaala-alue oli tehnyt 12 vuodessa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Nehemiah James

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

NuoriD kirjoitti:Esim. lasten koulussa ei taida olla ainoatakaan ruskettunutta henkilöä.
Ottamatta kantaa siihen, onko tuo edes tavoittelemisen arvoinen asia, totean, että ei muuten pidä paikkaansa. Vähäseimmässä määrin kyllä. Se pitää paikkansa, että sinivuokkoja ei näy ihan yhtä usein kuin esimerkiksi paperi- ja sementtitehdastyöläisten kortteleissa aikoinaan. Se luo omalla tavallaan turvallisuuden tunnetta. Mutta kyllä ne hyväosaisetkin osaavat perheriidat viedä niin pitkälle, että sinivuokkoja tarvitaan rauhoittelemaan tilannetta. Vaikka omalle kohdalle ei ole mitään sattunut, niin voisi kuvitella, että alue sinällään houkuttelisi kutsumattomia yövieraita tai kesälomien aikaan "remonttimiehiä".
NuoriD

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Nehemiah James kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Esim. lasten koulussa ei taida olla ainoatakaan ruskettunutta henkilöä.
Ottamatta kantaa siihen, onko tuo edes tavoittelemisen arvoinen asia, totean, että ei muuten pidä paikkaansa.
Häh? Kai minä nyt tiedän lasteni koulun tilanteen paremmin kuin sinä.

Ps. Kutsumattomat vieraat pitävät poissa hälytysjärjestelmät.
Nehemiah James

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

NuoriD kirjoitti:Häh? Kai minä nyt tiedän lasteni koulun tilanteen paremmin kuin sinä.
Kas kun luulin sun puhuvan yleisellä tasolla.

Meillä nyt kämppä harvemmin on kokonaan tyhjillään. Mutta siis itse lähestyin asiaa yleisellä tasolla. Melkoista tavaraa ne hyväosaiset hilloaa ulkovarastoihinsa ja niissä tuskin on hälyjä. Vaiko, eikö?! Missäs sä pidät esimerkiksi pyörääsi? Onko hälyt?
NuoriD

Re: Asutko rikkaalla vai köyhällä alueella?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vaikka siis asun Top 10-alueella, niin ei täällä todellakaan mitään Rolls-Royceja näy. Tuloerothan Suomessa ovat hyvin pienet. Uskon, että keskiarvoa nostaa yksinkertaisesti se, että täällä on käytännössä pelkästään omakotitaloja. Muutama paritalo lisäksi.

Tuo omakotitalorakenne johtaa siihen, että opiskelijoita tai vuokra-asujia ei ole ja siten keskiarvo nousee.
Vastaa Viestiin