Elinluovutus

Yleinen lätinä jä kitinä

Elimet jakoon

Kyllä
28
82%
Ei
2
6%
Päätän myöhemmin
4
12%
 
Ääniä yhteensä: 34

Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16635
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Elinluovutus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Lapitii kirjoitti:Käytän ja suosittelen muillekin kudosluovutuskorttia.

Ja ennen ku alkaa se ikuinen kitinä mikä täst aiheesta aina nousee: kudosluovutuskortti on ensisijaisesti elinluovutuskortti.
Eilen tuli postissa, nyt lompakossa. Kuka sanoo, ettei Kitinäily vaikuta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Elinluovutus

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

urpiainen kirjoitti:
Lapitii kirjoitti:Käytän ja suosittelen muillekin kudosluovutuskorttia.

Ja ennen ku alkaa se ikuinen kitinä mikä täst aiheesta aina nousee: kudosluovutuskortti on ensisijaisesti elinluovutuskortti.
Eilen tuli postissa, nyt lompakossa. Kuka sanoo, ettei Kitinäily vaikuta.
Nice! *tapu tapu*
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 363
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elinluovutus

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

Mäkin hommasin parisen kuukautta sitten tuollaisen kudosluovutuskortin, kun edellinen elinluovutuskortti katosi. Tunnen itseni Hyväksi Ihmiseksi.
Loppuiko data & argumentit?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16635
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Elinluovutus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Mitens on Pertti, onko tarjota hyviä paranoidisia fobioita lisääntyvästä elinkaupasta ja sairaalapotilaiden tyhjentämisestä elimistä pikku flunssan aikana?
Henk. koht. minun mielestäni on se stna kun valtio haluaa viedä elimesikin kuolemasi jälkeen. Seuraavaksi kai kaikki varasi testamentataan suoraan valtiolle. Onhan niillekin tarvetta ja rahat ovat vähissä.
No nyt näyttää siltä, että Pertsan manaama saatanallinen kehitys uhkaa toteutua: yhä useampi siirtoelintä tarvitseva saattaa sellaisen jatkossa saada!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Elinluovutus

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

En tiedä ihan varmaksi mitä ajatella tuosta käänteestä. Toisaalta kannatan (koska tarkoitus on hyvä), toisaalta sympatiseeraan tässä hieman (expertinkin näkemystä?) että meidät jauhetaan suunnilleen jauhelihaksi kuolemamme jälkeen lupaa kysymättä. Eipä silti, kieltäytyminen on edelleen mahdollista, joten sikäli ei pitäisi vielä olla nokankoputtamista.

Minun kannaltani tämä on myös sikäli hyvä juttu ettei minun tarvitse tällaisena peruspassiivisena ihmisenä selitellä miksi en ole hankkinut elinluovutuskorttia taivaspaikan varmistaakseni. Enää ei tarvitse hankkia, menee kaikki into noilta elinluovutuskorttikeekoilijoiltakin. En usko että tulen enää erikseen kieltämään kehoni hyväksikäyttöä kuolemani jälkeen, kunhan en päädy mihinkään homonekrofiilipartyihin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Elinluovutus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kerrassaan erinomainen Dan Arielyn pätkä elinluovutuksesta. Pätkästä voi päätellä mitä systeemiä kannatan suomeen.

RP

Re: Elinluovutus

Viesti Kirjoittaja RP »

En tiedä miten suhtautua. Kaksipiippuinen juttu. Itse olen heti täysi-ikäisenä kirjoittanut elin-sekä kudosluovutuskortit. Ihan sama mitä niillä kuoltuani tehdään, toivottavasti jotain hyvää.

Todella läheisten ihmisten kanssa tämä voi olla täysin eri. Sitä tilannetta ei tiedä ennen kuin omalle kohdalle sattuu. Ymmärrän nämä tunnejutut täysin vaikka miten järkevästi koittaisi ajatella ja perustella.

Itse en ole joutunut tähän tilanteeseen, vain ruumiinavaukseen liittyvään. Ja sanottakoon, ettei reaktio ollut millään mittarilla luullunlainen. Ottaen huomioon, että olen vuosia halunnut patologiksi. Se kuollut ihminen ei ole pelkkä kylmä ruumis, se on edelleen se läheinen rakas ihminen. Asiat ei todellakaan ole aina niin yksinkertaisia. Silloin ruumiinavaus tuntui raakalaismaiselta vaikka se ei sitä noin muuten mielestäni ole. Ruumiinavauksia nähneet tietänevät, että rajulta ja kovakouraiselta toki näyttää.

Joten, jos läheiseni kuten lapseni tai mieheni olisi siinä tilassa että elimistä pitäisi luopua... En todellakaan tiedä mitä tuntemuksia silloin olisi. Varmana pidän sitä, että en pitäisi vain kylmänä ruumiina. Siltä osin mielessä olisi juuri "repiminen" ym. ketjussa käytetyt sanamuodot.

Jos asiat olisivat yksinkertaisia niin vastaisin, että menköön automaattisesti.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Elinluovutus

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Ketjun lämpö, järki ja empatia ei täysin imeydy muhun. Ei vieläkään, vaikka meidän aikuisten kortit nyt kulkevatkin siellä lompakoissa... Oon niin varma, että sillä hetkellä kun kuolleen lapseni kehoa haluttaisiin viedä leikeltäväksi ja pelastamaan muita, paskat välittäisin niistä muista. Kukaan ei saa mitään kun minulta vietiin kaikki. Itsekästä, eläimellistä, ehkä oikeasti tuntisinkin eri tavalla. Toivottavasti, koska meillä ei todellakaan ole lasten osista sovittu mitään (pitäiskö nyt uuden lain myötä sitten?). Mies todennäköisesti tappaisi hoitsut, ennen kuin antaisi ruumista edes kuolinsyynselvitykseen.

edit: Hups ku sopiva allekirjotus.
cypress
Wannabe-kitisijä
Viestit: 1
Liittynyt: 05.01.2010 16:45
Paikkakunta: Pori

Re: Elinluovutus

Viesti Kirjoittaja cypress »

Elinluovutuskortti löytyy.
Vastaa Viestiin