Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Yleinen lätinä jä kitinä
prosessi

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Toimistorotta kirjoitti:Oleellistahan asiassa oli vain se, että tiellä tapahtui kolari eikä kukaan loukkaantunut vakavasti.
Minun mielestäni olisi oleellisempaa tietää, miksi koko kolari yleensäkään uutisoitiin. Kolareita, joissa kukaan ei loukkaannu vakavasti, sattuu jatkuvalla syötöllä, eikä pääosa niistä päädy uutiseksi, vaikka poliisit olisivat käyneet paikalla.

Taidan ajaa takaa sitä, että kaikilla uutisilla on omat agendansa, koska toimittajat ovat ihmisiä henkilökohtaisine motiiveineen. Jos toimittaja vaikka sattuu asumaan lähellä Porvoon motaria ja ärsyyntyy öisin ohitse ajavien rekkojen äänistä, motivaatio kirjoittaa katalista törmäilevistä tavara-autoista lisääntyy kummasti.

Se, missä Pertti menee vikaan, on kuvitelma siitä, että nuo motiivit tulisivat ylhäältäpäin salaliitonomaisesti annettuina, eivätkä olisi toimittajien inhimillisyyttä.
Toimistorotta

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

prosessi kirjoitti:Minun mielestäni olisi oleellisempaa tietää, miksi koko kolari yleensäkään uutisoitiin. Kolareita, joissa kukaan ei loukkaannu vakavasti, sattuu jatkuvalla syötöllä, eikä pääosa niistä päädy uutiseksi, vaikka poliisit olisivat käyneet paikalla.
Kyllä nuo paikallislehdet noita tuppaa uutisoimaan. Etupäässä varmaan siksi, että ohi ajaneet paikalliset kuitenkin töllistelevät ja voivat sitten osoitella lehteä sormella ja sanoa "mää olin tuolla, siellä oli kauhee ruuhka." Tai vaikka siksi, että ei oikein ole tapahtunut muutakaan.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Prosessi, oon asunut sen verta pienellä paikkakunnalla että siellä uutisoitiin ihan kaikki. Suosikkini oli uutinen siitä kuinka joku oli keväällä kaatunut pyörällä teitten huonon kunnon takia. Oli menny takki kuraan ja osa ostoksista rikki. Siinä jutussa oli kuva myös rikkoontuneista jugurttipurkeista!
Me transmitte sursum, Caledoni!
masa

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja masa »

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseu ... OKboksi_p1


Sanon nyt että iso peukku asialle. Saa nähädä mitä mieltä olen kun hommaa pääsee testaamaan käytännnössä.
Dumis

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^ Jengi alkaa ajamaan takakontissa kiinni ja jarruttelemaan kameroiden kohdalla. Turvallista matkaa!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^^ Siellä oli jo ainakin yksi tänään, piti jarruttaa!!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
masa

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja masa »

Dumis kirjoitti:^ Jengi alkaa ajamaan takakontissa kiinni ja jarruttelemaan kameroiden kohdalla. Turvallista matkaa!
Eli silloin homma ei muuttuis yhtään miksikään. Juuri tuon takia kolmosella on vituttanutkin ajaa.
M. Hell
Kitinä paheena
Viestit: 28
Liittynyt: 02.10.2010 20:45

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja M. Hell »

Järjetöntä. Mitkähän on kulut jo pelkästään huomautusten postittamisesta ensimmäiseltä viikolta?
Dumis

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja Dumis »

masa kirjoitti:
Dumis kirjoitti:^ Jengi alkaa ajamaan takakontissa kiinni ja jarruttelemaan kameroiden kohdalla. Turvallista matkaa!
Eli silloin homma ei muuttuis yhtään miksikään. Juuri tuon takia kolmosella on vituttanutkin ajaa.
Jaa, siellä ite paljoa ajellut, mutta voin kyllä uskoa että kuvaamani toiminta varmasti vain lisääntyy, enkä oikein pidä sitä kovinkaan hyvänä asiana.
Tietty jos ne kamerat sais pois päältä ruuhka-aikana niin sitten.
Manaaja

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:^^ Siellä oli jo ainakin yksi tänään, piti jarruttaa!!
Siellä oli jo eilen ainakin kuusi jotka huomasin.

Mun mielestä toi on vähän älytöntä. Siellä oli tolppia pystytetty osuuksille joissa on kolme rinnakkaista kaistaa per menosuunta. Mitä jos räpsäistyssä kuvassa ajaa kolme autoa rinnakkain? Kamera tuskin pystyy kertomaan kuka niistä ajoi ylinopeutta ja kuka ei? Onko missään muualla kameroita moisilla osuuksilla?

Muutenkin ruuhka-aikaan tapahtuu noita venymisiä ja supistumisia jonoissa, jolloin välillä jono etenee kahtakymppiä ja välillä mennäänkin kympin ylinopeutta ihan huomaamatta kun liikennevirran mukana ajetaan. Tollaisissa tilanteissa ei jotenkin tekisi mieli jäädä tupeksijaksi tai muutenkaan tuijottelemaan nopeuttaan pilkuntarkasti kun tarkoituksena on sujuva liikennöinti muiden mukana. On helppo ajaa vakionopeudensäädin päällä sallittua nopeutta silloin kun noita supistuvia ja venyviä jonomuodostelmia ei synny, mutta niiden aikana se menee kyllä vaikeaksi.
masa

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja masa »

Dumis kirjoitti: Jaa, siellä ite paljoa ajellut, mutta voin kyllä uskoa että kuvaamani toiminta varmasti vain lisääntyy, enkä oikein pidä sitä kovinkaan hyvänä asiana.
Tietty jos ne kamerat sais pois päältä ruuhka-aikana niin sitten.
Itse olen kelannut kehäkolmosta päästä päähän 2½ vuotta. Varsinkin Lahdentien ja Vihdintien välinen osuus on ollut todella perseestä ajaa jatkuvan pujottelumentaliteetin takia.
Ajan mielummin 80 koko matkan, kuin seilaan kaistalta kaistalle 80-90 välillä. Varsinkin yhteen väliin kolmosella liikkuvat hiekka-autot aiheuttivat uskomatonta vitutusta kelaamalla 95 lasissa 80 alueella puskurissa kiinni ja painostamssa ohitusta koko ajan.

Sitten kun yritit ajaa muun liikenteen mukana, pääsit varmasti kyttien kamera-auton linssiin niillä muutamalla yleisellä kyttäyspaikalla, joissa nyt siis on kamerat..

No, joka tapauksessa ne pöntöt on nyt tulossa. Katsotaan sitten miten homma toimi kun risteysalueremontit on valmiit. Itse en usko että huonommaksi voi mennä. Pertti toki on erimieltä.
Manaaja

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Huora Harakka
Kitinäaddikti
Viestit: 56
Liittynyt: 18.02.2011 11:21

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja Huora Harakka »

^ Saamarin Andy!

Huora Harakka
Kitinäaddikti
Viestit: 56
Liittynyt: 18.02.2011 11:21

Re: Ylinopeuden sanktioraja 6 km/h

Viesti Kirjoittaja Huora Harakka »

Kottarainen kirjoitti:Harmittaa kun on toi Pasilakin päässyt menemään vähän ohi nyt.
Mäkin innostuin nyt just tylsyyttäni katselemaan Yle Areenasta. On nää hauskoja.
Vastaa Viestiin