Kuorsaatko?

Yleinen lätinä jä kitinä

Kuorsaatko?

Tietääkseni kuorsaan yleensä
6
21%
Tietääkseni kuorsaan satunnaisesti
9
31%
Tietääkseni en kuorsaa (paitsi ehkä flunssaisena)
13
45%
Tiedän että kuorsaan, mutta en halua myöntää sitä
1
3%
 
Ääniä yhteensä: 29

bedlam

Re: Kuorsaatko?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Se ole mies eikä mikhän, joka kuorsoa lainkaan. Kännissä varsinkin röhisen kuin ladon ovi.
Manaaja

Re: Kuorsaatko?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vaola kirjoitti:Mä sijoitin joku aika sitten huimat 6 euroa korvatulppiin. Jotenkin ne päässä nukkumisesta vaan tulee semmoinen "ahdas olo".
Ihmettelen ylipäätään että joku pystyy saamaan unta ilman perskännejä siinä pään sisäisessä klaurstrofobiaolossa.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Kuorsaatko?

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Joskus toi kyljelle työntäminen auttaa mut ei todellakaan esim. viime yönä. Se tuntu sellaselta tasaselta joka-henkäsyllä-murisen-maailman-vesikirppukokoon -jylinältä. Korvatulpissa en enää kykene nukkumaan, eikä unilääkkeetkään oo vaihtoehto kun oon huomannu miten huonosti toi jyrisevä vuoreni lasten itkuihin heräilee...

Nyt oon nukkunu niin pirusti päiväunta, että ens yönä valvon varmaan senkin vuoksi. Mut eipä haittaa, meillä nimittäin testataan nyt sitten joku suuhun suihkittava töhnä. Apteekkireissulta jyrisevä vuori toi myös ruusuja ja pistelen sitten niillä hereille jos ei suuhun suihkuttelut (not the golden ones!!!) jeesi. Jännittäviä aikoja, miehen sanoin lopun alkua. Ihanan optimistista. 8)
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kuorsaatko?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Se on se ikä(tai muutama kilo lisäpainoa?). Ei tuo munkaan yksilö ikinä kuorsannu pari vuotta sitten, nyt pienikin nuha tai jos alkoholilla on osuutta asiaan niin kyllä voi kyllä. Parasta on se "No mikset herättäny mua, oisin vaihtanu asentoo.." - kun on herättäny ja vaihdattanu asentoa sen kymmenen kertaa yössä. Meen kyllä itse suosiolla toiseen huoneeseen nukkumaan. Mutta en katso tätä niinkään pahaksi ongelmaksi, kun normioloissa ei jylinä vaivaa.

Viime yönä kuuntelin äitini kuorsausta, sitten turvauduin tulppiin.
Prepare for the worstest.
Kai Nalo

Re: Kuorsaatko?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Manaaja kirjoitti: Ihmettelen ylipäätään että joku pystyy saamaan unta ilman perskännejä siinä pään sisäisessä klaurstrofobiaolossa.
Helppoa kuin heinänteko. Tottumiskysmys ja kun tottuu, alkaa ihana euforia kun voi nukkua ihan missä metelissä vaan :h:

Ja ei. ei mitään apteekin kallita tulppia, vaan ihan tavallisia 3M:sen raksatulppia. Ne on ehdottomasti parhaat noin 3 vuoden melkein jokayön kokemuksella.

Kuva
Jenny Daa-aah! ling

Re: Kuorsaatko?

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

nowaysis kirjoitti:Se on se ikä(tai muutama kilo lisäpainoa?). Ei tuo munkaan yksilö ikinä kuorsannu pari vuotta sitten, nyt pienikin nuha tai jos alkoholilla on osuutta asiaan niin kyllä voi kyllä. Parasta on se "No mikset herättäny mua, oisin vaihtanu asentoo.." - kun on herättäny ja vaihdattanu asentoa sen kymmenen kertaa yössä. Meen kyllä itse suosiolla toiseen huoneeseen nukkumaan. Mutta en katso tätä niinkään pahaksi ongelmaksi, kun normioloissa ei jylinä vaivaa.

Viime yönä kuuntelin äitini kuorsausta, sitten turvauduin tulppiin.
Kai se on se ikä kun ei ole painossa juuri muutoksia, eikä alkoholikaan kuulu normisti iltoihin. Rupee kyllä ehkä itelläni kuulumaan...

Jännä, ettei mua vauvan takia oo häirinny eri huoneissa nukkuminen mut nyt kun SYY on selkeesti miehen ni en tosiaankaan voi viettää eri sängyssä loppuliittoa. Ja kun vauvaa ei oo ni tartten yöllistä halailua isolta! Ehkä mun ehdottomuus poistuu jo kun se edes yrittää jotain himskatin suihketta. Ehkä.

edit: Ah, eka kunnon yö takana hetkeen. Luv it.
Viimeksi muokannut Jenny Daa-aah! ling, 23.10.2009 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kai Nalo

Re: Kuorsaatko?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Vaola kirjoitti:
Ja mun useamman vuoden kokemuksella eivät pysy korvissa, jolloin ei hyötykään ole kovin kummoinen. :P
Varmasti pysyy, kun käytät niiitä oikein. Ne nimittäin pitää saada korvakäytävään niin syvälle, että just saat ne vielä pois. Jos laitat ne vaan korvaan siten, että 3/4 osaa on ulkopuolella niin taatusti putoaa.

Kuva
Pyöritä tulpan pyöristettu pää sormien välissä teräväksi kärjeksi ja kastele kärki syljellä. Tolla konstilla ne luikathtaa paikoilleen todella näppärästi.
Viimeksi muokannut Kai Nalo, 23.10.2009 8:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Dumis

Re: Kuorsaatko?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Mä kyllä nukun ihan hyvin tulpat päässä, niitä on myös eri kokoja.

t: työssä tulppia joskus käyttävä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kuorsaatko?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Vaola kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti:Ja ei. ei mitään apteekin kallita tulppia, vaan ihan tavallisia 3M:sen raksatulppia. Ne on ehdottomasti parhaat noin 3 vuoden melkein jokayön kokemuksella.
Ja mun useamman vuoden kokemuksella eivät pysy korvissa, jolloin ei hyötykään ole kovin kummoinen. :P
Ehkä sulla on kierot korvakäytävät, mutta mulla edelleen ne mainostamani Multi Max korvatulpat ovat parhaimmat käyttömukavuudeltaan. Näytettäisiin myytävän esim. tuolla: http://www.temrex.fi/verkkokauppa/produ ... s.php?p=90

EDIT: Öööh, myyvät ainoastaan 200 parin pakkauksissa, 42,39€/200 kpl? :roll: Etsi muita jälleenmyyjiä.

Näyttää tuolla sivustolla olevan monia muitakin vaihtoehtoja. Tuota selaamalla kässäsin vasta nyt että nuo Multi Maxit on vieläpä "kahden koon korvatulpat". Minä tiivistän ja tungen aina isomman punaisen pään korvakäytävään, ahdaskorvaisemmille ilmeisesti sitten olisi tuo keltainen pää.

Ainakin mulla pysyvät hienosti paikoillaan, tuntuvat korvissa pehmeämmiltä (=huomaamattomilta) kuin muut kokeilemani korvatulpat, ja ne on myös helppo saada korvista pois koska toisesta päästä saa aina helposti kiinni. Joitakin muita korvatulppia olen joskus tunkenut niin syvälle ettei sileästä katkaistusta päästä ole meinannut saada enää kiinni ulosottoa varten.

Ainoa miinus noille Multi Maxeille tulee siitä että ne ovat aika hassun näköiset korvissa kun korvista pilkistää edestäkin katsoessa värikkäät "antennit". En myöskään tiedä vaimentavatko ne yhtä tehokkaasti kuin jotkin muut, mutta ovat ne ainakin mulle riittäneet esim. töissä testilabrassa jossa on tosi kova melu, ja lentomatkoilla joissa piltit huutavat lähistöllä häiriten yöunta. Myös kotona nukkuessa on joskus kokeiltu (remppa käynnissä, aloittavat widdu jo seitsemältä).
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Manaaja

Re: Kuorsaatko?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kai Nalo kirjoitti:Tottumiskysmys ja kun tottuu, alkaa ihana euforia kun voi nukkua ihan missä metelissä vaan :h:
Ei se kaikille ole.
Kai Nalo kirjoitti:Ja ei. ei mitään apteekin kallita tulppia, vaan ihan tavallisia 3M:sen raksatulppia. Ne on ehdottomasti parhaat
Ei ne kaikille ole.
Kai Nalo kirjoitti:Varmasti pysyy, kun käytät niiitä oikein.
Ei ne kaikilla pysy.
Kai Nalo

Re: Kuorsaatko?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Manaaja kirjoitti: Ei se kaikille ole.

Ei ne kaikille ole.


Ei ne kaikilla pysy.

Harmi. No ei voi sitten kuin kärsiä.
Manaaja

Re: Kuorsaatko?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kai Nalo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Ei se kaikille ole.

Ei ne kaikille ole.

Ei ne kaikilla pysy.
Harmi. No ei voi sitten kuin kärsiä.
Väärin. Ei kuorsaaminen ole mikään oletusasetus.
Kai Nalo

Re: Kuorsaatko?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Manaaja kirjoitti: Väärin. Ei kuorsaaminen ole mikään oletusasetus.
Niin, en minäkään pidä korvatulppia sikis että minä kuorsaan tai kihlattuni kuorsaisi.
Manaaja

Re: Kuorsaatko?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kai Nalo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Väärin. Ei kuorsaaminen ole mikään oletusasetus.
Niin, en minäkään pidä korvatulppia sikis että minä kuorsaan tai kihlattuni kuorsaisi.
No, en tiedä niitä syitä miksi pidät, mutta minulta ne syyt ilmeisesti joka tapauksessa puuttuvat.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kuorsaatko?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Vaola kirjoitti:Ne mun ovat tällaiset:

Kuva

Eivät mitkään megahienot, mutta jostain syystä pysyvät hyvin mun korvissa.
Kappas, mulla on ihan samat (tai ainakin samannäköiset) töissä, mutta siniset. En tykkää ollenkaan, ne nimittäin tippuvat helposti pois paitsi jos tungen ne niin syvälle että korvakäytäviäni alkaa oikeasti kivistää jo puolen tunnin käytön jälkeen. Niistä sitten siirryin noihin värikkäisiin Mad-Maxeihin.

Taidamme olla yksilöitä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Vastaa Viestiin