Ostetaan elämä

Yleinen lätinä jä kitinä
SingleMalt

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

KGrilli kirjoitti:jos sä kerran tiedät tämän, miksi et kehitä henkisiä ominaisuuksiasi kestämään sitä tylsyyttä ja ryhdy nauttimaan tylsästä elämästä?
Henkisten ominaisuuksien kehittäminen kuulostaa sarasvuon lanseeraamalta jargonilta. Minkä takia pitäisi tyytyä tylsään elämään?
Patz

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja Patz »

Yksi elämä myös tänne kiitos. Sellainen onnellinen jos saa toivoa.
KGrilli

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

SingleMalt kirjoitti:
KGrilli kirjoitti:jos sä kerran tiedät tämän, miksi et kehitä henkisiä ominaisuuksiasi kestämään sitä tylsyyttä ja ryhdy nauttimaan tylsästä elämästä?
Henkisten ominaisuuksien kehittäminen kuulostaa sarasvuon lanseeraamalta jargonilta. Minkä takia pitäisi tyytyä tylsään elämään?

tarkoitin lähinnä sitä, että jos tiedät että tylsyys tulee aina vastaan niin eikö kannattaisi sopeutua ja tajuta että se on osa ihmisen elämää. se, että se sitten niin kovasti rassaa, että on pakko pistää tietyin väliajoin kaikki matalaksi ja aloittaa aina uutta/opiskella täysin uusi ammatti tms. kuvaa MUN MIELESTÄ henkistä epäkypsyyttä ja sitä että ei ole voimia kestää elämän realiteetteja. sitä, että kuvittelee elämän olevan ainaista juhlaa ja ilotulistusta ja niitä äärifiiliksiä.

eli, jos henkisiä ominaisuuksia kehittämällä (hyväksyntää realiteettien edessä, oman minän tuntemista ja oman itsensä kanssa toimeen tulemista, sallimalla itselleen ilot pienistäkin asioista, ystävien ja harrastusten arvostaminen tärkeäksi elämänsisällöksi jne jne jne / esimerkit siis omasta elämästäni ja omasta työstäni kohti onnellisuutta ilman extremeilyä) voi saavuttaa sielulleen rauhan, niin sitä kohti tietenkin kannattaa pyrkiä. eiks jeh?

pakenemalla ja aina uudelleen aloittamalla, kohtaamatta niitä todellisia syitä siihen levottomuuteen ja pahaan oloon menee aina vain ojasta allikkoon ja kohtaa samat ongelmat varmasti uudelleen...
SingleMalt

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

KGrilli kirjoitti:tarkoitin lähinnä sitä, että jos tiedät että tylsyys tulee aina vastaan niin eikö kannattaisi sopeutua ja tajuta että se on osa ihmisen elämää. .
Et nyt näytä ymmärtävän pointtia. Rautalankaa: En halua hyväksyä. En halua myöntää elämän olevan sänky, työ, koti ,sänky-mallissa.

Joku on joskus sanonut että ammattia pitäisi vaihtaa viiden vuoden välein. Olen samaa mieltä siksi, että se on hyvä tapa hankkia kokemusta ja nähdä asioita toisin. Hyväksyminen ja myöntyminen on heikkomielistä tylsistymistä, vailla ärsykkeitä. Sellainen elämä ei sovi elohiirelle.


Elcon reissumiehen elämä kosii minua. Siinä puuhassa on munaa.
KGrilli

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

SingleMalt kirjoitti:
KGrilli kirjoitti:tarkoitin lähinnä sitä, että jos tiedät että tylsyys tulee aina vastaan niin eikö kannattaisi sopeutua ja tajuta että se on osa ihmisen elämää. .
Et nyt näytä ymmärtävän pointtia. Rautalankaa: En halua hyväksyä. En halua myöntää elämän olevan sänky, työ, koti ,sänky-mallissa.

Joku on joskus sanonut että ammattia pitäisi vaihtaa viiden vuoden välein. Olen samaa mieltä siksi, että se on hyvä tapa hankkia kokemusta ja nähdä asioita toisin. Hyväksyminen ja myöntyminen on heikkomielistä tylsistymistä, vailla ärsykkeitä. Sellainen elämä ei sovi elohiirelle.
oletko varma tuosta sanonnasta? ettei se vaan ole "työpaikkaa", ei "ammattia"?

se, että et halua hyväksyä on sitten oma ongelmasi. suurin osa ihmisistä hyväksyy ja ovat onnellisia rauhoituttuaan ja tajuttuaan mitä ihmisen elämä on. se on sänky-työ-koti-sänky... paitsi että jotkut meistä laittavat siihen väliin harrastukset-ystävä-leffat-keikat-kulttuuri-parisuhde jne ja nauttivat sisältörikkaasta elämästä.
SingleMalt

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

KGrilli kirjoitti: oletko varma tuosta sanonnasta? ettei se vaan ole "työpaikkaa", ei "ammattia"?
Olen. Ammattia.
KGrilli

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

SingleMalt kirjoitti:
KGrilli kirjoitti: oletko varma tuosta sanonnasta? ettei se vaan ole "työpaikkaa", ei "ammattia"?
Olen. Ammattia.

no joka sellaisen sanonnan on kehittänyt on keskittymishäiriöinen ja lyhytjännitteinen nörtti.
SingleMalt

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

KGrilli kirjoitti:no joka sellaisen sanonnan on kehittänyt on keskittymishäiriöinen ja lyhytjännitteinen nörtti.
Kai jotkut saavat kiksejä siitä, että istuvat vuodesta toiseen autossa 50 000 km, eivätkä kaipaa muuta. Minusta se on kehittymisen lopettamista.
Miksi opetellla kävelemään, kun konttaamallakin pääsee eteenpäin.
KGrilli

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

SingleMalt kirjoitti:
KGrilli kirjoitti:no joka sellaisen sanonnan on kehittänyt on keskittymishäiriöinen ja lyhytjännitteinen nörtti.
Kai jotkut saavat kiksejä siitä, että istuvat vuodesta toiseen autossa 50 000 km, eivätkä kaipaa muuta. Minusta se on kehittymisen lopettamista.
Miksi opetellla kävelemään, kun konttaamallakin pääsee eteenpäin.

taas sä menet henkilökohtaiseen vittuiluun. en mä viitsi kommentoida tähän mun urakehitystä ja sitä mä nykyisin teen. mutta tyytyväinen olen ja nautin jokaisesta päivästä muuttuvien haasteiden parissa.
SingleMalt

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

KGrilli kirjoitti:taas sä menet henkilökohtaiseen vittuiluun. .
Höpö höpö.Sä vain koet kaiken henkilökohtaisena vittuiluna. Otin sen siksi esimerkiksi, että omaksuisit ajatuksen, koska muuten et näköjään pysty asiaa ajattelemaan toisin.

Tämän keskustelun voi näköjään lopettaa tähän. Tulos on yhtä hedelmällinen, kuin opettaisi nälkäistä ajokoiraa syömään hitaasti ja nauttien.

Pidä tunkkisi.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja Mojo »

KGrilli kirjoitti:miksi et kehitä henkisiä ominaisuuksiasi kestämään sitä tylsyyttä ja ryhdy nauttimaan tylsästä elämästä?
Jos ei kukaan koskaan olisi ollut tyytymätön mihinkään istuisimme vieläkin puissa munasillaan ja heiteltäisi toisiamme paskalla


Miten kity tostakin eroaa en tiedä....
Viimeksi muokannut Mojo, 27.10.2005 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
KGrilli

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

niin, elämä on. tylsää, tasapaksua, tavanomaista, arkea. ei sille minkään oikein voi. jotkut tietty elää sitä extremesti. onhan kaikki sellaiset harrastukset kuin esim. sukellut, laskuvarjohyppy, vuorikiipeily jne saavuttaneet koko ajan enemmän ja enemmän suosiota. ja näillähän ihmiset kait hakevat sitä "huippukokemusta".

se on hienoa että on keinoja joilla sitä arkea voi värittää. elco mainitsi myös matkailun, joka on hyvä esimerkki siitä. tavallaan sellaista lyhytkestoista arjesta pakenemista, mutta paluu tavalliseen elämään kuitenkin aina odottaa. ja silloinhan se perussetti tuntuukin taas paljon vähemmän stressaavalta jne kun on käynyt katselemassa muitakin mantuja.
KGrilli

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

M-ojo kirjoitti:
KGrilli kirjoitti:miksi et kehitä henkisiä ominaisuuksiasi kestämään sitä tylsyyttä ja ryhdy nauttimaan tylsästä elämästä?
Jos ei kukaan koskaan olisi ollut tyytymätön mihinkään istuisimme vieläkin puissa munasillaan ja heiteltäisi toisiamme paskalla


Miten kity tostakin eroaa en tiedä....
niin, tässä kai oli kyseessä tilanne kun kaikki on jo periaatteessa kunnossa. sisäinen tyhjyys, levottomuus jne. onko ratkaisu siihen kaiken jättäminen ja aina uusi alku? sitä mä tässä mietin.
So Easy

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja So Easy »

EDIT: Zit, nada, nil.
Viimeksi muokannut So Easy, 27.10.2005 22:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Runkkis

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Itse olen käynyt hieman saman tapaisia ajatuksia läpi tänä vuonna. Keväällä kovasti mietin tyytyväni osaani, sillä työtään vihaavia ihmisiä on Suomi täynnä. Ajattelin, että työ, josta saan pienen, mutta riittävän korvauksen, jotta voin karata kuukaudeksi tai reiluksi ulkomaille, riittäisi jonkinmoiseen onnelisuuteen. Mutta ei, Työ, jossa tulee vietetty keskimäärin kolmanneksen ajastaan ei käy, jos sitä vihaa...

Jos kuuden viikon reissulla tulee keskellä Vietnamin maaseutua mieleen, että kuinka vihaakaan työtään ja harkitsee vakavissaan lähettävänsä pomolleen irtisanoutumistekstiviestin, niin jotain asialle pitäisi tehdä. Seuraavassa kehityskeskustelussa, otin asian puheeksi pomoni kanssa... Kärsivällisesti jaksoin muutaman kuukauden odottaa ja nyt ehkä odotus palkitaan ja edessä on uudet haasteet, josta ehkä saa virtaa taas jaksaa jonkin aikaa.

Kannattaa ehkä miettiä mitä asioita sitä arvostaa elämässään. Jos asia on työ, niin sitten asialla kannattaa tehdä jotain. Se voi vaatia uudelleen kouluttautumista täysin uudelle alalle tai sitten omien taitojen kehittämistä omalla alallaan ja mahdollista perseen nuolemista.

Jos taas työ ei ole se asia mikä saa sinut onnellseksi, niin mikset sitten satsaa johonkin muuhun vaikka vapaa-aikaan tai mahdolliseen parisuhteeseen/perheeseen. Taisit sanoa, että tienaat melko hyvin, joten olet siinä määrin onnellisemmassa asemassa kuin moni muu, koska sinulla on siihen varaa.

Jokatapauksessa kannattaa miettiä mitä haluaa ja tehdä se... Olen saanut sinusta sellaisen käsityksen, että sinulla on siihen resursseja, jos vaan itse haluat. Harvan taidat/tiedot/älykkyys ovat kuitenkaan Gaussin käyrän oikealla puolella, joten olet jälleen kerran paremmassa asemassa kuin muut. Se on vaan sinusta itsestäsi kiinni.

Itse tekisin jotain ihan muuta kuin nyt, jos olisin vaan luova, lahjaksa ja älykäs, mutta tyydyn osaani.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

KGrilli kirjoitti:niin, elämä on. tylsää, tasapaksua, tavanomaista, arkea. ei sille minkään oikein voi.
Höppeliskukkelis.

Ärsyttää melkein vihaksi asti tuo ihmisten elämän kuuluukin olla tyhmää -jaaritus (käytä rauhassa omalta osaltasi PROVO-kortti, jos haluat - näin ajattelevia ihmisiä on paljon). Ei hemmetti kuulu. SM:n arviointivirhe on ilmenemismuotojen näkemisessä sisältöä määräävämpänä, sinun taas siinä, että olet uskonut kun elämäänsä kyllästyneet "aikuiset" ovat tarpeeksi monta kertaa sanoneet: "Kyllä se vielä sinunkin kohdallasi paskaksi kääntyy".

Tokihan ihminen voi ja saa myös vaikka matkailla tai muulla tavalla paeta arkea niin halutessaan, mutta pitkäkestoisemman tasapainon löytymisen avain on kuitenkin siinä, että tekee arjestaan elämänsä suurinta juhlaa. Itse en ole "bilettänyt" enkä "vaihtanut viihteelle" yli kymmeneen vuoteen. Ei ole tarvetta, ei tee mieli. Valitsen mieluummin ihanan arjen, kotona. Ensimmäisellä lomamatkallani ever kävin viime kesänä, sekin oli poikaystävälle myös työmatka (muuten tuskin olisi tullut lähdettyä). En harrasta mitään extreme-lajeja, en juo itseäni humalaan, en hae elämääni jännitystä irtosuhteista tai kaksoiselämästä - en oikeastaan tee mitään, mitä ihmiset yleensä kutsuvat "hauskanpidoksi". Netissäkään en pyöri oikeaa elämää paossa. Ja silti sanon, että elämän ei kuulu olla ikävää.
SingleMalt

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Runkkis kirjoitti:Työ, jossa tulee vietetty keskimäärin kolmanneksen ajastaan ei käy, jos sitä vihaa...
Tämä se yksi syy vitutukseen onkin. Duuni joka ei motivoi, mutta toisaalta helppo, vähän duunia vaativa ja ihan hyvin palkattu. - Inho ei ole vielä niin suuri, että irtisanoisi itsensä.
Itse tekisin jotain ihan muuta kuin nyt, jos olisin vaan luova, lahjakas ja älykäs, mutta tyydyn osaani.
Samassa veneessä ollaan. Oma laiskuus estää rynnimästä eteenpäin. Uskaltamisesta ja päättämisestä ei ole kyse, vaan siitä että turvautuu liian helposti tuttuun ja turvalliseen.

No, tuskin olen ainut it-konsultti, joka kiroaa toimenkuvaansa ja etenemismahdollisuuksiaan.
KGrilli

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

EveryWoman kirjoitti:
KGrilli kirjoitti:niin, elämä on. tylsää, tasapaksua, tavanomaista, arkea. ei sille minkään oikein voi.
Höppeliskukkelis.

Ärsyttää melkein vihaksi asti tuo ihmisten elämän kuuluukin olla tyhmää -jaaritus (käytä rauhassa omalta osaltasi PROVO-kortti, jos haluat - näin ajattelevia ihmisiä on paljon). Ei hemmetti kuulu. SM:n arviointivirhe on ilmenemismuotojen näkemisessä sisältöä määräävämpänä, sinun taas siinä, että olet uskonut kun elämäänsä kyllästyneet "aikuiset" ovat tarpeeksi monta kertaa sanoneet: "Kyllä se vielä sinunkin kohdallasi paskaksi kääntyy".

Tokihan ihminen voi ja saa myös vaikka matkailla tai muulla tavalla paeta arkea niin halutessaan, mutta pitkäkestoisemman tasapainon löytymisen avain on kuitenkin siinä, että tekee arjestaan elämänsä suurinta juhlaa. Itse en ole "bilettänyt" enkä "vaihtanut viihteelle" yli kymmeneen vuoteen. Ei ole tarvetta, ei tee mieli. Valitsen mieluummin ihanan arjen, kotona. Ensimmäisellä lomamatkallani ever kävin viime kesänä, sekin oli poikaystävälle myös työmatka (muuten tuskin olisi tullut lähdettyä). En harrasta mitään extreme-lajeja, en juo itseäni humalaan, en hae elämääni jännitystä irtosuhteista tai kaksoiselämästä - en oikeastaan tee mitään, mitä ihmiset yleensä kutsuvat "hauskanpidoksi". Netissäkään en pyöri oikeaa elämää paossa. Ja silti sanon, että elämän ei kuulu olla ikävää.

ehkä mä olen ilmaissut itseäni hunosti, mutta olen täsmälleen samaa mieltä kuin sinä. että se arki sinänsä ei ole tylsää, se on sitä oikeaa elämää. se, että siitä puuttuu ne huippukokemukset, joiden perässä ihmiset nykyään ravaavat ei tee siitä minulle tylsää. arki = tylsää käsitteenä, sitä että ei tapahdu elämässä mitään erikoista. silti voi olla onnellinen ja kokea elämänsä sisältörikkaaksi.

itse alan vasta nyt luopua pilettämisestä ja viihteilystä, ja silti tuntuu että koko ajan menen vaan onnellisempaan ja parempaan suuntaan.

jännä juttuö.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

SingleMalt kirjoitti:
gullible kirjoitti: Minusta kyseessä on asenneongelma.
Haluamatta lannistaa niin sanon, että jo se, että aprikoit tuollaista jossain internetin keskustelupalstalla etkä tee asialle mitään kertoo omaa kieltään.
Huh. Olet kyllä pirunmoinen tosikko.

Tämä on keskustelupalsta eikös? Täällä käsittääkseni on tarkoitus puhua asioista joita mielessä pyörii. Tämä avaus ei ollut mikään "neuvokaa mua, mä en itse pysty" -avaus, vaan muutama ajatus parin viimeisen vuoden ajalta, ja kuten huomasit, moni muukin funtsii samoja asioita.
Joo, Gullible. Yritä olla rakentava sen sijaan että sanot Sä et vain osaa. Aina kannattaa kysyä, jos jokin vaivaa mieltä. Aina kannattaa suhtautua niin, että asioista on mahdollista oppia jotakin uuttakin. Ja jos huomaa tietävänsä jotakin josta jollekin toiselle on hyötyä, on kannattavampaa kertoa se avoimesti panttaamisen ja parjaamisen sijaan. Sen toisen kannalta kannattavampaa, mutta myös oman onnellisuuden kannalta. Kuten sanottu, antaminen ei ole mikään turha juttu elämässä.
SingleMalt kirjoitti:Alustuksen pointti on se, että vaikka asiat olisivat miten hyvin tahansa, tulee tylsys aina ennemmin tai myöhemmin vastaan.
Olen eri mieltä. Ulkoiset asiat (= työpaikka, talous, perhe, auto, vapaa-ajan määrä jnejnejne.) voivat olla miten hyvin tahansa vailla vaikutusta henkilön onnellisuuteen. Sisäisillä asioilla sen sijaan on vaikutusta. Näitä ovat ainakin ne, mitä tuolla aiemmin luettelin - eli tunteisiin ja tuntemiseen liittyvät ja sitten se antaminen. Mieti, miltä sinusta tuntuu. "Ihan ok" on pahin mahdollinen vastaus tuohon (silloin ei tunnu oikeastaan miltään). Mieti, mitä sinä annat muille ihmisille. Voisitko antaa enemmän? Ja tässäkin henkisten asioiden antamisella on paljon suurempi merkitys kuin esim. rahan tai tavaran antamisella (oman kokemukseni mukaan).
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

SingleMalt kirjoitti:
Runkkis kirjoitti:Työ, jossa tulee vietetty keskimäärin kolmanneksen ajastaan ei käy, jos sitä vihaa...
Tämä se yksi syy vitutukseen onkin. Duuni joka ei motivoi, mutta toisaalta helppo, vähän duunia vaativa ja ihan hyvin palkattu. - Inho ei ole vielä niin suuri, että irtisanoisi itsensä.
Eli "helppo" ja "vähän duunia vaativa" ovat plus-listallasi? Minä panisin moiset ennemmin miinuslistalle, itse asiassa. Ne kun vähentävät mahdollisuuksia antaa. Hullunkurista?
So Easy

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja So Easy »

KGrilli kirjoitti:niin, elämä on. tylsää, tasapaksua, tavanomaista, arkea. ei sille minkään oikein voi. jotkut tietty elää sitä extremesti. onhan kaikki sellaiset harrastukset kuin esim. sukellut, laskuvarjohyppy, vuorikiipeily jne saavuttaneet koko ajan enemmän ja enemmän suosiota. ja näillähän ihmiset kait hakevat sitä "huippukokemusta".
Ihmettelen.

Teen varmaan jollain mittapuulla aika paljon töitä ja suurella osalla lopustakin ajasta pitkäksi venähtänyttä tutkimusta (mikä tosin ei ole erityisen lystiä, mutta onneksi kohta siitä eroon pääsen, ja pointti on että kuitenkin haluan saattaa sen loppuun). En todellakaan harrasta mitään extremeä. Edes televisiota en katso lainkaan (pl. elokuvia DVD:ltä aika usein), alkoholia en juo juuri muuten kuin ruoan kanssa (mikä ei tarkoita että muulloin vastustaisin kiusausta, sillä sellaista ei ole), "ulkona käyntikin" tarkoittaa minulle kävelyä tai juoksulenkkiä.

Elämäni on varmasti tylsää? Tasapaksua? Kaikkea muuta. Koen eläväni täyttä elämää, omaa elämääni, juuri niin kuin itse haluan.

Sen sijaan että alkaisin listata tähän jotain metodologiaa tai kerrata, minkälainen polku on tullut kuljettua, heitetäänpä ennemmin takaisin kysymys: Miten tämä on mahdollista?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Omaa tyhjän tuntuista elämääni jonkin aikaa miettineenä olen tullut tulokseen, että työpaikkani, niin tarkoituksettomalta kuin se ajoittain tuntuukin, haluan pitää. Työ olkoon se vakaa pohja, jonka päälle pinoan muun elämäni. Toisella silmällä kyllä tarkkailen muualla vapautuvia virkoja, mutta alaa en vaihda. Työn kaiken puolisesta keveydestä johtuen pitäisi sitten löytää lisää painoa muulle elämälle.

Oikeastaan tiedän, mistä tämä tyhjyyden ja tarkoituksettomuuden tunne elämässäni johtuu. Karkeasti sanottuna viimeisistä kymmenestä vuodesta viisi ensimmäistä meni pätkäelämää viettäessä. Uusi paikkakunta, opiskelut, kaverit ja uusi elämä. Sama taas vuoden kuluttua alusta uudelleen. Aina alusta rakennettu uusi elämä ja uudet kuviot, jotka sitten huoletta jätti taakseen aloittaakseen seuraavassa paikassa alusta. Viimeiset viisi vuotta meni tiiviissä parisuhteessa, jossa jakoi elämänsä toisen ihmisen kanssa.

Nyt sitten pitäisikin pärjätä yhdessä ja samassa elämässä paikoillaan ja ihan yksin. Tiukkaa tekee, kun on tottunut ottamaan ja lähtemään ja jättämään monimutkaiset asiat taakseen. Ihmissuhteissa se tarkoittaa, että ensimmäisen kerran elämässäni törmään johonkin yhdenillanjutun ihmiseen uudelleen ja olen tekemisissä ex-seurustelukumppanin kanssa. Töissä tajuan, että tässä paikassa, tässä virassa teen näitä samoja työtehtäviä vuodesta toiseen samojen ihmisten ympäröimänä. Ystäviin pitäisi pystyä luomaan oikeasti syvä ja läheinen suhde, sillä he eivät ole menossa vaihtoon, enkä minä en ole lähdössä mihinkään. Paikallaan oleminen sukkaa. Mahdankohan mä koskaan juurtua paikoilleni?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
So Easy

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja So Easy »

EveryWoman kirjoitti:...
No voi helvetti.
SingleMalt

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

EveryWoman kirjoitti: Eli "helppo" ja "vähän duunia vaativa" ovat plus-listallasi?
Miten niin plus-listalla? Ymmärsit väärin. Yhdistä ne sanoihin "ei motivoiva" niin olet kärryillä.
Runkkis

Re: Ostetaan elämä

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

EveryWoman kirjoitti:
SingleMalt kirjoitti:
Runkkis kirjoitti:Työ, jossa tulee vietetty keskimäärin kolmanneksen ajastaan ei käy, jos sitä vihaa...
Tämä se yksi syy vitutukseen onkin. Duuni joka ei motivoi, mutta toisaalta helppo, vähän duunia vaativa ja ihan hyvin palkattu. - Inho ei ole vielä niin suuri, että irtisanoisi itsensä.
Eli "helppo" ja "vähän duunia vaativa" ovat plus-listallasi? Minä panisin moiset ennemmin miinuslistalle, itse asiassa. Ne kun vähentävät mahdollisuuksia antaa. Hullunkurista?
Jossain vaiheessa sitä vaan täytyy tehdä valinta keskittyykö elämässään enemmän työhön, kun muuhun elämään. Jotkut valitsevat sen helpon työn, mutta ehkä rikkaamman vapaa elämän.

Onko se huonompi juttu, jos valitsee haasteellisen työn sijasta jotain muuta? Haasteita ja onnistumisen iloa voi hankkia elämäänsä muualta kuin työstä?

Itse olen valinnut tällä hetkellä työn vaikka se ei olekkaan sitä, mihin joskus nuorenpana halusin. Olen siinä suht koht hyvä ja tällä hetkellä tähtään urallani kehittymiseen, mutta kuka tietää mitä tapahtuu vuoden päästä..
Vastaa Viestiin