Kitinän sikainfluenssatilastokysely

Yleinen lätinä jä kitinä

Sikainfluenssatilanteeni

Minut on rokotettu yli kk sitten enkä ole tiettävästi sen jälkeen sairastunut ko. tautiin tai oireillut.
0
Ei ääniä
Minut on rokotettu yli kk sitten ja sain rokotteesta flunssamaisia oireita.
0
Ei ääniä
Minut on rokotettu yli kk sitten ja olen sairastunut siitä huolimatta ko. tautiin.
0
Ei ääniä
Minua ei ole rokotettu, olen sairastanut ja selvisin hengissä.
1
14%
Minua ei ole rokotettu, olen sairastanut enkä selvinnyt hengissä.
6
86%
 
Ääniä yhteensä: 7

Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Kitinän sikainfluenssatilastokysely

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Ennakkotilastojen mukaan 0,001 tjsp. kitinäläistä tulee kuolemaan sikainfluenssaan, siitä huolestuneena tämä kysely.

Vaihtoehto "En ole saanut rokotusta enkä sairastanut sikainfluenssaa" on jätetty pois koska emme voi ennalta tietää kuinka monta aaltoa ja milloin tähän epidemiaan kuuluu. Ehkä voimme ensi kesänä todeta että vastaamattomat kuuluivat pääosin tähän ryhmään.

Vaikka taudin kotidiagnosointi itse voi olla hankalaa eikä täyttä varmuutta ole, vastata voi silti oman fiiliksen mukaan, jos pitää todennäköisenä että on sairastanut taudin. Vastatkaa vain omasta puolestanne; perheenjäsenenne ja kaverinne eivät liity kyselyyn, elleivät ole kitinäläisiä (jolloin he voivat vastata omasta puolestaan).

Moni varmasti haluaa viisastella että 2. ja 3. vaihtoehto voivat teoriassa molemmat täyttyä saman ihmisen kohdalla, mutta se on voi voi. Jos molemmat tapahtuivat ettekä ole vielä vastanneet, valitkaa silloin vaihtoehto 3. Muut viisastelut voitte kirjoittaa päiväkirjaanne.

Minua ei ole vielä piikitetty, enkä usko että olen vielä sairastanut tautia.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Nehemiah James

Re: Kitinän sikainfluenssatilastokysely

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Minua ei ole rokotettu, eikä rokoteta, olen sairastanut flunssan tänä syksynä, mutta ei mitään havaintoa mikä virus minussa jylläsi ja olen edelleen hengissä.
NuoriD

Re: Kitinän sikainfluenssatilastokysely

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Rokotuksien aloittamisesta ei kait ole vielä kuukautta kulunut, eli moniin kohtiin ei voi vielä vastata.

Olen menossa hakemaan piikiin huomenna (yksityisen terveydenhuollon porukan rokotus). Vastaan siis vasta kk:n kuluttua?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kitinän sikainfluenssatilastokysely

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NuoriD kirjoitti:Rokotuksien aloittamisesta ei kait ole vielä kuukautta kulunut, eli moniin kohtiin ei voi vielä vastata.
Tiedän, ja tein sen tarkoituksella jotta on edes jonkinmoinen rokotuksen jälkeinen tarkasteluaika oireilun tai sairastumisen toteamiseksi. En viitsinyt laittaa tarkasteluaikaa pidemmäksi, ette te kananaivot muistaisi kuitenkaan vastata kyselyyn esim. 2 kk kuluttua.
NuoriD kirjoitti:Olen menossa hakemaan piikiin huomenna (yksityisen terveydenhuollon porukan rokotus). Vastaan siis vasta kk:n kuluttua?
Jep, oikein päätelty. Merkkaa kalenteriin. Tarkoitus ei ole saada lopullisia tilastoja tämän päivän tai viikon aikana vaan koko oletetun epidemian ajalta, sitten kun viranomaiset katsovat sen olevan jokseenkin ohi tjsp.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kitinän sikainfluenssatilastokysely

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Nehemiah James kirjoitti:Minua ei ole rokotettu, eikä rokoteta, olen sairastanut flunssan tänä syksynä, mutta ei mitään havaintoa mikä virus minussa jylläsi ja olen edelleen hengissä.
Jos "syksy" tarkoittaa esim. 1-2 kk sitten eli kauan ennen kuin nykyisen Suomessa alkaneen epidemian katsotaan alkaneen, voitanee tehdä oletus ettet ole vielä sairastanut tautia. Satavarmoja ei tietenkään voida olla, menköön normaalin tilastoepätarkkuuden piikkiin.

Minullakin on ollut tukkoinen nenä joinakin aamuina ja joskus on yskittänytkin, mutta oletan etten ole vielä sairastanut tautia. Ehkä oletukseni on väärä, en tiedä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Nehemiah James

Re: Kitinän sikainfluenssatilastokysely

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Frederik Krueger kirjoitti:
Nehemiah James kirjoitti:Minua ei ole rokotettu, eikä rokoteta, olen sairastanut flunssan tänä syksynä, mutta ei mitään havaintoa mikä virus minussa jylläsi ja olen edelleen hengissä.
Jos "syksy" tarkoittaa esim. 1-2 kk sitten eli kauan ennen kuin nykyisen Suomessa alkaneen epidemian katsotaan alkaneen, voitanee tehdä oletus ettet ole vielä sairastanut tautia. Satavarmoja ei tietenkään voida olla, menköön normaalin tilastoepätarkkuuden piikkiin.

Minullakin on ollut tukkoinen nenä joinakin aamuina ja joskus on yskittänytkin, mutta oletan etten ole vielä sairastanut tautia. Ehkä oletukseni on väärä, en tiedä.
Oireet taisivat loppua lopullisesti noin reilu viikko sitten. Alku saattoi olla jossain noin kolmen viikon takana.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kitinän sikainfluenssatilastokysely

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Nehemiah James kirjoitti:Oireet taisivat loppua lopullisesti noin reilu viikko sitten. Alku saattoi olla jossain noin kolmen viikon takana.
Joo, hankala tuosta on päätellä. Jos koet täysin epävarmaksi oliko kyseessä sikainfluenssa vai ei, ei kannata vastata mitään (eli silloin lukeutuu sairastamattomiin).

Jos mulle pamahtaa esim. huomenna korkea kuume ja lihassärkyä, ja olen ensi viikolla poissa töistä monta päivää, silloin teen ilman diagnosointia oletuksen että olen sairastunut ko. tautiin, vaikka se olisikin oikeasti gambialainen hyppykuppa. Pelaan todennäköisyyksillä kuten parhaimmat pörssidiileritkin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Nehemiah James

Re: Kitinän sikainfluenssatilastokysely

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Frederik Krueger kirjoitti:
Nehemiah James kirjoitti:Oireet taisivat loppua lopullisesti noin reilu viikko sitten. Alku saattoi olla jossain noin kolmen viikon takana.
Joo, hankala tuosta on päätellä. Jos koet täysin epävarmaksi oliko kyseessä sikainfluenssa vai ei, ei kannata vastata mitään (eli silloin lukeutuu sairastamattomiin).
Oireet olivat muuten napakymppi, mutta korkeaa kuumetta ei ollut. Sehän nyt ei taas kerro yhtään mitään.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinän sikainfluenssatilastokysely

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Minua ei ole rokotettu, eikä rokoteta. En ole sairastanut neljännesvuosittaista flunssaani vielä. Jos en tule seuraavaan Tapio-miittiin niin olen kuollut.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kitinän sikainfluenssatilastokysely

Viesti Kirjoittaja martza »

Tänään olisi tarkoitus hakea H1N1 rokotus, jos jonot eivät ole kilometrien pituisia.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
tuulenpuiska

Re: Kitinän sikainfluenssatilastokysely

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Tekis mieli pallottaa viiimeinen vaihtoehto ihan kiusaksi, mutta jospa en sittenkään. Ei oo rokotusta. En oo noitten piikkileikkien perään.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kitinän sikainfluenssatilastokysely

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

tuulenpuiska kirjoitti:Tekis mieli pallottaa viiimeinen vaihtoehto ihan kiusaksi, mutta jospa en sittenkään. Ei oo rokotusta. En oo noitten piikkileikkien perään.
Et selvästikään ole ainoa joka on tajunnut olla yhtä "vitsikäs". :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Eilen vaikutti lupaavalta. Simahdin päivällisen jälkeen sohvalle elokuvan ääreen, ja heräsin vasta vähän ennen iltakahdeksaa. Olo oli ihan töttöröö ja hieman sekava, mutta hetken mietinnän jälkeen päätin kuitenkin lähteä treeneihin. Treeneissäkin olin ehkä hiukan normaalia väsyneempi, mutta kotona olin taas virkeä kuin pulmunen.

Yöllä mietin vähän väliä onko olo kuumeinen vai ei, hitsit kun ei ole kuumemittaria. Hieman ehkä otsa tuntui normaalia lämpimämmältä, ehkä. Valitettavasti nyt ei tunnu olo ollenkaan sairaalta, joten taisin kuvitella kaiken. Perhana, tässähän alkaa olla toiveikkaan luulotautinen. Tule hyvä tauti, älä tule paha tauti...
Onko joku pissinyt mun muroihin?
tuulenpuiska

Re: Kitinän sikainfluenssatilastokysely

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Frederik Krueger kirjoitti: Et selvästikään ole ainoa joka on tajunnut olla yhtä "vitsikäs". :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Voi lol, nyt vasta katsoin äänestystilanteen...
Vastaa Viestiin