Maailman parantaminen

Yleinen lätinä jä kitinä

Minkä seuraavista asioista ratkoisit globaalisti jos yksi pitää valita?

Ilmastonmuutoksen saaminen hallintaan
3
15%
Kaikki nyt käynnissä olevien sotien lopettaminen
3
15%
Parannuskeinon löytäminen syöpään
2
10%
Kaikkien ihmisten nostaminen absoluuttisesta köyhyydestä
3
15%
Maatalouseläinten elinolojen merkittävä parantaminen
4
20%
Lukutaidottomuuden poistaminen
5
25%
Laittoman huumekaupan lopettaminen
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 20

Chap

Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja Chap »

Jos sinulla olisi valtaa ja kyky ratkoa yksi kyselyssä listatuista asioista, mikä se olisi?
NuoriD

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Mitkä ovat reunaehdot? Jos esim. palllotan ilmastonmuutoksen, niin häviääkö ongelma ilman kustannuksia vai syntyykö esim. sopimus, joka laskee suomalaisten elintasoa 20%?
Chap

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja Chap »

NuoriD kirjoitti:Mitkä ovat reunaehdot? Jos esim. palllotan ilmastonmuutoksen, niin häviääkö ongelma ilman kustannuksia vai syntyykö esim. sopimus, joka laskee suomalaisten elintasoa 20%?
Nyt myydään hullun halvalla, eli mitään kustannuksia ei liity mihinkään vaihtoehtoon.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Kyllä sodat sais loppua, niissä on kiinni niin paljon resursseja ja ihmismassaa, jotka taas sodattomina voisivat tehdä hyvääkin.

T.Vara-Jesus.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Lopetan sodat mutta vaan sillä ehdolla ettei niitä syty heti uudestaan.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pysyvyys monessa vaihtoehdossa on nolla-luokkaa, joten parannuskeino syöpään olisi houkutteleva vaihtoehto.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kaikki nuo poistuvat kun vain ihmiskunta hävitetään pallolta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Chap

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja Chap »

Vesper kirjoitti:Lopetan sodat mutta vaan sillä ehdolla ettei niitä syty heti uudestaan.
Joo, kyllä minulla oli ajatuksena, että (samat) sodat eivät syttyisi uudestaan.
Bhven

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja Bhven »

No ehdottomasti absoluuttisen köyhyyden poistaminen ja nostan vielä panoksia sen verran että kaikille planeetan asukkaille tuhatkertainen elintaso nykylänsimaalaiseen verrattuna.
NuoriD

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Valitsen ilmastonmuutoksen, koska sen torjuminen tulee alentamaan eniten suomalaisten elintasoa.

Kaikkien nyt käynnissä olevien sotien lopettamisella ei olisi merkitystä, koska pian syntyisi uusia sotia. Sitä paitsi, ketä kiinnostaa jos neekerit tai rättipäät tappavat toisiaan.

Syövän parannuskeino olisi tietysti periaatteessa hieno asia, mutta ihmiset kuitenkin lopulta kuolevat johonkin. Jos muistan oikein, niin syöpäsairauksien loppuminen nostaisi keskimääräistä elinaikaa vain noin pari vuotta. Johonkin on aina kuoltava.

Kaikkien ihmisten nostaminen absoluuttisesta köyhyydestä ei auttaisi minua tai muita suomalaisia mitenkään.

Maatalouseläinten elinolojen merkittävä parantaminen, evvk.

Lukutaidottomuuden poistaminen, kts. ed.

Laittoman huumekaupan lopettaminen, ei kosketa mua millään lailla.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Ilmastonmuutoksen saaminen hallintaan
Muuttukoon.
Kaikki nyt käynnissä olevien sotien lopettaminen
Jotta ensi viikolla alkaisi taas uusi? Näh.

Parannuskeinon löytäminen syöpään
Liikaa väkeä muutenkin.
Kaikkien ihmisten nostaminen absoluuttisesta köyhyydestä
Tuhlaavat rahansa kuitenkin johonkin merkityksettömään ja epäterveelliseen. Sitten kuolevat syöpään, jonka jätin parantamatta pari kohtaa sitten. Ei.
Maatalouseläinten elinolojen merkittävä parantaminen
Toi. Jos se tapahtuu taikasauvalla instantisti eikä luisu takaisin paskaksi.
Lukutaidottomuuden poistaminen
Kuva
Laittoman huumekaupan lopettaminen
Lopettaisivat laillisen ensin.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
elco

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja elco »

Ei ole listalla: käytännössä rajattoman ja edullisen energiantuotannon järjestäminen vapaavalintaisella tavalla.
NuoriD

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

elco kirjoitti:Ei ole listalla: käytännössä rajattoman ja edullisen energiantuotannon järjestäminen vapaavalintaisella tavalla.
Tuo olisi hyvä asia, koska ilmastonmuutos hoituisi siinä sivussa.
Chap

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja Chap »

NuoriD kirjoitti:
elco kirjoitti:Ei ole listalla: käytännössä rajattoman ja edullisen energiantuotannon järjestäminen vapaavalintaisella tavalla.
Tuo olisi hyvä asia, koska ilmastonmuutos hoituisi siinä sivussa.
Minulla kävi mielessä laittaa listalle tuon tyyppinen vaihtoehto, mutta totesin sen liian hyväksi ja sikäli helpoksi vaihtoehdoksi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti:Laittoman huumekaupan lopettaminen, ei kosketa mua millään lailla.
Vakuutusmaksut?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
RP

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja RP »

Fuck The World! Save Your Selves. Vai miten se nyt meni.
NuoriD

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Laittoman huumekaupan lopettaminen, ei kosketa mua millään lailla.
Vakuutusmaksut?
Totta, koskettaa se vähän, mutta aikas vähän.
bedlam

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Pallotin "Maatalouseläinten elinolojen merkittävä parantaminen".

Ilmastonmuutos toisena, mutta mulle on liian epäselvää että kuinka paljon propagandaa ja valhetta tuohon ilmastonmuutoshössötykseenkin sisältyy.
NuoriD

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

bedlam kirjoitti:Pallotin "Maatalouseläinten elinolojen merkittävä parantaminen".

Ilmastonmuutos toisena, mutta mulle on liian epäselvää että kuinka paljon propagandaa ja valhetta tuohon ilmastonmuutoshössötykseenkin sisältyy.
Epäselvää tai ei, niin maksajaksi joudut.

Itse uskon, että tosiasia on ja kalliiksi tulee torjuminen.

En kuitenkaan pelkää ilmastonmuutosta an sich tai per se (hihhihii) vaan nitä kustannuksia.

Suomella ilmastonmuutoksesta itsestään on selvää hyötyä. Pohjois-Saksan ilmasto, tervetuloa!
Bhven

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja Bhven »

NuoriD kirjoitti:Jos muistan oikein, niin syöpäsairauksien loppuminen nostaisi keskimääräistä elinaikaa vain noin pari vuotta. Johonkin on aina kuoltava.
Soininvaaran mukaan koko länsimaalainen helvetin kallis erikoissairaanhoito nostaa ihmisten elinajanodotetta sen kaksi vuotta.
NuoriD

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Bhven kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Jos muistan oikein, niin syöpäsairauksien loppuminen nostaisi keskimääräistä elinaikaa vain noin pari vuotta. Johonkin on aina kuoltava.
Soininvaaran mukaan koko länsimaalainen helvetin kallis erikoissairaanhoito nostaa ihmisten elinajanodotetta sen kaksi vuotta.
Voi olla.
bedlam

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja bedlam »

NuoriD kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Pallotin "Maatalouseläinten elinolojen merkittävä parantaminen".

Ilmastonmuutos toisena, mutta mulle on liian epäselvää että kuinka paljon propagandaa ja valhetta tuohon ilmastonmuutoshössötykseenkin sisältyy.
Epäselvää tai ei, niin maksajaksi joudut.

Itse uskon, että tosiasia on ja kalliiksi tulee torjuminen.

En kuitenkaan pelkää ilmastonmuutosta an sich tai per se (hihhihii) vaan nitä kustannuksia.
Minua kummastuttaa tuollainen rahapainotteinen ajattelu. Uhraisin varmasti itseni nälkäkuolemalla jos sillä tuon pallotuksen saisi toteen.
Bhven

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Mylwin kirjoitti:
Maatalouseläinten elinolojen merkittävä parantaminen
Toi. Jos se tapahtuu taikasauvalla instantisti eikä luisu takaisin paskaksi.
No kunhan in vitro -liha tulee markkinoille maatalouseläimiä kasvattavat ja teurastavat enää luomuhörhöt ja uskonnolliset fanaatikot (sama asia).
NuoriD

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

bedlam kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Pallotin "Maatalouseläinten elinolojen merkittävä parantaminen".

Ilmastonmuutos toisena, mutta mulle on liian epäselvää että kuinka paljon propagandaa ja valhetta tuohon ilmastonmuutoshössötykseenkin sisältyy.
Epäselvää tai ei, niin maksajaksi joudut.

Itse uskon, että tosiasia on ja kalliiksi tulee torjuminen.

En kuitenkaan pelkää ilmastonmuutosta an sich tai per se (hihhihii) vaan nitä kustannuksia.
Minua kummastuttaa tuollainen rahapainotteinen ajattelu. Uhraisin varmasti itseni nälkäkuolemalla jos sillä tuon pallotuksen saisi toteen.
Uhraisit itsesi nälkäkuolmalla, jos se pelastaisi maapallon ilmastonmuutokselta?
bedlam

Re: Maailman parantaminen

Viesti Kirjoittaja bedlam »

NuoriD kirjoitti:
bedlam kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Epäselvää tai ei, niin maksajaksi joudut.

Itse uskon, että tosiasia on ja kalliiksi tulee torjuminen.

En kuitenkaan pelkää ilmastonmuutosta an sich tai per se (hihhihii) vaan nitä kustannuksia.
Minua kummastuttaa tuollainen rahapainotteinen ajattelu. Uhraisin varmasti itseni nälkäkuolemalla jos sillä tuon pallotuksen saisi toteen.
Uhraisit itsesi nälkäkuolmalla, jos se pelastaisi maapallon ilmastonmuutokselta?
Okei, nyt voisinkin pallottaa ton "Lukutaidottomuuden poistaminen"...
Vastaa Viestiin