Sellon ampuvälikohtaus

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

NuoriD kirjoitti:Käsiaseilla ei ole tällaista käyttöä. Yhteiskunnan tai yksityisten ihmisten elämä ei häiriintyisi kiellosta.
Petoeläinten loukkupyytäjien (voi olle ett muidenkin) elämä ainakin häiriintyisi. Kiväärin tai haulikon kanssa ei ole turvallisempaa saatika helpompaa kulkea pyyntipaikoilla.
Jos minä haluaisin aseen, niin saisin sen laillista tietä. Laitonta asetta puolestaan en pystyisi hankkimaan, minulla ei ole asian vaatimia kontakteja.
Pystyisit hankkimaan laittoman aseen. Tällä hetkellä sinulla ei (toivottavasti) ole siihen tarvittavia kontakteja, mutta tarpeeksi halutessasi pystyisit (kuten muutkin pystyvät) ne selvittämään.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Chap

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja Chap »

Pulkannaru kirjoitti:
Jos minä haluaisin aseen, niin saisin sen laillista tietä. Laitonta asetta puolestaan en pystyisi hankkimaan, minulla ei ole asian vaatimia kontakteja.
Pystyisit hankkimaan laittoman aseen. Tällä hetkellä sinulla ei (toivottavasti) ole siihen tarvittavia kontakteja, mutta tarpeeksi halutessasi pystyisit (kuten muutkin pystyvät) ne selvittämään.
Haluisitko vähän avata miten perusjamppa voi hankkia laittoman aseen, jos ei ole valmiina mitään sopivia kontakteja? Itselläni ei ole mitään kovinkaan hyvää ideaa mistä lähtisin edes liikkeelle. Nopeasti mietittynä ehkä parhaat vaihtoehdot olisivat yrittää lahjoa isolla rahalla ammuntaa harrastava ystäväni "kadottamaan" yhden aseen tai sitten yrittäisin tiedustella jos joku tuttuni tuntisi jonkun, jolla on epämääräinen tausta. Molemmat vaihtoehdot ovat sen verran epävarmoja ja hankalia, että minun pitäisi olla todella epätoivoinen aseen hankinnan suhteen, että yrittäisin kumpaakaan.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21319
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Chap kirjoitti:Molemmat vaihtoehdot ovat sen verran epävarmoja ja hankalia, että minun pitäisi olla todella epätoivoinen aseen hankinnan suhteen, että yrittäisin kumpaakaan.
Nämä koulu- ja selloampujat eivät koskaan ole epätoivoisia. Tekojen jälkeiset itsemurhat todistavat sen.
Chap

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja Chap »

sivustahuutaja kirjoitti:
Chap kirjoitti:Molemmat vaihtoehdot ovat sen verran epävarmoja ja hankalia, että minun pitäisi olla todella epätoivoinen aseen hankinnan suhteen, että yrittäisin kumpaakaan.
Nämä koulu- ja selloampujat eivät koskaan ole epätoivoisia. Tekojen jälkeiset itsemurhat todistavat sen.
No ei se silti todista sitä, että he kaikki onnistuisivat hankkimaan laittoman aseen. Mutta tarkoitukseni ei ollut sekaantua aselakikeskusteluun vaan ihan toista asiaa kyselin.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18748
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti: Kiitos. Eli käytännössä 5 ryhmää rötöstelee merkittävästi muita enemmän:

Somalia
Irak
Turkki
Iran
Vietnam

Kiltisti käyttäytyviä ovat:

Venäjä
Viro
Ruotsi
Liettua
Sekä 'Muut'
Voisi tulkita, että mitä erilaisempi kulttuuri sitä heikompi adaptoituminen.
Älä tulkitse sitten, Ruotsin kansa on totutettu ainakin vastaaviin lakeihin, koska Venäjän valtakaan ei muuttanut lainkäytön perinteitä 1809. Mutta onko laki kulttuuria muotoileva tekijä on epäåvarmaa. Voin vakuuttaa että venäläinen ja virolainen ehkä liettualainen kulttuuri muistuttaa omaamme vähän paitsi viinanjuonnin osalta. Virolaiset ovat omaksuneet ehkä sellaisen kultturipiirteen venäläisiltä että kun juodaan niin samalla syödään. Suomalaiset aina tuntuu vetävän enemmän tyhjään mahaan, tämä on vain viinakulttuurinen kysymys, kulttuuri taas paljon moniulotteisempi kysymys.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

No nyt ainakin loppui neljältä ihmiseltä ruikutus.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pulkannaru kirjoitti:
Jos minä haluaisin aseen, niin saisin sen laillista tietä. Laitonta asetta puolestaan en pystyisi hankkimaan, minulla ei ole asian vaatimia kontakteja.
Pystyisit hankkimaan laittoman aseen. Tällä hetkellä sinulla ei (toivottavasti) ole siihen tarvittavia kontakteja, mutta tarpeeksi halutessasi pystyisit (kuten muutkin pystyvät) ne selvittämään.
Kaikki pystyisivät niin halutessaan. Sen kun poikkeaa jossain savuisissa paikallisräkälöissä tms. ja kyselee mutkaa käteisellä maksettavaksi. Kriminalisoinnissa on kuitenkin mielestäni kiistaton kohtuullinen yleisestävä vaikutus.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriD

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti:
Jos minä haluaisin aseen, niin saisin sen laillista tietä. Laitonta asetta puolestaan en pystyisi hankkimaan, minulla ei ole asian vaatimia kontakteja.
Pystyisit hankkimaan laittoman aseen. Tällä hetkellä sinulla ei (toivottavasti) ole siihen tarvittavia kontakteja, mutta tarpeeksi halutessasi pystyisit (kuten muutkin pystyvät) ne selvittämään.
Kaikki pystyisivät niin halutessaan. Sen kun poikkeaa jossain savuisissa paikallisräkälöissä tms. ja kyselee mutkaa käteisellä maksettavaksi. Kriminalisoinnissa on kuitenkin mielestäni kiistaton kohtuullinen yleisestävä vaikutus.
Mahtaisiko onnistua? Veikkaan, että jos aivan randomina lähtisin kyselemään (mikä olisi ainoa vaihtoehto), niin turpaan tulisi paljon ennen kuin mutka löytyisi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Chap kirjoitti: Haluisitko vähän avata miten perusjamppa voi hankkia laittoman aseen, jos ei ole valmiina mitään sopivia kontakteja? Itselläni ei ole mitään kovinkaan hyvää ideaa mistä lähtisin edes liikkeelle.
Kyllä kontaktit ovat tulleet tuolla ylempänä esille. Mulle on tultu tarjoamaan laitonta (uskoisin laittomaksi) asetta muutaman kerran viimeisen 10 vuoden aikana. Olinko tuiskeessa? - olin, mutta en pikku huppelia suuremmassa. Halusivatko vaan rahat ja olisivat pitäneet mutkan - tod.näk ei koska en ollut yksin. Ja en edes liiku ns arveluttavissa piireissä tai savuisissa paikallisräkälöissä. Ehkä se on siten tämä hintelärunopoika-luukki?
NuoriD kirjoitti:Mahtaisiko onnistua? Veikkaan, että jos aivan randomina lähtisin kyselemään (mikä olisi ainoa vaihtoehto), niin turpaan tulisi paljon ennen kuin mutka löytyisi.
Uskon, että onnistuu. Uskon myös sinulta löytyvän päättelykyky, että pystyt halutessasi löytämään kontaktit. Ja välttämään pääsääntöisesti vääriltä henkilöiltä kysymiset. Tuskin siis lähtisit totaalisen randomina kyselemään, vaan mietisit asian ensin. Tietääkseni kukaan viime vuosien ammuskelijoista ei ole ollut hetken mielijohteesta liikkeellä. Älkää te lukijat lähtekö noihin hommiin liikkelle ollenkaan.

Ja edellisiin sen verran, että mulla ei ole luvatonta käsiasetta saati muuta luvatonta asetta.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
No ilman muuta !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
NuoriD

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Pulkannaru kirjoitti: Mulle on tultu tarjoamaan laitonta (uskoisin laittomaksi) asetta muutaman kerran viimeisen 10 vuoden aikana. Olinko tuiskeessa? - olin, mutta en pikku huppelia suuremmassa. Halusivatko vaan rahat ja olisivat pitäneet mutkan - tod.näk ei koska en ollut yksin. Ja en edes liiku ns arveluttavissa piireissä tai savuisissa paikallisräkälöissä. Ehkä se on siten tämä hintelärunopoika-luukki?

.
Yllättävää. Mistä uskot moisen johtuvan? Minulle ei ole tarjottu asetta koskaan. Tosin liikun ravintoloissa kovin harvoin. Eipä minua tosin ole feissarikin koskaan lähestynyt.

Minkä tyyppisissä paikoissa asetta on tarjottu ja miksi juuri sinulle?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21319
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Pari pointtia tähän aseiden saatavuuteen:

Kaikki tähän astiset joukkomurhat olisi tehty aivan yhtä helposti pitkillä aseilla kuin käsiaseilla. Kouluun ja selloon kävellään jatkuvasti sisään kassit kädessä ja itse lyhennettynä pitkät aseet menevät vaikka olkalaukkuun.
Kuva

Jos laitonta asetta ei haluaa ostaa, niin sen voi aina pölliä. Jokainen meistä tuntee jonkun, jolla on ase. Esim. dave voisi kahvitunnilla selvittää kenellä kaikilla työpaikalla on ase. Sen jälkeen selvitetään lomat ja hälytysvehkeet. Sitten käydään pöllimässä se ase joku aamuyön tunti sieltä rauhalliselta omakotitaloalueelta. Työtutut ehtivät lomailla thaimaassa viikon kun kuulevat poliisilta daven kylmänneen puoli mehiläistä. Ovien ja asekaappien hoitamiset dave loogisena kaverina miettii etukäteen. Tosin dave ei lääkärinä ampuisi, vaan perinteiseen tapaan myrkyttäisi haluamansa jengin. Tai mistä sen tietää, vaikka tuo myrkyttäminen opetettaisiin vain hoitajille.
NuoriD

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Jos mä haluaisin tehdä joukkomurhan, niin tekisin sen pommilla, koska en haluaisi jäädä kiinni. Jos Petri Gerdt osasi rakentaa pommin, niin kyllä se multakin onnistuisi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti:Mahtaisiko onnistua? Veikkaan, että jos aivan randomina lähtisin kyselemään (mikä olisi ainoa vaihtoehto), niin turpaan tulisi paljon ennen kuin mutka löytyisi.
Sä taidat olla liian porvari ja erkaantunut perustallaajien maailmasta, kun tämmöttiä epäilet. Meet sinne lähiöräkälään ja liityt jonkun epämääräisen porukan jäseneksi. Samalla kun vedätte perseet, kyselet puolivillaisesti aseesta. Et sä siitä turpaan saa, siis ei tuo ole mikään suuri loukkaus tai tunteiden esiintuoja. En ole näin tehnyt tai edes kuullut jonkun tehneen, mutta ei se tuon vaikeampaa ole.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

NuoriD kirjoitti:Yllättävää. Mistä uskot moisen johtuvan? Minulle ei ole tarjottu asetta koskaan. Tosin liikun ravintoloissa kovin harvoin. Eipä minua tosin ole feissarikin koskaan lähestynyt.

Minkä tyyppisissä paikoissa asetta on tarjottu ja miksi juuri sinulle?
Paikkoina on ollut 'katu', kapakka tahi muu menomesta, puisto.
Miksi juuri minulle? No. Kai se on tämä hintelärunopoika-juttu?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
NuoriD

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Mahtaisiko onnistua? Veikkaan, että jos aivan randomina lähtisin kyselemään (mikä olisi ainoa vaihtoehto), niin turpaan tulisi paljon ennen kuin mutka löytyisi.
Sä taidat olla liian porvari ja erkaantunut perustallaajien maailmasta, kun tämmöttiä epäilet. Meet sinne lähiöräkälään ja liityt jonkun epämääräisen porukan jäseneksi. Samalla kun vedätte perseet, kyselet puolivillaisesti aseesta. Et sä siitä turpaan saa, siis ei tuo ole mikään suuri loukkaus tai tunteiden esiintuoja. En ole näin tehnyt tai edes kuullut jonkun tehneen, mutta ei se tuon vaikeampaa ole.
No kaipa se onnistuisi, mutta kyllä mä kuitenkin käyttäisin pommia.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21319
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriD kirjoitti:No kaipa se onnistuisi, mutta kyllä mä kuitenkin käyttäisin pommia.
Joukkomurhan suoritttaminen ilman itsemurhaa tai kiinnijäämistä on aika hankalaa. Sinuna tyytyisin tappamaan potilaita.
Chap

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja Chap »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:No kaipa se onnistuisi, mutta kyllä mä kuitenkin käyttäisin pommia.
Joukkomurhan suoritttaminen ilman itsemurhaa tai kiinnijäämistä on aika hankalaa. Sinuna tyytyisin tappamaan potilaita.
ND:n keskitysleiridietin ultimate versio?
NuoriD

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:No kaipa se onnistuisi, mutta kyllä mä kuitenkin käyttäisin pommia.
Joukkomurhan suoritttaminen ilman itsemurhaa tai kiinnijäämistä on aika hankalaa. Sinuna tyytyisin tappamaan potilaita.
Kyllä se pommilla hoituisi. Ostaisi kaikki tarveaineet käteisellä. Huolehtisi, että ei jää sormenjälkiä eikä dna:ta ja jättäisi pommin paikkaan, jossa ei olisi valvotakameroita. Uhrien tietysti pitäisi olla täysin satunnaisia.

Tekisin ehkä lannoitepommin (googleta fertilizer bomb - ohjeita löytyy).
Asie Payton

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja Asie Payton »

Ennustan joko poliiseja ND:n ovelle, tai vähintääkin yhteydenottoja Aasin suuntaan. Tämähän on tunnettu sarjamurhaajan tyyssija - siis miksei lannoitepommisarjahimojoukkomurhaajankin.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18748
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Asie Payton kirjoitti:Ennustan joko poliiseja ND:n ovelle, tai vähintääkin yhteydenottoja Aasin suuntaan. Tämähän on tunnettu sarjamurhaajan tyyssija - siis miksei lannoitepommisarjahimojoukkomurhaajankin.
Viimeisin terroristi taisi olla neekeri?
NuoriD

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Kävin Sellossa tirkistelemässä. Ei olisi pitänyt. Erehdyin katsomaan Prisman edessä olevia kynttilöitä ja kortteja. Joku lapsi oli tehnyt kortin äidilleen. :cry:
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18748
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

NuoriD kirjoitti:Kävin Sellossa tirkistelemässä. Ei olisi pitänyt. Erehdyin katsomaan Prisman edessä olevia kynttilöitä ja kortteja. Joku lapsi oli tehnyt kortin äidilleen. :cry:
Cheer up! Tuo kaikki tapahtui sinusta turvallisen kaukana sinusta.
Manaaja

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Eiks sua niba yhtään hengästytä olla noin täydellisen tahdittoman tunnevammainen idiootti, kuin mitä vuodesta toiseen olet? Siis vaikka mä _yritän_ olla toisinaan vittumainen ja välillä ihan hyvin siinä onnistunkin, niin toi sun luontainen karisma on jotain mihin ei ylety kymmenmetrisellä kepilläkään.

Mua kiinnostais, et ooksä aina ollu noin kusipää kuin mitä sä olet, vai jäikö sulla siinä kuuluisassa kolarissa joku sellanen osa harmaata aivolimaa kiinni tuulilasiin mitä ei saatu kaavittua takaisin, joka ohjaa ihmisellä alkeellisimpia käytöstapoja ja tunneälyä? ...joihin sä et siis selvästi ole koko kitinä-urasi aikana kyennyt alkeellisimmissakaan määrin edes erehdyksissä.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Sellon ampuvälikohtaus

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

NuoriD kirjoitti:Kävin Sellossa tirkistelemässä. Ei olisi pitänyt. Erehdyin katsomaan Prisman edessä olevia kynttilöitä ja kortteja. Joku lapsi oli tehnyt kortin äidilleen. :cry:
Nyt loppuu toi ruikutus!
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Vastaa Viestiin