Ostatko vapaan kanan munia?

Yleinen lätinä jä kitinä

Ostatko vapaan kanan munia?

Kyllä ostan, ja paasaan siitä muillekin
7
23%
Kyllä ostan, mutta omapahan on ongelmani
11
35%
Joskus ostan
6
19%
En osta, mutta jatkossa aion, koska se on oikein™
1
3%
En osta, Lidlistä ei saa ja muutenkin liian kallista
1
3%
En osta, EVVK
5
16%
 
Ääniä yhteensä: 31

Chap

Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja Chap »

No miten on, millaisia munia tulee kaupassa hiplattua? Itse tietenkin ostan vapaan kanan munia silloin harvoin kun tulee kananmunia hankittua, koska haluan olla parempi ihminen™.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kyllä ostan, mutten syyllistä muita.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Dumis

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Kyllä ostan vapaiden kanojen munia. Meneeköhän normipaketti viikossa-kahdessa, mitä siinä on, 10 munaa? Ja koska olen niin suurpiirteinen soppailija, niin en edes osaa erottaa/hakea eri kokoisia munia, jossen niitä vierekkäin löydä :D Toi suurpiirteisyys soppaillessa on työnalla...
NuoriD

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ostan niin harvoin, että en osaa sanoa.

Parempi vangittu kana pivossa kuin vapaa kana orrella.
bliss

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Hitto. Mun piti avata ketju "Kuinka ituhippi olet" mutta tämä taitaa korvata sellaisen.

Ostan luomumunia.
MGandhi

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

EVVK, kuten tämä ketjukin. En tiedä miksi edes vastasin. Tylsä palaveri?
Asie Payton

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja Asie Payton »

Hei mä olen semi-ituhippi, sillä kananmunista en ole onnistunut itseäni vieroittamaan. Enkä kalasta ja siitä en edes halua yrittää. Lihaton linja on pitänyt ja toiminut. Aika vähän noita mulkkuja menee ja siis luomumulkkuja, vaikka mitään takeitahan siitä ei ole (niin kuin manaaja keskustelussaan mainitsi) mitä ketun munia ne oikeasti on. Pääseekö se kana täällä suomessa tällasissa talvipakkasissa toteuttamaan luontaista käytöstään? Onko kana suomessa luonnollinen laji? Jne...
bliss

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Asie Payton kirjoitti: mitä ketun munia ne oikeasti on
Kultapieni, ketut eivät muni.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Luomumunia ostan.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
bedlam

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Kyllä ostan ja olen siitä joskus paasannut muillekin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ostan niitä, mitä saa eniten munia sisältävässä paketissa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Ostan toki, ja munista on myös kumppanin kanssa käyty kaupassa keskustelu, jonka seurauksena nykyisin molemmat ostavat. Samoin samaan aikaan paikalla ollut toinen nuori mies (jota emme tunteneet). Hän halusi tietää, mikä niistä vaihtoehdoista nyt sitten onkaan se paras. Mietimme sitten asiaa kaikki yhdessä siinä munahyllyllä, muutama muukin taisi kuulla mietinnöt siinä samalla.

En kylläkään asiasta paasannut, ihan puheeksi ottaminen riitti. Voin ottaa sen puheeksi muidenkin kanssa, mutta en paasaamalla. En siis oikein osaa vastata kyselyyn.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ostan kananmunia.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja annepa »

EveryWoman kirjoitti: En kylläkään asiasta paasannut, ihan puheeksi ottaminen riitti. Voin ottaa sen puheeksi muidenkin kanssa, mutta en paasaamalla. En siis oikein osaa vastata kyselyyn.
Vaikka itse luulee keskustelevansa eikä paasaavansa niin joku kuitenkin ajattelee että "vähän ärsyttävää paasausta".
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

annepa kirjoitti:Vaikka itse luulee keskustelevansa eikä paasaavansa niin joku kuitenkin ajattelee että "vähän ärsyttävää paasausta".
Totta, olen huomannut. Sen jälkeen olen muuttanut tapaani puhua jutuista. Nykyisin se, jonka kanssa eniten keskustelen, ei ainakaan pidä tyyliäni paasaavana. Eikä tuntunut pitävän se toinenkaan herra siellä munakaupassa.

Mut ne, joiden kanssa en ole puhetapaani kalibroinut, varmaan ovat riskivyöhykkeellä edelleen.

Yritys on tärkein, etenkin jos pyrkii jatkuvasti parantamaan!
elco

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja elco »

Ostan vapaan kanan munia. Vastustan periaatteesta luomua, joten en osta luomumuniakaan.

Hyvin harvoin noteeraan elintarvikkeiden hintoja.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Mix vastustat luomua?
NuoriD

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

elco kirjoitti:Ostan vapaan kanan munia. Vastustan periaatteesta luomua, joten en osta luomumuniakaan.

Hyvin harvoin noteeraan elintarvikkeiden hintoja.
Komps.

Mä en halua ostaa luomua. En koskaan katso ruoan hintaa, mutta luomutuotteet jätän ostamatta.

Miksi? Koska en halua samaistua ituhippeihin.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

exPertti kirjoitti:^ Jos minäkin saan vastata luomuvastustukseen niin minusta on törkeää, että maailmassa jossa ei riitä ruokaa kaikille tarvitsijoille jotkut saavat tehdä sitä aikansa kuluksi epätehokkaasti.
Tää on jotenkin epäloogisesti joko ajateltu tai sitten vain kirjoitettu huolettomasti. Selitäs nyt vähän tarkemmin...
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti:^ Jos minäkin saan vastata luomuvastustukseen niin minusta on törkeää, että maailmassa jossa ei riitä ruokaa kaikille tarvitsijoille jotkut saavat tehdä sitä aikansa kuluksi epätehokkaasti.
Siis musta on niiq ihan törkeetä et jotkut lihansyöjät saa syödä lihaa ihan vapaasti vaik maailman ruokapula ratkaistaisiin niiqu veganismilla.

Ei hitto en osaa tolleen puhua tai kirjottaa, mut siis pointtina. Jos tolle tielle lähdetään niin tehokkainta ois unohtaa lihantuotanto ja pakkomuuttaa koko maailman väestö kasvissyöjiksi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Miten luomumunia valvotaan? Estääkö mikään kasvattajaa käyttämästä jotain muuta kuin luomurehua? Tarina mökin läheltä kertoo että paikallinen kanankasvattaja luomuhypen aikoinaan syntyessä löi kuvainnollisesti muniinsa luomuleiman toiminnan pysyessä täysin ennallaan.

Kuinka monta sukupolvea tarvitaan jalostusta, jotta kana olisi onnellisempi häkissä kuin vapaana? ... ja mistä tietää, etteikö tätä rajaa olisi jo ylitetty?

Ostan lähikaupasta yleensä säilyvyyden mukaan; pienin paketti ja suurin säilyvyys, koska aina ei vain tule syötyä munia.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

aasi kirjoitti:

Kuinka monta sukupolvea tarvitaan jalostusta, jotta kana olisi onnellisempi häkissä kuin vapaana? ... ja mistä tietää, etteikö tätä rajaa olisi jo ylitetty?
Ja minkälainen psykologi testaa sen, onko kana oikeasti onnellinen. Masentunut kana lopetetaan?
The great club outshines the individual, always and forever.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

annepa kirjoitti:Siis musta on niiq ihan törkeetä et jotkut lihansyöjät saa syödä lihaa ihan vapaasti vaik maailman ruokapula ratkaistaisiin niiqu veganismilla.
Ei maailmassa ole pulaa ruuasta. Euroopassa poltetaan viljaa energiaksi, joten on ihan päivänselvää, että ruokaa piisaisi syötäväksikin.

Köyhillä ei vain ole varaa ostaa ruokaa, joten he näkevät nälkää vaikka ruokaa olisi kaupan.
NuoriD

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

sivustahuutaja kirjoitti: Ei maailmassa ole pulaa ruuasta. Euroopassa poltetaan viljaa energiaksi, joten on ihan päivänselvää, että ruokaa piisaisi syötäväksikin.
Sivumennen sanoen, vilja kait poltetaan, kun ei sitä oikein kehdata kaatopaikallekaan raahata. Näin luodaan illuusio, että siitä on edes jotain hyötyä.
Vastaa Viestiin