Pidätkö työstäsi?

Yleinen lätinä jä kitinä

No, pidätkö?

Pidän työstäni, jatkaisin siinä vaikka palkkaani alennettaisiin.
15
47%
Työ menee siinä missä moni muukin asia, mutta en tunne saavani tästä juuri muuta hyvää kuin palkkaa.
8
25%
Tämä ei taida olla mun juttuni, harkitsen uranvaihtoa tai vapaaherraksi ryhtymistä.
2
6%
Kärsin töissäni, haluan pois nyt ja heti.
3
9%
En ole töissä, myyn enolta perimääni metsää ja juon Karhua vanhempieni kotona.
4
13%
 
Ääniä yhteensä: 32

Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pidätkö työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kai Nalo kirjoitti:
Gat kirjoitti: En tosiaan tajua, miksi ihminen ilahtuu kun saa työpaikan, Paitsi palkan takia tietysti.
No et tietenkään. Eihän kookaburrat tapaa työskennellä.
No esmes siellä meidän konttorissa oli kirjanpitäjiä, jotka ihan nauttivat saada laskea muiden rahoja. Miksi? Minä tuohon nautintotilaan jouduttuani ymmärtäisin ampua itseni, koska tuo olisi jopa perverssimpää kuin mitä jo olen.
Bhven

Re: Pidätkö työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Gat kirjoitti: No esmes siellä meidän konttorissa oli kirjanpitäjiä, jotka ihan nauttivat saada laskea muiden rahoja. Miksi? Minä tuohon nautintotilaan jouduttuani ymmärtäisin ampua itseni, koska tuo olisi jopa perverssimpää kuin mitä jo olen.
Ovat ymmärtäneet osansa yhteiskunnassa?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pidätkö työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bhven kirjoitti:
Gat kirjoitti: No esmes siellä meidän konttorissa oli kirjanpitäjiä, jotka ihan nauttivat saada laskea muiden rahoja. Miksi? Minä tuohon nautintotilaan jouduttuani ymmärtäisin ampua itseni, koska tuo olisi jopa perverssimpää kuin mitä jo olen.
Ovat ymmärtäneet osansa yhteiskunnassa?
Jokainen merten valas tai metsien karhu on enemmän MINUN yhteiskuntaani kuin esim. kitinäläiset. Tai tuossa tapauksessa TUL:n ja alueen savolaisten urheiluseurojen keskusjärjestöt. Joista tuskin teistä monikaan arvioi elämäntyönsä arvoiseksi. Paitsi että jos valaat ja karhut yrittäisivät syödä minut, silloin ampuisin ne.

Mutta siis jos ei voi/ei pysty duunaamaan mitä oikeasti vaivan arvoisena pitää, minusta on silloin parempi olla tekemättä mitään, jos vain niinkin elää. Tietysti jotkut haluavat olla TUL:n, savolaisten urheiluseurojen ja painihomojen kirjanpitäjiä tai nettinörttejä, se on heidän koko "elämänsä".
Kai Nalo

Re: Pidätkö työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Gat kirjoitti: Jokainen merten valas tai metsien karhu on enemmän MINUN yhteiskuntaani kuin esim. kitinäläiset.o0

.


Tarzan Gattaca! Kreegah Bundolo!

Vai että sun yhteiskuntaa. Jos menisit johonkin paikalliseen räkälään työtä vieroksuvien pummien pariin. Ne on sun yhteiskuntaa ja lajitovereita.
Gat kirjoitti: se on heidän koko "elämänsä".
Mitä sun elämä on? Karhua, katkeruutta, kateutta, käsitöitä ja kitinää. Varsinainen viiden K:n "elämä".
Manaaja

Re: Pidätkö työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kai Nalo kirjoitti:Vai että sun yhteiskuntaa. Jos menisit johonkin paikalliseen räkälään työtä vieroksuvien pummien pariin. Ne on sun yhteiskuntaa ja lajitovereita.
Nyt olet väärässä. Gattacan sosiaaliset taidot ovat todellakin lähempänä eläimiä kuin edes työtä vieroksuvia pubiruusuja, ja minusta on ihan hienoa että G-mies on vihdoin ymmärtänyt sen. Kun sosiaalinen älykkyys ja tunneäly on eläinten tasolla, on ihan turha osallistua kilpailemaan ihmisten sarjassa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pidätkö työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti:Vai että sun yhteiskuntaa. Jos menisit johonkin paikalliseen räkälään työtä vieroksuvien pummien pariin. Ne on sun yhteiskuntaa ja lajitovereita.
Nyt olet väärässä. Gattacan sosiaaliset taidot ovat todellakin lähempänä eläimiä kuin edes työtä vieroksuvia pubiruusuja, ja minusta on ihan hienoa että G-mies on vihdoin ymmärtänyt sen. Kun sosiaalinen älykkyys ja tunneäly on eläinten tasolla, on ihan turha osallistua kilpailemaan ihmisten sarjassa.
Teillä nyt ei muuta olekaan kuin sosiaalisia taitoja. Tyhjä olio osaa olla niin sosiaalinen toisten tyhjien olioiden kanssa ja sen ainoa sisältö on se sosiaalisuus. Tyhjä+tyhjä+tyhjä. BB-sosiaalisuutta, ihanaa ihmisiä ihanaa, voittaja-Aso.

Minulle joo takaisin puuhun, kiitos. Tai siis johonkin yksin tuntureille. Tai siis pystytisumisu mukaan.
Viimeksi muokannut Gat, 16.01.2010 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Pidätkö työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Joo

SA
Manaaja

Re: Pidätkö työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:Teillä nyt ei muuta olekaan kuin sosiaalisia taitoja. Tyhjä olio osaa olla niin sosiaalinen toisten tyhjien olioiden kanssa ja sen ainoa sisältö on se sosiaalisuus. Tyhjä+tyhjä+tyhjä. BB-sosiaalisuutta, ihanaa ihmisiä ihanaa, voittaja-Aso.
Ei, kyllä se olet sinä joka on tyhjä olio. En minäkään sosiaalinen ihmistyyppi ole, kaikkea muuta, mutta sinun epäsosiaalisuutesi ampuu rakettina ohi juuri siksi että sinä olet tunneäly-välittämis-lähimmäisenrakkausakselilla täysin tyhjä ihminen.

Kerrohan, jos miellät muiden olevan tyhjiä, mistä sinä sitten olet täysi?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pidätkö työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti:
Gat kirjoitti:Teillä nyt ei muuta olekaan kuin sosiaalisia taitoja. Tyhjä olio osaa olla niin sosiaalinen toisten tyhjien olioiden kanssa ja sen ainoa sisältö on se sosiaalisuus. Tyhjä+tyhjä+tyhjä. BB-sosiaalisuutta, ihanaa ihmisiä ihanaa, voittaja-Aso.
Ei, kyllä se olet sinä joka on tyhjä olio. En minäkään sosiaalinen ihmistyyppi ole, kaikkea muuta, mutta sinun epäsosiaalisuutesi ampuu rakettina ohi juuri siksi että sinä olet tunneäly-välittämis-lähimmäisenrakkausakselilla täysin tyhjä ihminen.

Kerrohan, jos miellät muiden olevan tyhjiä, mistä sinä sitten olet täysi?
Tuolla akselilla olenkin tyhjä. Mutta kun se minusta on itseisarvona tyhjyyttä. Entäs itse? Olisiko sinusta itseisarvo tunneälyttää ja sosiaalitykästellä vaikkapa (kenet keksisin?) Matti Vanhasta ja ottaa elämäntyöksesi vaikkapa toimia Keskustapuolueen sihteerinä? Jos tuohon on aateristiriita, miten olisi Katri Helena fan clubin toimihenkilönä olo yhteiskunnallisuutena? Tai mikä arvo on kuunnella jossain baarissa ihmisten juttuja, jotka jo tietää tai eivät kiinnosta muutenkaan? Sosiaalisuuden takia? Miksi? Rahan tai pillun takia ehkä.

Tähän ikään olen huomannut, että minun tykästelemäni asiat ovat ihan sirpaleina pitkin maailmaa. Joku ihminenkin voisi jossain olla, mutta ei juuri heitä tapaa. Vaikka nettiaikana huomaan, että on tuhansia ja tuhansia ihmisiä joissain erillisissä asioissa samanhenkisiä kuin minä, ikinä en tapaa tai Kitinöissäkään näe ketään, joka niistä piittaisi. Siis käytännössä ei siellä ulkona ketään ole.
NuoriD

Re: Pidätkö työstäsi?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gat kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
Gat kirjoitti:Teillä nyt ei muuta olekaan kuin sosiaalisia taitoja. Tyhjä olio osaa olla niin sosiaalinen toisten tyhjien olioiden kanssa ja sen ainoa sisältö on se sosiaalisuus. Tyhjä+tyhjä+tyhjä. BB-sosiaalisuutta, ihanaa ihmisiä ihanaa, voittaja-Aso.
Ei, kyllä se olet sinä joka on tyhjä olio. En minäkään sosiaalinen ihmistyyppi ole, kaikkea muuta, mutta sinun epäsosiaalisuutesi ampuu rakettina ohi juuri siksi että sinä olet tunneäly-välittämis-lähimmäisenrakkausakselilla täysin tyhjä ihminen.

Kerrohan, jos miellät muiden olevan tyhjiä, mistä sinä sitten olet täysi?
Tuolla akselilla olenkin tyhjä.
Et vastannut Manalan kysymykseen.

Millä akselilla olet muita ihmisiä täydempi?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pidätkö työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriD kirjoitti:
Gat kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Ei, kyllä se olet sinä joka on tyhjä olio. En minäkään sosiaalinen ihmistyyppi ole, kaikkea muuta, mutta sinun epäsosiaalisuutesi ampuu rakettina ohi juuri siksi että sinä olet tunneäly-välittämis-lähimmäisenrakkausakselilla täysin tyhjä ihminen.

Kerrohan, jos miellät muiden olevan tyhjiä, mistä sinä sitten olet täysi?
Tuolla akselilla olenkin tyhjä.
Et vastannut Manalan kysymykseen.

Millä akselilla olet muita ihmisiä täydempi?
No nyt minulla on pää täynnä :D
Pointti siis yllä oli, että en käsitä miksi sosiaalisuus sinänsä olisi erikoisarvo. Paitsi taktiikkana, ettei joudu tapetuksi tms. Tai saa pillua.,
Jotenkin näyttää että nämä "ihanaa, ihmisiä ihanaa"-tyypit kokevat, että on tärkeintä että on sosiaalinen ja ihmisten kanssa. Sama keiden kanssa. Kuitenkaan siitä ei voine tuon enempää sanoa, joten missä pihvi?

"Tyhjä" oi siis vain analogia siihen, että mielestäni pelkkä sosiaalisuus sosiaalisuuden takia on tyhjää, joten sen tärkeimpänä asiana kokevat ihmiset lienevät itse tyhjiä.

Tyhjältä se minusta näyttää. Myönnän nyt kumminkin, että saattaahan niin kokevista moni olla täydempiäkin kuin Big Brother-tyhjäpäät.

Analogia tyhjä/täysi sopii huonosti itseeni. Nimittäin koen erittäin vakavaa alemmuudentuntoa jopa Kitinäläisten kanssa. Yksittäisesimerkkinä vaikka: Miten suuri synapsien aktiviteetti pitää olla, että Vanhas-ketjussa moni ei-kepulainen tietää kaiken Kepun poliitikkojen urasta? Tai analysoi marketteja kuten Manala, yksityiskohdat joka kauppaketjusta muistaen? Ja kun tuo ei heille tärkein asia maailmassa ole, niin kyllä ovat serotoniinia pursuavia järjen aktiiveja minuun verrattuna.

Jos nyt jotain itsestäni, niin subjektiivisesti koien, että useimmat muut ihmiset ovat ehkä laskntateholtaan hyviä, mutta silti enemmän ohjelmoituja koneita kuin minä. Näytän kuolevalta, mutta koen olevani enemmän elävä kuin vaikka sinä kulttuuristen päähänpinttymiesi kanssa.

Mutta tämä myönnetään ei ole "täyteyttä".
NuoriD

Re: Pidätkö työstäsi?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gat kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Gat kirjoitti: Tuolla akselilla olenkin tyhjä.
Et vastannut Manalan kysymykseen.

Millä akselilla olet muita ihmisiä täydempi?
No nyt minulla on pää täynnä :D
Pointti siis yllä oli, että en käsitä miksi sosiaalisuus sinänsä olisi erikoisarvo. Paitsi taktiikkana, ettei joudu tapetuksi tms. Tai saa pillua.,
Jotenkin näyttää että nämä "ihanaa, ihmisiä ihanaa"-tyypit kokevat, että on tärkeintä että on sosiaalinen ja ihmisten kanssa. Sama keiden kanssa. Kuitenkaan siitä ei voine tuon enempää sanoa, joten missä pihvi?

"Tyhjä" oi siis vain analogia siihen, että mielestäni pelkkä sosiaalisuus sosiaalisuuden takia on tyhjää, joten sen tärkeimpänä asiana kokevat ihmiset lienevät itse tyhjiä.

Tyhjältä se minusta näyttää. Myönnän nyt kumminkin, että saattaahan niin kokevista moni olla täydempiäkin kuin Big Brother-tyhjäpäät.

Analogia tyhjä/täysi sopii huonosti itseeni. Nimittäin koen erittäin vakavaa alemmuudentuntoa jopa Kitinäläisten kanssa. Yksittäisesimerkkinä vaikka: Miten suuri synapsien aktiviteetti pitää olla, että Vanhas-ketjussa moni ei-kepulainen tietää kaiken Kepun poliitikkojen urasta? Tai analysoi marketteja kuten Manala, yksityiskohdat joka kauppaketjusta muistaen? Ja kun tuo ei heille tärkein asia maailmassa ole, niin kyllä ovat serotoniinia pursuavia järjen aktiiveja minuun verrattuna.

Jos nyt jotain itsestäni, niin subjektiivisesti koien, että useimmat muut ihmiset ovat ehkä laskntateholtaan hyviä, mutta silti enemmän ohjelmoituja koneita kuin minä. Näytän kuolevalta, mutta koen olevani enemmän elävä kuin vaikka sinä kulttuuristen päähänpinttymiesi kanssa.

Mutta tämä myönnetään ei ole "täyteyttä".
Mun mielestäni sosiaalisuus on ihmisen lajityypillistä käytöstä. Ihminen on laumaeläin, kuten esim. koirakin.

Se muuten on vastaus kysymykseesi, miksi suuri osa ihmisistä kokee saavansa työstä muutakin kuin rahaa. He haluavat olla lauman jäseniä. Työttömyys koetaan lauman hylkäämiseksi.
Kai Nalo

Re: Pidätkö työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Gat kirjoitti: Tai siis johonkin yksin tuntureille.
Mikä estää sinua lähtemästä tuntureille hakemaan tuota sinun saavuttamattomaa unelmaa. Vai onko vaan niin, että läpi elämäsi unelmoit kaikesta ilman ainuttakaan yritystä saavuttaa unelmaasi. Suurin este unelmillesi on siis oma saamattomuutesi, eikö totta?

Sitä paitsi, mitä sinä muka tuntereilla tekisit. Lapin miehet nauraisivat etelän jupin land rovereineen nopemmin maitojunalla takaisin, kuin ehdit tavata "kar-hu".
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pidätkö työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kai Nalo melkein mollasi Land Roveria, joka oli luonnonystävienkin ja legendaaristen elukkatutkijoiden perinteinen menopeli ennen kaupunkilaisviherpiipertäjiä raitiovaunuineen!!
Ja joo... pitäisköhän muuttaa Lappiin, Signaldalen, Norja.
NuoriD kirjoitti: Mun mielestäni sosiaalisuus on ihmisen lajityypillistä käytöstä. Ihminen on laumaeläin, kuten esim. koirakin.

Se muuten on vastaus kysymykseesi, miksi suuri osa ihmisistä kokee saavansa työstä muutakin kuin rahaa. He haluavat olla lauman jäseniä. Työttömyys koetaan lauman hylkäämiseksi.
O.K. Mun ongelma on sitten että olen vähän liian herkkä, ja tasan tarkkaan tiedän ettei vaikka ex-työpaikkojeni ihmiset olleet minun laumani jäseniä, jos vähääkään syvemmälle tonki heidän asenteitaan. Ei ihmisinä ja sitten eläinlauma on safkan saantia, puolustusta ja nussimista varten. Viimeisen työpaikkani tarkoitus oli auttaa..urheiluseuroja. Siis ei mun lauma. Itsekin tuon ainakin ihmistyyppien osalta näkisit, arvaan sama jopa sinun työpaikallasi ainakin ennen yksityiseksi alkamistasi. Ja tuota tajua ei voi poistaa lobotomisoimatta itseään.

Tietty jotkut ihmiset on niin kasvaneet yhtenäiskulttuurissa ja heillä on tuuri elää siinä koko ajan. Tosin en usko että niinkään kokeminen on nykysuomessa mahdollista ellei ole öö.. ohjelmoitu kone tai öö... autismia lähestyen ympäristöä havainnoimaton... ööö siis... ööö.. tyhmä.
Kai Nalo

Re: Pidätkö työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Gat kirjoitti: pitäisköhän muuttaa Lappiin, Signaldalen, Norja.
Miksi et sitten muuta? Sulla on aikaa, rahaa ja lantikkakin valmiina.

Velipoikani muutti vajaa vuosi sitten Kirkkoniemeen. Hyvin on viihtynyt.
Manaaja

Re: Pidätkö työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:Entäs itse? Olisiko sinusta itseisarvo tunneälyttää ja sosiaalitykästellä vaikkapa (kenet keksisin?) Matti Vanhasta ja ottaa elämäntyöksesi vaikkapa toimia Keskustapuolueen sihteerinä? Jos tuohon on aateristiriita, miten olisi Katri Helena fan clubin toimihenkilönä olo yhteiskunnallisuutena? Tai mikä arvo on kuunnella jossain baarissa ihmisten juttuja, jotka jo tietää tai eivät kiinnosta muutenkaan? Sosiaalisuuden takia? Miksi? Rahan tai pillun takia ehkä.
Ei tietenkään ole itseisarvo yrittää saada tuntemaan oloaan kotoisaksi ympäristössä ja ihmisten keskellä joista ei pidä.

Mutta jos muunlaisia ihmisiä ei koe olevan olemassakaan kuin korkeintaan unelmissa ja satukirjoissa, ihminen on jollain tavalla narsistisesti häiriintynyt. Myös se, että esitetään ystävää/ystävällistä omien todellisten tuntemuksiensa vastaisesti motiivina suora itsekäs hyötyminen (kuten raha tai pillu), on narsistista.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pidätkö työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti:
Gat kirjoitti:Entäs itse? Olisiko sinusta itseisarvo tunneälyttää ja sosiaalitykästellä vaikkapa (kenet keksisin?) Matti Vanhasta ja ottaa elämäntyöksesi vaikkapa toimia Keskustapuolueen sihteerinä? Jos tuohon on aateristiriita, miten olisi Katri Helena fan clubin toimihenkilönä olo yhteiskunnallisuutena? Tai mikä arvo on kuunnella jossain baarissa ihmisten juttuja, jotka jo tietää tai eivät kiinnosta muutenkaan? Sosiaalisuuden takia? Miksi? Rahan tai pillun takia ehkä.
Ei tietenkään ole itseisarvo yrittää saada tuntemaan oloaan kotoisaksi ympäristössä ja ihmisten keskellä joista ei pidä.

Mutta jos muunlaisia ihmisiä ei koe olevan olemassakaan kuin korkeintaan unelmissa ja satukirjoissa, ihminen on jollain tavalla narsistisesti häiriintynyt. Myös se, että esitetään ystävää/ystävällistä omien todellisten tuntemuksiensa vastaisesti motiivina suora itsekäs hyötyminen (kuten raha tai pillu), on narsistista.
No sitten sinäkin olet narsisti, kun arvatenkin mieluummin olisit lottovoittaja kuin menisit Matti Vanhaselle tai Katri Helenan faniklubiin töihin, silleen yhteiskuntavelvollisuutenasi. Eikä tarvinne "tuntea itseään kotoiseksi" jos ei tarvitse mennä koko paikkaan, josta ei pidä.
Ja jos täytyykin mennä ja niistä ihmisistä et pidä, silloinhan zydemisi on vain taktiikkaa oman etusi vuoksi.

Joillakin friikeillä tuo epäkiinnostavien ihmisten ja asioiden skaala vaan on laajempi kuin sinulla, eikä sille mitään voi. Tuskin sinäkään voit vain päättää pitää Nibaa tai Arskaa tai Homieta mielenkiintoisena ihmisenä ja yhteistyökumppanina, vitun narsisti!

Nyt en tiedä "narsismin" määritelmää, mutta eikös ainakin arkikielessä narsisti ole ihminen, joka vertaa itseään muihin ihmisiin, on mielestään niiden muiden ihmisten asteikollakin ihku ja tarvitsee niiden muiden ihmisten ihailua? Ei sovi minuun, minähän lähtökohtaisesti käsitän, että minä ja muut joita tapaan olemme tosillemme niin ufoja, ettei tuo ole mahdollista. Vain sirpaleina tosiaan minun maailmaani, kirjoissa, levyissä, taiteessa, filosofiassa, luonnossa ym. Tosi harvoin konkreettisesti tapaamassani ihmisessä muuta kuin pikkusirpale. Ihan ok, ei se muuten voi ollakaan. Kenelläkään.

Tämän takia minusta ihmisten kanssa toimeen tullakseen on parempi tietää heistä suht. vähän. Eikä tarvitse niin huolehtia, miten he omasta maailmankuvastaan minut arvioivat tai tuomitsevat. Kun minäkään en heidät hyvin tuntiessani pitäisi heistä kokonaan.
Manaaja

Re: Pidätkö työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
Gat kirjoitti:Entäs itse? Olisiko sinusta itseisarvo tunneälyttää ja sosiaalitykästellä vaikkapa (kenet keksisin?) Matti Vanhasta ja ottaa elämäntyöksesi vaikkapa toimia Keskustapuolueen sihteerinä? Jos tuohon on aateristiriita, miten olisi Katri Helena fan clubin toimihenkilönä olo yhteiskunnallisuutena? Tai mikä arvo on kuunnella jossain baarissa ihmisten juttuja, jotka jo tietää tai eivät kiinnosta muutenkaan? Sosiaalisuuden takia? Miksi? Rahan tai pillun takia ehkä.
Ei tietenkään ole itseisarvo yrittää saada tuntemaan oloaan kotoisaksi ympäristössä ja ihmisten keskellä joista ei pidä.

Mutta jos muunlaisia ihmisiä ei koe olevan olemassakaan kuin korkeintaan unelmissa ja satukirjoissa, ihminen on jollain tavalla narsistisesti häiriintynyt. Myös se, että esitetään ystävää/ystävällistä omien todellisten tuntemuksiensa vastaisesti motiivina suora itsekäs hyötyminen (kuten raha tai pillu), on narsistista.
No sitten sinäkin olet narsisti, kun arvatenkin mieluummin olisit lottovoittaja kuin menisit Matti Vanhaselle tai Katri Helenan faniklubiin töihin, silleen yhteiskuntavelvollisuutenasi.
Sun tapasi ajatella on aivan hälyyttävän omituinen, enkä saa siitä kyllä kiinni oikein millään tavalla. On hieman eri asia olla töissä rahan takia kuin käyttää ihmisiä hyväksi rahan tai pillun toivossa. Kyllä, ihmisten vedättäminen on hyväksikäyttöä. Se, että pyrit saavuttamaan jotain itsekästä etua antaen samalla valheellisen ja epärehellisen kuvan itsestäsi manipuloiden siten toisten tunnetiloja, on hyväksikäyttöä.

Kyllä mä voisin olla Kantri Helenan faniklubissa töissä, tai vaikka Vanhasellakin, jos korvaus työpanoksestani olisi kohdallaan. En minä vihaa Matti Vanhasta enkä Kantri Helenaa.
eikös ainakin arkikielessä narsisti ole ihminen, joka vertaa itseään muihin ihmisiin, on mielestään niiden muiden ihmisten asteikollakin ihku ja tarvitsee niiden muiden ihmisten ihailua? Ei sovi minuun
Ei niin, sopii ainoastaan kookaburriin. Narsisteilla on yleensä äärimmäisen huono itsetunto, ja he ovat usein jopa masentuneita sen vuoksi. Silti he jollain kierolla tavalla katsovat olevansa ylempänä ja arvokkaampia kuin kanssasisarensa. He ansaitsevat mielestään enemmän kuin muut, koska maailma ja kanssaihmiset ovat kohdelleet heitä aina kaltoin ja riittämättömästi.
SikaMika

Re: Pidätkö työstäsi?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Ei ei ei, pikku Jukkis-pukkis höpönassu. Eihän se noin mene, nyt olet sotkenut pikkupikku Karhu-päässäsi asiat pahemman kerran. Sähän esitit väitteen:
Gat kirjoitti: Teillä nyt ei muuta olekaan kuin sosiaalisia taitoja

jolla, taas kerran, niputit koko muun maailman kasaksi henkilöitä, joilla "ei muuta olekaan kuin sosiaalisia taitoja". Manaaja ymmärsi tolkuttoman väitteesi surullisuuden ja totesi aivan oikein:
Manaaja kirjoitti: Mutta jos muunlaisia ihmisiä ei koe olevan olemassakaan kuin korkeintaan unelmissa ja satukirjoissa, ihminen on jollain tavalla narsistisesti häiriintynyt.
Ja siihen sä sitten alat visertämään jotain joidenkin ihmisten epäkiinnostavuudesta. Sulla alkaa virsut lipsumaan ja terä tylsymään, Poika. Mä luulen, että sun elämästäsi puuttuu nyt vain virikkeitä. Voisit kokeilla stimuloida sitä kovia kokenutta kuuppaasi keskioluella ja savukkeilla. Jollei tepsi, niin lisää mukaan vielä eroottisesti latautuneita taide-elokuvia. Kyllä sä vielä tuosta toivut, sä olet nuori mies ja helvetin kova sellainen, vain taivas ja hulluus on rajana sun herooisille ponnisteluillesi. Sä olet yliveto, mä näen sussa idolin. Tsemppiä!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pidätkö työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti:[Kyllä mä voisin olla Kantri Helenan faniklubissa töissä, tai vaikka Vanhasellakin, jos korvaus työpanoksestani olisi kohdallaan. En minä vihaa Matti Vanhasta enkä Kantri Helenaa.
En minäkään heitä vihaa. Tai maatalousministeriämme kyllä. Mutta pointti siis työssäkäyntihaluun, että jos sun ei tarttis mennä noille töihin, jos saisit muuten enemmän fyffee tai sitten katsoisit ettei noille duunin tekeminen ole aikasi (elämäsi ajan, rahaakin arvokkaampaa minusta) arvoista, niin miksi siellä olisit mieluummin kuin katsoisit nettipornoa kotona?

Ja sama niihin konttorini kirjanpitäjiin. Onko se masokismia vai minun tajuni ylittävää vastuullista aikuismaisuutta, että oikeasti tykkää laskea muiden ihmisten rahoja? Opiskellakin sitä varten vuosia? No, makunsa kullakin, olkoon sitten. Ja minullekin hyödyllisiä, mutta niin on pölynimurikin.
Manaaja kirjoitti:[
eikös ainakin arkikielessä narsisti ole ihminen, joka vertaa itseään muihin ihmisiin, on mielestään niiden muiden ihmisten asteikollakin ihku ja tarvitsee niiden muiden ihmisten ihailua? Ei sovi minuun
Ei niin, sopii ainoastaan kookaburriin. Narsisteilla on yleensä äärimmäisen huono itsetunto, ja he ovat usein jopa masentuneita sen vuoksi. Silti he jollain kierolla tavalla katsovat olevansa ylempänä ja arvokkaampia kuin kanssasisarensa. He ansaitsevat mielestään enemmän kuin muut, koska maailma ja kanssaihmiset ovat kohdelleet heitä aina kaltoin ja riittämättömästi.
Kun koko sana "itsetunto" viittaa usein omaan arvoon MUIDEN silmissä. Ja minä käsitän ettei sellaista yleispätevästi voi ollakaan. Minä en käsitä olevani muita "ylempänä" vaan jokainen meistä, rottia myöten, on samaa tasoa niiku kosmisvertailussa. Mutta sitten intressit on erilaiset. ja ok, pidän joitakin teistä tyminä, mutta niinhän tekin muita, jokainen.

Mistä olen kiukutellut on se, että teidän muiden narsistien vaatimukset minulle ja niistä tykkäämättömyyteni ja niihin alistumattamuuteni käytännössä on estänyt minua saamasta ilmaista pillua :D
Manaaja

Re: Pidätkö työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Kyllä mä voisin olla Kantri Helenan faniklubissa töissä, tai vaikka Vanhasellakin, jos korvaus työpanoksestani olisi kohdallaan. En minä vihaa Matti Vanhasta enkä Kantri Helenaa.
En minäkään heitä vihaa. Tai maatalousministeriämme kyllä. Mutta pointti siis työssäkäyntihaluun, että jos sun ei tarttis mennä noille töihin, jos saisit muuten enemmän fyffee tai sitten katsoisit ettei noille duunin tekeminen ole aikasi (elämäsi ajan, rahaakin arvokkaampaa minusta) arvoista, niin miksi siellä olisit mieluummin kuin katsoisit nettipornoa kotona?
Siksi että nettiporno ei juttele mulle. Mä olisin nettipornon kanssa kaksistaan melkoisen yksinäinen mies. Ja mulle ainakin on rahaa arvokkaampaa tuntea olevansa sekä hyödyksi että kontaktissa muihin ihmisiin. Ei niitä ihmisiä tarvitse määrällisesti kovin paljoa olla, mutta muutama kylläkin. Ihan noin niinkuin äitin ja iskän lisäksi. Sitäpaitsi huonosti käytetty aika ei ole minkään arvoista, eikä sillä ole siis itseisarvoa. Huonosti käytetyllä ajalla ainoastaan valuttaa elämänsä hukkaan, ja kasvattaa oman hyödyttömyyden ja mitättömyyden tunnetta. Eli se toimii vain sitä vastaan mistä tuossa puhuin mikä minulle on tärkeää.
Kun koko sana "itsetunto" viittaa usein omaan arvoon MUIDEN silmissä.
Sä et taas taida olla ihan selvinpäin?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pidätkö työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Viihdyn ajoittain, fyysisesti rasittava työ joka loppupeleissä rassaa sitten henkisesti, ei kiva.

Löysin oman työni; pitää vain lähettää hakemus ja rukoilla. Paljon.
The great club outshines the individual, always and forever.
Kai Nalo

Re: Pidätkö työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Manaaja kirjoitti:[
Sä et taas taida olla ihan selvinpäin?
Vaikka olisikin, niin siltä näyttää että Gattacan misantropia on taas mennyt askeleen pahempaan suuntaan.
Vastaa Viestiin