CDON.COM, BookPluss, Linus&Lotta, Nelly jne.

Yleinen lätinä jä kitinä
RP

CDON.COM, BookPluss, Linus&Lotta, Nelly jne.

Viesti Kirjoittaja RP »

CDON.COM, Nelly, Linus&Lotta, BookPlus jne. ovat yhteydessä toisiinsa, en tiedä millä tavoin? Samaa konsernia?

Anyway, tänään tuli mitta totaalisesti täyteen! Siitä sitten alempana. Asiaan.

CDON.COMista olen tilannut noin kymmenen kertaa, ja vain yhden kerran asiat ovat sujuneet normaalisti eli hyvin. Oikea tuote tuli nopeasti perille ehjänä.

Muut yhdeksän kertaa ovatkin olleet jotain ihan muuta:

- Jokainen tuote on saapunut perille rikkonaisena. DVD ja CD - kotelot ovat olleet vähintään sisältä rikki. Eivät suinkaan lähettäneet uusia tilalle, vain uudet kotelot mitkä tietenkin saapuivat perille rikkonaisina nekin. Daah.

- Väärä tuote. Palautusta ennen piti ottaa yhteyttä internetlomakkeella asiakaspalveluun josta sitten tuli ilmoitus että peruutus hyväksytään. Lähettivät tuotteelle palautuskuoren mikä oli tietysti liian pieni. Kuori oli tarkoitettu levylle, ei boxille. Kolmannella kerralla sain oikean palautuskuoren. Olin maksanut tuotteen ennakkoon, rahoja sai kinuta kaksi kuukautta takaisin omalle tilille. Rahat olisi kuulemma saanut takaisin hyvityksenä eli ostamalla muun tuotteen mistä sitten kyseinen summa miinustettaisiin.

- Mitään tietoa ei saa viivästyneistä tai perutuista toimituksista vaan itse saa kysellä perään. Ei näin.

Olenkin lopettanut kyseisessä lafkassa asioinnin. Harmi, koska sieltä saa edulliseen hintaan itselleni mieluisia elokuvia.

Noh, tilasin viikko sitten ensimmäistä kertaa BookPlussasta kaksi kirjaa. Vasta jälkikäteen hokasin, jotta nämähän on jotenkin yhteydessä toisiinsa. Tänään hain paketin ja kas kummaa, paketissa on vain toinen kirja. Ei mainintaa mahdollisista jälkitoimituksista tmv. Sivujen mukaan molemmat kirjat on toimitettu samassa paketissa. Ostokseni maksoin luottokortilla ja laskutettu on. Oikein innolla odotan mikä vääntö tästä saadaan aikaiseksi. Ei ole hyvät tutinat.

Olen ihastellut Nellyn ja LinusLotan vaatteita, mutta pikainen googletus ja puskaradio antoi paaaljon negatiivista palautetta. Se on fifty-sixty meneekö hyvin vai ei. Ongelmat on samanlaisia, riippumatta kaupasta:

- Tuotetta ei kuulu. On varastosta loppu, tilaus on unohdettu tjmv. MUTTA siitä ei informoida asiakasta. Asiakas saa itse kysellä useaan otteeseen tilauksensa perään. Usein jää ilman vastausta muutamaan yhteydenottoon.

- Toimitusehdoissa on joitakin epäselvyyksiä; nämä siis kannattaa lukea näissä puljuissa tarkkaan.

- Väärä tuote ja tuotteen palautus. Mahdottoman paljon toimitetaan vääriä tuotteita ja niiden palautus on kinkkistä ja oikean tilalle saaminen voi viedä kuukausia. Palautettuja tuotteita katoaa kumman paljon. Rahojaan saa ilmeisesti kinuta takaisin.

- Maksuhuomautukset. Karhukirjeitä tulee jo maksetuista tuotteista (esim. luottokorttiostokset, postiennakkopaketit), laskut on muutenkin sekaisin. Peritään toimitusmaksuja joita ei pitänyt olla. Pyydetään maksamaan palautettuja tuotteita ym. Karhukirje voi tulla vuodenkin päästä tilauksesta :o

Itse pysyn näistä lafkoista erossa vaikka myymänsä tuotteet kiinnostaisivatkin. Olen tehnyt netin kautta kauppaa todella paljon, vähillä ongelmilla. Lähes kaikki ongelmani kohdistuvatkin näihin lafkoihin.

Millaisia kokemuksia teillä on kyseisistä puljuista? Kiukuttaa että tämmösiä lafkoja mainostetaan telkkarissa asti. Hiukan olisi petrattavaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: CDON.COM, BookPluss, Linus&Lotta, Nelly jne.

Viesti Kirjoittaja aasi »

RP kirjoitti:CDON.COM, Nelly, Linus&Lotta, BookPlus jne. ovat yhteydessä toisiinsa, en tiedä millä tavoin? Samaa konsernia?
"Osa MTG Internet Retailing'ia - CDON.COM ι Nelly.com ι Linuslotta.com ι Fitnesstukku.fi " - luki Bookplussan sivun alalaidassa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: CDON.COM, BookPluss, Linus&Lotta, Nelly jne.

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Tilasin aikoinaan paljonkin cd- ja DVD-levyjä CDON:sta ja minulla toimi aina kaikki hyvin. Tuoteet tulivat nopeasti ja minulla ne olivat aina ehjiä. Tosin viimeisimmästä tilauksesta on aikaa noin vajaa vuosi, joten en tiedä onko meno sitten muuttunut. Mutta minulle jäi hyvät muistot kys. puljusta.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: CDON.COM, BookPluss, Linus&Lotta, Nelly jne.

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ai niin ja Bookplussastakin olen tilaillut, mutta olen aina tilannut ne liikkeeseen (ainakin ennen oli Sanomatalossa) säästääkseni postikulut. Hyviä kokemuksia vain siitäkin eli tiedotus mailitse saapuneista tuotteista toimi hyvin ja maksoin tuotteet sitten vasta hakiessani ne.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: CDON.COM, BookPluss, Linus&Lotta, Nelly jne.

Viesti Kirjoittaja Lolita »

BookPlussasta olen tilannut paljon kirjoja, kaikki sujui aina mallikkaaasti. Tosin minäkin noudin kirjat Sanomatalosta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
RP

Re: CDON.COM, BookPluss, Linus&Lotta, Nelly jne.

Viesti Kirjoittaja RP »

Omat kokemukseni CDONista on vuosilta 2005-2009. Joten mulla on käynyt todellinen huono tuuri jos noin muuten toimii. Noita muita piruuttani googletin ja päädyin siihen tulokseen etten vaateostoksille ryhdy. Eikä tämä ensimmäinen kirjakokemuskaan houkuttele jatkamaan sielläkään saralla.

Mieluummin maksan hiukan enemmän ja varmistun siitä, että mahdolliset mokailut on suhteellisen vähäisiä. Ainahan niitä välillä sattuu liikkeessä kuin liikkeessä, mutta itselleni merkkaa eniten se miten helposti ja vaivattomasti mokailut saa selvitettyä.

Shoppaan 95% netistä kaiken haluamani, ongelmia on ollut harvassa.

Jos ajatellaan kauppaa johon tuhlaan rahaa eniten (discshop) niin ongelmia on ollut kaksi kertaa sitten vuoden 2005 jolloin aloitin asiakkuuden. Toinen oli sentään oma mokani, kaikenlisäks. Olen Timantti-asiakas: tarkoittaa että tilaat sieltä vähintään 1600€/vuosi ja itse tilaan kerralla 15-50€ arvosta tavaraa. Jokainen voi miettiä kuinka monta pakettia sieltä rahdataan vuodessa tähän talouteen! Ongelmien määrä on suorastaan mitätön siihen suhtautettuna.
Dumis

Re: CDON.COM, BookPluss, Linus&Lotta, Nelly jne.

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Tilasin CDON:sta GH Metallica+kitaran, saas nähdä monessa osassa tulee :D On kyllä aika huippu jos sille on käynyt jotain.
bedlam

Re: CDON.COM, BookPluss, Linus&Lotta, Nelly jne.

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Cd-kannet saattavat joskus olla rikki ja dvd:n levy irronnut pidikkeestä. Mutta tämä nyt ei mitenkään harvinaista ole muistakaan liikkeistä tilatessa. En kyllä ymmärrä, miksi paketoivat kovaan pahviin kuplamuovien sijaan. Amerikoista asti tulee aina leffat täydellisen ehjinä kun ovat kuplamuovissa.

Enivei, enemmän mulla on ollut ongelmia Discshopin kuin Cdonin kanssa, vaikka 95-prosenttisesti Discshopissakin homma toimii moitteetta. Mutta Discshopista ei koskaan ilmoiteta, jos jotain tuotetta ei vaikka tulekaan saataville. Jos on tehnyt tilauksen, jossa on useampi leffa ja yksi niistä jää kokonaan ilmestymättä, eivät nuo loputkaan leffat tule koskaan! Mulla on yks dvd roikkunut n. 2-3 vuotta Discshopin tilauksissa, koska samaan syssyyn tilattu Halloweenin blu-ray ei koskaan ilmestynytkään. Cdonista on aina tullut sähköpostia, jos joku tuote myöhästyy.

Bookplussasta tilasin parit Fingerporit, toinen tuli viikko sitten ja toisesta tuli mailia, että odottavat saapumista jostain.
RP

Re: CDON.COM, BookPluss, Linus&Lotta, Nelly jne.

Viesti Kirjoittaja RP »

Mitä nyt olen joutunut todenteolla tätä pakkausta treenaamaan niin kuplamuovi EI ole paras vaihtoehto lähettää kamaa JOS kuoret ovat liian isot lähetettävään kamaan suhteutettuna. Tämä on syy miksi CDON levyn kannet ovat olleet itselläni rikki. Levyt pääsevät liikkumaan pakkauksen sisällä, eikä mikään kuplamuovi suojaa silloin jos joutuu kovalle reissulle. Mieluummin otan tiiviissä pahvissa pakattuna, koska tuotteen kunto niiden kanssa on huimasti plussalla tähän mennessä saaduissa paketeissa. Oli kama sitten mikä tahansa. Tiiviys on kaiken a ja o pakatessa.

Ennen discshop lähetti samassa paketissa koko tilauksen vaikka tilauksesta olisi osa varastossa, osa ei. Nykyään lähettää automaattisesti ne, mitkä on varastossa. Ja varausleffoissa erikseen, jos toinen ei ilmesty. On nimittäin varmaan saanut tuosta kommenttia. Tilanteen tosin näkeen omilta sivuiltaan ja namiskaa painamalla saa kyllä sen seisovan tulemaan jos haluaa. CDONilla tätä toimintoa tai ylipäätään infoa ei ainakaan vielä silloin ollut kun itse viimeksi tilasin. Joten en ole koskaan ihmetellyt DS tilauksia kun olen aina nähnyt omilta sivuiltani "ei oota".
bedlam

Re: CDON.COM, BookPluss, Linus&Lotta, Nelly jne.

Viesti Kirjoittaja bedlam »

RP kirjoitti:Mitä nyt olen joutunut todenteolla tätä pakkausta treenaamaan niin kuplamuovi EI ole paras vaihtoehto lähettää kamaa JOS kuoret ovat liian isot lähetettävään kamaan suhteutettuna. Tämä on syy miksi CDON levyn kannet ovat olleet itselläni rikki.
Niin siis itselleni Cdonin lähetykset eivät tule tavallisesti kuplamuovissa, vaan ihan pelkissä kovissa pahvikuorissa.
RP kirjoitti:Tilanteen tosin näkeen omilta sivuiltaan ja namiskaa painamalla saa kyllä sen seisovan tulemaan jos haluaa.
Eipä näy tossa meikän tilauksessa tuollaisia namiskoja, on ilmeisesti joku uudempi sydeemi. Enpähän tuota leffaa varsinaisesti kaipaakaan, mutta ärsyttää että tuolla toimittamattomissa tilauksissa roikkuu.
RP

Re: CDON.COM, BookPluss, Linus&Lotta, Nelly jne.

Viesti Kirjoittaja RP »

BookPlussasta tuli sähköpostiviesti missä kerrottiin varastointi virheestä sekä siitä että kirja on tänään lähetetty minulle. Sivujeni mukaan kirja on laskutettu toistamiseen!

Ja ettei liian helpoksi menisi; postiluukusta tipahti tunti sitten saapumisilmoitus kirjapaketille eli todennäköisesti saan nyt yhtä kirjaa kaksin kappalein. Ja vielä molemmat laskutettuina.

Voi vittu, toisen kappaleen palautus onnistuu varmaankin yhtä rempseesti kuten rahojen takaisin saaminen. Ehheh aahhhah.

NOT.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: CDON.COM, BookPluss, Linus&Lotta, Nelly jne.

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Mulla on Bookplussan kanssa toiminut ihan hyvin. Kaikki on tullut perille kunnossa ja oikein (joko postiluukusta tai lähimpään postiin kun on ollut isompi paketti). Joskus on jotain viivästymistä ollut, mutta pääsääntöisesti tilaamani kirjat eivät ole ollut varastokamaa joten sinällään ihan ymmärrettävää.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Starflare
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01.03.2007 18:25

Re: CDON.COM, BookPluss, Linus&Lotta, Nelly jne.

Viesti Kirjoittaja Starflare »

CDONiin on tullut työnnettyä rahaa melkoisia määriä vuosien varrella, eikä suurempaa rutisemisen aihetta ole juurikaan ollut. Toimitukset ovat IMO olleet aina hitaita, ja nykyään kun on tottunut Playn hintoihin ja postivapaisiin toimituksiin, en usko että tuota juurikaan tulee käytettyä enää.

Bookplussaa on kerran tullut käytettyä, eikä siitäkään juuri nurisemista ole hitaan toimituksen lisäksi, mutta hintansa ovat melko kirpeät joten tuskinpa sitäkään puljua työllistetään enää.
Vastaa Viestiin