Kotimyyntikutsut

Yleinen lätinä jä kitinä
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja Leila »

Viimeisen puolen vuoden aikana kaverit ja tutut ovat innostuneet järjestämään kotimyyntikutsuja. Tarjolla on ollut taloustarviketta, kynttilöitä, pesuaineita, vaatteita ja kosmetiikkaa. Eräs sukulaistyttö jopa innostui itse lähtemään amway-edustajaksi. Itse en nyt ole hirveän innokkaasti jaksanut osallistua näille kutsuille. Tuotteet ovat yleensä kalliita vastaaviin kaupasta saataviin verrattuna. Välillä myyjä alkaa myös tuputtamaan, jos ei tuotetta niin sitten kutsuja meille. Olen myös saanut kuulla, miten huippuhommaa on verkostomarkkinointi ja kuinka siinä rahantuloa ei voi yksinkertaisesti estää.

Entä te muut? Hankitteko tavaraa kotimyyntikutsuilta tai oletteko itse työskennelleet myyjinä? Onko tavara oikeasti niin paljon parempaa kuin myyjät antavat ymmärtää? Onko tupperin 30 euron muovikippo parempi kuin ortexin 5 euron?
Äiti ei tiedä
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Leila kirjoitti:Onko tupperin 30 euron muovikippo parempi kuin ortexin 5 euron?
Yleensä on.

Olen pitänyt useita kutsuja ja osallistunut vielä useammille. Ihan hauskaa puuhaa, mutta ei siitä elantoa kukaan revi kuin korkeintaan pyramidin huipulla.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mä kävin kahdesti PartyLite-kutsuilla, enkä ole sen jälkeen uskaltautunut millekään moisille. Musta ei ole siihen, että istutaan ja katsotaan katalogeja ja kynttilöitä ja sen jälkeen ostetaan joku soma kynttiläviritys hintaan 60€ ja piilotellaan ostokuittia mieheltä.. Miehen serkkulikat ovat kummatkin niin meikki- kuin kynttiläkutsujia, eivät kyllä ole leiville lyöneet ja kummankin miehet katsotavat aina kauhusta kankeana meikkikutsuilla, kun tädit paasaa "vain" 109€ maksavasta OIKEASTI nuoretavasta peukalonpään kokoisesta ryppyvoidepurkista. Halleluja.. ei oo vaan mun juttu. Aiemmat käynnit kävin kohteliaisuudesta, ja sen takia, koska siellä on aina hyvää ruokaa :D

(ps. miehet eivät siis itse ole kutsuilla, jälkeenpäin kauhistelevat).
The great club outshines the individual, always and forever.
NuoriD

Re: Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Mun ennakkoluuloinen ja tietämätön käsitykseni on, että tuo verkostomyynti on monesti kusetusta, jossa lähinnä kusetetaan myyjiä.

Heidän pitää ostaa joku setti (esim. kynttilöitä, ternimaitokapseleita, whatevö ylihintaan), josta sitten yrittävät päästä eroon.

Kyseessä on monesti eräänlainen pyramidihuijaus. Rekrytoimalla uusia verkostomyyjiä saa osan heidän ostamansa setin hinnasta. Jos on riittävän korkealla organisaatiossa, saa rahaa uusien jäsenten värväyksen kautta. Muussa tapauksessa saa vain kasan ylihintaisia kynttilöitä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Antaisin pois puolet omistamistani esineistä jos joku vain hakisi pois.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
SikaMika

Re: Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Bluntly kirjoitti:Antaisin pois puolet omistamistani esineistä jos joku vain hakisi pois.
Saako esineet valita itse?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NuoriD

Re: Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ennen verkostomarkkinointiin ryhtymistä kannattaa tutusta tähän sivustoon
Stinky

Re: Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Mä käyn niissä vaan syömässä enkä tunne omantunnontuskia että en osta mitään :]
NuoriD

Re: Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Suvinen kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Mun ennakkoluuloinen ja tietämätön käsitykseni on, että tuo verkostomyynti on monesti kusetusta, jossa lähinnä kusetetaan myyjiä.
No en nyt ihan noin yksioikoisesti sanoisi. Tuskin joku Tupperwarekaan olisi noinkin menestynyt ja pitkäikäinen, jos kyseessä olisi huijaus. Muitakin toimivia ja pitkäikäisiä suoramyyntiyrityksiä on.

.
Joo. En väittänytkään, että kaikki verkostomyynti on kusetusta, vaan että se monesti on kusetusta.

Kusetuksen tunnusmerkkeinä on mm. se, että pitää ensin ostaa kallis setti, jotta pääsee sisään, ja että suuren osan tuloista luvataan tulevan uusien jäsenten värväämisestä.
Dumis

Re: Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Vaola kirjoitti:Jostain joskus kuulin että paras kohderyhmä Tupperware-kutsuille on nuoret poikamiehet. Ostavat kuulemma omaan käyttöön ja äideilleen lahjaksi. Helppo markkinoida ja kauppa käy. Onko näin? :D
Emmätosta äidistä tiiä, mutta ei mulla ainakaan ole mitään kotitalous/keittiö-tavaroita ihan liikaa :D
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tiedä sitten kuinka helppo olisin tuossa. Sopivia lautasia on tullut etsittyä jo pari vuotta ja täydellistä kahvimukia kymmenisen vuotta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Vaola kirjoitti:Jostain joskus kuulin että paras kohderyhmä Tupperware-kutsuille on nuoret poikamiehet. Ostavat kuulemma omaan käyttöön ja äideilleen lahjaksi. Helppo markkinoida ja kauppa käy. Onko näin? :D
Mitä olen esittelijöiltä kuullut, miehiä kiinnostaa Tuppereissa purkkien teknisyys. Niissähän on nykyisin vaikka mitä toimintoja ja ratkaisuja, kaikenlaisia venttilejä ja edistyksellisiä materiaaleja.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Manaaja

Re: Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

En ehkä vain osaa sitten mitään keittiössä, mutta kaikki tuppervaarit mitä mulla on (saanut mutsilta lahjaksi toim.huom! en oo ite ostanu!) ovat korkeintaan keskinkertaista kamaa. Monet ikea-luokan purkit ja veitset hakkaavat tupperiveljensä 5-0 viimeistään siinä kohtaa kun vilkaisee edes summittaisesti hintalappua. Yleensä myös vaikka hintaa ei ottaisi mukaan yhtälöön lainkaan. En vaan tajua tota akkojen tuppo-villitystä.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja Leila »

Suvinen kirjoitti:Mun nähdäkseni suoramyynti toimii, jos myyjä on oikeanlainen tyyppi.
Niin ja myyjälle itselleen ei tule pettymyksiä, jos suhtautuu asiaan realistisesti. Eräs tutun tuttu oli tienannut opiskeluaikana lisärahaa myymällä tuppereita, toinen taas tienaa kivaa ekstraa sivutoimisena party lite- myyjänä. En minä kyllä käsitä, että miten noista voisi saada ihan täysin elantonsa. Pettymyksiä tulee myös varmasti, jos odottaa, että mitään tekemättä tienaa 3000 euroa kuukaudessa. Kyllä tuollakin alalla menestyminen vaatii työtä ja paneutumista.

Itse olen ostanut kutsuilta lähinnä tajoustuotteita. En kyllä raaskii laittaa kymmeniä euroja johonkin pesuaineeseen tai muovikippoon. Tuotteiden laatuun olen kyllä ollut ihan tyytyväinen ja tarvittaessa reklamaatiot ovat toimineet. Itse olen emännöinyt yhdet tai kahdet kutsut, joihin tuli vain muutama ihminen mutta siitä huolimatta sain ihan kivat emännänlahjat.
Äiti ei tiedä
bliss

Re: Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja bliss »

Manaaja kirjoitti:En vaan tajua tota akkojen tuppo-villitystä.
En mäkään. Olen tasan jokaisen tupperipurkin laittanut kiertoon kun ne eivät vaan ole hyviä. Juuri ne tekniset höpöhöpöt tekevät niistä tasan käyttökelvottomia. Eikä niitä muka sais edes pestä tiskikoneessa :shock:
Juuei, yhden tupperipurkin hinnalla saa noin viisitoista orthexin tms. vastaavaa kippoa.

PartyLite-kynttiläjutskat taas ovat aika ihquja mutta saastaisen kalliita. Toisaalta ovat myös ainoita tuoksutettuja kynttilöitä, jotka _eivät_ aiheuta päänsärkyä.

Ystäväni äiti myi aikoinaan Swipe-pesu- ja siivousvälineitä ja niihin olin kyllä tosi tyytyväinen. Ostaisin edelleen kun vaan jaksaisin etsiä jonkun myyjän yhteystiedot.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Makuja on niin monia ja kun itse suosin ennemmin kestävää kulutusta, olen kokenut Tupperit sopivaksi. Kipoillahan on ikuinen takuu (pl. normi kuluminen ja väärinkäytöt) ja äidillä on edelleen käytössä kuppeja jostain 70-luvun alusta. En minäkään niiden kaikista tuotteista välitä, mutta mulla on muutama suosikkituote, joita en ole muista valikoimista löytynyt ja ostan niihin sitten kuluvia osia lisää. Ja jos vaikka jostain 20-vuotta sitten ostetusta Tupperista katoaa kansi, sellaisen todennäköisesti voi ostaa varaosana. Mutta kuten sanoin, kukin tyylillään.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Vesper kirjoitti:Mutta kuten sanoin, kukin tyylillään.
Aika jaloa.
Paras päivä ikinä.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja Leila »

Tupperin tuotteista mielenkiintoisin on ehdottomasti ollut muovinen raastin"rauta". Sillä sai aikaiseksi nopeasti ja helposti porkkanaraasteenkin. Anoppi on harrastanut tupperikutsuja joskus 80-luvun alkupuolella ja samat kipot sillä vielä on käytössä. Ilmeisesti rahoille siis saa vastinetta, vaikka alkuinvestointi onkin korkea.
Äiti ei tiedä
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Riemumieli kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mutta kuten sanoin, kukin tyylillään.
Aika jaloa.
Oon tunnetusti jalo ihminen, rakkauden ja hyvän tahdon lähettiläs.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Vesper kirjoitti:Oon tunnetusti jalo ihminen, rakkauden ja hyvän tahdon lähettiläs.
Lähipiirisi lienee onnesta soikeana? Et ole ajatellut ajatustesi jakamista esim. kirjan tai tv-ohjelman muodossa. Hyvää tahtoa ei ole koskaan liikaa ja rakkauskin on jausaa.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Riemumieli kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Oon tunnetusti jalo ihminen, rakkauden ja hyvän tahdon lähettiläs.
Lähipiirisi lienee onnesta soikeana? Et ole ajatellut ajatustesi jakamista esim. kirjan tai tv-ohjelman muodossa. Hyvää tahtoa ei ole koskaan liikaa ja rakkauskin on jausaa.
Eikä pelkkä lähipiiri vaan oikeastaan koko universumi. Tai siis ei vielä. Mutta viimeistään sitten kun ohjelmani alkaa. Ajattelin sellaista Martha Stewart meets Dr. Phil and Oprah -tyyppistä life style showta parhaaseen katseluaikaan. Miltä kuulostaa?
Viimeksi muokannut Vesper, 05.02.2010 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Vesper kirjoitti:Eikä pelkkä lähipiiri vaan oikeastaan koko universumi. Tai siis ei vielä. Mutta viimeistään sitten kun ohjelmani alkaa.
:kontrolli:
Paras päivä ikinä.
Manaaja

Re: Kotimyyntikutsut

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Niin mun kokemukset tuppereista on lähinnä tässä:

Yleisveitsi - Paksuteräinen ja huono verrattuna mihin tahansa markettiyleisveitseen.
Muovinen astia - Se on sellainen muovinen astia. Siinä on kannessa joku pellejuttu. Se sulkeutuu huonommin kuin vastaavat muoviset Ikea-kipot, joita saa yhden Typperware-astian hinnalla viisi sarjaa.
Juomakannu keinuliikkeellä avautuvalla kannella - Tää on oikeasti ihan hyvä, mutta miten helvetissä tällaisen nyt voisi ylipäätänsä edes mokata?

Onks jotain mitä ne tekee oikeasti 10 kertaa paremmin kuin kilpailijat, kun hintakin kerran on 10-kertainen?
Vastaa Viestiin