Hankaluusgallup

Yleinen lätinä jä kitinä
RP

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja RP »

SikaMika kirjoitti:Mä en ole yhtään hankala kumppani silloin kun asiat tehdään niin kuin mä sanon ja saan olla tarpeeksi omissa oloissani. Eli yleensä ottaen olen aika hankala kumppani.
Näin.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja annepa »

SikaMika kirjoitti: Asiakkaana mä en itse näe itseäni hankalana, mutta vaadin kyllä rahoilleni vastinetta ja sopimuksista kiinni pitämistä. Eli heittäydyn huomattavasti hankalammaksi siinä vaiheessa kun homma ei toimi niin kuin on sovittu. Hyvästä palvelusta osaan puolestani kiittääkin.
Jaa tämä osasto, no asiakkaana olen kyllä joskus ylenmäärin hankala ja just samassa kohtaa eli kun homma ei toimi. Mut en minä sitäkään miellä hankaluudeksi, se on puolensa pitämistä. En minä mikään kynnysmatto ole, edes asiakkaana.

Mulle ei myöskään ryttyillä, esim töissä. Pomo sanoi että "kuule, sulla on asenneongelma. Mut ei se mitään, käytetään se hyödyksi". Just sen takia että mulle ei v***u ryttyillä. Ei sekään ole hankaluutta, se on puolensa pitämistä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Taidan olla hankalaa avo-/aviopuolisomateriaalia. Kun en välttämättä tarvitse naista kun kahteen asiaan, siihen itseensä ja sitten välillä on kiva nukahtaa tissi (ei oma!) kourassa. Tarvitsen myös omaa aikaa, mutta se onnistuisi tarvittaessa metsätöissä, kalastaessa ja metsästäessä. Saisi toki puoliso olla noissa mukana, ainakin välillä.
Mulla on kanssa tuo auktoriteettipelottomuus, silloin kun tiedän olevani oikeassa - eli jokseenkin aina. Työpaikasta ja esimiehestä riippuen tuo on huono puoli ja este uralla etenemiselle. Yksi iso johtaja muistaa lähettää jouluisin kortin "Johtaja Pulkannarulle". Eli ei kai enää 10 vuoden jälkeen ole pelkkää vit*****a. :P Vieläkään en epäröi hoitaa tarvittaessa asioita asiakkaiden toimitusjohtajien kanssa, jos sen alaiset haluavat leikkiä lastentarhaa. Ainakin omat pomoni pitävät tuosta rohkeudesta, silloin kun se suuntautuu omasta putiikista ulospäin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja annepa »

annepa kirjoitti: en ole erityisen hankala. Olen letkee.
HAA muistin! Olen erityisen hankala koska tykkään analysoida ongelmakohdat rikkipoikkipuhki ja se on muitten ja omastakin mielestä hankalaa. Tosi pitkään aikaan vaan ei ole ollut analysoitavaa...
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En tajua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja Leila »

Mä olen hankala silloin, jos mulla on jotain fyysistä kremppaa (esim. päänsärkyä, menkat tai niin kun nyt on tämä raskaus). Olen tosi huonolla tuulella jos johonkin kohti kolottaa, en vaan kestä sitä. Jos vaiva hoituu särkylääkkeellä, niin sellaisen kyllä sitten otan. Silloin pääsen sekä itse että kanssaeläjät vähän vähemmällä. Jos taas olen oikeasti tosi kipeänä, niin silloin olen helpompi.

Hankala olen myös siinä, että minussa on vähän sellaista päällepäsmärin ja myös besserwisserin vikaa. Minun pitää tietää kaikki mitä ympärillä tapahtuu, ilmaista siitä mielipiteeni ja mahdolliset korjausehdotukset. Olen kyllä pyrkinyt pääsemään eroon tästä piirteestäni, mutta mihinkäs sitä tiikeri (tai ison perheen esikoinen) raidoistaan pääsee.
Äiti ei tiedä
Manaaja

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Siittimeni on jäykistyneenä sekä liian paksu että kova sopiakseen ongelmitta useampien synnyttämättömien nuorten naisten emättimiin. Asiasta aiheutuu turhauttavan pitkiä monipäiväisiä pakollisia lepotaukoja seksielämään, jotka usein stressaavat parisuhteen molempia osapuolia ja sitä kautta vaikuttavat parisuhteen laatuun aiheuttaen epäluuloja ja epävarmuutta yhteisen tulevaisuuden suhteen.
RP

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja RP »

Manaaja kirjoitti:Siittimeni on jäykistyneenä sekä liian paksu että kova sopiakseen ongelmitta useampien synnyttämättömien nuorten naisten emättimiin. Asiasta aiheutuu turhauttavan pitkiä monipäiväisiä pakollisia lepotaukoja seksielämään, jotka usein stressaavat parisuhteen molempia osapuolia ja sitä kautta vaikuttavat parisuhteen laatuun aiheuttaen epäluuloja ja epävarmuutta yhteisen tulevaisuuden suhteen.
Mä voin kyl sanoo et synnytyksen jälkeen kestää viel huonommin.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja swirl »

Mäkin olen hankala sillä tavalla, että tarvitsen paljon aikaa itselleni ja jos joudun olemaan liian kauan ihmisten kanssa, saan kauheita raivareita. Olen myös hankala riitakumppani, koska olen opetellut olemaan huutamatta ja sen sijaan mökötän ja pidän mykkäkoulua. Lisäksi olen hankala asiakas, koska vaadin ensiluokkaista palvelua kaikkialla.
RP

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja RP »

swirl kirjoitti: Olen myös hankala riitakumppani, koska olen opetellut olemaan huutamatta ja sen sijaan mökötän ja pidän mykkäkoulua.
Ehkä ärsyttävin tapa riidellä. Mies on samanlainen. Aloitetaan rauhallisesti puhumalla, sitten se vetää ton hihastaan ja sitten mun kierrokset nousee mittarin yli.

Onneksi ei juuri riidellä.
milli

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja milli »

^ja ^^
mulla on ollut aikaisemmin tapa olla riitelemättä. tosin.. en mä kyllä vieläkään riitele, mutta olen alkanut oppia puhua tunteistani, which is nice. on muuten ollut mielettömön työn takana tuo. meillä kotona kun ei saanut riidellä, saatika olla eri mieltä vanhempien kanssa.
milli

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja milli »

tajusin mikä minussa on hankilinta, parisuhdemielessä.. mun perhe.. ts mun isä.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja swirl »

Kyllä mä sitten keskustella osaan, kun olen vähän rauhoittunut ja kerännyt itseni. Itken helposti ihan vain raivosta/vitutuksesta ja silloin en koe voivani keskustella rakentavasti, etenkin jos toinen näkee itkemisen jonkinlaisena manipulointiyrityksenä. Mieluummin möksään vähän aikaa, niin että pahimmat höyryt ovat ehtineet haihtua ja sitten vasta puhun asiasta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

swirl kirjoitti:Kyllä mä sitten keskustella osaan, kun olen vähän rauhoittunut ja kerännyt itseni. Itken helposti ihan vain raivosta/vitutuksesta ja silloin en koe voivani keskustella rakentavasti, etenkin jos toinen näkee itkemisen jonkinlaisena manipulointiyrityksenä. Mieluummin möksään vähän aikaa, niin että pahimmat höyryt ovat ehtineet haihtua ja sitten vasta puhun asiasta.
Parisuhteen alussa tempperamenttierot aiheuttavat aina ongelmia. Meillä minä olen paljon tasaisempi luonne. Oikeastaan vain aika ja kokemus toisesta auttaa, keskustelun lisäksi. Eikä se keskustelu sinänsä auta, pitää vain kokea ne riidat, jotta kumpikin ymmärtää, mitä ja miten kannattaa toiselle puhua ja reagoida. Pikku hiljaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja Elppis »

swirl kirjoitti:Kyllä mä sitten keskustella osaan, kun olen vähän rauhoittunut ja kerännyt itseni. Itken helposti ihan vain raivosta/vitutuksesta ja silloin en koe voivani keskustella rakentavasti, etenkin jos toinen näkee itkemisen jonkinlaisena manipulointiyrityksenä. Mieluummin möksään vähän aikaa, niin että pahimmat höyryt ovat ehtineet haihtua ja sitten vasta puhun asiasta.
Ah, sama juttu. Mä usein sanonkin että "anna mun hetki märehtiä".
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja swirl »

^^En mä nyt ihan parisuhteen alkumetreillä ole - on tätä kestänyt jo yli viisi vuotta :o Olen hyvä keskustelemaan kiistatilanteissa sen jälkeen, kun olen rauhoittunut. En ole koskaan haukkunut toista, osaan muotoilla asian tyyliin "minua harmittaa, että käyttäydyt/sanot näin". Jos toista nimittelee rumasti, niin se jää kuitenkin kaivelemaan sittenkin, kun riita on jo unohdettu.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Ah, kun tohon pystyis itse aina. Rakentavassa riitelyssähän pätee palautteenannon perusteet: keskity tekemisiin, älä persoonaan.

No, ne jotka osaa, tekee. Ne jotka ei osaa, opettaa... :roll:
Viimeksi muokannut Vesper, 18.02.2010 10:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Oikeastaan vain aika ja kokemus toisesta auttaa, keskustelun lisäksi. Eikä se keskustelu sinänsä auta, pitää vain kokea ne riidat, jotta kumpikin ymmärtää, mitä ja miten kannattaa toiselle puhua ja reagoida. Pikku hiljaa.
Liputan kyllä meilläkin tämän puolesta. Otti aikansa hoksata miten toista voi auttaa raivon syövereistä ja mitä siinä tilanteessa sopii sanoa tai tehdä. Olin revetä liitoksistani kun kesken animaalisen verensyöksykohtauksen ja kiljunnan toinen tulee näyttämään jostain masiinasta että ei noin, se toimii näin. Saa neuvoa VASTA kun olen riehunut, sitten ohjaus on jopa toivottavaa. Toisella on sitten omat kujeensa, joihin olen oppinut sopeutumaan.

Hankalin olen varmaan yllättävissä tilanteissa. Tarvitsen sopeutumis- ja mietintäaikaa enkä äkisti johonkin pakotettuna pysty reagoimaan järkevästi vaan saatan suuttua, sulkeutua tai loukkaantua. Jopa oikein kivat jutut, kuten juhlat yms. aiheuttavat ahdistusta jos en niistä tiedä mitään etukäteen. Jossain määrin tämä näkyy ylettömänä säätämisenä kun sitten tiedän tapahtumasta etukäteen ja on varmaan yhtälailla rasittavaa.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja Clay »

Oiskohan toi oman tilan tarve netin aktiivikäyttäjille yhdistävä piirre - usein tuntuu esim. jos koko viikonlopun on menossa kavereiden kanssa, enkä tarkota edes välttämättä ryyppäämistä, että maanantaina tarvitsee "lomaa" ihmiskunnasta, vaikka olisi ollut todella hauskaa koko viikonlopun.
Nyt penikseni on fantastinen!
milli

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja milli »

swirl kirjoitti:^^En mä nyt ihan parisuhteen alkumetreillä ole - on tätä kestänyt jo yli viisi vuotta :o Olen hyvä keskustelemaan kiistatilanteissa sen jälkeen, kun olen rauhoittunut. En ole koskaan haukkunut toista, osaan muotoilla asian tyyliin "minua harmittaa, että käyttäydyt/sanot näin". Jos toista nimittelee rumasti, niin se jää kuitenkin kaivelemaan sittenkin, kun riita on jo unohdettu.
Amen .. :) Tälleen meilläkin "riidellään".. tuli opittua exän kanssa toi tyyli, sitä ennen en uskaltanut sanoa mitään vastaan.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Suvinen kirjoitti:Hankala asiakas ravintolassa, koska olen niin nirso ja haluan aina mahdollisuuksien mukaan säätää ja tuunata annoksia/juomia/palvelua. Yritän kompensoida hankaluuttani reiluilla tipeillä ja vuolailla kiitoksilla, jos aihetta niihin on.
Toinen samanlainen ilmoittautuu. En haluaisi olla hankala, mutta vegesapuskat (ellei varta vasten mene vegepaikkaan) on usein pilattu erilaisilla kastikkeilla ja muilla sooseilla, mitä en halua. Esim. tavallinen salaattikin sotketaan monissa ravintoloissa ihme kastikkeisiin, ellei muista erikseen pyytää sitä ilman mitään extrasotkuja.

Lisäksi vegekäsitykset ovat joillakin vähän kummallisia tyyliin et syö siis lihaa, mutta kai tähän voi kanaa laittaa... Halojaa, lihaa se kanakin on.

Silloin tällöin joutuu pistämään lautasen takaisin, kun ei ole mennyt jakeluun, että ruokaan ei pidä laittaa myöskään makkaraa tai kalaa, jos ilmoittaa, että ei lihaa.

Parisuhteessa olen kai (toivon ainakin) aika helppo. Tarvitsen paljon omaa aikaa ja yksinoloa, mutta olen suhteen myötä oppinut olemaan yksin yhdessä eli toisen läsnäolo ei häiritse minua. Alussa se oli vaikeaa, mutta nykyään ei.

Kuten Swirlkin jo mainitsi, niin minullekaan ei tulisi mieleeni nimitellä kumppaniani. Olen kuitenkin aika suora ja kerron, miltä minusta tuntuu ja miksi olen vihainen, jos olen, mutta en mene henkilökohtaisuuksiin, koska en edes riidellessä halua nimitellä rakastani. Arvostan häntä enkä usko, että voisin sanoa hänelle mitään kovin ilkeää.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja Niba »

En ole hankala koskaan sanon mitä sanonkin, ei riitä energiat enään..
Pyyhin Netikettiin..
Manaaja

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kreitsu kirjoitti:Lisäksi vegekäsitykset ovat joillakin vähän kummallisia tyyliin et syö siis lihaa, mutta kai tähän voi kanaa laittaa... Halojaa, lihaa se kanakin on.

Silloin tällöin joutuu pistämään lautasen takaisin, kun ei ole mennyt jakeluun, että ruokaan ei pidä laittaa myöskään makkaraa tai kalaa, jos ilmoittaa, että ei lihaa.
Mitä tohon ekaan kappaleeseen tulee, niin toi mielikuva tulee monelle normihepulle varmaan siksi, että kovin monet maailmanparantajaetiikkanaiset ilmoittavat tai kuvittelevat olevansa jonkin sortin vegejä, mutta silti vetävät kanaa ja kalaa. En ole ihan yhteen enkä edes kahteen tällaiseen törmännyt. Aivan kuin vain punainen liha olisi lihaa.

Mitä tohon jälkimmäisen kappaleeseen tulee, niin et sinä sen perusteella ole minun mielestäni vaikea asiakas. Tuo ei ole muuta kuin keittiön täydellistä ammattitaidottomuutta ja välinpitämättömyyttä. Pertti Peruspenkkiurheilijalta joka ajaa työkseen trukkia moisen vielä ymmärtää ettei se ymmärrä kalan olevan lihaa - kun ei sitä tosiaan tunnu monet itseään vegeinä pitävätkään ymmärtävän - mutta ammatti-ihmiseltä moista ei yksinkertaisesti voi sallia.
ninnithequeen

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Nyt ku mietin tarkemmin missä olen hankalin, ainakin parisuhteessa niin....

- mun keittiöön ei o kellään asiaa
- saati pyykinpesukoneelle
- mun on saatava tietynmerkkistä tavaraa kaupasta
- jumalauta jos Iltasanomat unohtuu!
- mun tavarat on MUN tavaroita

Rekkiksen kanssa tuli monta tappelua kun hää halus tehä ruokaa ja voi luoja mie kiehahdin ku se oli menny laittaa hyvää hyvyyttään pyykin kuivumaan ku torkahdin päiväunille :lol: Oli pakko mennä ripustelemaan ne uusiks ja mököttää. Mä oon kamala...

Ja sitä kiukutti kun ei saanu osallistua sisustukseen millään tavalla. Ei puhettakaan kyl. "Kaikki tääl on vaan sun ja sä päätät". No niinpä. Ku kerran toi vaan vaatteensa.

Ukkokulta sentään oppi vuosien varrella paikkansa eikä koskenu ku astianpesukoneeseen ja vei roskat. Mut aina se unohti ostaa Iltiksen kaupasta ja sit mie mökötin puol iltaa. Mä oon kamala.

Ja ihmekkös se soitti kaupasta aina 4 kertaa että onks tää ny oikeeta juustoa jne.

Mä OON kamala.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Hankaluusgallup

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Ei millään pahalla, mutta minulla hajoaisi pää ja palaisi hihat kanssasi. Kyllä molemmilla osapuolilla minun suhdekäsityksen mukaan tulisi olla oikeus tehdä kotonaan mitä tahansa - vaikka sitten pestä pyykkiä, jos se sattuu kiinnostamaan.

Murjottamalla moisista asioista pilaa mielestäni vain koko kodin ilmapiirin. Mutta kukin toki tyylillään. :)

Ja juu, edellisen kirjoituksesi perusteella olet suhteessa aika kamala :D
Vastaa Viestiin