Antti Heikkilä: Voi ja makkara ovat terveellisiä!

Yleinen lätinä jä kitinä
NuoriD

Re: Antti Heikkilä: Voi ja makkara ovat terveellisiä!

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

nowaysis kirjoitti:Jos olisin itse töissä salilla ja selkeästi anorektinen ihminen haluaisi liittyä jäseneksi, kehottaisin varmaan hankkimaan ensin lääkärin todistuksen siitä, että ko. hlö saa turvallisesti harrastaa liikuntaa. Ns. vapailla saleilla kukaan ei voi estää. Ja toisaalta, valvomatta jumppaavat sitten salaa vaikka hyppimällä pienessä huoneessa. Vaikea asia ja hoito helvetin huonosti havaintojeni mukaan hoidettu, tähänkin olisi keinoja puuttua jos olisi enemmän resursseja eli :2cents:
En mä oikein jaksa uskoa, että tuosta olisi anorektikon kannalta mitään hyötyä. Jos henkilö on vapaalla jallalla, niin eihän sitä liikuntaa käytännössä mitenkään voi estää ja tietysti se ruokailun määrä on kuitenkin se oleellisempi.

Tietysti pelkästään busineksen kannalta voi olla, että kovin pahan näköinen anorektikko karkoittaa muita asiakkaita, mutta tuskin sitä ajoit takaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Antti Heikkilä: Voi ja makkara ovat terveellisiä!

Viesti Kirjoittaja Vesper »

bliss kirjoitti:Alle 18 ja yli 26 painoindeksillä - PÄÄSY KIELLETTY!
(kierompi soveltaa tuon myös ikään)
Taitas aika moni bodarikin jäädä sinne salin oville kolkuttelemaan...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
bliss

Re: Antti Heikkilä: Voi ja makkara ovat terveellisiä!

Viesti Kirjoittaja bliss »

Vesper kirjoitti:
bliss kirjoitti:Alle 18 ja yli 26 painoindeksillä - PÄÄSY KIELLETTY!
(kierompi soveltaa tuon myös ikään)
Taitas aika moni bodarikin jäädä sinne salin oville kolkuttelemaan...
Nimenomaan.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Antti Heikkilä: Voi ja makkara ovat terveellisiä!

Viesti Kirjoittaja Clay »

Ostin ketjun innoittamana kolme pakettia maggaraa ja voita. Kohta mun sydän räjähtää. Söin jo pottua, punajuurta ja maggarakastiketta.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Antti Heikkilä: Voi ja makkara ovat terveellisiä!

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

NuoriD kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Jos olisin itse töissä salilla ja selkeästi anorektinen ihminen haluaisi liittyä jäseneksi, kehottaisin varmaan hankkimaan ensin lääkärin todistuksen siitä, että ko. hlö saa turvallisesti harrastaa liikuntaa. Ns. vapailla saleilla kukaan ei voi estää. Ja toisaalta, valvomatta jumppaavat sitten salaa vaikka hyppimällä pienessä huoneessa. Vaikea asia ja hoito helvetin huonosti havaintojeni mukaan hoidettu, tähänkin olisi keinoja puuttua jos olisi enemmän resursseja eli :2cents:
En mä oikein jaksa uskoa, että tuosta olisi anorektikon kannalta mitään hyötyä. Jos henkilö on vapaalla jallalla, niin eihän sitä liikuntaa käytännössä mitenkään voi estää ja tietysti se ruokailun määrä on kuitenkin se oleellisempi.

Tietysti pelkästään busineksen kannalta voi olla, että kovin pahan näköinen anorektikko karkoittaa muita asiakkaita, mutta tuskin sitä ajoit takaa.
Ei, lähinnä tarkoitin sitä, että se kun tommosen antaa treenata, niin ko. sali antaa hiljaisen hyväksyntänsä sille että homma on ok. Kuten sanoinkin, ei yhden salin käyttökielto estä liikkumasta, mutta toimisi ehkä statementtinä sille, että emme tue itsetuhoista liikuntaa.
Prepare for the worstest.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Antti Heikkilä: Voi ja makkara ovat terveellisiä!

Viesti Kirjoittaja Clay »

nowaysis kirjoitti:Kuten sanoinkin, ei yhden salin käyttökielto estä liikkumasta, mutta toimisi ehkä statementtinä sille, että emme tue itsetuhoista liikuntaa.
Kaikin puolin fyysisesti terve ihminenkin voi liikkua niin paljon, ettei kroppa vaan kestä, joten lääkärintarkastusko pitäisi aina suorittaa ennen salitreeniä?
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Antti Heikkilä: Voi ja makkara ovat terveellisiä!

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Just, kaikille ja koko ajan.
Prepare for the worstest.
Manaaja

Re: Antti Heikkilä: Voi ja makkara ovat terveellisiä!

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:Jos samanpituiset ja saman lihasmassan omaavat, samalla tavalla liikkuvat lihava ja laiha syövät saman määrän, niin laiha lihoaa ja lihava laihtuu (tietysti molemmat voivat lihoa tai laihtua, jos energian määrä on molemmille liian suuri tai pieni).
Teoriassa näin, mutta eikös tämä edellytä sitä, että jokaisen ihmisen ruuansulatus on Birkenau-Davelainen polttouuni, joka tuottaa X määrästä kaloreita aina Y:n verran energiaa, ja jäljelle jää ainoastaan lämpöarvotonta ja palamiskelvotonta tuhkaa?

Kalorillahan mitataan vain tuotteen lämpöenergia-arvoa palaessa. Todettakoon vielä että siis _palaessa_. Minun mielestäni on aika hölmöä kuvitella että jokaisen ihmisen monimutkainen ruuansulatusjärjestelmä vastaisi yksinkertaisuudessaan yksilöstä riippumatta identtisesti toimivaa polttouunia.
Etsi kuvasta henkilö, johon erittäin niukkakalorinen dieetti ei tehoa
Katsoisitko kyseisen laihdutusmetodin olevan lihavalle ihmiselle terveellinen, suositeltava ja elämänlaatua parantava?

Onhan se ihan selvä asia että elävä ihminen kuluttaa energiaa ihan jo pelkästään tasalämpöisyytensä vuoksi. Jos input on 0 ja output on mitä tahansa plussalla, vajetta syntyy. Eihän kukaan näistä äärimmilleen viedyistä puupää-yksinkertaistuksita ole eriävää mieltä.

Mutta toimiiko kaikki kaikille samalla tavalla niinkuin "ei tämä ydinfysiikkaa ole"-Dave kalkulaattorin kanssa laskee? Ei varmasti.
Manaaja

Re: Antti Heikkilä: Voi ja makkara ovat terveellisiä!

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

nowaysis kirjoitti:Ei, lähinnä tarkoitin sitä, että se kun tommosen antaa treenata, niin ko. sali antaa hiljaisen hyväksyntänsä sille että homma on ok. Kuten sanoinkin, ei yhden salin käyttökielto estä liikkumasta, mutta toimisi ehkä statementtinä sille, että emme tue itsetuhoista liikuntaa.
Ei aikuista ihmistä voi nannyttää, jos nyt vain sattuu tuntumaan siltä. Aikuiset ihmiset tekevät itse valintansa. Usein ne ovat huonoja valintoja ja joskus jopa varsin tuhoisia. Sellaista elämä on, sanoisi Charles Darwin.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Antti Heikkilä: Voi ja makkara ovat terveellisiä!

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Clay kirjoitti:Ostin ketjun innoittamana kolme pakettia maggaraa ja voita. Kohta mun sydän räjähtää. Söin jo pottua, punajuurta ja maggarakastiketta.
Jätä ne perunat pois, ne on saatanasta!
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Antti Heikkilä: Voi ja makkara ovat terveellisiä!

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

nowaysis kirjoitti:Ei, lähinnä tarkoitin sitä, että se kun tommosen antaa treenata, niin ko. sali antaa hiljaisen hyväksyntänsä sille että homma on ok. Kuten sanoinkin, ei yhden salin käyttökielto estä liikkumasta, mutta toimisi ehkä statementtinä sille, että emme tue itsetuhoista liikuntaa.
Pitäisikö pullapuotien sun muiden vastaavasti rajoittaa lihottavien elintarvikkeiden myyntiä ylipainoisille? "Valitettavasti emme voi myydä teille tänään, rouva on tainnut jo nauttia makeita aivan tarpeeksi."

Tietenkin tuli mieleen etteivät alkotkaan kaiketi myy päihtyneille, mutta toisaalta tilapäisesti selvässä tilassa oleville rappioalkoholisteille kylläkin.

EDIT: Niin ja vielä tuohon anoreksiaesimerkkiin, harva kuitenkaan kuihtuu sen takia koska käy treenaamassa liikaa, vaan sen takia ettei syö tarpeeksi. Statementtia tekevä kuntosali ei voine paljoa vaikuttaa anorektikon syömättömyyksiin, paitsi ehkä tarjoamalla ilmaisen energiapatukan jokaisella käyntikerralla.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Antti Heikkilä: Voi ja makkara ovat terveellisiä!

Viesti Kirjoittaja Clay »

Kreitsu kirjoitti:
Clay kirjoitti:Ostin ketjun innoittamana kolme pakettia maggaraa ja voita. Kohta mun sydän räjähtää. Söin jo pottua, punajuurta ja maggarakastiketta.
Jätä ne perunat pois, ne on saatanasta!
Ostin leipääkin, jossa on puolet pullajauhoja. Itsetuhon tiellä kuljetaan.
Nyt penikseni on fantastinen!
Kai Nalo

Re: Antti Heikkilä: Voi ja makkara ovat terveellisiä!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Clay kirjoitti:Ostin leipääkin, jossa on puolet pullajauhoja. Itsetuhon tiellä kuljetaan.
http://www.adamsbrot.fi/index.html
Manaaja

Re: Antti Heikkilä: Voi ja makkara ovat terveellisiä!

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Voi kun saisi marketista valmiina tuotteena.
Kai Nalo

Re: Antti Heikkilä: Voi ja makkara ovat terveellisiä!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

^ Ihme juttu että ei saa. Veikkaisin melkoisen kovaa menekkiä ja kaveria uudeksi Suomalaiseksi miljonääriksi.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Antti Heikkilä: Voi ja makkara ovat terveellisiä!

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

nowaysis kirjoitti: Vaikea asia ja hoito helvetin huonosti havaintojeni mukaan hoidettu, tähänkin olisi keinoja puuttua jos olisi enemmän resursseja eli :2cents:
Tarkoitin tällä siis yleensä anoreksiaa, enkä anorektikkojen salilla jumppaamista, jos niin luulitte.

Ja hemulille pullapuodista; jos kansanterveyttä tai verovarojen käyttöä ajatellaan, niin tietty kansalaisilla olisi kalorivahti, joka ei mahdollistaisi liiallista tai liian vähäistä syömistä ;-) Käytännössä en voi kuitenkaan näin antiautonomista toimintaa kannattaa, joten vastaus on EI. Toistan vielä, että vastaus on EI, jotta kolmen miehen ei tarvitse tulla toistamaan, että tuo puuttuisi liikaa yksilön itsemääräämisoikeuteen. Selkis? :wink:

"Statementin" tarkoitus onkin tehdä ko. tahon kanta johonkin asiaan tiettäväksi, ei varsinaisesti vaikuttaa teoin.

Eikö kukaan taas ymmärrä mua?
Prepare for the worstest.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Antti Heikkilä: Voi ja makkara ovat terveellisiä!

Viesti Kirjoittaja Clay »

Tuotteiden valmistukseen on käytetty mantelijauhoa, jolla on tutkitusti paljon erilaisia terveysvaikutteita..

Mä olen itse asiassa kokeillu korvata pizzapohjassa osan jauhoista manteleilla - se pohja maistu joltain leivokselta, joka ei kyllä mun makuun pizzaan oikeen sovi.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Antti Heikkilä: Voi ja makkara ovat terveellisiä!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pitsapohjan voi tehdä rasvattomasta jauhelihasta niin ei tule pahoja mustahattuisia hiilareita,
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Antti Heikkilä: Voi ja makkara ovat terveellisiä!

Viesti Kirjoittaja annepa »

Miksi pitsaan pitää laittaa pohja? Mie oon laittanu täytteet vuokaan ja vuoan uuniin. Hyvä tulee.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Vastaa Viestiin