Kuinka asut?

Yleinen lätinä jä kitinä
Herra Manala

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

[quote="Exsat"][/quote]
Onkos tällä asunnolla nyt sitten paljonkin eroa tuohon Bedlamin jo postaamaan?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Herra Manala kirjoitti:Onkos tällä asunnolla nyt sitten paljonkin eroa tuohon Bedlamin jo postaamaan?
No kyllähän sillä vaikuttaa olevan. Mitäköhän tämä kertoo kyseisistä yksilöistä, sukupuolista, elämästä, universumista ja kaikesta:
Bedlam kirjoitti:oikein siisti ja tilava, vasta rempattu ja juuri minun makuuni.
Exsat kirjoitti:pikkuvikoja pitäisi korjata
PerttiMakimaa

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

urpiainen kirjoitti:Mitäköhän tämä kertoo kyseisistä yksilöistä, sukupuolista, elämästä, universumista ja kaikesta:
Tää on helppo - tän mä tiedän. *viittaa*

Näin voidaan käydä kehityskeskusteluja asioista, joita ei onnistu kasvokkain sanomaan. Tämä on 2000-lukua. Tervetuloa. :)
Exsat

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Herra Manala kirjoitti:
Exsat kirjoitti:
Onkos tällä asunnolla nyt sitten paljonkin eroa tuohon Bedlamin jo postaamaan?
Mun ihanneasunto ei ole sama kuin Beddiksen, vaikka nykyinen onkin. Mua häiritsevät ja miellyttävät eri asiat tässä asunnossa, ja oikeastaan ainoat samat vastaukset ovat sijaintia, kokoa ja hintaa käsittelevissä kohdissa. Mä en käsitä miten se, että mun avomies on kertonut mielipiteensä meidän kodistamme veisi minulta oikeuden omaani.
Exsat

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

PerttiMakimaa kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Mitäköhän tämä kertoo kyseisistä yksilöistä, sukupuolista, elämästä, universumista ja kaikesta:
Tää on helppo - tän mä tiedän. *viittaa*

Näin voidaan käydä kehityskeskusteluja asioista, joita ei onnistu kasvokkain sanomaan. Tämä on 2000-lukua. Tervetuloa. :)
Kyllä meillä on molemmilla tämän kodin ongelmakohdat selvillä, osallistuttiin kyselyyn vain omista näkökulmistamme. Jos vastausten erilaisuus nyt jostain kertoo niin siitä, että mä käytän enemmän esimerkiksi keittiötä kuin mies, joten olen luonnollisesti paremmin tietoinen sen puutteista.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja aasi »

1)kenen kanssa asut?
Kahden kämppiksen.

2)missä?
Oulun keskustassa

3)millaisessa talossa (rivi-, kerros-, omakoti-, luhti-, paritalo tms.)? jos kerrostalossa, monesko kerros?
kerrostalon kolmannessa kerroksessa

4)omistussuhteesi asuntoon?
Vuokralla.

5)paljonko löytyy huoneita ja neliöitä?

4h + joku keittiöntapainen, vajaa 80 neliötä.

6)onko parveketta/kuistia/pihaa?
Ei ole.

7)keittiön tyyppi? (kk, kt, k, tk..?)
Joskus tuo on ollut jopa ihan erillinen, näemmä liukuoven takana mutta nyt se on olohuoneen kulmassa. Aika pieni, mutta riittää kolmelle poikamiehelle varsin hyvin.

8)vuokra tai muut asumismenot/kk?
Osuuteni on noin 230 € / kk.

9)oletko tyytyväinen asuntoosi? jos et, miksi? mitä haluaisit muuttaa?

Kyllä tämä nykyiseen elämäntilanteeseen sopii oikein hyvin, parveketta ja saunaa nyt vähän jää kaipailemaan. Muutama lisäneliökään ei olisi yhtään pahitteeksi.

10)unelmakotisi?

En juurikaan unelmoi taloista. Kaksfööninkinen pohjalaistalo periaatteessa kutkuttaisi mieltä, mutta en tiedä olisiko sittenkään niin kovin käytännöllinen.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
PerttiMakimaa

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Exsat kirjoitti:Kyllä meillä on molemmilla tämän kodin ongelmakohdat selvillä, osallistuttiin kyselyyn vain omista näkökulmistamme. Jos vastausten erilaisuus nyt jostain kertoo niin siitä, että mä käytän enemmän esimerkiksi keittiötä kuin mies, joten olen luonnollisesti paremmin tietoinen sen puutteista.
Joo, ei pahalla.

Ei vain ole ensimmäinen kerta kun näen tämäntyylistä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

[quote="Exsat"][/quote]
Juu, vastaus omaan kysymykseeni lienee, ettei kerro juuri mistään mitään. Hymiöstään päätellen PeraM oli samaa mieltä. Mutta irralleen nostettuna nuo lainaamani kohdat kyllä kiehtovat mielikuvitusta - oikein näkee jonkun vanhan avioparin nyrpeilevän toiselleen tollaisilla vuorosanoilla. Sympaattista.

Siis innostuin tuosta mielikuvasta, ei ollut tarkoitus sanoa mitään E&B:stä. :wink:
ninnithequeen

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Exsat kirjoitti:Kyllä meillä on molemmilla tämän kodin ongelmakohdat selvillä, osallistuttiin kyselyyn vain omista näkökulmistamme. Jos vastausten erilaisuus nyt jostain kertoo niin siitä, että mä käytän enemmän esimerkiksi keittiötä kuin mies, joten olen luonnollisesti paremmin tietoinen sen puutteista.
Joo, ei pahalla.
Ei vain ole ensimmäinen kerta kun näen tämäntyylistä.
Yhdyn kyllä Perttiin.

Meillä on kans aivan eri käsitykset ukon kanssa meidän kämpästä, mua kiukuttaa tuo kylppärin lattia mutta eihän tuo pöhlä nää siinä mitään vikaa. Sisustuksesta voisimme tapella loputtomiin.
Kuka täysjärkinen haluaa Kata Kärkkäisen ikivanhan Koff I-julisteen OLOHUONEEN seinälle???!!!
Perkele, sai jo baaritiskinsä ja olutynnyrinkannet seinälle, saa luvan riittää. Nih. :evil:
Yönmustaritari

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

ninnithequeen kirjoitti: Yhdyn kyllä Perttiin.
Nuuuuuh! Nuuuuuuh!
Viimeksi muokannut Yönmustaritari, 31.10.2005 15:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ninnithequeen

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Yönmustaritari kirjoitti:
Nuuuuuh! Nuuuuuuh!
Voi herranjumala sun kanssa!

ANTAKEE nyt sille joku!!! Anyone?
Loppuu tuo palstaterrorismi...
AarneAnkka

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

1)kenen kanssa asut?

Me, Myself & I.

2)missä?

Espoon Matinkylässä.

3)millaisessa talossa (rivi-, kerros-, omakoti-, luhti-, paritalo tms.)? jos kerrostalossa, monesko kerros?

Kerrostalon seitsemännessä ja kahdeksannessa kerroksessa (kaksitasoinen asunto).

4)omistussuhteesi asuntoon?

Pwnage, mutta pankki omistaa noin 2/5 perseestäni.

5)paljonko löytyy huoneita ja neliöitä?

3h, keittiö, 2 * kh, khh, vk, sauna. 95,5 m²

6)onko parveketta/kuistia/pihaa?

Alakerrassa parveke länteen, yläkerrassa kattoterassi etelään.

7)keittiön tyyppi? (kk, kt, k, tk..?)

Keittiö. Vähän lisää saisi olla kuappitilaa.

8)vuokra tai muut asumismenot/kk?

Asuntolaina €525 / kk. Yhtiövastike €251 / kk.

9)oletko tyytyväinen asuntoosi? jos et, miksi? mitä haluaisit muuttaa?


Ihan jees tämä. Keittiöön tosiaan enempi kaappitilaa olisi kiva. Ja haluaisin osata hyödyntää muun asunnossa olevan tilan paremmin, mutta se vaatisi kunnon sisustussuunnittelijan elkeitä.

Vastapäinen talo saisi olla vähän kauempana jotteivät kaikki joutuisi pitämään verhoja kiinni kurkkijoiden pelossa.

10)unelmakotisi?

Haukilahden Haikaranpesä yksityisasunnoksi remontoituna. Vaihtoehtoisesti Tapiolan Linnunrata. Eli yleisesti ottaen korkealta ja hyvillä näköaloilla.
pajazzo

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja pajazzo »

1)kenen kanssa asut?
Koiran.

2)missä?
Turussa.

3)millaisessa talossa (rivi-, kerros-, omakoti-, luhti-, paritalo tms.)? jos kerrostalossa, monesko kerros?
Kerrostalossa. Toinen kerros.

4)omistussuhteesi asuntoon?
Oma. (joskus sitten...)

5)paljonko löytyy huoneita ja neliöitä?
62 neliöö.

6)onko parveketta/kuistia/pihaa?
Parveke löytyy.

7)keittiön tyyppi? (kk, kt, k, tk..?)
Normaali keittiö.

8)vuokra tai muut asumismenot/kk?
Vastike 155e. Laina 375/kk.

9)oletko tyytyväinen asuntoosi? jos et, miksi? mitä haluaisit muuttaa?
Kyllä tää tässä toistaiseksi menee.

10)unelmakotisi?
Kahden vaiheilla. Joko omakotitalo tai citykämppä.
Herra Manala

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

ninnithequeen kirjoitti:Kuka täysjärkinen haluaa Kata Kärkkäisen ikivanhan Koff I-julisteen OLOHUONEEN seinälle???!!!
Perkele, sai jo baaritiskinsä ja olutynnyrinkannet seinälle, saa luvan riittää.
Ahhahah! Nyt kyllä putosin täydellisesti. :lol: Teillä on tämä lähiökapakkakulttuuri kyllä viritetty huippuunsa. Minulla olisi sellainen pöytämallinen KOFF-mainosvalaisin jossain varastossa, jonka sisäosa pyörii ympyrää lampun aiheuttamasta lämmöstä johtuen. Se tekee sitten hienoja erilaisia kuvioita pyöriessään siihen KOFF-tekstiin! Voisin lahjoittaa sen osaksi näin hienoa projektia.

Anteeksi, sen lisäksi että olen myös pahoillani.
ninnithequeen

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Herra Manala kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Kuka täysjärkinen haluaa Kata Kärkkäisen ikivanhan Koff I-julisteen OLOHUONEEN seinälle???!!!
Perkele, sai jo baaritiskinsä ja olutynnyrinkannet seinälle, saa luvan riittää.
Ahhahah! Nyt kyllä putosin täydellisesti. :lol: Teillä on tämä lähiökapakkakulttuuri kyllä viritetty huippuunsa. Minulla olisi sellainen pöytämallinen KOFF-mainosvalaisin jossain varastossa, jonka sisäosa pyörii ympyrää lampun aiheuttamasta lämmöstä johtuen. Se tekee sitten hienoja erilaisia kuvioita pyöriessään siihen KOFF-tekstiin! Voisin lahjoittaa sen osaksi näin hienoa projektia.
Anteeksi, sen lisäksi että olen myös pahoillani.
Joo, koomista tää lähinnä on. Mutta se baaritiski on kyllä hieno, tummaa puuta, sopii muuhun sisustukseen vallan mainiosti (muuten sitä ei olisi tänne tuotu suurin surminkaan)
Ja kyllä ne "tynnyrinkannet" on ihan ok siinä nurkassa baaritiskin takana seinällä. Tummia ja ihan aidon näköisiä.

Mutta pidä perkele se lamppus kaukana mun ukosta!! Saakeli se vielä OIKEESTI haluu sen!!
Herra Manala

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

ninnithequeen kirjoitti:Mutta pidä perkele se lamppus kaukana mun ukosta!! Saakeli se vielä OIKEESTI haluu sen!!
Noh, olisi minulla tynnyrinkannen näköinen KARJALA -kellokin. Voidaan ehkä hieroa jonkinnäköinen pakettitarjous.
ninnithequeen

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Herra Manala kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Mutta pidä perkele se lamppus kaukana mun ukosta!! Saakeli se vielä OIKEESTI haluu sen!!
Noh, olisi minulla tynnyrinkannen näköinen KARJALA -kellokin. Voidaan ehkä hieroa jonkinnäköinen pakettitarjous.
Ei perkele :rofl:

Niin ja löydettiin kerran täysin käyttämätön Spiderman-matto. Arvaa minkälainen taistelu siitä käytiin?

Ei helvetti, mä asun pikkupojan kanssa :shock:
Geetzu

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Manala, miten sä kehtaat tätä aihetta puida kun olet tunnustanut ostaneesi sen yhden järkyttävän ruman ale-lampun (minkä minäkin)... Oisko siitä muuten kuvaa? :]
Herra Manala

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Geetzu kirjoitti:Manala, miten sä kehtaat tätä aihetta puida kun olet tunnustanut ostaneesi sen yhden järkyttävän ruman ale-lampun (minkä minäkin)... Oisko siitä muuten kuvaa? :]
Miksen kehtaisi? On se lamppu nyt vielä siedettävämpi kenen tahansa mielestä kuin pyörivä KOFF-mainosvalaisin. Sitäpaitsi kuten tiedät, ostin sen lampun pelkkää vittumaisuuttani, kun se oli tyttöystäväni mielestä koko kaupan rumin lamppu. Nyt kun oikeasti haluaisin heittää vesilintua sillä lampulla, tyttöystävä ei anna, koska se on kuulemma ihana.

Naiset.
ninnithequeen

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Herra Manala kirjoitti: Nyt kun oikeasti haluaisin heittää vesilintua sillä lampulla, tyttöystävä ei anna, koska se on kuulemma ihana.
Onko kyseessä se sieni-lamppu mistä joskus oli puhetta chatissä?
Mä haluun kans kuvan siitä...
Herra Manala

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Geetzu kirjoitti:Oisko siitä muuten kuvaa? :]
Sait bonuksena ruokailupöydän maustehyllykön kuvaan.

Kuva
ninnithequeen

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

[quote="Herra Manala"][/quote]
Okei, nyt MÄ haluun tommosen. Mistä noita saa?
KGrilli

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

DeliriumTremens kirjoitti:Pöölinpä tämän tuolta emopesän puolelta :) tuhhma tuhhma tuhhma :)

Tässä vähän galluppia liittyen asumiseen..

1)kenen kanssa asut?
yksin

2)missä?
helsingissä, keskustassa

3)millaisessa talossa (rivi-, kerros-, omakoti-, luhti-, paritalo tms.)? jos kerrostalossa, monesko kerros?
keltainen kerrostalo, kolmas kerros

4)omistussuhteesi asuntoon?
omistan ovenkahvan, loput kuuluu vielä pankille

5)paljonko löytyy huoneita ja neliöitä?

34 m2

6)onko parveketta/kuistia/pihaa?
sisäpiha on, mutta ei oma tietenkään

7)keittiön tyyppi? (kk, kt, k, tk..?)
avokeittiö

8)vuokra tai muut asumismenot/kk?
vastike + laina yht. n. 650 e/kk

9)oletko tyytyväinen asuntoosi? jos et, miksi? mitä haluaisit muuttaa?
kotini on täysin remontoitu ja kunnostettu, seiniä kaadeltu jne. todella siisti, moderni, mutta kuitenkin omaa viitteitä ikivanhaan historiaansa. alakerran upea saunat, uima-allasosasto ja kuntosali (siis taloyhtiön) lämmittävät.

10)unelmakotisi?
eräs tietty omakotitalo pirkanmaalla :) ei se talo, mutta se tyyppi siellä sisällä... pus
Herra Manala

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

ninnithequeen kirjoitti:Okei, nyt MÄ haluun tommosen. Mistä noita saa?
Joo, ei se NIIN kamala ole kuin Gee väittää. Kodin anttilasta tuo on ostettu. 19,90€ tarjouksessa.
Enthu

Re: Kuinka asut?

Viesti Kirjoittaja Enthu »

1)kenen kanssa asut?
Yksin

2)missä?
Helsinki Malmi

3)millaisessa talossa (rivi-, kerros-, omakoti-, luhti-, paritalo tms.)? jos kerrostalossa, monesko kerros?
Kerrostalo,2 Krs

4)omistussuhteesi asuntoon?
En omista,vuokralla asun

5)paljonko löytyy huoneita ja neliöitä?
35m2, 2h+keittokomero+kylppäri

6)onko parveketta/kuistia/pihaa?
Ranskalainen Parveke josta ei paljoa iloa

7)keittiön tyyppi? (kk, kt, k, tk..?)
kk

8)vuokra tai muut asumismenot/kk?
385€kk,omavastuu 79,80€ kk

9)oletko tyytyväinen asuntoosi? jos et, miksi? mitä haluaisit muuttaa?
ei valittamista

10)unelmakotisi? EOS
Vastaa Viestiin