Mistä onnellisuus on tehty?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Miten ihmeessä te kaikki voitte tietää mitä onnellisuus on?
Nyt penikseni on fantastinen!
NuoriD

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Suvinen kirjoitti:Jos mulla ois nyt paljon rahaa niin oisin ihan vitun onnellinen.
Jonkin aikaa.
Dumis

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Urheilu, ystävät, terveys ja perhe, siellä se onni on.

edit: musa toki antaa värit elämään.
NuoriD

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Suvinen kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Jos mulla ois nyt paljon rahaa niin oisin ihan vitun onnellinen.
Jonkin aikaa.
Sanotaanko nyt näin, että tällä hetkellä se rahan puute blokkaa kaikki onnellisuuden tunteet aika tehokkaasti ja valvottaa öitä. OIsin ihan mielelläni jonkin aikaa onnellinen!
Kyl kyl.

Rahan määrään ja onnellisuuden korrelointia on tutkittu ja muistaakseni raha vaikuttaa onnellisuutta lisäävästi ainoastaan, jos siirrytään köyhyydestä hiukan parempiin tuloihin. Sen jälkeen rahan määrään lisääntyminen ei enää vaikuta. Ja köyhyydellä tarkoitetaan sellaista aivan oikeaa köyhyyttä, että joudutaan elämään nälässä. Ei suomalaista köyhyyttä, jossa ihminen on köyhä, jos hänellä ja perheellä ei ole varaa käydä etelässä vähintään kerran vuodessa.

Jos rahatilanteesi paranisi radikaalisti, en usko, että sillä olisi onnellisuutta lisäävää vaikutusta pidemmällä tähtäimellä. Mutta toki hetkeksi aikaa.

Ihmiset ovat nykyään rikkaampia kuin koskaan ihmiskunnan historiassa, mutta eivät siltä käsittääkseni aiempaa onnellisempia.
Viimeksi muokannut NuoriD, 19.04.2010 8:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja masa »

Puolentoista viikon sinkkuelämän jälkeen on todettava että kyllä perheellä on onnellisuuteen iso osuus. On meinaan aika mitäänsanomatonta, tyhjää, tylsää ja sisällöntä olla yksikseen.
NuoriD

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Huolet hellittävät viisikymppisenä

Enää kahdeksan vuotta!
Avatar
Miukkis
Kitisijä
Viestit: 23
Liittynyt: 25.05.2010 4:36
Paikkakunta: helsinki

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja Miukkis »

itse uskon siihen, että koska ihminen kyllästyy helposti, ei "onnellisuutta" varsinaisesti voi olla olemassa. tyytyväisyys sensijaan on lähinnä onnellisuutta mitä voi saada, jotkut asiat kun tulevat aina olemaan hieman vinksallaan joidenkin asioiden ollessa hyvin. en myöskään usko rahan tuovan muuta kuin tunnetta turvallisuudesta ja vähentävän stressiä tämän avulla. itse voin sanoa olevani parhaimmillani ystävien kanssa, tai sitten vaihtoehtoisesti med poikaystävä. en voi edes sanoin kuvata sitä hyvänolon tunnetta, joka välillä aamuöisin herätessä kääntää huulenpielet ylöspäin, kun makaa poikaystävän halattavana.

...toisinaan kuitenkin mieltä piristää suunnattomasti uudet hameet tai korkkarit.
minä tulen milloin minulle sopii, ehkä en tule ollenkaan, ehkä menen aivan toiselle suunnalle!
Vastaa Viestiin