Mistä onnellisuus on tehty?

Yleinen lätinä jä kitinä
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:Piti oikein googlettaa tuo de Mello, ja ilmeisesti kyseessä ei ole mikään valtavan tunnettu hemmo?

http://en.wikipedia.org/wiki/Anthony_de_Mello

En tarkoita, että tunnettuus olisi tae laadusta.
Vaikka asiaan perehtymättömät "rationaaliset keskustelijat" :D heittelevätkin mukamas keskeliäitä uskontovertauksiaan, niin todellisuudessa deMellon meininki ei ole mitenkään uskontomaisesti ihmisten heikkouksiin vetoavaa - anything but. Esimerkiksi tuo Tixin kukkoilu näyttää aika huvittavalta heistä, jotka tietävät, että hänen itsensä mainitsema onnellisuuden määritelmä voisi ihan hyvin olla lainaus deMellon tekstistä.

Edit: Omasta puolestani asia voi tämän ketjun osalta olla loppuun käsitelty.
elco

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja elco »

Kai Nalo kirjoitti:
Niinkö usein? Me ollaan vietetty yksi yhteinen laatuyö viimeisen 16 kuukauden aikana :kontrolli:
Kun on lapsia niin ei ole aikaa miettiä, mitä tekisi elämällään. Kun ei ole lapsia niin on varaa moiseen luksukseen. Tai hapatukseen.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:
nowaysis kirjoitti: Olitko, Dave, aiemmin elämässäsi onnellisempi? Miksi?
Tällä hetkellä en ole onneton, vaan ajoittain ahdistunut. Onneton olin viime kesänä, kun lopetin ssri-lääkityksen. Kuten jo "kirkas hetki" ketjussa kirjoitin, en ole varma, olenko mitenkään tavallista ahdistuneempikaan (verrattuna muihin). Ehkä pidän vain enemmän ääntä kuin muut.

Tuntuu, että ahdistus on lisääntynyt joskus 30:n jälkeen.
Muihin ei voi eikä kannata verrata. Vertaa itseesi.
Kai Nalo

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

elco kirjoitti: Kun on lapsia niin ei ole aikaa miettiä, mitä tekisi elämällään.
Ei ole ei. Ainut ajatus on se, että miten helvetissä aika riittäisi kaikkeen tarpeelliseen, enkä nyt puhu mistään ylitöistä tms.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:Vappuna jäädään onneksi kuukaudeksi yhteiselle lomalle...
:h:
elco kirjoitti:Mulla on jotkut ihme serotoniinireseptorit siinä asennossa, että janoan muutosta toimintaympäristössäni: olen onnellisimmillani, kun mulla on iso pläni, joka muuttaa elämääni paljon. Tylsää on se, että kun muutos toteutuu niin tulee tyhjä olo, mihin auttaa ainoastaan uusi pläni. Täytyy vain toivoa, että jossain vaiheessa tulee niin vanhaksi, että kykenee olemaan onnellisena aloillaan (vielä ei ole tuo hetki lyönyt).

Muutoksen jano ei tunnu ulottuvan (nykyiseen) parisuhteeseeni asti, mikä tarkemmin ajateltuna ei oikein sovi psykologiseen profiiliini. Ehkä ihan hyvä niin.

Voihan parisuhdekin muuttua ilman että se päättyy tai kumppani vaihtuu. Toisaalta jos muutokselle ei ole tarvetta niin kannattaa ehkä ennemmin ostella niitä lentopilettejä. :D
Toimistorotta

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

EveryWoman kirjoitti:Esimerkiksi tuo Tixin kukkoilu näyttää aika huvittavalta heistä, jotka tietävät, että hänen itsensä mainitsema onnellisuuden määritelmä voisi ihan hyvin olla lainaus deMellon tekstistä.
Jos se olisi lainaus herran teksteistä, niin ihmettelen miksi sen kirjoittamiseen tarvitsisi kirjasen tai useamman taikka edes pamfletin jonka lukemiseen menee tunti. Ja vielä vähemmän siihen päälle tarvitaan kappalekaupalle röyhkeitä väitteitä, että suurin osa jengistä elää elämänsä väärin ja ihan pihalla.

Se teillä elämäntapaopushyypiöillä ja muilla uskovaisilla onkin ongelmana, että useimmiten kuvittelette oman valaistumisen tason olevan jotenkin parempaa tai ihmeellisempää kuin pimeydessä/unessa/synnissä/missätahansa elävien.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Toimistorotta kirjoitti:Jos se olisi lainaus herran teksteistä, niin ihmettelen miksi sen kirjoittamiseen tarvitsisi kirjasen tai useamman taikka edes pamfletin jonka lukemiseen menee tunti.
Ei tarvitakaan. Ei se kirja ole mikään Raamattu, välttämättömän tarpeellinen lahkolaisen tarvekalu.

Asioita voi sanoa tiiviimmin tai vähemmän tiiviisti; usein hyvin tiiviin ilmaisun ymmärtää vain valmiiksi samaa mieltä oleva (siinä mielessä voi kyllä olla että Awarenesskin on liian tiivis; vaikea sanoa). Erityisen suhteellisuusteoriankin ilmaisemiseen tarvitaan vain pari hassua merkkiä, mutta on eri asia kuinka valaiseva tai ymmärrettävä sellainen esitys on maallikon näkökulmasta.
Ja vielä vähemmän siihen päälle tarvitaan kappalekaupalle röyhkeitä väitteitä, että suurin osa jengistä elää elämänsä väärin ja ihan pihalla.
Ne on munkin mielestä vähän ylimääräisiä, mutta muuttuvat ymmärrettäviksi kun ottaa huomioon juttujen alkup. kontekstin (ihmiset, joille jutut on sanottu, ovat itse tulleet pyytämään apua).
Se teillä elämäntapaopushyypiöillä ja muilla uskovaisilla onkin ongelmana, että useimmiten kuvittelette oman valaistumisen tason olevan jotenkin parempaa tai ihmeellisempää kuin pimeydessä/unessa/synnissä/missätahansa elävien.
Voihan se olla rasittavaa niiden "toisten" näkökulmasta. Ymmärrän tavallaan. Toisaalta itseäni ei kyllä häiritse, jos joku PetriFB tulee selittämään minun olevan onneton ja hukassa, kun en ole ottanut Jeesusta elämääni. Ei uhkaa minua millään tavalla.
Toimistorotta

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

EveryWoman kirjoitti:Ei tarvitakaan. Ei se kirja ole mikään Raamattu, välttämättömän tarpeellinen lahkolaisen tarvekalu.
Noniin. Eli sanoiko se de Mello mitään muuta kiinnostavaa kuin onnellisuus <> menestys? Jos ei, niin case closed, emme ole eri mieltä. Awareness ei silti ole vaivanani.
Asioita voi sanoa tiiviimmin tai vähemmän tiiviisti; usein hyvin tiiviin ilmaisun ymmärtää vain valmiiksi samaa mieltä oleva (siinä mielessä voi kyllä olla että Awarenesskin on liian tiivis; vaikea sanoa). Erityisen suhteellisuusteoriankin ilmaisemiseen tarvitaan vain pari hassua merkkiä, mutta on eri asia kuinka valaiseva tai ymmärrettävä sellainen esitys on maallikon näkökulmasta.
Meinaatko, että olisi oikeasti jengiä jolle tuo asia tarvitsisi selittää monimutkaisemmin? Tai ylipäänsä selittää?
Ne on munkin mielestä vähän ylimääräisiä, mutta muuttuvat ymmärrettäviksi kun ottaa huomioon juttujen alkup. kontekstin (ihmiset, joille jutut on sanottu, ovat itse tulleet pyytämään apua).
Katsoit silti tarpeellisiksi lainata niitä?
Voihan se olla rasittavaa niiden "toisten" näkökulmasta. Ymmärrän tavallaan. Toisaalta itseäni ei kyllä häiritse, jos joku PetriFB tulee selittämään minun olevan onneton ja hukassa, kun en ole ottanut Jeesusta elämääni. Ei uhkaa minua millään tavalla.
Jolloin voit varmaan ymmärtää, että jos PetriFB:lle naureskellaan, deMellolaisuudelle voidaan myös naureskella, ilman että kukaan kokee sitä mitenkään uhkaksi. Vain korkeintaan rasittavaksi humpuukiksi.
Chap

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja Chap »

Koska olen sivistynyt™ olen tietenkin lukenut Kitinän kaksi suurta kirjaa, eli Peter Singerin Animal Liberationin ja Anthony de Mellon Havahtuminen.

Havahtumisen lukemisesta on jo useampi vuosi aikaa, joten en muista kirjaa niin tarkkaan, mutta muistaakseni kirjan keskeinen sanoma oli suurin piirtein, että pitää olla riippumaton muiden ihmisten odotuksista, tehdä niitä asioita mistä pitää ja yrittää nauttia tilanteesta vaikka paskaa sataisi kun ei se tilanne kuitenkaan murehtimalla parane. Sanoma oli mielestäni hyvinkin samanlainen kun monissa ”perinteisissä” self-help-kirjoissa. Jonkin verran rasittavana pidin kirjoitustyyliä, jossa puhuttiin jumalista ja ties mistä, mikä antoi tietynlaisen hihhulimausteen sinänsä ihan järkevään kirjaan. EW:n lainaama pätkä hyvä esimerkki hihhulikirjoitustyylistä.
Toimistorotta

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Chap kirjoitti:Koska olen sivistynyt™ olen tietenkin lukenut Kitinän kaksi suurta kirjaa, eli Peter Singerin Animal Liberationin ja Anthony de Mellon Havahtuminen.
Havahduitko vai ootko yhä unessa? Miltä nyt tuntuu?
NuoriD

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

NuoriD kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Mitä hyötyä olisi siitä, että EW olisi käyttänyt ko. prosessin vaatiman ajan ja energian kuvaamallasi tavalla? Ehkä de Mello ei sitten uppoaisi, mutta mitä sitten?

Kuten totesit, näitä kysymyksiä ovat todella fiksut pohtineet tuhansia vuosia. Varsin epätodennäköistä, että mitään uutta validia pystyy helpolla keksimään. Ja mikä olisi siitä (opiskelusta) saatava subjektiivinen hyöty? Panos-tuotos suhde kuulostaa mielestäni erittäin huonolta.

IMNHO paljon parempi käyttää vastaava aika vaatesuunnitelluun tai kaupallis-tieteellis-teknisen koulutuksen hankkimiseen.

Ja minä EN siis halveksu tai vähättele kuvaamaasi asiaa, vaan kysyn, missä subjektiivinen tai objektiivinen hyöty vs. panostus?
No vähän (tai oikeastaan: täsmälleen) samaa kysymystä virittelin, eksplisiittisellä vastauksella että en oikein tiedä vastausta, kun kirjoitin sinunkin lainaamasi kohdan:
urpiainen kirjoitti:Onko se sitten sen arvoista olla köyhä mutta sivistynyt, en tiedä.
OK. Minä väitän, että se ei olisi sen arvoista (tai mistäs minä tiedän, mutta niin väitän).
Yön yli nukkumisen jälkeen tunne on vain vahvistunut.

Koska em. asioiden opiskelu ei lisäisi onnea (kukaanhan ei ole tällaista väittänyt), niin en kerta kaikkiaan näe, miksi ko. asiaan kannattaisi uhrata useampi vuosi opiskeluajasta.

Urpiaista uhmaten esitän analogian:

Olen aina ollut kiinnostunut tähtitieteestä, nykyään erityisesti kosmologiasta. Minua harmittaa, että en kuitenkaan pysty ymmärtämään sitä kansantajuisia teoksia enempää. Asian syvällisempi ymmärtäminen vaatisi asiaan liittyviä vuosien yliopisto-opintoja.

Jos olisin lukion jälkeen mennyt opiskelemaan hiukkasfysiikka ja matematiikkaa, ymmärtäisin ko. aihealuetta hyvin. Ymmärtäisin todennäköisesti esim. suhteellisuusteorian matematiikkaa.

En kuitenkaan kadu hetkeäkään, että en ole tehnyt niin. En usko, että olisin riittävän lahjakas pystyäkseni tuottamaan ko. aihealueelle mitään merkittävää uutta. Nykytyössäni sekä tienaan hyvin että teen myös hyödyllistä työtä. En toki tuota nytkään mitään uutta, mutta työni hyödyttää itseäni ja ilmeisesti myös muita.
elco

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja elco »

Toimistorotta kirjoitti:
Havahduitko vai ootko yhä unessa? Miltä nyt tuntuu?
Teorian mukaan hymyilyttää, vaikka pebaan vähän sattuukin.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja martza »

NuoriD kirjoitti: Olen aina ollut kiinnostunut tähtitieteestä, nykyään erityisesti kosmologiasta. Minua harmittaa, että en kuitenkaan pysty ymmärtämään sitä kansantajuisia teoksia enempää. Asian syvällisempi ymmärtäminen vaatisi asiaan liittyviä vuosien yliopisto-opintoja.

Jos olisin lukion jälkeen mennyt opiskelemaan hiukkasfysiikka ja matematiikkaa, ymmärtäisin ko. aihealuetta hyvin. Ymmärtäisin todennäköisesti esim. suhteellisuusteorian matematiikkaa.

En kuitenkaan kadu hetkeäkään, että en ole tehnyt niin. En usko, että olisin riittävän lahjakas pystyäkseni tuottamaan ko. aihealueelle mitään merkittävää uutta. Nykytyössäni sekä tienaan hyvin että teen myös hyödyllistä työtä. En toki tuota nytkään mitään uutta, mutta työni hyödyttää itseäni ja ilmeisesti myös muita.
Tyttäreni käy parhaimillaan mm. suhteellisuus teorian, tähtitieteiden ja hiukkasfysiikan kursseja. On aina ollut kouluajoista saakka näistä kiinnostunut. Itse olen kyllä kiinnostunut tähtitieteistä, mutta vain kansanaomaisesti.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Toimistorotta

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

elco kirjoitti:
Toimistorotta kirjoitti:
Havahduitko vai ootko yhä unessa? Miltä nyt tuntuu?
Teorian mukaan hymyilyttää, vaikka pebaan vähän sattuukin.
Dildopyllyteoriasta ei pääse eroon edes humpuukkiselfhelpissä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Chap kirjoitti:Havahtumisen lukemisesta on jo useampi vuosi aikaa, joten en muista kirjaa niin tarkkaan, mutta muistaakseni kirjan keskeinen sanoma oli suurin piirtein, että pitää olla riippumaton muiden ihmisten odotuksista, tehdä niitä asioita mistä pitää ja yrittää nauttia tilanteesta vaikka paskaa sataisi kun ei se tilanne kuitenkaan murehtimalla parane. Sanoma oli mielestäni hyvinkin samanlainen kun monissa ”perinteisissä” self-help-kirjoissa.
Ai? Itsehän en tiedä, koska en ole muita selfhelppejä lukenut (paitsi Scott Peckin 'A Road Less Traveled', joka painottui vastuun ottamiseen omasta elämästä).

Voinko siis sun mielestä sanoakin jatkossa fanittavani self help -kirjallisuutta sen sijaan, että sanon fanittavani tätä yhtä läpyskää? Kuinka laajasti olet tutustunut lajiin?
Chap kirjoitti:Jonkin verran rasittavana pidin kirjoitustyyliä, jossa puhuttiin jumalista ja ties mistä, mikä antoi tietynlaisen hihhulimausteen sinänsä ihan järkevään kirjaan. EW:n lainaama pätkä hyvä esimerkki hihhulikirjoitustyylistä.
Jumalista ja ties mistä tosiaan puhutaan, ja tyylilajina tuntuu olevan messuaminen, koska kyseessä on jesuiittapapin pitämä luentosarja uskovaisille kuulijoille. Tätä en ole pitänyt merkittävänä haittana, koska rationaalinen lukija pystyy kyllä lukemaan jumalapuheen ja tyylikeinojen ohi.
NuoriD

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Miten sä EW tutustuit De Melloon?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Toimistorotta kirjoitti:Noniin. Eli sanoiko se de Mello mitään muuta kiinnostavaa kuin onnellisuus <> menestys? Jos ei, niin case closed, emme ole eri mieltä. Awareness ei silti ole vaivanani.
No onko sun mielestä Awareness minun vaivanani?
Asioita voi sanoa tiiviimmin tai vähemmän tiiviisti; usein hyvin tiiviin ilmaisun ymmärtää vain valmiiksi samaa mieltä oleva (siinä mielessä voi kyllä olla että Awarenesskin on liian tiivis; vaikea sanoa). Erityisen suhteellisuusteoriankin ilmaisemiseen tarvitaan vain pari hassua merkkiä, mutta on eri asia kuinka valaiseva tai ymmärrettävä sellainen esitys on maallikon näkökulmasta.
Meinaatko, että olisi oikeasti jengiä jolle tuo asia tarvitsisi selittää monimutkaisemmin? Tai ylipäänsä selittää?
En, enkä ole sanonut, että Awarenessiakaan tarvitsisi jengille selittää.
Ne on munkin mielestä vähän ylimääräisiä, mutta muuttuvat ymmärrettäviksi kun ottaa huomioon juttujen alkup. kontekstin (ihmiset, joille jutut on sanottu, ovat itse tulleet pyytämään apua).
Katsoit silti tarpeellisiksi lainata niitä?
Kyllä.
Voihan se olla rasittavaa niiden "toisten" näkökulmasta. Ymmärrän tavallaan. Toisaalta itseäni ei kyllä häiritse, jos joku PetriFB tulee selittämään minun olevan onneton ja hukassa, kun en ole ottanut Jeesusta elämääni. Ei uhkaa minua millään tavalla.
Jolloin voit varmaan ymmärtää, että jos PetriFB:lle naureskellaan, deMellolaisuudelle voidaan myös naureskella, ilman että kukaan kokee sitä mitenkään uhkaksi. Vain korkeintaan rasittavaksi humpuukiksi.
Jos itse naureskelisin Petrille, syynä olisi se että i) minä tiedän mitä Raamatussa sanotaan, ja ii) hän uskoo Raamatun olevan totta. Siis niidenkin kohtien, jotka eivät mitenkään tue arkikokemusta, ja joihin uskomisesta on mitä todennäköisimmin ihmisille käytännön elämässä enemmän haittaa kuin hyötyä. Jos taas palstalle tulisi uusi tyyppi, joka ilmoittaisi fanittavansa Raamattua, en näkisi välitöntä aihetta naureskeluun. Raamatussa kun on hyviä ja fanittamisen arvoisiakin kohtia (asiasta pitäisi siis kysyä tarkemmin ennen kuin voisi sanoa, onko naureskelulle aihetta).

Jos puolestaan joku naureskelee sellaisen sisällön fanittamiselle, johon ei itse ole tutustunut, mieleeni kyllä tulee että siihen täytyy olla joku hieman outo syy.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:Miten sä EW tutustuit De Melloon?
Kaverin suosituksesta. Suositus oli siis tyyppiä "Hitsi miten hyvää shittiä!", ei tyyppiä "Sun pitäisi lukea tämä kun vaikutat noin onnettomalta". Sittemmin on käynyt ilmi, että kaveripiirissä moni suosittelee tätä ihan siksi, että tulee hyvä mieli kun huomaa jonkun kirjoittaneen hyvästä aiheesta niin osuvan kirjan. Toki tämä ei varmaan päde niihin, jotka eivät jo valmiiksi ajattele samalla tavalla.
Toimistorotta

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

EveryWoman kirjoitti:No onko sun mielestä Awareness minun vaivanani?
Mitä ilmeisimmin se ei sinua itseäsi vaivaa.
Kyllä.
Miksi? Jos itsekin pidät niitä turhina ja irrelevantteina?
Jos puolestaan joku naureskelee sellaisen sisällön fanittamiselle, johon ei itse ole tutustunut, mieleeni kyllä tulee että siihen täytyy olla joku hieman outo syy.
Minä naureskelin esittämällesi lainaukselle. Se oli käsittämättömän ylimielistä guruhuttua.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Toimistorotta kirjoitti:
Kyllä.
Miksi? Jos itsekin pidät niitä turhina ja irrelevantteina?
En minä pidä niitä kokonaisuudessaan turhina ja irrelevantteina. Seuraavissa kohdissa on arkikokemukseni valossa pointtia:
Though everything is a mess, all is well. --- ...people don't really want to be cured. What they want is a relief. A cure is painful. --- The nature of rain is the same, but it makes thorns grow in the marshes and flowers in the garden.
Kokonaisia katkelmia lainasin nähdäkseni, luetaanko täällä tekstiä kriittisesti ja eritellen vai kritiikittömästi naureskellen.
Jos puolestaan joku naureskelee sellaisen sisällön fanittamiselle, johon ei itse ole tutustunut, mieleeni kyllä tulee että siihen täytyy olla joku hieman outo syy.
Minä naureskelin esittämällesi lainaukselle. Se oli käsittämättömän ylimielistä guruhuttua.
Aiemmin puhuit yleisellä tasolla "deMellolaisuudelle naureskelusta", jota on tapahtunut runsaasti ennen ensimmäistäkään lainausta (muistaakseni myös sinun toimestasi).
Toimistorotta

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

EveryWoman kirjoitti:Aiemmin puhuit yleisellä tasolla "deMellolaisuudelle naureskelusta", jota on tapahtunut runsaasti ennen ensimmäistäkään lainausta (muistaakseni myös sinun toimestasi).
Tuota noin. de Melloa ja ajatuksiaan on täällä kaiketi etunenässä kritisoinut Crowbar joka on ilmeisesti lukenutkin ko. opukset, saattaa olla että Urpiainen ja mahdollisesti joku muu. Itse en muista koskaan ottaneeni kantaa kirjaan jota en ole lukenut, vain niihin asioihin joita sinä olet täällä esittänyt. Voin toki olla väärässäkin, mutta en ainakaan muista niin käyneen.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Toimistorotta kirjoitti:Itse en muista koskaan ottaneeni kantaa kirjaan jota en ole lukenut, vain niihin asioihin joita sinä olet täällä esittänyt. Voin toki olla väärässäkin, mutta en ainakaan muista niin käyneen.
Mulla ei ole mitään konkreettisia muistikuvia, kunhan vai oletin noin tapahtuneen. Eli hyväksyn ilman muuta, että olet oikeassa - itse tiedät ja muistat varmasti paremmin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mielipiteeni on että koko konkkaronkalla on pehmennyt pää ja perusasiat kadoksissa liiasta sivistyneisyydestä.

Ei siihen onnellisuuten tarvita kuin halaus satunnaisesti ja roimasti pekonia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja Mida »

Onnellisuutta lisää se, että raskaassa elämäntilanteessa osuu sellaisten suhtautumista jäsentävien ajatusten äärelle, jotka oli ehtineet unohtua kaiken hässäkän alle.

Kiitos DeMellosta muistuttamisesta, sekä Zeniläisyydestä myös. Maailma avartui ja kirkastui just käsittämättömän suureksi siinä missä se on kutistunut ja kutistunut viime kuukausien aikana ahdistavaksi hämäräksi pikkumöykyksi.

Miten sitä voikin unohtaa jotain niin tärkeää.
Avatar
Xiberia
Kitisijä
Viestit: 3273
Liittynyt: 26.08.2006 9:58
Paikkakunta: Kenkäkaupunki

Re: Mistä onnellisuus on tehty?

Viesti Kirjoittaja Xiberia »

Mun onnellisuusasiat menee kans enemmän tolle halaus ja pekoni -linjalle.

Toisaalta sitä on hirveän vaikea määritellä, koska onni tulee niin isosta yhdistelmästä kaikkea, mikä on hyvin... Ei se pekoni paljoa piristä, jos kaikki muu on päin persettä.

Itse olen omasta mielestäni tällä hetkellä onnellinen. Sen onnen tekee vaan iso sillisalaatti kaikkea, mikä on hyvin. Parisuhde, jonka kanssa on tullut pyristeltyä ja hakattua päätä seinään vuosikaudet, tuntuu vihdoinkin olevan oikeasti hyvällä maaperällä. Työelämässä on mielekästä. Voin hyvin omassa kehossani ja mielessäni ja teen vapaa-aikanani asioita, jotka miellyttävät minua. Ympärillä on laaja verkosto sellaisia ihmisiä, joiden kanssa haluan itse olla tekemisissä. Ja tällä hetkellä en voi olla mainitsematta aurinkoa. ♥
"Elämä on kuin pornoelokuva - silloin tällöin panemista ja niissä väleissä ihan täyttä paskaa."
Vastaa Viestiin