Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Yleinen lätinä jä kitinä

Oletko joutunut oikeusistuimen eteen?

Olen juristimulkku, duunikseni.
3
12%
Kantajana
0
Ei ääniä
Vastaajana
2
8%
Syytettynä
3
12%
Asianosaisena rikoksen uhrina
5
19%
Todistajana
2
8%
Muuten, miten?
2
8%
En ole, kunnon ihminen
9
35%
 
Ääniä yhteensä: 26

Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Oletteko joutuneet oikeudenkäyntiin kantajana, vastaajana, syytettynä, rikoksen uhrina, todistajana ym? Ja juristit duunikseen.

Minä olen. Ilman omaa syytä. Kunhan hyppivät nenille ja yrittävät nyhtää.
Enempää en tässä selosta.

Voin kertoa, ettei ole kivaa. Vaikka voitinkin käräjäoikeudessa, silti täytyy odottaa, koska "tulee hovista alas",kuten kriminaalit sanovat. Ja vuosien vitutus ja jäytävä pelko. Asianajajan työläs ohjaaminen. Asianajajien palkkiot, hyi vittu jos ne itse joutuis maksamaan hävittyään. Itsellä 13 rahaa, vastapuolella 15. Itse istunnot päivänmittaisia helvettejä. Sen alla minäkin sen pumppuhäiriön, ilmeisen infarktin sain.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja saira »

Kaksi kertaa ollut todistajana liikenneonnettomuuksien takia, ja kerran syytettynä katsastamattomalla ajoneuvolla ajosta. Vakuutusyhtiö kertoi, että seisonnasta otettu ajoneuvo on ihan ok ajaa, kuukausi aikaa katsastaa. Eipä ollut, olisi pitänyt olla joku lippulappu mukana...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ainoastaan tullut vietettyä muutaman eri käräjäoikeuden pöytien alla laatuaikaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ex-työnantajaa vastaan olisi juttu harkinnassa, mutta se näyttää kuivuvan kasaan, kun on niin huono oikeusturvavakuutus.
Viimeksi muokannut nokkaelain, 15.05.2010 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

En ole kunnon ihminen.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Syytettynä olen. Olen paha paha poika.
ninnithequeen

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Oon. Sain 17 veenä syytteen ku ajelin vähän autolla....Joka pennin sakkoja maksoin kyl.


Viimeks olin oikeudessa rekkiksen kans pahoinpitelystään. En vaatinu mitään ja istuin hänen vieressään hyvin tiiviisti että ne mulkut siel toisella puolella ois tajunnu etten haluu mitään pahaa hälle. Jouduin vastailemaan ihme kysymyksiin. Oltiin käyty jo sovittelut ja kaikki läpi ja silti ne nosti syytteen. No ehdollistahan sille napsahti, eikä muuta.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Mites kun te pikkurikolliset olette joutuneet tuomiolle, niin tunnustitteko heti vai puolustauduitteko? Jos puolustauduitte, oliko teillä asianajaja? Jos, eikö se maksanut järettömästi sakkojen lisäksi? Eli siis kohtuuselvissä keiseissä vielä kallis asianajajakin, eikö se ole järjetöntä?

Vaan kyllhän sitä näkee siviilijuttujakin ihan pikkurahoista, ei luulis kannattavan käräjöidä ellei ole ihan varma.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja saira »

Mä vaan kyseenlalaistin saamani sakon. Sain siihen loppujen lopuksi alennuksen, koska sen lapun pakollinen olemassa- ja mukanaolo ei ole oikeastikaan ollut yleisessä tiedossa. En mä sit muuta maksanu ku sen alennetun sakon. Ja puolustamassa oli mun iskä. Se nauttii tuollaisista "taisteluista"...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Armeijasta kieltäytymisen takia oikeuteen (ei sotaoikeus, koska rauhanaikaiset so:t lakkautettu) 1985.
Siviilituomari ja kaksi oikeusupseeria tuomareina. Sotilassyyttäjä. Puolustusasianajaja.
Pienet sakot.
Ei kakkua.
Ei edes sokerileipurin tekemää.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Chap

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja Chap »

Homeboy65 kirjoitti:Armeijasta kieltäytyminen
Nopeuttiko tämä valmistumistasi?
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Chap kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Armeijasta kieltäytyminen
Nopeuttiko tämä valmistumistasi?
En ole valmistunut vieläkään, koska yliopisto (valtiotieteellinen) jäi kesken.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
NuoriD

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Olen kertonut jo monta kertaa.
NuoriD

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Homeboy65 kirjoitti:
Chap kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Armeijasta kieltäytyminen
Nopeuttiko tämä valmistumistasi?
En ole valmistunut vieläkään, koska yliopisto (valtiotieteellinen) jäi kesken.
Ministeriainesta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:
Chap kirjoitti: Nopeuttiko tämä valmistumistasi?
En ole valmistunut vieläkään, koska yliopisto (valtiotieteellinen) jäi kesken.
Ministeriainesta.
Kulttuuriministeriksi...*hik*
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriD kirjoitti:Olen kertonut jo monta kertaa.
?? Minä en muista. Potilaan seksuaalisesta ahdistelusta ehkä?

Äh, kombovaihtoehdot multa jäi. Arvaahan sen, että teitä on raahattu lakitupaan monestakin syystä.

On muuten yhtä helvettiä ne ristikuulustelut. Varsinkin jos vastapuolen umpikiero ketku yrittää koko ajan jallittaa ohi itse asian. Nopeesti pitää tajuta mihin se pyrkii ja vastata oikein sanoin. Luulis että Suomessa asiat ratkaisee eikä joka vitun henkäys.

Niin muuten ei vielä käynyt selville, miten jo ennalta selvissä pikkurötöksissänne kannattaa olla asianajaja, ellei se ole oma isi. Tai isi maksa. Onko kaikilla muillakin vakuutus vai määrätäänkö Suomessakin valtion puolesta ilmainen asianajaja, kuten jenkkisarjoissa?
NuoriD

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Mun lapsuudenkaverin äiti seurusteli väkivaltaisen miehen kanssa (oli siis eronnut kaverini isästä). Ko. äiti oli mulle hyvin tuttu ihminen, olin mm. hänellä päivähoidossa.

Olimme kaverina kanssa ottamassa huikkaa, hän itki sitä, kuinka ko. mies hakkaa äitiä. Päätin, että lähdetään antamaan miehelle turpaan. Niin tehtiin.

Sokerileipuri laittoi sakkoja lieventävien asianhaarojen vallitessa tehdystä pahoinpitelystä.

En tajunnut vaatia itselleni oikeusavustajaa, varattomana opiskelijana sellaisen olisi ehkä saanut valtion piikkiin?

Pidin itse liikuttavan puolustuspuheen, jossa kerroin ko. miehen kataluuksista ja kuinka kaverin äiti oli minulle kuin oma äiti.

Syyttäjä päätyi kohtuullistamaan vaatimuksiaan mm. korvausten (silmälasit, hammaslääkäri) suhteen.
Viimeksi muokannut NuoriD, 17.05.2010 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti: Olimme kaverina kanssa ottamassa huikkaa, hän itki sitä, kuinka ko. mies hakkaa äitiä. Päätin, että lähdetään antamaan miehelle turpaan. Niin tehtiin.
:hail:
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja swirl »

Olen ollut rikoksen uhrina. Loppujen lopuksi tosin skippasin itse oikeudenkäynnin, koska en halunnut nähdä pahoinpitelijääni.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja Gat »

On se harmi, että nykyään ei voi vetää kutaleitakaan turpaan päätymättä raastupaan. Ei auttane pohjalaisisännän neuvokaan pojalleen: "Pidä aina niin paljon rahaa mukana, että jos köyhää lyöt, voit maksaa heti."

Paljonko nykyään saa sakkoja turpiinvedosta? Entäs jos ei hampaita, nenää tai rillejä riko? Harkitsen kannattaako.

Ihmeen vähällä tuo Homie selvisi. Eikö totaalikieltäytyjät saaneetkaan kakkua? Jehovantodistajatkin ja naapurin idealistipasifistipoika myös vielä 80-luvun lopulla. Homiella mahtoi olla hyvät selitykset. Vai hankkiko "hullun paperit", kuten monet muusikot ja taiteilijat? Mutta niillähän sai täysvapautuksen, Homielle sakot. Edit: äh vai menitkö Homie tuon jälkeen sivariin? Miksei jo alunperin?
Viimeksi muokannut Gat, 17.05.2010 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja swirl »

Mä sain mustasta silmästä korvausta tekijältä vuonna -02 jonku 350€ muistaakseni.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti:No tavallaan tienasin lyömällä tonnin, meni käsi rikki.

Ei siinä kyllä käräjille asti päästy, mutta joku randompoloitu lukema tuo tonni oli aiheeseen liittyen.
En ymmärrä. Joku sai sinulta käden rikki lyömällä ja maksoi sinulle tonnin? Vai löit toista taitamattomasti oman kätesi rikkoen, maksoit sille tonnin ja katsot tienanneesi? Ei liene mahdollista että itse löit mutta toinen maksoi koska lyödessä rikoit kätesi? Sehän olis hienoa. Rystysiin tarttuneet katkenneet hampaat kun kuulemma on tuskallisia. Vai katsotko tienanneesi saamalla opetuksen väkivallattomuudesta?
ninnithequeen

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Gat kirjoitti:
McJanne kirjoitti:No tavallaan tienasin lyömällä tonnin, meni käsi rikki.

Ei siinä kyllä käräjille asti päästy, mutta joku randompoloitu lukema tuo tonni oli aiheeseen liittyen.
En ymmärrä. Joku sai sinulta käden rikki lyömällä ja maksoi sinulle tonnin? Vai löit toista taitamattomasti oman kätesi rikkoen, maksoit sille tonnin ja katsot tienanneesi? Ei liene mahdollista että itse löit mutta toinen maksoi koska lyödessä rikoit kätesi? Sehän olis hienoa. Rystysiin tarttuneet katkenneet hampaat kun kuulemma on tuskallisia. Vai katsotko tienanneesi saamalla opetuksen väkivallattomuudesta?
Liittyiskö toi kenties Jannen harrastukseen?
masa

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja masa »

McJanne kirjoitti: Pahapäinen jantteri käytti normaaliolosuhteissa muuhun tarkoitukseen olevia varusteita ja jotenkin onnistui kompuroimaan ja osumaan mun käden kautta omaan kroppaansa joitakin ylimääräisiä ilmanottoaukkoja. Säikähti ressukka niin paljon ettei halunnut edes poliiseille kertoa missä meni pieleen, vaan maksoi mielummin käytettyjen varusteiden vahingot ja hyvän miehen lisää. Ei siis mitään dramaattista kuitenkaan, mielummin käsi kun pää.
Sä vedät helppolukuisuudessa vertoja jo niballe.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tuo koreankielitermien käyttö on niin.... antaa olla.... no mekaanisia, ohjelmoituja robottejahan nuo. Ei pärjäisi eläville, vaikka mulle tietysti.

Itselle kerran niin, että kaverin kanssa, joka oli Ylioppilasmiekkailijoiden asevastaava (mulla vain alkeiskurssi), otettiin kännissä matsia sen kämpille kertyneillä korjattavilla kalvoilla. Maskeja ei tietenkään ollut. Sovittiin juopuneet että päähän ei sitten pistetä. No pistihän se mua silmien väliin. Tuli verta terän joustosta ja knupista huolimatta. Silmä olis menny jos vähänkin sivuun. Myöhemmin kaveri tunnusti, että silmän puhkottuaan olisi varmaan jatkanut ns. "loppuun asti" :D
Vastaa Viestiin