Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Yleinen lätinä jä kitinä

Oletko joutunut oikeusistuimen eteen?

Olen juristimulkku, duunikseni.
3
12%
Kantajana
0
Ei ääniä
Vastaajana
2
8%
Syytettynä
3
12%
Asianosaisena rikoksen uhrina
5
19%
Todistajana
2
8%
Muuten, miten?
2
8%
En ole, kunnon ihminen
9
35%
 
Ääniä yhteensä: 26

Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

masa kirjoitti:Kenellekkään ei liene yllätys että minua naurattaa kaksi asiaa. Itse puhelu ja sen kitinäpaheksunta. Tosin kitinäpaheksunta naurattaa jo enemmän..
Yllätys oli vain viive esiintulossasi. Olisin eilen kipeästi tarvinnut tukea...tai oikeastaan tyypin, joka selvittelisi "sotkut" puolestani 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja huima »

masa kirjoitti:Kenellekkään ei liene yllätys että minua naurattaa kaksi asiaa. Itse puhelu ja sen kitinäpaheksunta. Tosin kitinäpaheksunta naurattaa jo enemmän..
Ei.

Monty Pythonmainen absurdius ei jaksa reaalielämässä naurattaa.

And now something completely different.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti:
Ihmeen vähällä tuo Homie selvisi. Eikö totaalikieltäytyjät saaneetkaan kakkua? Jehovantodistajatkin ja naapurin idealistipasifistipoika myös vielä 80-luvun lopulla. Homiella mahtoi olla hyvät selitykset. Vai hankkiko "hullun paperit", kuten monet muusikot ja taiteilijat? Mutta niillähän sai täysvapautuksen, Homielle sakot. Edit: äh vai menitkö Homie tuon jälkeen sivariin? Miksei jo alunperin?
Ensimmäiset kutsunnat syyskuussa 1984. Palvelukseen määrättiin kesäkuussa 1985. Tuon 9:n kuukauden aikana aloin epäillä että hermot ei kestä inttiä.
En sitten mennyt, jeparit tuli hakemaan ja vietiin Keuruulle. Lääkärille selitin että hermot ei kestä. Hän vänkäsi jotain parempaa selitystä, mutta en antanut. Lekuri antoi 3 v. lykkäystä, ei siis vapautusta.
Oikeuteen sitten syksyllä, pienet sakot.
1987 uudestaan kutsuntoihin, menin sivariin. Laki oli muuttunut niin, että mitään vakaumusta ei tarvinnut enää esittää, vaan sai valita vapaasti meneekö inttiin vai sivariin. Toisaalta palvelusaika piteni 16 kuukaudeksi.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Mä kun en näistä mitään tiedä, niin miten se on..kun haastetaan todistamaan niin sinnehän on ilmiesesti pakko mennä? Miten se käytännössä tapahtuu? Tuleeko haastemieheltä kirje kotiin? Missä vaiheessa, tai siis kuinka lähellä oikeudenkäyntiä?
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Toimistorotta

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

sipsi kirjoitti:Mä kun en näistä mitään tiedä, niin miten se on..kun haastetaan todistamaan niin sinnehän on ilmiesesti pakko mennä? Miten se käytännössä tapahtuu? Tuleeko haastemieheltä kirje kotiin? Missä vaiheessa, tai siis kuinka lähellä oikeudenkäyntiä?
Tulee kirje. Kyllä se aika lailla ajoissa tulee. On pakko mennä jos haastetaan, muuten tulee sakkoa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

^^ Kannattaa muistaa laskuttaa ajasta ja muustakin.
Paras päivä ikinä.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Olen. Rikoksen uhrina. Käräjillä kokonainen päivä vuonna 2007.
Meni hoviin, joka oli 2009. Korkeinoikeus ei enää ottanut käsittelyyn.
Syytetty katsottiin syylliseksi, mutta rikos vanhentuneeksi, joten voi voi.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

NuoriD kirjoitti:Mun lapsuudenkaverin äiti seurusteli väkivaltaisen miehen kanssa (oli siis eronnut kaverini isästä). Ko. äiti oli mulle hyvin tuttu ihminen, olin mm. hänellä päivähoidossa.

Olimme kaverina kanssa ottamassa huikkaa, hän itki sitä, kuinka ko. mies hakkaa äitiä. Päätin, että lähdetään antamaan miehelle turpaan. Niin tehtiin.

Sokerileipuri laittoi sakkoja lieventävien asianhaarojen vallitessa tehdystä pahoinpitelystä.

En tajunnut vaatia itselleni oikeusavustajaa, varattomana opiskelijana sellaisen olisi ehkä saanut valtion piikkiin?

Pidin itse liikuttavan puolustuspuheen, jossa kerroin ko. miehen kataluuksista ja kuinka kaverin äiti oli minulle kuin oma äiti.

Syyttäjä päätyi kohtuullistamaan vaatimuksiaan mm. korvausten (silmälasit, hammaslääkäri) suhteen.

Älä aikuinen mies viitsi! Kaverisi hoiti sen turpaan lyömisen, kuten hoitaa vaimosi tyydyttämisen ja kuten lapsesi kysyy sinulle samaiselta kantturalta lupaa pelata xboxia. Alko närästää säälistä, kun luin tämän pelleilyn.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Avatar
munito
Kitinä paheena
Viestit: 36
Liittynyt: 20.07.2010 22:27
Paikkakunta: Kannonkolo

Re: Ootteko joutunna leivättömän pöydän ääreen?

Viesti Kirjoittaja munito »

Kyselystä puuttuu täysin vaihtoehto "En ole, vaikka en olekaan kunnon ihminen".
Sano mitä sanot, olen hetken kiinnostunut ja unohdan lähes samantien.
-menota-
Vastaa Viestiin