Lemmikit

Yleinen lätinä jä kitinä
HoundDog

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

HellBell kirjoitti:"Noidan"
Pyydän anteeksi. Unohdinko kutsua nimeltä? Vai yritätkö lumota? Lumoajatar? Kas, ovat nuo ennenkin yrittäneet päästä kerholle tuolla kortilla. Iskit miekkasi kiveen. Viskoit virveliäsi viimeisen kerran. Se on kala tai ei mitään. Turun torit tunnetaan, se tuore 10k suoraan Ahdilta tai ei mitään. Miten on?
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

HellBell kirjoitti:
KisSandra kirjoitti: .. tuliliskoja ..
Millaisia tapauksia olivat?
Ei ole tallessa yhtään kuvaa niistä meillä olleista otuksista mutta kaikessa ystävälisyysmielisyydessäni kävin sulle googlettamassa parit linkit, notta oleppa hyvä :)

http://www.matelijat.info/tulilisko/val ... desta.html
http://www.matelijat.info/tulilisko/hoito-ohjeet/
http://www.newts.org/~swan/herps/Cynops-1.html
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
HellBell

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja HellBell »

HoundDog kirjoitti: Pyydän anteeksi. Unohdinko kutsua nimeltä? Vai yritätkö lumota? Lumoajatar? Kas, ovat nuo ennenkin yrittäneet päästä kerholle tuolla kortilla. Iskit miekkasi kiveen. Viskoit virveliäsi viimeisen kerran. Se on kala tai ei mitään. Turun torit tunnetaan, se tuore 10k suoraan Ahdilta tai ei mitään. Miten on?
Ok. Ollaan sitten lahnoja, kyllä se noidalta onnistuu, mikä jottei juu!
Tässäpä maino diili, etten sanoisi. :twisted:
(.. kesti vähän, kun kävin syömässä pari juttua, kun nälkä yllätti..)

Nyt voi levollisin mielin mennä nukkumaan, kun tietää päässeensä kerhoon kepul.. kepein askelin!
HellBell

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja HellBell »

KisSandra kirjoitti: Ei ole tallessa yhtään kuvaa niistä meillä olleista otuksista mutta kaikessa ystävälisyysmielisyydessäni kävin sulle googlettamassa parit linkit, notta oleppa hyvä :)
Kiitos linkeistä. :) Mutta mitä mieltä sinä olit niistä lemmikkeinä?
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

HellBell kirjoitti:Mutta mitä mieltä sinä olit niistä lemmikkeinä?
No taisinkin jo siinä ihan ekassa mainita, että näitä on myös kotonakotona ollut.. tosin kaikki sen jälkeen kun itse olen sieltä jo pois muuttunut. Kovin tyhjentävästi en siis osaa vastata tähän mutta silleen mitä kotona käydessä niitä seurasin niin kyllähän niillä ihan kivat leikit keskenään terraariossa oli ja mukavasti venkoilivat sellasen oksankarahkan päällä aina "aurinkoa" ottamassa. Eihän ne nuo teraario /akvaario eläjät mtn seuraeläimiä ole tai niiden ole kai tarkoituskaan olla sellaisia.. meillä siellä kotonakotona nuita on ollut koska siellä ei allergisuuden takia voida muunlaisia pitää, itse suosin kyllä mieluummin pehmeitä ja halittavia versioita :)
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Kittys

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja Kittys »

HellBell kirjoitti:
Kittys kirjoitti: Se on Dogo Argentino. Molossirotu. Suurriistan metsästykseen käytettävä koira (taistelukoira). Suomes noit ei niin paljoo viel oo. Rakastan :h:
Ennen tuntematon koirarotu mulle - sitä sanotaan siis molossiksi tai alk.per.kielisesti dogo argentinoksi? Ilmeisesti viihtyy myös hyvin ns. seurakoiranakin..?
YLEISVAIKUTELMA: Tyypillinen molossirotu, keskivahva ja korkearaajainen toivottujen ja liioittelemattomien mittasuhteiden puitteissa. Vahva lihaksisto erottuu kiinteän ja joustavan nahan alta ja sen ansiosta ulkonäkö on tasapainoinen ja voimakas. Ihonalainen kudos, joka kiinnittää nahan runkoon, ei ole kovin löysää. Liikunta on rauhallista ja vakaata. Koira on älykäs ja reaktiokyvyltään nopea. Sen alati hyväntuulinen olemus kuvastuu myös liikkeistä. Ystävällinen ja hyväntahtoinen luonne, silmiinpistävä valkoinen väri sekä tarkoituksenmukainen rakenne tekevät siitä todellisen voimapesän.

KÄYTTÄYTYMINEN / LUONNE: Iloinen, vilpitön, nöyrä, ystävällinen, ei kova haukkumaan ja aina tietoinen voimastaan. Rotu ei koskaan saa olla aggressiivinen ihmistä kohtaan; tätä ominaisuutta tulee ankarasti valvoa. Silti etenkin uroksen dominoiva luonne saa sen alinomaa kilpailemaan reviiristä samaa sukupuolta olevien yksilöiden kanssa. Metsästäjänä se on nokkela, hiljainen, peloton ja rohkea.

"Mustavalkoinen" luonne; hyvä hyville, paha pahoille. Useinmiten ei sosiaalinen muiden samaa sukupuolta olevien koirien kansssa enää pentuiän jälkeen. Rakastaa ihmisiä ja lapsia. Tarvitsee kovasti aktiviteettiä ja liikuntaa.. Sopii meille :wink: Tost tulee sellanen 45 kilonen jöllikkä, joskus ois kiva saaha hankittua viel uros talouteen tuolle kaveriksi :)
Feiz

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Kittys kirjoitti: YLEISVAIKUTELMA: Tyypillinen molossirotu, keskivahva ja korkearaajainen toivottujen ja liioittelemattomien mittasuhteiden puitteissa. Vahva lihaksisto erottuu kiinteän ja joustavan nahan alta ja sen ansiosta ulkonäkö on tasapainoinen ja voimakas. Ihonalainen kudos, joka kiinnittää nahan runkoon, ei ole kovin löysää. Liikunta on rauhallista ja vakaata. Koira on älykäs ja reaktiokyvyltään nopea. Sen alati hyväntuulinen olemus kuvastuu myös liikkeistä. Ystävällinen ja hyväntahtoinen luonne, silmiinpistävä valkoinen väri sekä tarkoituksenmukainen rakenne tekevät siitä todellisen voimapesän.

KÄYTTÄYTYMINEN / LUONNE: Iloinen, vilpitön, nöyrä, ystävällinen, ei kova haukkumaan ja aina tietoinen voimastaan. Rotu ei koskaan saa olla aggressiivinen ihmistä kohtaan; tätä ominaisuutta tulee ankarasti valvoa. Silti etenkin uroksen dominoiva luonne saa sen alinomaa kilpailemaan reviiristä samaa sukupuolta olevien yksilöiden kanssa. Metsästäjänä se on nokkela, hiljainen, peloton ja rohkea.

"Mustavalkoinen" luonne; hyvä hyville, paha pahoille. Useinmiten ei sosiaalinen muiden samaa sukupuolta olevien koirien kansssa enää pentuiän jälkeen. Rakastaa ihmisiä ja lapsia. Tarvitsee kovasti aktiviteettiä ja liikuntaa.. Sopii meille :wink: Tost tulee sellanen 45 kilonen jöllikkä, joskus ois kiva saaha hankittua viel uros talouteen tuolle kaveriksi :)

MAGGARA!!!! 8)

ps. ITse haluaisin kisun, mutta gimman pari dogia saa ny riittää.
Sonia
Kitisijä
Viestit: 8
Liittynyt: 25.10.2005 8:45
Paikkakunta: landet

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja Sonia »

Asuinkumppanilla on toistakymmentä eläintä (koiria, kissoja, lampaita ja hevosia), joista ei yksikään kotiimme sisään astu. Sisäasukkeja, jotka nukkuvat yöt samassa sängyssä kanssani ovat: 8-vuotias musta labukkanarttu Hulda ja noin 10-vuotias kissa Viiru (http://kity.kicks-ass.net/album_page.php?pic_id=742). Varsinkin Hulda on poikani paras ystävä, ovat ihan erottamattomat. Tuo kissa tuli lapsen isän mukana aikoinaan; "hang-around" tyyppinen hiljainen ja rauhallinen katti. Naapurista tulossa viikonloppuna luppakorvapupu hoitoon pojan kutsumana. Mitenhän rauhallisesti koiran, kissan ja pupun päivät täällä meneekään.. o_O
Mä en tajuu enää mitään
tuijotan vaan
jokin sussa pudottaa mut tosiaan
Kittys

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Feiz kirjoitti:
MAGGARA!!!! 8)

ps. ITse haluaisin kisun, mutta gimman pari dogia saa ny riittää.
:wink: Saat lainaa tota, kyl se kissast viel hetken menee :D

PS. Tääl ois toimistoon lainaa yksi sheriffikin, kyltitkin on jo tehtynä :lol:
Feiz

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Kittys kirjoitti:
Feiz kirjoitti:
MAGGARA!!!! 8)

ps. ITse haluaisin kisun, mutta gimman pari dogia saa ny riittää.
:wink: Saat lainaa tota, kyl se kissast viel hetken menee :D

PS. Tääl ois toimistoon lainaa yksi sheriffikin, kyltitkin on jo tehtynä :lol:

Jooo lähetä se apulaistoimitusjohtaja tänne pitää jöötä ku nii kauhee härdelli.

PS. vasara mukaan ni saa kopautella :D
Kittys

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Feiz kirjoitti:
Kittys kirjoitti:
Feiz kirjoitti:
MAGGARA!!!! 8)

ps. ITse haluaisin kisun, mutta gimman pari dogia saa ny riittää.
:wink: Saat lainaa tota, kyl se kissast viel hetken menee :D

PS. Tääl ois toimistoon lainaa yksi sheriffikin, kyltitkin on jo tehtynä :lol:

Jooo lähetä se apulaistoimitusjohtaja tänne pitää jöötä ku nii kauhee härdelli.

PS. vasara mukaan ni saa kopautella :D
"Nyt stana jätkät päät kii!!" *PAM PAM*
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja annepa »

HellBell kirjoitti:
Kittys kirjoitti: Se on Dogo Argentino. Molossirotu. Suurriistan metsästykseen käytettävä koira (taistelukoira). Suomes noit ei niin paljoo viel oo. Rakastan :h:
Ennen tuntematon koirarotu mulle - sitä sanotaan siis molossiksi tai alk.per.kielisesti dogo argentinoksi? Ilmeisesti viihtyy myös hyvin ns. seurakoiranakin..?
Niin siis molossi on tavallaan rotutyyppi. Toisia molossirotuja on vaikka newfoundlandinkoira eli nöffi tai pyreneittenkoira (tai ainakin ne on ryhmässä 2, molossityyppiset koirarodut).

Mulla ei ole lemmikkejä mutta äidillä ja siskolla on joten kerronpa niistä.

Nyt äidillä on Ottu-poika, nöffi, joka töllöttää avatarissani. Ottu on 3v ja multivalio. Täysin tolkuton, ainakin viikkoa liian aikaisin vieroitettu sählääjä. Jossain välissä tykkäsi hajottaa viherkasveja mutta onneksi pahasta tavasta päästiin eroon. Ottulla on massaa n 75kg ja kun se innostuu, esimerkiksi kun joku tulee kylään, niin sen jonka Ottu ottaa kohteekseen on parempi ottaa tukeva asento tai löytää itsensä pian takamukseltaan päällään koira nuolemassa naamaa. Ottu tykkää öllötellä sohvalla. Jos sohva on varattu niin se tulee viereen napottamaan ja koittaa katseellaan ajaa sohvanvaraajan pois. Usein se onnistuukin....
Jotain omituisia ongelmia Otulla on ollut ihon kanssa mutta tällä hetkellä tilanne on hyvä. Ottu söi viime toukokuussa kortisonikuurin lihasvamman takia ja tiputti lääkkeen seurauksena syyskuussa karvan :D Karva ei tippunut ihan kokonaan mutta aika surkean näköinen herra oli.

Saga on siskoni nelivuotias afgaaninvinttikoiranarttu. Myös multivalio, hienoneiti ja hyvin rakastettava koiruli. Pisti pojat (Otun ja Jimbon) ns kuriin ja opetti niille esim että miten matkustetaan autossa. Kun pojat koittivat könytä ahtaassa autossa niin Saga ärähti ja jopa näykkäisi. Pojat oppivat aika äkkiä että autossa nukutaan...

Jim, Sagan kämppis on myös afgaaninvinntikoira, iältään n 2v. Jo tässä iässä erittäin hyvin menestynyt poikakoira joka on hiukan riehakkaampi kuin Saga. Tykkää haukkua ohimeneviä autoja, mopoja, ihmisiä, koiria ym.

Jimi ja Saga ovat salaliittotovereita. Toinen harhauttaa ja toinen vie leivän kädestä tai pöydältä. Näpistäjä, oli se kumpi tahansa, yleensä kyllä unohtaa että saalis pitäisi jakaa... Jimi ja Saga myös innostuvat kun tulevat kyläilemään vanhempieni luo, koska siellä saa JUOSTA! Molemmat porhaltavat ympäri takapihaa niin että multa (tai lumi) pölisee. Ottu ei ymmärrettävistä syistä pysy perässä mutta onkin muka nokkela ja oikaisee mutkat suoriksi jotta saa toiset kiinni.

Edesmenneitä rakkaita ovat nöffit Mölli ja Kaapo mutta heistä en pysty vieläkään puhumaan itkemättä joten se siitä.
Viimeksi muokannut annepa, 07.11.2005 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Pikku-Akka

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

HellBell kirjoitti:
Pikku-Akka kirjoitti:Rocky
Haukiputaalla 17.7.2001 syntynyt husky-labbis-äidin ja sakemanni-isän rakkauden hedelmä. ..
Tietääkö kukaan pienikokoiselle koiralle annetun nimeksi Rocky?
Juuri parikin Rocky-nimistä schäferiä pyörähtää tässä mieleen - vakuuttavia nimenkantajia.. ;-)*Kyselypäällä, juu..*
Pikkukoiran nimenä "Rocky" kertoo enemmän luonteesta kuin isosta koosta. Ja kyllä, olen törmännyt pikkukoiraan joka kantoi ylpeänä nimeä Rocky.
HoundDog

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

HellBell kirjoitti:Pääseekö sinne lahnana?
Niin niin. Hiffasin vasta tänään, rasitettuani ruhoani riittävästi (raportoitu urheiluun). Lahna yrittää uida mun verkkoihin! No hei babe, ui mun verkkoihin. Tuuthan kymppikiloisena? Tuu jo. Odotan täällä hiilikuituvapa valmiina.

Busted!
pajazzo

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja pajazzo »

martza kirjoitti: Sitten, kun tyttöni asuu omissa oloissaaan, saa hankkia vaikka 100 hamsteria, 100 koiraa´ja 100 Neitokakadua kotiinsa.
ARG! Kuulostit ihan mun äitskältä aikanaan... Ai että mä vihasin tota lausetta. Aikanaan kun muutin kotoota pois niin koira oli heti omassa kodissa. Eikä päivääkään ole äidillä hoidossa ollut. 8)
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Meille muuttaa poni, mikäli vain läpäisee eläinlääkärin ostotarkastuksen. Kyseessä 6v. haflingertamma <3
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

HellBell kirjoitti:Tietääkö kukaan pienikokoiselle koiralle annetun nimeksi Rocky? Juuri parikin Rocky-nimistä schäferiä pyörähtää tässä mieleen - vakuuttavia nimenkantajia.. ;-)*Kyselypäällä, juu..*
Mä tiedän yhden pikku-Rockyn kanssa.. tai en ole kyllä varma kirjotetaanko se niillä nuin vai ihan suomeksi Roki. Pikkukaveri on muistaakseni rodultaan Ranskanbuldoggi.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
HellBell

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Kittys kirjoitti:..
KÄYTTÄYTYMINEN / LUONNE: Iloinen, vilpitön, nöyrä, ystävällinen, ei kova haukkumaan ja aina tietoinen voimastaan. Rotu ei koskaan saa olla aggressiivinen ihmistä kohtaan; tätä ominaisuutta tulee ankarasti valvoa. Silti etenkin uroksen dominoiva luonne saa sen alinomaa kilpailemaan reviiristä samaa sukupuolta olevien yksilöiden kanssa. Metsästäjänä se on nokkela, hiljainen, peloton ja rohkea.
..
Kävisi muuten chihustakin.. paitsi ettei chihu metsästä eikä ole tietoinen voimastaan ja nöyryyskin puuttuu. No ystävällinen, iloinen ja vilpitön se on sentään niin halutessaan. :mrgreen:
annepa kirjoitti: Niin siis molossi on tavallaan rotutyyppi. Toisia molossirotuja on vaikka nöffi tai pyreneittenkoira (tai ainakin ne on ryhmässä 2, molossityyppiset koirarodut)..
Ahaa! :idea:
.. Ottu-poika joka töllöttää avatarissani. Ottu on 3v ja multivalio. Täysin tolkuton, ainakin viikkoa liian aikaisin vieroitettu sählääjä. ..
Nöffi?
HoundDog kirjoitti:Tuuthan kymppikiloisena?
*Töhertää metmorfosoitumisohjeita loitsukirjaan.. * Lahnalle käy mikkee vaan, no problemo!
Pikku-Akka kirjoitti: Pikkukoiran nimenä "Rocky" kertoo enemmän luonteesta kuin isosta koosta..
Niinhän se taitaa olla. KisSandrakin tiesi yhden Rockyn/Rokin pikkukoirien joukoista.. On niitä sitten olemassa, en vain harmiksein ole vielä niihin törmännyt. :)
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja annepa »

HellBell kirjoitti: Nöffi?
´

DAAH olenpa tollo. Nöffi on siis lempinimi koirarodulle nimeltä Newfoundlandinkoira. Sillä on räpylät varpaiden välissä. Kaikkea ne kanadalaiset keksii....

Vai oliko tässä kyse siitä että onko Ottu nöffi? On se.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
AarneAnkka

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Lapsena minulla oli seeprapeippopariskunta (piip! tööt!), jotka onnistuivat lopulta lisääntymäänkin - mutta sitten kävi niin että niiden häkki alkoi käydä pieneksi, eikä muutenkaan vastuuntuntoni riittänyt niiden huoltamiseen (häkki olisi pitänyt puhdistaa ja vesi vaihtaa useammin), joten möimme ne eräälle miehelle jolla oli talvipuutarha jonne peipot pääsivät tööttäämään. Onkohan niiden jälkeläisiä yhä elossa?
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

annepa kirjoitti:Nöffi on siis lempinimi koirarodulle nimeltä Newfoundlandinkoira. Sillä on räpylät varpaiden välissä.
En tiennyt minäkään ennen tuota, että Newfoundlandilaisia sanotaan nöffeiksi mutta ymmärsin sen kyllä jo ekasta postauksestasi. En myöskään tiennyt tätä räpyläjuttua. Mulla asuu seinänaapurissa kaksi tällasta nöffiä, ihan kivoja tapauksia. Paitsi, yks mistä en tykkää (tää kyllä koskee useimpia muitakin koiria) niin se, että mielestäni hissi haisee ihan hirveälle sen jälkeen kun siinä on matkustanut kaksi isoa nöffiä, varsikin näin syyssateiden aikaan mutta kyllä sen jo kesäkuivillakin ilmoilla haistoi. Kai se on se joku ulon haju tai jotain mikä mun nenääni ottaa kovin.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja annepa »

KisSandra kirjoitti: Mulla asuu seinänaapurissa kaksi tällasta nöffiä, ihan kivoja tapauksia. Paitsi, yks mistä en tykkää (tää kyllä koskee useimpia muitakin koiria) niin se, että mielestäni hissi haisee ihan hirveälle sen jälkeen kun siinä on matkustanut kaksi isoa nöffiä, varsikin näin syyssateiden aikaan mutta kyllä sen jo kesäkuivillakin ilmoilla haistoi. Kai se on se joku ulon haju tai jotain mikä mun nenääni ottaa kovin.
Märkä koira haisee, rodusta riippumatta. Mejän Ottu ei kyllä ihan hirveästi ole haissut koska se pestään säännöllisesti. Mutta kyllä sekin löyhkää jos useamman kuukauden on ilman shampoota... yöks. Mut kaikkeen tottuu, ei se sun ihmisnaapuri ees välttämättä huomaa että ne koirat haisee kun se on ite siinä hajussa koko ajan.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
HellBell

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja HellBell »

annepa kirjoitti:
HellBell kirjoitti: Nöffi?
´

DAAH olenpa tollo. Nöffi on siis lempinimi koirarodulle nimeltä Newfoundlandinkoira. Sillä on räpylät varpaiden välissä. Kaikkea ne kanadalaiset keksii....

Vai oliko tässä kyse siitä että onko Ottu nöffi? On se.
Jälkimmäisestä kyse. Nöffin tunsin newfoundlanderinkoiran lempinimeksi ja ajattelin vain varmistaa olikos Ottu nöffi, kun siitä ei ollut mainintaa. :)
Joskus mietin kateudella niitä koiranomistajia jotka voivat viedä koiransa kesäisin uimaan ja tuottaa siten suurta iloa vedestä pitävälle koiruudelle - esimerkiksi nöffithän rakastanevat vettä.. Mutta chihuahua! Ehei, ei pidä vedestä, ei tunne vetoa rannoille. En kyllä minäkään, mutta nostalgia selittänee..:
Muistan lapsuudesta erään labbiksen, jota lenkkeilytin harrastuksen omaisesti ja joka kesäisin pariin otteeseen juksasi itsensä (lönkyttämällä muuten koko matkan mutta joenuoman kohdalla yllättäen piristyen..) ja lähes tulkoon minutkin jokeen uimaan. Sitä riemua! Juksuttaminen lienee tuonut lisää iloa siinä sitten.. :twisted:
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

annepa kirjoitti:Märkä koira haisee, rodusta riippumatta. Mejän Ottu ei kyllä ihan hirveästi ole haissut koska se pestään säännöllisesti. Mutta kyllä sekin löyhkää jos useamman kuukauden on ilman shampoota... yöks. Mut kaikkeen tottuu, ei se sun ihmisnaapuri ees välttämättä huomaa että ne koirat haisee kun se on ite siinä hajussa koko ajan.
Näinpä juuri, enkä mä tätä sanomaani silleen tarkottanutkaan että se nyt maailmaa kaataisi mutta silleen vaan niinQ sivuhuomautuksena.. Ja ei varmasti ihmisnaapuri huomaakaan tai ajattele asiaa, kun kaikkeen tosiaan tottuu. Sama juttu kun mun pikkusisko tulee käymään niin se aina irvistelee kun tulee mun vessasta, siellä kun haisee kuulemma ihan kamalalle se kissojen vessa. Itse en sitä hajua enää niin huomaa edes, paitsi silloin kun on joNpikumpi otuksista juuri käynyt tortulla. Ja tosiaankin se vaan on se perushaju mikä tulee vaikka jo puhtaasta kissanhiekasta, koska todellakin säännöllisesti pari kertaa päivässä puhdistan otuksieni jätökset pois niiden vessasta.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Lemmikit

Viesti Kirjoittaja mozart »

Kenelläkään liskoja? Isoja sellaisia..
Vastaa Viestiin