Feikit

Yleinen lätinä jä kitinä
elco

Feikit

Viesti Kirjoittaja elco »

Oliko geetzu oikea ihminen, joka kuoli oikeasti? Onko todisteita?

Itse olen taipuvainen uskomaan, että ko. henkilö oli todellinen. Occamin partaveitsen mukaan ei tee järkeä, että joku olisi investoinut 5-6 vuoden keskustelupalstapanostuksen, pitkällistä bloggausta ja jonkun tyypin kasvokuvia ominaan nettiin.

Jos Geetzu == Manala (ei täysin poissuljettu salaliittoteoria sekään) niin Tix tulee kokemaan tekstiviestittelyidensä kanssa lähes samanmoisen järkytyksen kuin Ace Ventura samanmoisessa elokuvassa kun paljastui, että täti onkin setä.

Keitä muita potentiaalisia feikkejä on? Nicki ainakin. Nicki == Geetzu on myös mahdollinen.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Mä uskon, että netissä on paljon vähemmän feikkejä kuin yleisesti ajatellaan. On totta, että netissä jokainen periaatteessa voi esittää muuta kuin on, mutta toinen kysymys on, miksi ihmiset haluaisivat tehdä niin. Moni joutuu koko elämänsä ajan vetämään feikkirooleja IRL. Netissä puolestaan on mahdollista olla juuri sellainen kuin on oikeasti.

Se, että jotkut ihmiskohtalot, mielipiteet ja persoonallisuudet tuntuvat liian friikeiltä ollakseen tosia, johtuu juuri siitä, että tosielämässä ihmiset peittävät ja piilottelevat poikkeavuuksiaan. Äärimmäisen poikkeavia ilmiöitä voimme siis havaita lähinnä elokuvissa ja muissa fiktiivisissä tuotoksissa, jolloin vastaavat tosielämän ilmiötkin tulee helposti luettua fiktion kategoriaan.

Totuus kuitenkin on, että monista tosielämän tapahtumista ei voi tehdä elokuvia tai kirjoittaa kirjoja, koska ne olisivat yleisön mielestä liian epäuskottavia. Omaankin elämääni mahtuu tällaista tavaraa, ja monen muun tavoin minäkään en kerro niistä muille kuin ehdottoman luotettavalle lähipiirilleni, joka varmasti uskoo kertomani todeksi.
RP

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja RP »

Esim. sä itse täytät kaikki feikkikriteerit; seksikään pantava urallaan menestynyt vapaa-ajallaan seikkaileva ökysti tennistä pelaava insinööri audimies. Sanoinko jo että hotti. Miksi ihmeessä tämmönen immeinen viettäisi aikaa keskustelupalstalla?!1+ Sut on kuitenkin useasti tavattu, joten so not.

Sitä vaan, että usein feikeiksi epäillyillä nimimerkeillä on elämässään jotain muuta kuin tylsää harmaata. Geetsu taas oli kova pala naisille, ihan turha väittää toista. Lähestulkoon jokaisen miehen märkä uni. Siis oltava feikki.

Uskon geetsun olleen olemassa, ei ole syytä olettaa toisin.
ninnithequeen

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Geetzu oli kova pala naisille?

No ei ainakaan mulle. Aina kiva, kiltti ja täynnä huumoria.
elco

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja elco »

RP kirjoitti:Geetsu taas oli kova pala naisille, ihan turha väittää toista. Lähestulkoon jokaisen miehen märkä uni.
Jokaisen ehkä paitsi ei minun.

Onkos kukaan muuten tavannut sua IRL?
RP

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja RP »

Sanoinkin lähestulkoon. Ja ninni ei ymmärtänyt mitä kovalla palalla tarkoitin. Ja ei, kukaan city/kitinäläinen ei ole tavannut pupua IRL miestäni lukuunottamatta. Osa on nähnyt esim. hääkuvia yms. mutta siihen on jäänyt.
NuoriD

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

EveryWoman kirjoitti:
Totuus kuitenkin on, että monista tosielämän tapahtumista ei voi tehdä elokuvia tai kirjoittaa kirjoja, koska ne olisivat yleisön mielestä liian epäuskottavia.
Aivan. 9/11 iskujen jälkeen todettiin, että jos joku olisi tehnyt fiktiivisen elokuvan vastaavilla tapahtumilla, niin sitä olisi pidetty epäuskottavana.
Gaia

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Kova pala varmaankin samalla tavalla kuin vaikkapa Jenna Jameson. Ei siis kovin läheisesti hiertävä. Tai sitten mäkin ymmärsin väärin tai vaan ajattelen väärin.

Noin yleisesti mun henkilökohtainen mielipide on, että ei ole sitten mitään väliä onko joku feikki vai ei ja millä tavoin. Mä joka tapauksessa suhtaudun kaikkiin palstantäyttäjiin tietyllä varauksella kunnes toisin todistetaan.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^^Hyvä esimerkki. Tuota ei varmaan juuri kukaan uskoisi todeksi, ellei olisi äärimmäisen helppoa aukottomasti todistaa sen tapahtuneen.
NuoriD

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Yleisellä tasolla totean, että en usko pitkälliseen feikkaukseen netissä. Tämä sen takia, että jos feikkaa, ei saa mitään.

Totta kai voi olla mukava kirjoittaa trolli, jossa kertoo olevansa lapsettomuushoidossa käyvän pariskunnan vaimo, joka nyt pelkää olevansa raskaana laivalla panemalleen neekerimiehelle. Pitällinen vedätys ei kuitenkaan mielestäni tuo iloa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vain minä olen todellinen.
Te muut olette sairaan masokistisen mielikuvitukseni tuotteita.

Geetzusta mulla ei muita todisteita kuin muisto äänestä puhelimessa ja Cityajoilta valokuva, jossa ihan arkisesti on terassilla arkisten ihmisten seassa. (Vaatteet päällä). Ja sama nätti akka siinä kuvassa oli kuin galleriakuvissaan.
NuoriD

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

RP kirjoitti:Sanoinkin lähestulkoon. Ja ninni ei ymmärtänyt mitä kovalla palalla tarkoitin. Ja ei, kukaan city/kitinäläinen ei ole tavannut pupua IRL miestäni lukuunottamatta. Osa on nähnyt esim. hääkuvia yms. mutta siihen on jäänyt.
Useampikin kitinäläinen nainen on geetzun muistokirjoituksissa sanonut olleensa hänelle kateellinen. Ei tietenkään tarkoita, että kaikki olisivat.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriD kirjoitti:
9/11 iskujen jälkeen todettiin, että jos joku olisi tehnyt fiktiivisen elokuvan vastaavilla tapahtumilla, niin sitä olisi pidetty epäuskottavana.
Offtopic, derail ja ties mitä muuta mutta:

The Lone Gunmen:

The debut of the show in March 2001, began with Byers' father faking his death to uncover a conspiracy to hijack an airliner. The Lone Gunmen try to get to the truth of his supposed death and uncover the conspiracy.

One retrospectively interesting aspect of this pilot episode is that the airliner has been hijacked (via remote control of the plane's autopilot) and, by the end, both Byers and his father have boarded the plane to try to stop the hijacking. Through the aid of the other Gunmen, they are able to regain control of the plane and just miss crashing into the World Trade Center with the airliner.

This, of course, was before the actual 9/11 attack against the World Trade Center later that year.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Lone_Gunmen
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
ninnithequeen

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Gat kirjoitti:Vain minä olen todellinen.
Te muut olette sairaan masokistisen mielikuvitukseni tuotteita.
Kyllä sä olet todellinen. Olen tavannut. Ja jopa tykkäsin. Kaikesta postailustasi en ehkä tykkää mutta mulla on onneksi huumorintajuakin.
NuoriD

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

ninnithequeen kirjoitti:
Gat kirjoitti:Vain minä olen todellinen.
Te muut olette sairaan masokistisen mielikuvitukseni tuotteita.
Kyllä sä olet todellinen. Olen tavannut. Ja jopa tykkäsin. Kaikesta postailustasi en ehkä tykkää mutta mulla on onneksi huumorintajuakin.
Aivan. Gattis on todellinen, mutta sinä olet Gattiksen mielikuvituksen tuotetta :wink:
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja Gat »

elco kirjoitti: Nicki == Geetzu on myös mahdollinen.
Olin kerran (ikävä kyllä) myös Nickin kanssa puhelinyhteydessä ja vieläpä samana yönä myös Geetzun kaa. Geetzulla ehta naisen ääni, Nickillä miehen, epästatilaisella määrittelemättömällä junttiaksentilla. Tosin ei yhtä karmea aksentti kuin mun pohjalais-savolais-hämäläinen.

edit: Hyperlutka Cityn Kauhea-Namu taas oli kilttiääninen ja siweän kuuloinen. Ja kaiken lisäksi soittojen aikaan pesi pyykkiä tai ripusti pyykkiä. Kauhea-Namu=Ninni?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Gat kirjoitti:Kauhea-Namu=Ninni?
Molemmat tavanneena: ei tod.
Avatar
alja
Kitinän uhri
Viestit: 521
Liittynyt: 17.08.2005 8:08
Paikkakunta: saunan taka
Viesti:

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja alja »

kauheaNamu olisi helposti voinut olla vedätys. vedätyksissähän on tapana vetää vähän yli. mutta olin sillekin kateellinen joo.

ja Geelle, isosti. jos joku nainen väittää ettei ollut, niin enpä taida uskoa. (moni mieskin varmaan oli)

minä onneksi kanavoin kateuteni rakkaudeksi :h: no joo, ei sentäs. rakastunutihastunut ja kateellinen voi olla, molempia.

tottakai netissä ollaan epäileviä, Gaia pitää meitä muita ihan idiootteina... hoh. mutta jossain vaiheessa epäilykset lähtevät, kun tuntee tarpeeksi hyvin.

EW puhui asiaa. Olen seurannut läheltä miten erästä ihmistä ja hänen tarinoitaan ei uskota, koska ovat vaan niin utopistisia niin "tottakai sen täytyy valehdella." Läheltä olen nähnyt, että sille todella tapahtuu niin outoja asioita, joten tiedän, että se puhuu totta. Sama siis voi päteä muihinkin.
Ulkona paistaa aurinko,
mutta sisällä sataa.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja Lilo »

alja kirjoitti: mutta olin sillekin kateellinen joo.

ja Geelle, isosti. jos joku nainen väittää ettei ollut, niin enpä taida uskoa. (moni mieskin varmaan oli)
Tätä en ymmärrä. Mistä Geelle olisi pitänyt ollut kateellinen?
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
masa

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja masa »

Lilo kirjoitti:Mistä Geelle olisi pitänyt ollut kateellinen?
Kysy Ann:lta.
Zeb

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Voisin lyödä erittäin isosta summasta vetoa, että G oli todellinen.

Minäkään en tuota kateellisuusjuttua ymmärrä, että mikä siinä on muka itsestään selvää. Olisiko pitänyt olla kateellinen ulkonäöstä, rahasta vai kenties vuoristoratamaisesta tunne-elämästä/avioliitosta ja melkein epätodellisesta kuolemien ketjusta, jonka toinen joutui kohtaamaan? Symppasin, en ollut kateellinen.
bedlam

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja bedlam »

elco kirjoitti:Nicki == Geetzu on myös mahdollinen.
Tämä tuntui silloin City-aikoina ihan selviölle, mutta Nickin 'hävittyä' asiaa ei ole sen koommin ajatellut. Uskon kyllä silti yhäkin, että osa jutuistaan oli vahvasti fantasialla maustettua, vaikka kuinka muuta tolkuttaisitte.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12371
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Soitin Nickille 2004. Hän vastasi: "Haloo". Suljin puhelimen. Miespuoliselta kuulosti... :l33t:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
SikaMika

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Homeboy65 kirjoitti:Suljin puhelimen. Miespuoliselta kuulosti.
Noinkohan suljit?
Gaia

Re: Feikit

Viesti Kirjoittaja Gaia »

alja kirjoitti:Gaia pitää meitä muita ihan idiootteina...
No nyt kun sanoit, niin kieltämättä joitakin kyllä.
Ja muutamien osalla todella toivon, että kyseessä olis feikki vaan kun valitettavasti ei ole :cry:
Vastaa Viestiin